üzenetek

hozzászólások


Csigavair
(tag)

Renault scenic (ez még árban sem lenne rossz), ioniq 5 (22 millió) még tetszene is. A teslákat hagyjuk. Egy golf 6 beltere minőségibb... Kia ev-k szerintem olyan rondák, hogy vallatni lehetne velük, de ugye ez szubjektív... A facelift-elt id3 pro s már egész jó, bár azt is kokain árban mérik a méreteihez képest.

Nekem a töltés mizéria és az nevetséges autópályás hatótáv a legnagyobb visszatartó erő. Vidéken élek, itt a töltőhálózat mind számban, mind teljesítményben harmatos lepkefing. :(

[ Szerkesztve ]


CriticalHit
(őstag)

Ioniq 5: 17 - 4, ami azért nem 22.


consono
(nagyúr)

Autópályán is ugyan akkora a hatótáv, mint máshol, csak annyival is kell menni ;]
A vidéki töltőhálózat viszont tényleg nem ideális, autópálya mellett még csak-csak, de kicsit messzebb már max 22kW...


Paxker315
(addikt)
Blog

más kérdés, hogy autópályán a dízelek hatótávja is "megcsappan", ha tapossa valaki. Nem véletlen szoktam rázni a rácsokat, hogy követelem a 110, nagyonmax 120 km per órás limitet sztrádákra :)


bteebi
(veterán)

De -4 csak akkor, ha Kozsó vagy. A legtöbb ember viszont nem az. És nem tudom, hogy felextrázva (baromi long range, több motor, klíma használatának engedélyezése, robotpilóta, automata kávéfőző) nem lehet-e 22 az Ioniq, urambocsá' még több.
Az alapból 17,8 milliós Model 3-at "sikerült" 26,6 millióssá (+49% ár! :Y) konfigurálnom: long range (3,5 millió), normális (piros) szín (780k :( ), nagyobb felni (650k :Y), vonóhorog (515k :Y), fehér belső tér (458k), plusz a nem működő FSD (2,86 millió). Szarjon sünt a Tesla is a felárai miatt. A félmilliós vonóhorog meg a felni árkülönbség azért odavág. De a plusz egy elektromotor meg +17,5 kWh akku 3,5 milliós felára se gyenge. Az FSD-ről meg már ne is beszéljünk. :DDD


adamssss
(veterán)
Blog

Az ID.7 fedélzetén, ha egy stresszes szituációban zavar, hogy az arcodba fúj a klíma, akkor először oda kell navigálnod az infotainment rendszer menüjében ehhez a beállításhoz, majd rá kell tenned az ujjad egy aprócska karikára, amit mozgatva villanymotorok próbálják állítani a befúvás irányát.
Így lesz egy alig fél másodperces, tudat alatt lezajló mozzanatból fél perces, a sofőr figyelmét az útról intenzíven elterelő érintőképernyő-babrálás.

Ilyen funkciokat ki talal ki? Tenyleg nem kerdeztek meg egy atlagfelhasznalot sem?


cappa72
(nagyúr)
Blog

Ismerve a sw feljelsztési "agilis módszertan"-t, és annak a tényleges alkalmazását management elvárásokkal kiegészítve, hát meg lennék lepődve, ha ezt belevették volna. Illetve nem biztos, hogy kikerülték, csak másképp gondolkodtak.
Pedig maga a módszert jól lehet alkalmazni.

Amúgy meg vol van ilyenkor a biztonságért felelős management?
Kockázatelemzés, FMEA ésatöbbi nagy szavak...

Lehet, hogy úgy vannak vele, hogy annyi vezetési segéd van beletéve az autókba, hogy ezzel/azokkal már a kockázat minimálisra, vagy elfogadhatóra csökkent.


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

tippre azok, akik a görbülő képernyőszélű telóknál kitalálták az oldalsó kihúzható menüt, aztán felmondtak nekik, és átmentek az autóiparba.


bteebi
(veterán)

Aztán miért kellene "követelni"? Te annyival mész, amennyivel akarsz, már ha az 60 és 130 km/h között van. (Oké, a többi jármű is kevesebbet fogyasztana a kisebb sebességnél, de ez a te költségeid szempontjából gyakorlatilag mindegy.) Az ICE-ok hatótávja azért nem csappan meg brutál mértékben, persze lehet, hogy leesik ~8-900 km-ről mondjuk 6-700-ra, urambocsá' még kevesebbre. Viszont aztán bármelyik sarkon "feltöltheted" kb. Supercharger áron, de nem 50, hanem bő 1 perc alatt, nagyjából 40-50000 km/h sebességgel. :U

#126: "Ilyen funkciokat ki talal ki? Tenyleg nem kerdeztek meg egy atlagfelhasznalot sem?"

