Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


cappa72
(nagyúr)
Blog

Nem anonim volt a poszt, ott van, ki írta. Mivel én nem értek hozzá, így gondoltam hátha segítség egy olyan ember hozzászólása, aki vélhetően ezzel foglalkozik, teszteli, tesztelheti.
Én erről nem nyitok vitát.

Az én autóm egyike sem eszi az olajat.


forumpista
(aktív tag)

Nem az én autom, én jeleztem a cégnek, az meg a szervíznek, ennél többet nem tudok tenni az ügy érdekében.

De nem egyedi eset, vmi nagyon hasonlóra panaszkodtak a speedzone-ban kb. egy hónapja:
https://youtu.be/KpBV9e7hcaA?t=778


Döglött Róka
(veterán)

Ja en is lattam ezt es nagyon fura. Nalunk a cegnel szinte csak ilyen tdi-k vannak es senkinel mem fordult elo, igaz mind legalabb 2-3 eves.


adamssss
(veterán)
Blog

Igen. 10ev.


8th
(addikt)
Blog

Bohócorr és paróka jár hozzá? Továbbra sem értem mi a tökömért nem lehet a fűtés-szellőzés-légkondi funkciókat fizikai gombokkal vezérelni. Helyette egy vacak tabletet ujjazzon az ember fia minden alkalommal ha bármin állítani szeretne. Meg dobfékek 24millióért? Ne már gyerekek. Das Auto. :DDD


8th
(addikt)
Blog

Ja fut de mennyit? Gyorsan ránéztem hahun az 1gen Leaf hirdetésekre. Általában 80 km körüli hatótávokat írnak az eladók de tudjuk hogyan megy ez. Ezek indokolatlanul optimista számok, picit felfelé kerekítik hiszen el szeretnék adni az autót ami elég nehéz ha őszintén odaírja, hogy téli hatótáv 40 km vagy annyi sem. Az konkrétan arra is kevés, hogy Dunakesziről ingázzon valaki a 17 kilométerre található újpesti munkahelyre.


consono
(nagyúr)

Az EuroNCAP a hírek szerint majd csak akkor ad 5 csillagot, ha lesznek újra fizikai vezérlők. Szóval lesznek. Már csak ki kell várni...


Sinesol
(veterán)

[link] Ilyen, ha nem fizetnek a tesztért, tovabbra is hulladék a Volkswagen.

[ Szerkesztve ]


Qtya123
(őstag)

Ezt én is olvastam. Csak tudod számomra ilyenkor mindig döbbenet, hogy elvileg teljesen egyértelmű dolgok tényleg nem esnek le az agyakban a fejlesztések során? Vagy ha leesnek, de az életből felmentett marketinges, vagy akárki, aki autót sosem vezetett, az hogy tudja átvinni az egyértelműen hülye elképzelést?
Ahhoz nem kell mérnöknek lenni, sem túlzottan okosnak, hogy világos legyen az, hogyha egy gyakran használt funkciót a harmadik almenübe teszünk egy gomb helyett, akkor az közlekedés biztonság szempontjából nem túl jó.

De ugyanez a kötelező tábla felismerő rendszerrel. Mikor az EU vezetőség első felindulásból úgy akarta ezt kötelezővé tenni, hogy ne is tudd felülbírálni a gázpedállal a felismert táblán lévő sebességet, hiába nyomnád neki. És úgy kellett nekik elmagyarázni, hogy Béláim oké, hogy baleset megelőzést akartok, de ez így iszonyatosan balesetveszélyes lenne millió lehetséges szituációban.
De eleve már az a vicc, hogy ezt magyarázni kellett nekik...

8th: 1gen Leaf új korában sem volt combos. 2018-ban vett a cég 2 Leafet, 3 évig használtam őket. A minőségre meg a beltér egy évtizeddel korábbi kinézetére (főleg ami a középkonzolt illeti) ne is térjünk ki.
A hatótáv jó időben kicsivel volt 100 km felett, szutykos hideg időben ilyen 70 km-ek voltak, ha nem óvatos vezetés volt. Mindig mondtam ilyenkor, hogy 100ra töltve sem szívesen indulnék meg mondjunk a 4. Kerületből a 18-ba és vissza egy jó mínusz fokos időben.

