üzenetek

hozzászólások


NoZoli
(tag)

"Ja napelemmel. Annak mennyi volt a költsége?"
És azzal nem csak autót lehet tölteni. Tehát, a villanyszámlán megspórolt összeget le is vonhatjuk, ami tovább csökkenti az évek számát.


bteebi
(veterán)

"A hajózás kontra autózás szennyezése kapcsán pedig nézegessél grafikonokat, hátha sikerült új konklúziókra jutnod..."

Azért ehhez azt is tegyük hozzá, hogy valamivel kevesebb hajó (kereskedelmi kb. 58 ezer, minden mással együtt 103 ezer) van, mint autó (1,47 milliárd). A különbség alig másfélszer 4 nagyságrend, míg CO2-ben kb. 8-szoros az eltérés: 79% vs. 10%.
Oké, a 400 méter hosszú, 60 méter széles MSC Irina egy pöppet nagyobb és nehezebb, mint egy Mini Cooper.

A hajók többek között SO2-ben "nagyon erősek". SECA (Sulphur Emission Control Area) területeken 2010. július 1-től 1,00%, 2015. január 1-től 0,10% a megengedett kéntartalom, a SECA-n kívüli területeken pedig 3,50% 2012. január 1-től, és 0,50% 2020. január 1-től). Emellett pedig NOx-ben és PM-ben is brutális értékeket produkáln(t)ak. Sajnos nem találtam a fentiekre adatokat (pedig tényleg próbáltam), de amennyire emlékszem, SO2-ben a hajózás simán legyűrte a szárazföldi közlekedést, és valószínűleg a másik 2 területen sincs akkora különbség, mint ami a CO2 emisszió alapján következne.


Squirrel
(őstag)

Árulja már el valaki, hogy jön ki a matek, ha 16kW-os fogyasztasra 90-es tempo mellett a saccolt megtehető távolságra odaírjátok, hogy megkarcolható a 600-as hatótáv?


Gynt
(junior tag)

A szokásos villanyautó vagy belsőégésű autó vita kapcsán azt kellene megérteni, hogy mindenkinek mások az igényei. És talán mindenki képes felismerni azt, hogy a saját igényeihez képest milyen meghajtású jármű az ideális.

A fenti kommentekből látszik, hogy valahogy mindenki magából indul ki.

Például a négyévszakos gumi jó lesz 500 ezerért... Hát neked lehet, mert ha esik a hó, csak a kapun belül mozogsz, de ott is hólapáttal, nem kocsival. Én mondjuk lehet éppen egy isten háta mögötti tiroli völgyben megyek felfelé, hogy sífussak vagy sítúrázzak. Téli gumival és hólánccal, mert anélkül esélyed sincs. Szóval nekem mondjuk kell a két külön szett gumi.

Vagy például a hányszor játszol apa taxit, és hányszor "nyaralsz"? Egyszer sem vagyok apa taxi, de senki mást sem viszek alapvetően sehová, kivéve, ha együtt utazom valakivel. Nem "nyaralni" szoktam, hanem utazni, vagyis egy évben kétszer-háromszor-négyszer megyek síelni, sífutni, sítúrázni; és az év majd minden hetében megyek valahová hegyet mászni, túrázni, tájfutni, terepfutni, terepkerékpározni, várost nézni, koncertre vagy egy jónak ígérkező étterembe. Ha beindítom a kocsit, akkor általában több száz kilométert teszek meg, tipikusan olyan falvakban parkolok országhatáron belül és kívül, ahol elektromos autótöltési hely egyáltalán nincs (vélhetően nem is lesz).

A kedvencem a "tankolni is megállsz 20 percre". Nos nem, mert ha egy benzinkútnál azt látom, hogy nincs szabad kútoszlop, már meg sem állok, a következőnél majd lesz szabad hely. A tankolás, fizetés és a mosdó nagyjából 5-8 percig tart. (Nem dohányzom, nem kávézom, és a helyben sütött, nagyi receptje alapján készült kézműves hotdog sem kell akciósan.)

Vagy a másik kedvenc, a "30 perc töltés belefér". Hát nem, mert ha mondjuk bivakolás után hajnali négykor ébredsz, megmászol egy csúcsot, majd leereszkedsz a völgybe, utána jobb esetben busszal, stoppal, rosszabb esetben gyalog visszajutsz a kocsidhoz egy négynapos magashegységi túra után (mindezt mondjuk fagypont körüli vagy alatti hőmérsékleten), nem az lesz az első gondolatod, hogy 30 perc alatt töltök még a villanyautóba. Hanem szeretnél hazajutni, minél hamarabb, és még vár rád akár 400-500 km vezetés.