Ezt advanced user experience-nek hívják, és nagyon raj. :K Ha még lenne mellé valamilyen menő hangeffekt is, az lenne csak az igazi csúcs! Azt meg melyik dizájner nem szarja le, hogy a funkció a fancység rovására megy? :U Nekik pont nem számít, ha a hülye sofőr amiatt okoz tömegbalesetet, vagy üt el a zebrán 10 embert, mert a klímát kellett csesztetnie.

[ Szerkesztve ]


CriticalHit
(őstag)

Ez mit jelent? "De -4 csak akkor, ha Kozsó vagy."
A készleten lévő, már konfiguráltak közül is lehet józanabb áron választani.
Számomra elég lenne a 18M-os Model 3, semmi sem kellene az általad választottak közül, viszont továbbra sincs HUD és még mindig mindenért tapikálni kell, ezért nem választanám jelenleg.
Ha a pénz nem számítana, akkor pedig inkább a Polestar 2 vagy a BMW I4.


LurkerSheik
(senior tag)

Ugyanaz az agyhalál mint oldalsó visszapillantó tükör helyett kamerát és kijelzőt rakni helyette.
Ezeket kellene szabályozni uniós szinten.

[ Szerkesztve ]


bteebi
(veterán)

A 4 milliós kedvezmény tudtommal csak vállalkoz(s)óknak, vállalkozásoknak van, magánszemélyeknek nem. (Persze nem bánnám, ha rosszul tudnám. :) )

A "tuningolt" Model 3-at meg csak azért írtam, mert nem csak az alapár létezik egy autónál. Hiába elérhető már potom 18 milláért, ha neked egy 22, vagy épp 26 milliós felszereltségű kell. Szóval ha valaki azt írja, hogy nála/neki 24 millió a Model 3, akkor nem feltétlenül mond hülyeséget.


Paxker315
(addikt)
Blog

Oooo, csak naiv idealista vagyok. Feltetelezem, hogy ha felhivjuk a figyelmet a lassabb tempó elonyeire (kisebb karosanyag kibocsátás, kisebb zajterhelés, megsporolt üzemanyag és költség, kevesebb baleset és potenciálisan elvesztett életév) akkor mindenki idővel elfogadja, hogy nem ördögtől való a szigorúbb korlátozás.

De ilyen naiv vagyok, illetve szakmai ártalom, de a társadalom és jövő generacioinak eletkorulmenyei, emberi életek nagyobb tényezők számomra, mint az hogy mennyi naftapénzt sporolok. Ezért is örülnék ha kicsit. Lassitanank . Szeretném, na
:R


pilóta
(nagyúr)

Persze, csak ugye az egész autózás onnan jön, hogy gyorsan eljuss távolabbi helyekre. Lóval simán el lehet jutni Békéscsabáról Pestre egy nap alatt, vagy gyalog 4-5 nap alatt, megalszol pár helyen, alig szennyezel. De ugye pont ez lenne az autózás lényege, hogy ne így legyen, hanem inkább másfél óra...


bteebi
(veterán)

A felvetéseid nem rosszak, és egy olyan kis országban, mint Magyarország, sokkal inkább működhetnének, mint mondjuk Németországban vagy az USA-ban, hiszen itt max. egy Zalaegerszeg-Debrecen távolságnál járna jelentősebb menetidő-növekedéssel. (Sőt, amúgy mintha pont a franciáknál pont a fogyasztáscsökkentés végett csökkentették is volna - vagy csak sokan szerették volna, hogy csökkentsék?? - a sebességhatárt.)

Részben viszont - legalábbis szerintem - túlideologizálod a helyzetet.
Egy mondjuk 130 → 110-es váltásnál a zajterhelés valószínűleg érdemben nem változna. Így is, úgy is hangosak az autók. :) De ez az autópályán kit zavar? A 300 méterre lévő őzet? Téged a kocsiban nem fog. Ahová meg kell (és ugye ez is törvényben szabályozott), tesznek zajvédőt, és azokon a részeken többnyire eleve sokkal kisebb a sebességhatár (pl. 80-100). Ami sokkal fontosabb a zaj szempontjából, az a járművek száma. Azt viszont nem fogják korlátozni.

A fogyasztás csökkenése szerintem bő 5%-nál nem lenne nagyobb (6 literes fogyasztásnál már az is -0,3 liter). Az is jó persze, de nem az a meghatározó. Hanem az, hogy Marketinges Józsi egyedül autózott napi 600 km-t azért, hogy részt vegyen egy mítingen, amit amúgy online is simán megtarthattak volna. Meg ugye ha eleve nem egy ember ülne egy autóban, hanem 2-3, akkor az máris fele-harmadannyi autó. Meg ha nem 1,5-2 tonnás autókban ülnénk egyedül, hanem kevés 100 kilós "matchboxokban", akkor megint csak radikálisan csökkenthető lenne a fogyasztás is.