[ Szerkesztve ]


bteebi
(veterán)

Köszi a tippet, de kisbuszt több tényező miatt sem szeretnék. Sokat megnéztem, de nekem alapvetően nem bejövősek, bár amúgy rém praktikusak. Szóval simán lehet, hogy előbb-utóbb mégiscsak egy kisbusz lesz... :(

A Ford Tourneo-n pl. egész sokáig gondolkoztam, de minőségben/fícsörökben és teljesítményben SE az igazi az se. :U Vagyis hát nagyon messze vannak a számomra ideálistól. Tudjon gyorsulni (lehetőleg <9 s) és menni is (bár amúgy 150 fölötti tempóval kb. sohase mennék, szóval ez a legkevésbé értelmes igényem), legyen alapvetően minőségi a beltere, lehetőleg perforált bőr ülés fűtéssel-hűtéssel, legalább 2 zónás klíma, napfénytető, jó hangrendszer. Ez utóbbi nekem sajnos eléggé fontos, :B bár a legtöbb autó minőségibb saját hifijével elégedett szoktam lenni (a sógorom Kia Carensében is egészen tetszett, pedig nem extra). Teljesen tipikus családi autós igények. :DDD

A VW Multivanen is gondolkoztam, de az is csak akkor lenne igazán jó - már ha egyáltalán lenne rá pénzünk (nincs) -, ha felcsapnánk hippinek. Az meg még nem most lesz. :) Napi használatba lenne, és valószínűleg csak általam (kell valamivel munkába járni, és elsősorban nem kisbusszal szeretném), szóval nem bánnám, ha valahogy ki is nézne - tehát <> kisbusz.

Nekem leginkább egy 7 személyes, 500-510 centis kombi kellene (mondjuk Mazda 6, BMW 3-5, vagy akár egy SuperB), de ilyen sajnos NINCS. :DDD


bteebi
(veterán)

"Vagy ha leesnek, de az életből felmentett marketinges, vagy akárki, aki autót sosem vezetett, az hogy tudja átvinni az egyértelműen hülye elképzelést?"

Baromi egyszerű! Azt mondja a marketinges a CEO-nak:
- Főnök, ezzel az innovációval autónként 230 eurócentet spórolhatunk!
Erre a főnök:
- Nagyszerű! Kezdjék el már tegnaptól!
Erre egy mérnök:
- De főnök, ez így...
- NINCS DE!

Szóval valami ilyesmi. :U


Sinesol
(veterán)

Annyira nem is erőltetik magukat a gyárak kombik terén, a nagyobb modellek amúgyis már mind SUV kategóriába csúsznak át, ott pl. egy Toyota Highlander szerintem bőven megfelelne az igényeidnek.. Ott biztos vannak prémium jellegű extrák, 7 személyes és ki is néz valahogy, biztos van valami márkás hifi opció is, bár én eleve nem hiszek abban, hogy autóban normális hangzást össze lehet hozni. Esetleg a Skoda Kodiaq is opció lehet.
Sima kombikban nemigen lesz 7 ülés, ahhoz kicsik.

[ Szerkesztve ]


bteebi
(veterán)

Köszi, néztem már a Highlandert is. Nem esélytelen az se :), bár valamiért inkább Sorento/S-Max-párti vagyok (vagy böhöm Audi/Mercedes... esetleg Volvo XC90; BMW nem annyira). Gyakorlatilag már minden releváns márka 6-7 személyeseit néztem hahu-n; onnan tudtam meg, hogy vannak 7 személyes, 5+ méteres böhöm Mercik, sőt pl. Mazda CX-9. A poén az, hogy a legtöbb SUV, sőt a legtöbb MPV is kisebb (rövidebb), mint a legtöbb kombi, és így csak ~200 literes a csomagterük 7 üléses módban, ami lássuk be, fail.

Egy "átlag nagy" kombi 470-480 centi, sok MPV pedig csak 450-460 centis, sőt a 7 személyes SUV-k se sokkal nagyobbak (a Nissan X-Trail is "csak" 468 cm). Még talán a Sorento a legnagyobb "kommersz" SUV, a maga 480 centijével. De még abból se sokat profitál a csomagtér. :( Ehhez képest a SuperB kombi (486 cm, 660 literes csomagtér!) szerintem simán lehetne 7 személyes... csak hát olyan nincs. A Kodiaq se rossz amúgy (pont az S-Maxos rokonoméknak van céges Kodiaqja - az S-Maxot jobban szeretik), de az meg megint csak elég drága (mondjuk mi nem?)... és talán nem is annyira nagy.