Városon belül eszembe nem jutna kocsiba ülni, mert lehet gyalogolni, kerékpározni, motorozni, van bubi és BKV is.

Én azonban tisztában vagyok azzal, hogy az autóval kapcsolatos saját elvárásaim nem egyeznek a többség igényeivel. Mert a többség max. 10-15 percet megy a kocsival, azt is a városban vagy a két falu között. Na erre tökéletesen alkalmas a villanyautó. Ha közben egyszer egy évben lemegy vele az Adriára, arra is jó lesz, mert amúgy is nyafog a gyerek hátul, szóval biztos meg kell állni vagy ötször.
Nyilván sokszor lehetne kerékpározni is, de azt ugye nehéz hajtani, és egyébként is van egy kis emelkedő, amikor fel kellene menni vele a gátra. :)

Hogy a villanyautózás árát ki tudja vagy ki akarja megfizetni, az már más kérdés. De ezt megint mindenki döntse el maga.

Egyébként ez az egész vita kicsit hasonlít arra, amikor 20 évvel ezelőtt azon vitatkoztak az emberek, hogy melyik jobb, mint a benzines autó vagy a dízel? Hát kinek mi. De úgy látszik, valamin mindig vitatkozni kell.

Jó közlekedést mindenkinek, akár villanyautóval teszi, akár mással!


Victoryus
(addikt)
Blog

Kinek van autóra ennyi pénze? Mekkora havi fizetés kéne ehhez... Még nettó 1M fizetés is kevés hozzá.
Ennyiből 4db fullos Dustert vagy Sanderót is lehet venni, utóbbit 5 literes fogyasztással akár lpg-vel.
Nem én vagyok a célcsoport ez tény, számomra értelmezhetetlen az ára. Ha lenne ennyi pénzem, vennék még egy házat :D

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

Nagyjából minden középosztálybeli családnak innen nyugatra?


Kinder
(senior tag)
Blog

16-os fogyasztással számolva az valóban max 500km , de nekem kisebb akkuval ( 75-ös ) is ment nagyobb táv. ( 523 km egy Tesla M3P2020-al tavaly tavasszal az olasz áradások előtt 1 héttel, az olasz kis faluk között úgy közlekedve, mint az olaszok, azaz 80-90 kmh, de kb mindenhol, a falukban is. Ideális 20-25 fok, zéró nagy gyorsítás, viszont természetesen a légkondi ment, 4 személy ( családi előnyaralás, Ferrari/Lambo múzeum, stb ) 93% --> 7%-ra merítve, kb 12,5 kW/100km fogyasztással.
Nem lehetetlen dolgok ezek, de nyilván kellenek a nagyon jó körülmények.
Nem jó körülmények között ennek akár a fele is lehet ugyanitt a hatótáv. ( -10 fok, eső, hólé stb )
Szerintem az ID7 le tud menni 14-es fogyasztásra is ( asszony ID4-ese is tud pl 13-at ), az enyém pedig képes 11-es fogyasztásra is, persze nem 1 km-en, hanem akár 100 km-en is, de akkor meg minek vettem 3 másodperces gyorsulású autót... nekem a nagy átlagom a 4 év alatt amúgy 19,8kW/100 km, amit új korától, nulla km óta mér. ( csak én vezetem ).
300 km-eket szoktam menni vele, 90% -> 15-20% használattal.

[ Szerkesztve ]


gyuszos
(tag)

Tökre ugyan az, mint FB csoportokban....
Mindig van néhány okos megmondóember, aki nulla tapasztalattal, összeolvasott baromságok alapján szeretné meggyőzni a több tízezer km-t vezetett villanyautó tulajt, hogy mekkora barom volt, amiért elemes autót vett. Mer' az bizony szar......
Lemerül, nincs fűtés, kigyullad, eszi a gumit, megkellállnitölteni.....

Ennek sosem lesz vége.....amíg olyan is kommentelhet aki még csak képen látott jó villanyautót....

Persze szólásszabadság van, szóval nyomjátok bátran.....
Értelme semmi, de hajrá, mindent bele :K


kcsa
(veterán)
Blog

Az én kedvencem idáig a "nem szabad indexelni mert lemerül" volt ;]


LurkerSheik
(senior tag)

:U
a litium vas foszfat (LFP) akkuk is joval kevesbe, a natriumos akkuk pedig mar egyaltalan nem gyulladnak fel.

Multkori BME-s eloadason a teszten atszurtak, tultoltottek, osszenyomtak es egyaltalan nem gyulladt fel.
Es mar kaphatoak.
Persze elmarad az NMC (li-ion) akkuk energiasurusegetol, de igen jol fejlodik, CATL, Samsung stb is tervbe vette a gyartast, a jelenlegi infrastrukturaval gyarthato joreszt.

