üzenetek

hozzászólások


Meridian
(senior tag)

https://totalcar.hu/magazin/gumipor/2023/09/29/tanulmany-leginkabb-a-gumipor-szennyezi-vizeinket/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

"Az ő kutatásuk szerint is az elektromos járművek gumiabroncs-kibocsátása 20 százalékkal magasabb, mint a fosszilis üzemanyaggal működő járműveké.A legújabb tanulmányok azt mutatják, hogy a gumiabroncsok 100-szor annyi illékony szerves vegyületet bocsátanak ki, mint egy modern autó kipufogógázai."

Amúgy ne érts félre. Én vennék EV-t. Csak éppen nem látom az innovációt az árakban.
Korábban említettem már: szövőgépek vs ruhaárak + ruházat anyagának minősége.
Hol van ez most? Sehol.
Ellenben 3-4x-es áron megpróbálják elhitetni veled azt, hogy ez a környezettudatosság. A fenéket az. A CO2 nem szennyezőanyag, a klíma változásáben nincs szerepe (off topic hoyg részleteiben elmagyarázzam miért is), ellenben az akksik gyártása az, plusz a nagyobb súlyú járművek több gumiport jutattnak a levegőbe (lásd ehhez még a fenti cikket gumipor vs kipufogógáz), és persze arról nem is beszélve nagyobb súly jobban igénybe veszi a közutakállapotát is.

Ezen felül azt sem támogatom, hogy az állam dotálja a vásárlást, mert magasak az árak. Németeknél rögtön a földbeálltak az eladások most hoyg megszűntek az állmai dotációk... és ez a "gazdag" németeknél...

[ Szerkesztve ]


Qtya123
(őstag)

"Ezért esett a választásom egy olyan PHEV-re, ami képes megtenni tisztán elektromos hajtással 100-110km-t"

Annak örülnék, ha ebből lenne nagy választék. Ez gyakorlatilag egy kompromisszum mentes megoldás.

[ Szerkesztve ]


cappa72
(nagyúr)
Blog

Csak éppen nem látom az innovációt az árakban.
[gonosz]Pedig csak az van. Felfelé fejlesztik, hogy megérje[/gonosz]

;]


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

tc a szakma bulvárja. napi 1 kötelező cikk hogy megint leégett/lefagyott/felrobbant egy ev, csak legyen a clickbait meg algoritmus-simogatás.

amúgy az innovációra: egy mai középkategóriás telefon annyiba kerül, mint pár éve egy flagship, és ahhoz képest is jobb a tudása.


LurkerSheik
(senior tag)

Az ovodasok pedig altalanossagban 100x tobb kakaot isznak mint egy politikus aki kokozni jar brusszelbe!
Jo lenne ertelmezni is amit linkelsz. :)
De megvalaszolom helyetted: EV-k 20%-al tobb gumit elhasznalnak a tanulmany szerint mint az ICE.
Azt nem teszi hozza, mibol hasznal viszont joval kevesebbet vagy semmit, ami szinten karos ha belelegzed. ;)
Ertjuk, elfogadjuk, ez ellen is tenni kell termeszetesen, hogy mindenben jobb legyen mint az ice.
Hanggenerator is mar megvan!


kyle23
(tag)

;] Ha csak a benzines motort használod és csak az elinduláskor vagy parkoláskor használod az elektromos hajtást akkor az összes! ;]


kyle23
(tag)

Az, hogy hosszú távon mivel jössz ki jobban, azt még maga a jó isten sem tudja... Szép és jó, hogy te már elmentél 100k+ km-t, most akkor én is mondjam, hogy a Superbnél (2006-os, 3 éves korától van nálunk), 180000+km van, most kapott új vezérlést és fékeket, de ezen kívül még semmihez nem nyúltunk hozzá? Se nem borítottuk a motort, nincs új kuplung, turbó, váltó, kettős tömegű stb. Ja bocs, 2. télyi-nyári szettet kapta pár éve... :D

Ha nincs otthon a házadon 10-15+kw napelem ami által "ingyen" töltesz, nem 1-2 év mire egyáltalán egálban lesz a 2 autónak a lábnyoma, főleg azok után, hogy már szépen megy felfelé a villanytöltés ára is, ha "kútról" tankolsz. Ha nem városi szaladgálónak használod , amire egyáltalán jelenleg maximálisan lehetne használni, meg volna értelme ( bár annak sem, mert városba nem 2+ tonnás EV kellene ugye), akkor számolhatnánk napestig, mikor leszünk 0-án. Azt senki nem tagadja, hogy van benne lehetőség, de azt hogy totálisan kiváltható vele a belsőégésű autópark az színtiszta hazugság, csak ugye most jól fizetnek érte. :))
Főleg abban az időszakban, amikor az idő mindennél többet ér a világban, gyakorlatilag megfizethetetlen, mindent abban mérnek lassan, akkor nem fér bele, hogy 2 óránként 10-20-30 perceket töltsön az ember tankolással. HA irodában gépelsz akkor ok, de nem csak ott van munka ugye. Amikor naponta 500+ ( vagy 1000)km-t mész kocsival, nem fogsz töltikézni. hogy csak 1 szakmát hozzak, mielőtt még azt mondják sokan, hogy nincs ilyen fontos szakma ( Pl Növényorvosok, nem, nem az vagyok, csak egy termelő... :) )


ledgeri
(nagyúr)