Sajnos a "normális" 7 személyes használathoz (elfogadható csomagtérhez) minimum 490 centis autó kell, de inkább ilyen 505-510, ami már persze brutál nagy bármihez képest. De úgy már legalább 350 liter körüli lesz a csomagtér. :))


Sinesol
(veterán)

Lehet inkább valami amcsi autót lenne érdemes nézni, ott szeretik, ha minden jó nagy, ott van hatalmas csomagtartó, hatalmas motor, na és a megjelenés se utolsó, nem egy tömegautód lesz. :D

Na és egyébként egyáltalán nem rosszak, a praktikum ott még mindig fontos, plusz azért a drágább hazai gyártók eléggé odateszik magukat felszereltség terén is. Nem tudom, hogy hogyan számolják, de a 3500 literes csomagtér odab.sz, ahogy maga az autó is, olyan mint egy erőd. :D

[ Szerkesztve ]


cappa72
(nagyúr)
Blog

Igen, az általános egyterűek 7 személlyel már rövidek csomagtartóban.
A régi Galaxy/Alhambra/Sharan voltak még relatíve elfogadhatóak eme téren, de azért már kompromisszumosak.
7 Személyes nagy csomagtartósokat már kisbusznak hívják, pl. Multivan. 4 gyerekes barátomnak (pontosabban feleségem barátja, az én barátnőm meg a srác felesége... ne tessék félreérteni, nem "termékkeveredés", hanem az én társaságom keveredett a feleségem társaságával, és így véletlenül két pár jött ki belőle :D, ők, meg mi... ) olyan volt, abban elfértek.


HThomas
(senior tag)
Blog

Ford Explorer? Egy ideje újra kapható itthon is, igaz csak a PHEV. De a harmadik üléssor mögött használható csomagtér az ötméteres méretben sem igazán van, ahhoz kell egy Suburban méretű cucc...
Az E Merciből elvileg van 7 üléses változat és az egy lapos kombi... de ez szerintem nem véletlenül nem terjedt el... :)


bteebi
(veterán)

Fuuu, az a Cadillac egy szörnyeteg, tutira nem kellene, szerintem még akkor se, ha csilliomos lennék (de nem vagyok az). Alapvetően praktikus, nem mérhetetlenül drága fenntartású autót keresnék, amivel azért normál helyeken is lehet parkolni. Az egyik szomszédos utcában párszor már láttam egy Ford F350-est parkolni. Nem tudom, hogy mi baja van az amerikaiaknak, de a rohadt nagy, rohadt erős autóknak én szinte semmi értelmét nem látom. :( Persze ha ta vagy a Dzsokijújing, és 3 tehenet szállítasz rajta egyszerre a dzsungelben vagy a Himalájában, akkor oké, de városok közelébe se engedném.

#255 és #256: Köszi a tippeket. :R Az Explorer tényleg jó. :) Szerintem már azt is volt, hogy néztem, de sajnos új autó EV-ből meg PHEV-ből fixen nem játszik, mert azok már bőven a huszon-harmincx milliós kategóriák. :( Nekem meg sajnos a fele is sok árban. Egyelőre a Tesla X100-akkal próbálok barátkozni, némi szerencsével év vége felé, vagy max. jövőre tudunk majd venni egy olyat. Vagy valami mást. Egyelőre muszájból a sima 5 fős autóinkkal is még épp elvagyunk (3 gyerek van, 0,5-4-6 évesek), csak időnként, amikor néha megyünk valahová, akkor vinnénk magunkkal a bátyámat és/vagy az anyósomat. De a legtöbb esetben az is 5 személyesként lenne használva, és más esetekben is inkább 6. A csomagtér meg 6 személyes esetben már érdemben jobb lenne. Ha eleve lenne ~300 liter 7 üléssel, akkor 6-tal az már lenne vagy 350-400.

#255: Az "új" autót én napi szinten használnám munkába járásra, és nem kisbusszal szeretnék járni. :DDD A Multivan amúgy nagyon szép és nagyon jó (és persze elég drága is, pláne újonnan), de az leginkább "harmadik", kifejezetten túrázós autónak lenne jó. Az meg (egyelőre) egyáltalán nem játszik. Most 2 autónk van (egy régi SX4 - anyóstól vettük meg -, és egy régi Mazda 6), és 2 is fog maradni. Csak szeretnék egy olyan autót, amiben ha kell, elférünk mindannyian, meg egy kevés napos túrára némi cucc is. A kisbuszok amúgy sem pakolhatóak jól szerintem. Rövid, magas csomagtér, egymás tetejére dobálhatsz mindent, rendes rögzítés sincs. Ilyen szempontból szerintem/nekem sokkal jobb egy sima kombi, aminél a csomagtartónak van pereme, és nem minden kapásból az ajtónak csúszik neki. Ráadásul a mélység-magasság arány is sokkal inkább minden kompatibilis. :)

