üzenetek

hozzászólások


cappa72
(nagyúr)
Blog

De az tiszta töltési idő. Nem láttam még dízelest, aki 20 percig tolta volna a lét az autójába (személygépkocsiról).

Én nem vagyok ellene, de racionalitás azt mondatja velem, hogy ha 1 autó 20 percig tölt, akkor a töltésre várók sora elég nagy lesz, így nem reális a 20 perc.
Persze ennél bonyolultabb a helyzet, de spec én 10 percet töltök nyaralásra menvén egy benzinkúton. Aztán irány tovább. Ha már 2-en várnak az e-töltőnél, akkor az már 40 perc, + az enyém is 20 lenne, az már egy óra.
Ez az én számításom.
Lehet, hogy az igazság valahol a kettő között lehet, és az is biztos, hogy több tényezős.

Egy éve még röpködtek a videók, hogy nyugaton sem mindig működnek a töltők, nem tudom, hogy azóta változott-e a helyzet. Az biztos, hogy jobban előrelátónak kell lenni töltéskor, mint tankoláskor.

Ha nekem lenne e-autóm, akkor megtehetném (mert akkor lenne pénzem /banánra is/) azt is, hogy országon belül sima liba az e-autó, nyaralásra bérelnék egy Ford Galaxy-t. Problem solved.

No offense!

5k HUF-fért tankolnak a dízel autójukba...
Ez ugyanolyan sztereotip, mint ami ellen példát hozol fel. Illetve aki 5k-ért tankol, az nem hosszú távon használja, mondjuk egy 1000km-es nyaralási úton.

@#26 Sza_Sa
Először is meg kéne venni.
Én simán vennék, mert a 2x15km napi munkába járáshoz, agglomerációs közlekedéshez ideális lenne (gyerekeket furikázni, amolyan apa-taxi-nak). De meg sem tudom venni, így nem is fogom tudni kipróbálni. Még ha ki is tudnám próbálni, akkor sem tudnám megvenni.


jlaci74
(tag)

A töltő hálózat valós probléma, főleg itthon és keleten.

Nyaralás : valóban tervezést és türelmet igényel, de évente hányszor nyaralsz és hányszor működsz apa-taxiként?

Mérlegelni kell, mindenkinek el kell dönteni hogy mennyi kompromisszumot tud-akar vállalni...


Sinesol
(veterán)

Nem igazán látom a problémát, otthonra is vehetsz régóta töltőt, szerintem alap dolog, ha komolyan gondolja valaki az e-autózást. Hosszabb úton meg 500-as hatótávnál nem túl nehéz kalkulálni egy töltőhelyet.

[ Szerkesztve ]


Meridian
(senior tag)

"2000-es akkori szinten jól felszerelt octaviam (ami ugye ennél egy kategóriával lentebb van) nem fért bele hatba 24 éve"
-->
nem tudom, mennyi lehetett egy 1.8i-s Volvo S40-es 1998 novemberében... (6 millió? 10 millió? De ez egy jobbféle autó volt amúgy, kb mint egy audi vagy mercedes) de 7 évesen 1.4-ért vettem, 152ezer km-el.


Meridian
(senior tag)

"Mivel a kocsi nehez, a nyomatek nagy, ezert gyorsan eszi a gumikat. Kb. 2x olyan surun kell cserelgetned mint egy regebbi auto 16 colos gumijat. Szamolgass, szorozgasd."

Erről beszéltem én is.. ráadásul egy tanulmány szerint már nem a dízele által kiengedett kipufogógáz az ami mostanság a legkörnyezetszennyezőbb... hanem a gumikopásból származó finom por. A kipufogógáz 30féle módon meg van szűrve, gyakorlatilag télen a szmogos poros városi levegő ami bemegy a motorba, az tisztábban jön ki, mint volt. A CO2 mizzéria meg hülyeség, ebben a témában igazi és hozzáértő szakembereket kellene meghallgatni, nem IPCC-s majmokat. Meg ugye grétácskát. (amúgy a hajózásban pl a dízelmotorok ugyanazok a motorok mint 1960 és előtte... de nem így van az autókban! A hajózást kellene betiltani szmogriadó esetén, meg a fával, szénnel történő fűtést...!)


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

ugyanerre az analógiára, P II 200MMX+ win98SE-n, office '97-el ugyanúgy tudsz szerkeszteni dokumentumokat, mint egy W10+O365, i7-12600-on.

de eautós hírekre csak a sok konteós szénhidrogénfüggő komment miatt kattintok valójában szórakozás céljából

[ Szerkesztve ]


cappa72
(nagyúr)
Blog

Nyilván apa-taxi a gyakoribb. Ettől még mindig nem tudom megvenni az e-autót.
Kb. A legolcsóbbat is 9 év spórolás után tudnánk megvenni, ha nem mennénk sehova nyáron, még egy kis nadrágszíj összehúzás, és ha akkor majd mai áron lenne... (Dacia Spring, 9M).
Tehát hiába akarnék kompromisszumot vállalni...