A fenéket az. A CO2 nem szennyezőanyag, a klíma változásáben nincs szerepe
Kérhetnék forrást, hogy mégis miért változik akkor az egész? Privátban bőven megteszi!


Qtya123
(őstag)

Az innovációt más szempontból is lehet nézni. Manapság már rengeteg olyan dolog alapfelszereltség egy középkategóriás autóban akár (ICE, akár EV), ami még 15 éve a felső kategória extráiként szerepelt.

Persze ez árnövelő tényező is, de ha az adatokat nézzük, hogy mondjuk hány havi átlagkeresetbe került 2009-ben egy alap Octavia és most, akkor a következő jön ki:
2009: 1.4 TSI Octavia: 5.035.000 Ft, átlagkereset: nettó 122.153 Ft= 41,2 hónap
2024: 1.5 TSI Octavia: 9.500.000 Ft-tól, átlagkereset: nettó 402.392 Ft= 23,6 hónap

Szóval a számok tükrében még feltétlen ez sem állja meg a helyét. Arányaiban ma nem feltétlen drágább egy új autó, mint 10-15 éve.
Az viszont tény, hogy a rengeteg plusz, ami már ezekben van, adaptív tempomat, esőszenzor, legújabban a kötelező táblafelismerő, ledes lámpák, érintőképernyők sokasága, már egy középkategóriás autót is eljuttat oda, hogy jobb, ha 15 éves korában is CASCO van rajta, mert iszonyat drága a csere (persze ha sok van belőle, akkor ilyen korra már akadnak bontott alkatrészek is). De az ilyenekkel nyilván nem foglalkoznak a gyártók, miért is tennék. Nem elsődleges célcsoportjuk Béla, aki 10-12 évesen megveszi az autót 2. 3. tulajként, hogy neki húde gazdaságos legyen, hanem a célcsoport azon országok lakói, ahol nagy tömegben megtehetik azt, hogy 5-10 éves kora között lecserélik az autót. Ott még nem fingik ki a LED, az érintőképernyő, stb... A 15 éves kor körüli üzemeltetés lesz problémás szerintem a mostani autóknál, függetlenül, hogy villany, vagy szénhidrogén hajtja.
A magyar amúgy is árérzékeny a fenntartásra. Nem véletlen nemzeti sport a részecskeszűrő kiiktatás a 10+ éves autók sokaságában. 300.000 Ft egy új? Na neeee. Sokan nem akarják, még többen ki sem tudják fizetni. Mikor a mostani autók lesznek 15 évesen a használt piacon, na akkor lesz vakarózás, hogy mit vegyen az, aki abból a merítésből válogat.
Hozzáteszem, szerintem. De ne így legyen és üzemeljenek sokáig ezek a rendszerek, szenzorok és újítások.

[ Szerkesztve ]


Braddock
(őstag)

Ja, akkor legyen 18 év.

Oké, legyen úgy hogy már visszahozta az árát a napelem még az autóvásárlás előtt és ingyen tölti. Akkor is sok-sok évnyi tankolással - legyen mondjuk 10? - nyer a dízel.

[ Szerkesztve ]


NoZoli
(tag)

Aztán, most jöhet a karbantartás számolása...


Vesa
(veterán)

Mercedes C300e


Elf
(aktív tag)

"Az, hogy hosszú távon mivel jössz ki jobban, azt még maga a jó isten sem tudja... "

Igazad van.
De engem az érdekelne hogy a 2006-os 3 évesen vett Superb mikor hozza vissza az árát a 2003-as 6 évesen vett Octavia-hoz képest?

