üzenetek

hozzászólások


Qtya123
(őstag)

Van alapja annak amit írtál, de erősen sarkos összességében.
Nincs Szent Grál, nincs olyan, hogyha ezt a típust és ezt a motort veszed, akkor tutira minden oké. Arányok, kockázatok vannak. Van ami sokkal nagyobb valószínűséggel fog meghibásodni és sokkal költségesebb lesz, mint egy másik. Ebből nem az következik, hogy a másik tökéletes, csak kevesebb szerviz igényű és olcsóbb az üzemeltetése.

Ha a példnál maradunk mi a nagyobb kockázat? Ha megveszed a híresen szar Prince motort, vagy akár a Toyota D-CAT betegágyat, vagy veszel egy mondjuk egy 2019es Corollát 1.6-os.benzinmotorral. Az utóbbinál a user error/szerelő error a kockázat egy nagy HA keretében, az előbbieknél viszont fixen konstrukciós gond.

A karbantartás egy bizonytalan tényező, de az nem a típusnak a hibája, ha valaki 5w30at tesz bele a 0w16 helyett valamibe, vagy épp GL5 olajat olyan váltóba, amibe GL4 kell. És sok eseten a márkaszerviz sem garancia arra, hogy megfelelő és gondos karbantartást kap. Ennyi erővel tényleg csak és kizárólag új autó 3-4 évente cserélve lenne értelmezhető cselekedet, de nyilván nem erről van szó.


consono
(nagyúr)

Hát meg ugye az újat inkább el is viszi az ember a kötelező szervizekre, amik sokat segítenek abban, hogy ne legyen gond...


Gynt
(junior tag)

A KGFB nem feltétlenül drágább új vagy újabb autó esetén, sőt. Nekem jóval olcsóbb volt, még úgy is, hogy mivel az előzőt még nem adtam el, ezért A0-ról kezdtem.
A vezetéstámogató rendszerek, de akár az általánosan jobb műszaki állapot miatt vélhetően kevesebb kárt okoznak az újabb autók, és ezt figyelembe veszik a biztosítók is.
A casco ugyanakkor egy komolyabb kiadás lehet.
A kötelező szervizek pedig kifejezetten drágák, akár kétszer annyiba is kerül egy sima olajcsere, mintha csak elmész egy random szervizbe.

@consono:
Azt gondolom, hogy a kötelező szerviz önmagában nem biztosíték arra, hogy nem lesz a kocsival semmi, ugyanis annak alkalmával lényegében egy lista alapján átnézik az autót (abszolút minimál dolgokat: lámpák működnek-e, hűtőfolyadék szint, ablaktörlő töröl-e stb.), kicserélik azt, amit kell: olaj, olajszűrő, pollenszűrő, kétévente fékfolyadék. Esetleg valamilyen szoftvert frissítenek, és kész.
Ha jelzel valami észrevételt, akkor megnézik, de ez inkább csak szemrevételezés.
Az, hogy az új autónak nincs gondja, egyszerűen azért van, mert a gyártástechnológia és a minőségellenőrzés olyan szinten van, hogy egy új autó 4-5 évig minden gond nélkül működik. Általában.


bteebi
(veterán)

"Megtérülésről nem volt szó"

Valóban nem, bocs. :B Mondjuk úgy azért könnyebb a helyzet. :DDD De akkor 20 helyett már legyen inkább 200 kWh, és akkor még ha a vaciúj X Plaid mellett lenne egy másik is vésztartaléknak, akkor se kellene aggódni. :U

Egyúttal köszi a márkaajánlást is. Ezentúl mindent tőlük fogok venni. :)


bteebi
(veterán)

"Az utolsó S-Max hibrid motorral elvileg nem rosz."

Valóban nem (kemény 1,1 kWh-s akku van benne, nem szarral gurigáznak :)) ), de azt hiszem azzal már a 20 millát nyaldossa, meg egyébként is 15 millióról indul, szóval (újonnan) az sajnos nem játszik. :(

"Pont akkor vettük meg, amikor még nem volt hibrid belőle, várni meg nem várhattunk, mert kifutottunk volna a kedvezméyes támogatott időből..."