Felesleges magad riogatni es mindenki mast is. :)


LurkerSheik
(senior tag)

A te példád szintén biztosan nem igaz.
Kevés a jó ICE motor, vagy okádja a károsanyagot.
Tök jó egy 1.9pdtdi, csak épp euro3-as.
Elég csak mögötte közlekedni, garantált a fejfájás.

Legalább a PSA HDi motorjai és cr-TDi-k jól össze lettek rakva.
Aztán ott a kipufogórendszer…
Plusz nem csak a motorblokkból áll egy ice hajtáslánc.


kyle23
(tag)

Kettős tömegűt szerinted mennyi idő alatt kell cserélni? Havonta? Évente?
Motorgenerál? Azigen. Irgalmatlan megterhelés otthon, kb 30 perc alatt kicserélni azt a hihetetlen mennyiségű 4-6 liter olajat leengedni majd fel tölteni. :D 3 diploma kell hozzá amúgy, azért van annyi analfabéta aki képtelen ezt megcsinálni :DDD s80 d5 volvómba 50k volt minden szűrő+olaj. Ez lófasz, Csere időkre lebontva.

Villanynál gyönyörű lesz majd, mikor beszarik bármi a felfüggesztésnél, mivel a súly miatt minden erősített vagy erősebb mint a hagyományos kocsiknál. ( nézegessen tesla árakat :D) A tabletta hegyekről, meg a mérföldekkel több elektronikáról már ne is beszéljünk :)


kyle23
(tag)

Akkor gyorsan írj pl az audinak, hogy azonnal javítsák mert ott euro4 besorolású. :DD


kcsa
(veterán)
Blog

Motorgenerál tehát egyenlő egy olajcserével? Tőled se vennék autót :D


kyle23
(tag)

Ja bocs, én arra gondoltam, nem a vezérlés cserére. :) Nálam nem egyenlő a kettő, a generál az amit én csinálok, a vezérlést meg akkor amikor elő van írva, mondjuk azt már szerelőre bízom :D de ugye azt sem évente csináltatja az ember....
Nem Is kell venned. Nem adom el :DD


CriticalHit
(őstag)

Sajnos igaz és engem is meglepett, hogy " az elektromos autókkal közel negyven százalékkal több probléma van, mint a benzinesekkel" amit bizonyít hogy az elektromos flotta kocsikat sorra adják vissza elsősorban az akkucsomag hűtő-és fűtőrendszer meghibásodás miatt. A 7-8 éves akku garanciával viszont magánszemély számára ez nem probléma. A Tesla pedig szó nélkül garanciával javítja a jellemzően felmerülő típus hibákat. A több mint 10 000 részből álló belső égésű motorral szemben egy álló és egy forgó részből álló villanymotor meghibásodási száma elenyésző. Az akku csomagok/típusok és a hűtő fűtő rendszer folyamatos fejlődésével az elektromos meghibásodási számok is csökkeni fognak és valóban megszűnik a szervízbe járás az ellenőrzéseken kívül.

Az olaj szűrő vagy a gázolajszűrő csere pedig cél szerszám nélkül, illetve közel lehetetlen hozzáférés miatt nem minden típusnál egyszerű mutatvány, akárcsak a vezérlés csere.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Ott egy kicsit én is ledobtam az ékszíjat amikor a dobféket olvastam. Ekkora autóban hátul ennyi pénzért az már a spúrság netovábbja. :Y
A 865 kilós Suzukimban bő 3 milláért hátul még elment, na de ebbena 2,2 tonnás dögben?
Maga az elektromos motor ekkorát tud lassítani hogy nincs szükség erősebb fékre?


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

ugyanaz megy pepitában mint 10-15 éve az android vs iphone témában, talán még néhány név is ugyanaz :D :Ccsak nem nokia 3210-el érvelnek hogy az is jó 2024-ben ;]


cappa72
(nagyúr)
Blog

Nem is igazán indexelnek... ;]
De ez általános érvényű, nem e-specifikus.
Legyen az Suzuki... xyz... BMW... A fej meghatározza... pontosabban ami benne mozog, vagy épp áll.

#68gyuszos
villanyautó tulajt, hogy mekkora barom volt, amiért elemes autót vett.
Ezt mondjuk még nem olvastam itt.


Meridian
(senior tag)

"A fékbetét kopásából származó port"

Ez vasoxid, temészetben is előfordul nagy mennyiségben. Ami nem okoz problémát... ellenben a gumigyártás során alkalmazott polimer anyagokkal.

üzenetek