#256: Annak az E Mercinek meg majd utánanézek, hátha akad belőle. Engem túlzottan nem érdekel az, hogy nem elterjedt (eléggé rétegigényeim vannak nekem is), ha a konstrukció nem rossz, és urambocsá' meg is tudom fizetni, akkor tőlem jöhet az is. ;)


HThomas
(senior tag)
Blog

Az E Mercit 7 üléses konfigurációban én még soha nem láttam élőben, de képen elég borzalmasnak tűnik, hátrafelé van a +2 ülés és nyilván a csomagér akkor kb nullázódik. Az a baj, hogy a lapos kombiban nincs hely ennek egyszerűen. Az egyterűek is tipikusan magasabbak és szélesebbek, mint a normál kombik.

Kia Carnival-t nem lehet értelmesen behozni, az nagy és nem SUV.

Én erre a célra amúgy a Sorentot venném, nem túl nagy, olcsó és jó, ha nincs igény prémiumra. Ha kevés a csomagtér, akkor meg esetleg egy tetőbox hozzá.


Sinesol
(veterán)

Nagyon nagy a haszanálati értéke, azzal az F350-el konkrétan nincs az a helyzet, amit nem tudsz megoldani, ott mindenesnek is kell az autó. A nagy motor meg egyrészt azért van benne, mert olcsóbb a benzin ott, másrészt óriási a nyomatéka is, kevésbé kényes, nem egy kis turbós valami visit benne, stb.
Itt van egy teszt az F350-ről, elgondolkodtató, hogy mennyire gyakorlatiasan csinálnak autót az amerikaiak. Érdemes megnézni, alapos teszt. [link]

Na és akkor itt méginkább elgondolkodtató a korábbi gondolatmeneted, hogy eu piacos autókban mennyire sokszor kellhet kompomisszumot kötni, van 7 ülés, de semmi csomag nem megy be, van csomagtér valamelyest, de cska 5 személy, stb.
Ezek a nagy autók arról szolnak, hogy nem akarsz kompromisszumot kötni, fizetsz többet valamiért, ami kiszolgál minden téren.

[ Szerkesztve ]


bteebi
(veterán)

"Az E Mercit 7 üléses konfigurációban én még soha nem láttam élőben, de képen elég borzalmasnak tűnik, hátrafelé van a +2 ülés"

OMG :Y Akkor ugyanaz, mint a Model S. Sokáig szemeztem vele, mert azt hittem, hogy ugyanolyan benne az ülés konfiguráció, mint az X-ben... de nem. FB-on tudtam meg az egyik teslás csoportban, hogy hogy néz ki... hát ledöbbentem:

Szóval nem, ilyen NEM kell.

"Az a baj, hogy a lapos kombiban nincs hely ennek egyszerűen."

Jogos ez is. De nincs is ezzel semmi baj. Csináljanak kombi hosszban, vagy még nagyobban MPV-t, és akkor mindenki vidám. Egy nagy kombi 470-485 centi, ehhez képest a legtöbb MPV 450-460 centi, de még az akár 7 személyes SUV-ok nagy része is ~460-480 cm. Nevetséges.

#259: "az F350-el konkrétan nincs az a helyzet, amit nem tudsz megoldani, ott mindenesnek is kell az autó"

Ha van egy farmod állatokkal, akkor esetleg elfogadom. De ha amúgy városban élsz - és azért Amerikában is vannak ilyenek -, akkor egyszerűen nevetséges. Vagy még úgy tudnám elképzelni, hogy a csomagtere "convertible" (levehető), és akkor ~személyautó-pickup lenne. De akár olcsóbb a benya, akár nem, ne akarjon már minden paraszt 6 méteres, 3 tonna fölötti monstrummal járni, ami szerintem vagy duplaannyit fogyaszt, mint egy normális, nem kisméretű személyautó.

"Na és akkor itt méginkább elgondolkodtató a korábbi gondolatmeneted, hogy eu piacos autókban mennyire sokszor kellhet kompomisszumot kötni, van 7 ülés, de semmi csomag nem megy be, van csomagtér valamelyest, de cska 5 személy"

Igen, és ez amúgy nagyon gáz szerintem. :( Legalábbis a 7 személyes autóknál; olyat már nem poénból vesz az ember. De azért vannak kivételek (Audi Q7 505 cm, BMW X7 515 cm, Mercedes GLS (X167) 521 cm :Y).

[ Szerkesztve ]

üzenetek