Az egyik rokonomék így cserélték le a kb. 2-3 éves S-Maxukat egy újra. Az állami támogatással gyakorlatilag ingyen kaptak egy új autót, mivel a használt árak már elindultak felfelé, de az új autók akkor még nem sokat drágultak. Nálunk akkor még nem volt meg a 3. gyerek, úgyhogy lecsúsztunk a lehetőségről.

"Mintha láttam volna 7 személyes EV-t régebben...."

Model S-ből is van elvileg 7 személyes, vár ott borzalmas módon a menetiránynak háttal van a +2 ülés :Y. Model X-ből van "rendes" 6 és 7 személyes változat, Model Y-ból pedig Európán kívül még mindig van 7 személyes. Ide valamiért sajnos azt nem hozták, pedig muszájból olyat vennék, ha elektromosat vennék. :( Sebaj, most már 15 millió alatt is vannak 7 személyes Model X-ek. Amikért amúgy annyira nem rajongok, viszont az az egyetlen félig-meddig normális 7 személyes EV.

#197: Nagyon sokat nézelődtem, volt pár alternatíva (de egyik se igazán jó, ha másért nem, az ára miatt). Nissan X-Trail, Kia Sorento (sőt még a Carens is! azt hiszem azt már nem is gyártják, meg kicsi is... de legalább olcsó, 4-5 milla körül már van nem is olyan rossz, míg a legtöbb használtan is inkább 10+ millió), GLB Merci. Aztán voltak elrugaszkodottabb ötletek is, mert a legtöbb 7 személyes autó, akár MPV, akár SUV, 7 személyre vetítve a matchbox kategóriát közelíti. 7 személyes X5-ös BMW (van X7-es is, de az már brutál drága), Q7-es Audi, meg vannak nagyobb Mercik is (350-es??), amik már kb. 505-515 centisek. Brutál nagy, de úgy már van némi csomagtér is a 7 főnek, szóval nem egy C-Max vagy Dacia Lodgy. Sőt, szemezek-szemeztem Matda CX-9-essel is. Itthon talán nem is volt kapható, de használtan van néhány példány. Nekem sok szempontból szimpatikus, bár a fogyasztása az pont nem az. :DDD

[ Szerkesztve ]


forumpista
(aktív tag)

Attól hogy ismered a tipushibáit attól még az árába ezt nem igen tudod belealkudni amig elő nem jön.
Senki nem fogja milliókkal olcsóbban adni az autóját, mert lehet hogy majd a vevőnél 10-20-30e km múlva összesz@rja magát a motor és mehet generálozni.

Amíg meg nem romlik el, addig senki nem fogja a 3-4 milliót érő autóját - preventativ jelleggel - elvinni egy másfél milliós motorfelújításra.

Szóval egyszeri használtautó vásárló hiába tájékozodik, igazából meg van lőve, főleg hogy ahogy írtam, ma már szinte minden autó túlbonyolított sz@r, amin ha bármi elromlik már repkednek is a százezrek.

20 éve arra kellet figyelni hogy ne vegyél fél millió kilometerről 150e-re visszacsavart órájú autót mert akkor 50e km múlva jöhetett a motorfelújítás.
Ma ettől nem kell tartani, mert sok autó (valós) 150e km-ert sem megy el motorfelújítás nélkül...

Céges passát nincs egy éves és már megeszik 1 liter olajat 10e km-er alatt. Szervíz szerint ez normális. Gondolom milyen állapotban lesz majd 10 évesen...


Döglött Róka
(veterán)

"Céges passát nincs egy éves és már megeszik 1 liter olajat 10e km-er alatt. Szervíz szerint ez normális. Gondolom milyen állapotban lesz majd 10 évesen..."

4 éves céges Passat (2020 Sedan TDI) van nálam, semennyi olajat nem eszik. Ott valami baj van és a szervíz szimplán átb*sz.