Mikor "hozza vissza az árát"?
Mi volt a terv a vásárláskor?
2év? 6év? 15év?


kyle23
(tag)

Én úgy gondolom, hogy nekünk a Superb már bőven megérte, az összehasonlítást én nem az Octáviához, hanem az új EV-re értettem. Az, hogy a mai EV-k, egyáltalán elmennek-e 18 évet, vagy mi lesz velük, azt a kutya nem tudja :) Mi marad a belsőből, vagy a szarásig tömött elektronikák, illetve az n+1 érintő kijelző fog-e még jelet adni. Ezt csak az idő adja majd meg, illetve szerelési szempontból az én részemről bőven jobb a Superb, mert tudom minden kínját-bínját, amihez nem merek nyúlni az egyedül a már említett vezérlés, azt szakemberre bízom. :)
Meglátjuk, hogy a még kiforratlan technika mellé, mit spóroltak ki, hogy viszonylagosan "versenyképes" áron kínáljanak EV-ket, mert hogy spóroltak dolgokon az biztos. Én kb miután megnéztem a Merci EQS videót, kb az agyam eldurrant, hogy egy ilyen silány fosra, rámerték tenni a Merci jelet, meg azt az árcédulát. De ez az én egyéni véleményem... :)


Vesa
(veterán)

Az ICE-k is tömve vannak már elektronikával, itt csak a hajtáslánccal érdemes számolni egy összehasonlításnál. Tehát eleve nem jól számolsz. 10-12 éves EV-kből egyre több van, többségében élnek és virulnak. Pont ugyanúgy számít itt is a tulajdonos(ok) használati módja és karbantartási hajlandósága, mint az ICE-k esetében, annyi eltéréssel, hogy az akku élettartamára nem elsősorban a futott km van hatással, hanem a töltési ciklusok száma. Egyelőre nem látni, hogy a 10éves EV-k tömegesen mennének bontóba, sőt!. Még az 1-es Leaf-ek is közlekednek vígan, pedig azok akkuja a temperálás hiánya miatt ismert módon jobban degradálódik, mint a többi típusnál.

A fejlett világban többségében nem 20 éves autókkal járnak, ne a magyar rögvalóságból indulj ki, mert a gyártók sem erre alapoznak, nem ezzel terveznek. Hanem azokra a piacokra ahol az új autó eladásaik pörögnek. Ettől függetlenül sem látom, miért ne mehetnének az EV-k is 20évet? Gyakorlatilag az akku az egyetlen, ami GTK-ra tud tenni egy ilyen autót -az sem feltétlenül-, de mint látjuk, a kezdeti tech is simán visz 12 évet, és jönnek az új akkuk, tartósabb életciklussal.

EQS kapcsán pedig sajnos a modern autó hater vályi istván hatását látom rajtad, különben nem mondtál volna ekkora butaságot. Ha valós képet szeretnél kapni, javaslom, menj el és próbáld ki, vagy minimum nézz meg olyan külföldi videókat, ahol hozzáértők tesztelik az autókat, mert vályi nem az. Vályi nem érti a modern autókat, nem véletlenül nem beszél soha semmit a beépített rendszerekről, mert nem tudja használni, sokszor a létezésükről sem tud. Leragadt az autók hangjánál, a V8-nál, meg a benzinszagnál. Persze mindenki úgy hagyja magát félrevezetni ahogy akarja.

[ Szerkesztve ]


adamssss
(veterán)
Blog

.

[ Szerkesztve ]


Csigavair
(tag)

Nekem nagyon tetszenek az EV-k, de elmebeteg árakon mennek. Egy fullos vadiúj passat kombi 19-20 ez meg kis akkuval 25. Nem is értem mi indokolja ezt az árkülönbséget...holott tizedannyi alkatrészből áll tizedannyi beszállító, logisztika és mégiscsak ott az a plusz 5 milla...


Squirrel
(őstag)

Nekem is olyan teslam van, mint Neked, de nálam sose volt meg 500 km. De a tesláknak szerintem az egyik legjobb az energia managementje. Csak itt is úgy szerepel a matek, hogy 90-nel menve 16kW-os fogyasztott, így meglehet a 600 km. Hat 16kW-os fogyasztással nem éppen. Max 70-80-nal menve, ideális 20-25 fokos külső hőmérsékleten, nem gyorsítva-fékezve, alföldön talán ... Télen meg reális viszonyok között inkább 250. Mert ha megállsz valahol ügyezni és 2-3 óra visszaülsz az autóba rémülten állapítom meg, hogy az hatótáv 30-40 km-rel kevesebb, mint mikor kiszálltam ..


CriticalHit
(őstag)

50% -os állami támogatású otthoni napelemes töltéssel és 3-4 milliós állami támogatással, már józanabb áron is lehet találni MG4, BYD, Renault, KIA, Hyundai típust de akár egy készleten levő Tesla M3 is vihető 18 mínusz 4 millióért. Amikor egy belsőégésű Dácia 7 millió, egy Fábia 10 millió vagy egy Corsa 12 millió.
A VW pedig messze túllőtte az árazásait. Bukta is az ID3-t és az ID4-t -is.


consono
(nagyúr)

Azt esetleg megnézted, hogy a benzin/gázolaj ára hogyan változott az elmúlt években? Az elmúlt 10 évben kb. a duplája lett az ár, ha nem több, a következő 10 évben szerinted ez már nem lesz?

üzenetek