_flamer
(aktív tag)

Nekem nagy kedvenc az ID vonal de sajnos nem az én pénztárcámhoz szabták az árát.. :(


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Irtó kemény lehet konteókon élni.

Az EV gumikopás átlagosan 10-12%-kal erősebb. Nem kétszer. Forrás. A fékbetét kopásából származó port pedig elfelejtetted számolni. Mert viszont kábé nincs.

A hajózás kontra autózás szennyezése kapcsán pedig nézegessél grafikonokat, hátha sikerült új konklúziókra jutnod...


jlaci74
(tag)

Picit árnyaltabb a kép...
Komolyan gondoltam, van is 11kW-os töltőm,
de a " Hosszabb úton meg 500-as hatótáv " az illúzió.
Hosszabb út az általában autópálya, ahol az 500km-es hatótáv inkább 400 alatt van az új nagy akkus autóknál, ( de volt i3 94Ah-m az pályán 150km se és nem 130-al ) , +nincs minden utcában töltő, benzinkútankét esetleg 1, ami vagy működik vagy nem, vagy ráparkol egy f@sz vagy nem, vagy foglalt vagy nem ( keleten ez hatványozottan ... ) Ezeket személyesen tapasztaltam meg, de EV-s csoportokban is napi téma sajnos... Ezért írtam, hogy tervezést és kompromisszumot igényel hosszú úton.
Helyi ( és plusz hatótáv fele ) közlekedésre a világ legjobb dolga az EV.


CriticalHit
(őstag)

"A 24 millió forintos alapár". Inkább a Polestar 2, illetve jóval olcsóbban a Model 3, az Ioniq 5 vagy 6, a KIA EV6 vagy akár az Év Autója Scenic. A Renault 5 pedig mindet veri. Remélem.


NoZoli
(tag)

"A kipufogógáz 30féle módon meg van szűrve, gyakorlatilag télen a szmogos poros városi levegő ami bemegy a motorba, az tisztábban jön ki, mint volt."

Csak nyugtass meg mindenkit kérlek, hogy ezt te sem gondolod komolyan! :W Ez még a többi baromságtól is nagyobb, mint amiket leírtál. Az utolsó mondatod vége ér valamit, de a szén és fatüzelés előtt, a szeméttel való fűtést kéne valahogyan betiltani. Szmogtól függetlenül!


petamas
(csendes tag)

Darabszám arányosan töredéke a villamos autók tüze, mint a hagyományos hajtással szerelt autóké. Sokszoros a különbség, de valóban, ha kigyulladnak, nehezen olthatók.
Az akkutechnikát nem a jelenlegi fejlettségi szintre kell kiveíteni ilyen időtávban, később jobb, környezetbarátabb tárolók lesznek.


Braddock
(őstag)

A sima dízel Passathoz képest 10 millióval drágább.
Ha ötvenezrért tankolok a dizelbe havonta, akkor 16 évig tankolhatom az árkülönbségből? Hmm...
Ja napelemmel. Annak mennyi volt a költsége?
Az tovább növeli az évek számát.


DaVE-1
(tag)

Terjedjen el jobban a BYD féle akku ami sokkal olcsóbb mint az ezekbe lévő fos..
Bár ha nem itt fogják gyártani a kocsikat helyben nem sokra mennénk azzal se mert a BYD legolcsóbb járműve ami kint 3.5 millió ft-nak megfelelő összeg hazánkba érkezve 13 milla...szóval gáz nagyon...De bezzeg a vezér egész Magyarországon a létező legdrágább akku gyárakat huzatja fel... :(


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

feltéve ha a vellanynak is kell motorgenerál, kettőstömegű csere, meg ilyenek ;]


kcsa
(veterán)
Blog

Ide már nem is popcorn kell ahogy nézem, hanem vérnyomáscsökkentő :Y


Plug Life
(senior tag)

Az Arteon tényleg jól néz ki. Ez nem.


cappa72
(nagyúr)
Blog

Ne vedd annyira komolyan, popcorn elég. :K


jbcs
(tag)

Ismerős, egy alapmotoros Octaviát 2008-ban, 4.5-ért hozott el. Nem tudom te mi rakattál bele annyiért?
Én 2019-ben még 3.3-ért hoztam ki egy új Balenot, azóta egy pöttyet meg nöttek az árak... :) Vicc ezek a mai új autó árak, kb. csak az tud venni, aki örököl egy nagyobb összeget.

[ Szerkesztve ]

üzenetek