Vesa
(veterán)

Legjobban kb. 1-2 éves autóval jársz. Az értékvesztés jelentős részét már letudta, cserébe 30%-kkal olcsóbb mint a szalonból. Még javában garanciális, 10-15k km-nél több általában nincs benne.


Vesa
(veterán)

Na de akkor miért vagy annyira EV ellenes? :) Az EV-k többsége faék egyszerű, pont megoldja az agyonbonyolított ICE-k problémáját.


cappa72
(nagyúr)
Blog

Nem feltétlenül.
[link]


HThomas
(senior tag)
Blog

Igen, 1-2 éves autó, aztán 2 év után lecseréled a következőre, mielőtt még jönnének a komolyabb cserék és javítások. Csak ugye tipikusan az elérhető kínálat a 3 éves cégautó, 150 ezer kilométerrel, azoknál meg azért nem ennyire egyértelmű a matek. Persze ha meg tudsz csípni egy 1-2 éves kocsit 15 ezer kilométerrel, ellenőrzött előélettel, nemdohányzó hölgytulajdonostól, az biztos tuti vétel, de szerintem ezekből azért nincs túl sok (legalábbis amikor utoljára néztem, akkor nem volt, úgyhogy maradt az új :)) .


HThomas
(senior tag)
Blog

Ha a szoftvert is hozzáveszem, akkor azok sem annyira egyszerűek, mint a régi klasszikusok, amiket itt sokan visszasírnak.


Döglött Róka
(veterán)

Egy ev alatt beleraktam 45k-t, nem volt olajzabalas. Nekem johetsz mas anonim poszttal. Nekem van ilyen autom, neked nincs, forumpistat meg atverik. 1 liter egyszeruen sok. 🤷


Vesa
(veterán)

A szoftver meg hagyján, azzal nem szokott gond lenni, viszont egy inverter vagy hajtómű, tud költségeket okozni. Viszont a mechanikai oldal körökkel egyszerűbb, nincs bonyolult motor hengerekkel, szelepekkel, olajjal, turbóval, nincs bonyolult váltó kettostomeguvel, nincs kipufogó rendszer és lehetne sorolni. Féket is kb. 150k km után kell megnézetni, hogy cserés-e már. Barátom kocsijában 130k km után csak azért cseréltek betetet, mert tartott az anyagfaradastol. Kopás alapján meg maradhatott volna.

[ Szerkesztve ]


HThomas
(senior tag)
Blog

És az akksik élettartamával mik a kilátások? Legutóbb talán pont jókat olvastam erről, de nem vagyok benne a témában...


Vesa
(veterán)

Ha megnézed az első generációs EV-ket (1-es Leaf, i3; Ioniq), de akar a Tesla első modelljeit is, mai napig mennek. Pedig ezek már 10-12 évesek. 15 évet gond nélkül elmennek, feltéve persze, ha az előző tulajok megfelelően használták. De ez az ICE esetében is így van. Most pedig már szerelik az újabb technikát, melyek fejlettebbek, tartósabbak. Egy akkupakk a statisztikák szerint, túléli az autót.


cucka
(addikt)
Blog

A villanyautónál az akksikkal van a legkevesebb baj, meglepően tartósak.
Teslánál láttam erről adatot, 200 ezer kilométer után az akksik jellemzően még tudják az újkori kapacitásuk 90%-át. Függ attól, hogy mennyit gyorstöltöd, meg hogy milyen a kémiája az adott akksinak.

Illetve ha mondjuk 300k km után cserélni akarod, a régi akksi még ér pénzt, pl. szigetüzemű napelemes rendszereknél előszeretettel használnak autós akksikat.


0519
(senior tag)

Az igaz, hogy a PHEV Priusban lévő akkukra 10 év garanciát vállal a Toyota?
Ha 10 évet vállal, akkor elég magabiztos lehet az élettartamukat illetően.


Vesa
(veterán)

Nem tudom, nem ismerem a Priust. De a többi gyártó az esetek 90%-ában 8év/160-200k km-t ad a teljes elektromos hajtásláncra. Nem lepődnék meg a 10 éven sem.

üzenetek