üzenetek

hozzászólások


Gynt
(junior tag)

A szokásos villanyautó vagy belsőégésű autó vita kapcsán azt kellene megérteni, hogy mindenkinek mások az igényei. És talán mindenki képes felismerni azt, hogy a saját igényeihez képest milyen meghajtású jármű az ideális.

A fenti kommentekből látszik, hogy valahogy mindenki magából indul ki.

Például a négyévszakos gumi jó lesz 500 ezerért... Hát neked lehet, mert ha esik a hó, csak a kapun belül mozogsz, de ott is hólapáttal, nem kocsival. Én mondjuk lehet éppen egy isten háta mögötti tiroli völgyben megyek felfelé, hogy sífussak vagy sítúrázzak. Téli gumival és hólánccal, mert anélkül esélyed sincs. Szóval nekem mondjuk kell a két külön szett gumi.

Vagy például a hányszor játszol apa taxit, és hányszor "nyaralsz"? Egyszer sem vagyok apa taxi, de senki mást sem viszek alapvetően sehová, kivéve, ha együtt utazom valakivel. Nem "nyaralni" szoktam, hanem utazni, vagyis egy évben kétszer-háromszor-négyszer megyek síelni, sífutni, sítúrázni; és az év majd minden hetében megyek valahová hegyet mászni, túrázni, tájfutni, terepfutni, terepkerékpározni, várost nézni, koncertre vagy egy jónak ígérkező étterembe. Ha beindítom a kocsit, akkor általában több száz kilométert teszek meg, tipikusan olyan falvakban parkolok országhatáron belül és kívül, ahol elektromos autótöltési hely egyáltalán nincs (vélhetően nem is lesz).

A kedvencem a "tankolni is megállsz 20 percre". Nos nem, mert ha egy benzinkútnál azt látom, hogy nincs szabad kútoszlop, már meg sem állok, a következőnél majd lesz szabad hely. A tankolás, fizetés és a mosdó nagyjából 5-8 percig tart. (Nem dohányzom, nem kávézom, és a helyben sütött, nagyi receptje alapján készült kézműves hotdog sem kell akciósan.)

Vagy a másik kedvenc, a "30 perc töltés belefér". Hát nem, mert ha mondjuk bivakolás után hajnali négykor ébredsz, megmászol egy csúcsot, majd leereszkedsz a völgybe, utána jobb esetben busszal, stoppal, rosszabb esetben gyalog visszajutsz a kocsidhoz egy négynapos magashegységi túra után (mindezt mondjuk fagypont körüli vagy alatti hőmérsékleten), nem az lesz az első gondolatod, hogy 30 perc alatt töltök még a villanyautóba. Hanem szeretnél hazajutni, minél hamarabb, és még vár rád akár 400-500 km vezetés.

Városon belül eszembe nem jutna kocsiba ülni, mert lehet gyalogolni, kerékpározni, motorozni, van bubi és BKV is.

Én azonban tisztában vagyok azzal, hogy az autóval kapcsolatos saját elvárásaim nem egyeznek a többség igényeivel. Mert a többség max. 10-15 percet megy a kocsival, azt is a városban vagy a két falu között. Na erre tökéletesen alkalmas a villanyautó. Ha közben egyszer egy évben lemegy vele az Adriára, arra is jó lesz, mert amúgy is nyafog a gyerek hátul, szóval biztos meg kell állni vagy ötször.
Nyilván sokszor lehetne kerékpározni is, de azt ugye nehéz hajtani, és egyébként is van egy kis emelkedő, amikor fel kellene menni vele a gátra. :)

Hogy a villanyautózás árát ki tudja vagy ki akarja megfizetni, az már más kérdés. De ezt megint mindenki döntse el maga.

Egyébként ez az egész vita kicsit hasonlít arra, amikor 20 évvel ezelőtt azon vitatkoztak az emberek, hogy melyik jobb, mint a benzines autó vagy a dízel? Hát kinek mi. De úgy látszik, valamin mindig vitatkozni kell.

Jó közlekedést mindenkinek, akár villanyautóval teszi, akár mással!

üzenetek