Kevesebb baleset lenne-e? Talán. Vagy nem. Lehet, hogy kevesebb baleset lenne, de talán inkább kevesebb halálos baleset. Ami persze egy nagyon jó dolog lenne. De elsősorban nem abból szokott lenni a probléma, hogy valaki a megengedett sebességgel közlekedik, hanem abból, ha hülye (nem figyel, mert pl. mobilozik vezetés közben, urambocsá' elalszik) vagy épp béna a sofőr (relatív gyorshajtás, akár érdemben a sebességhatár alatt; pl. havas, jeges úton, durva esőben, porviharban). Viszont akik most érdemben gyorshajtanak (mondjuk 180-200 km/h), szerinted ők is 20-szal kevesebbel fognak menni? Ugye hogy nem? :) Ha meg eddig mondjuk 50-70 km/h volt a sebességkülönbség köztük és a szabályosan közlekedők között, akkor ez most már 70-90 km/h lesz, ami már érdemben veszélyesebb. Ami spec. pont fokozhatja a balesetek számát. Hülye dolog ez. :) És pont azért lehet hülye dolog, mert hülyék az emberek.


kcsa
(veterán)
Blog

De másfél óra helyett ha kettő, cserébe nincs elmebaj a belső sávban és fele annyit fogyaszt az autóm, az részemről tökéletesen rendben van. Inkább erre gondolt Paxker315, és én magam is egyetértek ezzel.

De úgy is mondhatom, hogy ami jó a pénztárcámnak, az jó a környezetnek is.


Paxker315
(addikt)
Blog

:D "hangosak az autók. :) De ez az autópályán kit zavar? A 300 méterre lévő őzet? Téged a kocsiban nem fog."

Óh, hát mondjuk 1.5 éve exkluzíve füldugóval vezetek, és így sem vagyok maradéktalanul elégedett. Jó dolog a hiperszenzorosság, csak épp' nem merem zajvédelem nélkül elhagyni a lakást, és a városi sétákat (megyeszékhely) is védetten szoktam tenni. :) Nem véletlen gondolom vezetéstechnikai biztonsági faktornak az akusztikus üvegezést-oldalablakokat. :B

De a nagy felniket sem értem feltétlenül, mert: kisebb felni& ballonosabb gumi --> nagyobb kényelem, takarékosság, kisebb zajterhelés (érdemes séta közben hallgatni az elhaladó autókat, ha van olyan hely, ahol nem annyira sűrű a forgalom. ég-föld a különbség 16 és 19 közt.)

Ja, jól néz ki a malomkerék. De azzal azért tisztában vagyok, hogy ezt NEM fogjuk megoldani a közeljövőben :) (forgalomcsökkentés, járművek számának csökkentése, előírások alaktényezőre és homlokfelületre, kisebb felnik és kevesebb teljes energiafelhasználás, energiahatékonyság növelése (erre pont jók az eletro és hibridek). Csak álmodozni lehet, nem? :) NB: a "theory of mind" doménen borzalmas alacsony percentilben helyezkedek el (ASD). Így számomra kicsit science-fiction kategória már a tudat is, hogy nem feltétlen mindenki ilyen közlekedést szeretne. Vagyis hiába tudom, hogy mit generál a gondolkodásmódom, de "nem értem" :)

[ Szerkesztve ]


kyle23
(tag)

Ez szimplán hazugság. Nem csappan az szinte semmit. 135 templomat, klímával 5.3-5.7 között van a világ pusztulásáért felelős 1.9pdtdi motorral. Uez közút 4.8-5.2. Bár ha azt mondtad volna, hogy 10% a bukó akkor kb igazad lenne. AZ a kérdés euz egy EVnél mennyi? 50%? Akkor sztárok be a röhögéstől mindig mikor látom a 10-20-30 mill@s EVket kampózni a kamionok meg kisfurgonok mögött. :D
Emiatt is mondom mindig, hogy erőlködjenek egyenlőre a városokban, meg azok 50kmes körzetében, mert oda valók, arra tökéletesek. Egyenlőre. Majd akkor lesz értelme totál háborút indítani a benzinesek ill dieselesek ellen, amikor már fixen tudják azok 70-80%-át hatótávját, uazon a sebességes és minden kényelmi funkciót is használva. Nem, nem a kamu wltp érdekel.


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

meg mindig PEC szentgral velemeny, nem teny.

üzenetek