üzenetek

hozzászólások


cucka
(addikt)
Blog

Az autók zajterhelésének nagy részét a gördülési zaj okozza.
Ami a sebességtől, a gumi futófelületétől és az út milyenségétől függ. A felni méret sok vizet nem zavar.
Az út felület hatalmas különbség tud lenni, az ilyen érdes textúrájú utak az autóban ülve is érezhetően megnövelik a zajszintet, kívülről meg ugyanez a négyzeten. És persze extra gumikopást is okoznak, ami környezetvédelmileg szintén probléma.

Amúgy a kérdésedre a válasz - azért egyre nagyobbak a felnik (és a kerekek is), mert az jobban néz ki. A nők is hordanak magas sarkú cipőt, az sem praktikus.

#139kyle23
Az ilyen régi dízel motoroknál nem a fogyasztás a probléma, meg a co2 kibocsátás, hanem hogy ami kijön a kipufogójukon, az rákot okoz.
Gondolom te sem a szántóföldön laksz, és nem is rakod le az autódat a város határában.

[ Szerkesztve ]


Döglött Róka
(veterán)

Ma is kiderült, hogy a fórumozók többségének nincs pénze rendes autóra, ezért inkább fikázzák az újakat.


cucka
(addikt)
Blog

A Teslánál nem igazán vannak extrák úgy, ahogy a német gyártóktól megszoktuk.
Fizethetsz extra pénzt fényezésért meg nagyobb kerékért, illetve az autopilot fizetős, és kalap, ez az extralista.

Külön kedvencem, amikor megnézek egy autóbemutatót, elmondják, hogy x forint az alapár, és valahogy elfelejtik említeni, hogy minden, de tényleg minden amit a képeken a szemeddel látsz, az fizetős extra - a szín, a kerék, a kárpit, az utastéri dekor, az összes említésre érdemes extra.

[ Szerkesztve ]


kyle23
(tag)

Ok. De szerinted az újabb motorok nem tudják ugyanezt? Ne vicceljünk már. Annyi baromságot hoznak fel a brlsőégésű motorok ellen, hogy az már fáj. Semmilyen komoly visszaesés nincs autópály@s tempónál, nem úgy mint az EV-nél. Az ilyen kisarkítós, hazugságoktól falra tudnék mászni.....
Nem szántóföldön lakom, csak szimplán karban tartom az összes kocsimat, erőgépeket. Meg nem terjesztek ennyi baromságot, hogy minden szar csak az Év a Szent, miközben közel sem szentgrál az sem. Addig, amíg a világ m@sik végéről, hajókkal meg repülőkkel hozatom be a filléres szarjaimat, addig ne akarjuk már ki nyírni az autózást, meg felcimkézni azokat, akik nem hajlandóak ezt elfogadni.
Érdekes mód, remeg a világ, hogy kinyírják a belsőégésű kocsikat, de ha már akkugyár, meg Ev gyártó cégek épülnek a szomszédba, akkor takarodjon a picsába, mert kinyírják a földet. Fuck logic ugye.....
A rengeteg műanyag étel zabálásról ne is beszéljünk, hogy mi okoz még rákot a kipufogó gázon kívül...


Döglött Róka
(veterán)

Szalmabab erveles tipikus esete.


cappa72
(nagyúr)
Blog

A rendes autó definíciója kéne hozzá, hogy ezt el lehessen dönteni.


kyle23
(tag)

Ha te mondod, akkor biztos igazad van. :C


bteebi
(veterán)

"Jó dolog a hiperszenzorosság"

(Sajnos) nem jó. Vagyis sok - a legtöbb - esetben nem.

"csak épp' nem merem zajvédelem nélkül elhagyni a lakást, és a városi sétákat (megyeszékhely) is védetten szoktam tenni."

Amíg Angliában éltem, addig mondjuk leginkább vezettem, és nem nagyon sétáltam olyan helyen, ami nem eleve arra van, hogy ott emberek sétáljanak (pl. sétálóutcák). Csend is volt, és a levegő is egész jó volt. Itthon viszont, akár a székesfővárosban, akár vidéki nagyvárosban (ahol lakunk) feltűnt, hogy milyen szar minden. :DDD De azért félig-meddig együtt lehet vele élni. Keresni kell a csendes(ebb) helyeket.

"Óh, hát mondjuk 1.5 éve exkluzíve füldugóval vezetek"

Én meg zenét hallgatok. Nem is halkan ráadásul, bár azért relatíve kutturáltan. Vegyél elektromos autót. :)

"De a nagy felniket sem értem feltétlenül"

Pedig első körben pofonegyszerű. Jobban néznek ki. :U Mondjuk szerintem 19" fölött már minden ormótlan. Az előző autómon (Mazda 6) 17"-os 215/45-ös gumik voltak, elég szép alufelnin. Szerintem már-már tökéletes volt, látványra, meg amúgy is. A mostanin (Mazda 6) 215/55 R16-os van. Kevésbé szép. A felni is.

Az amúgy durva, hogy régen a 17" nagy volt, a 18-19" meg már-már csodaszámba ment. Ma meg már szinte egy Minire is ráteszik a 20-22"-os kerekeket. :(


HThomas
(senior tag)
Blog

Még mindig elég szörnyűnek tűnik ez az érintőgombos / érintéképernyős kezelőfelület... aki használja, mennyire kap agybajt tőle? Megszokható?

"a veszprémi körgyűrű lehajtójánál meglátott egy 40-es táblát, akkor mindannyian kissé meglepődtünk, hogy elég vehemens fékezésbe kezdett magától a kocsi"
Pont hasonlóval szívtam nemrég egy BMW-ben, csak ott szerencsére nem fékezett magától, csak villogott a felismert tábla a műszerfalon. Ez a funkció egyébként kikapcsolható permanensen?


bteebi
(veterán)

"A Teslánál nem igazán vannak extrák úgy, ahogy a német gyártóktól megszoktuk."

Így van. Több fícsör nincs meg egy Teslában, ami egy németben benne van, vagy kérhető (pl. HUD), viszont olyan dolgok meg vannak benne alapból, amik a német prémiumokban akár milliós felárak lehetnek. Például a bőr belső (még ha az nevetséges is a Teslánál), vagy az ülésfűtés/hűtés, panorámatető.


cucka
(addikt)
Blog

A teslában valóban nincs HUD, de mondjuk egy BYD Seal-ben van alapáron. Az egy 19 milliós autó.
A HUD, az üvegtető, vagy a "nevetséges" műbőr belső, na azok a németeknél mind feláras extrák, úgy, hogy az autóik alapáron is drágábbak, mint az alapáron fullos felszereltségű Tesla vagy BYD.


cucka
(addikt)
Blog

Nem a szent grál az elektromos autó, viszont jobb töltőhálózattal az emberek többségének valódi alternatíva.

Az újabb dízelmotorok nyilván tisztábbak, a régebbieknél ugye a dízelbotrány során bizonyosodott be az, amit mindenki sejtett - hogy valós, életszerű felhasználás közben meg sem tudják közelíteni azokat az emissziós normákat, amire specifikálva vannak. És ezek a karbantartott motorok, nem amiből kiokoskodták a környezetvédelmi berendezéseket. Meg azok amik fekete füsttel terítenek be mindent, ha mondjuk budán meg kell mászni egy emelkedőt.

Ha eltöltesz egy kis időt bármelyik amerikai nagyvárosban, akkor hazatérésnél az első élmény, hogy csípi a torkodat a dízelfüst.
Az, hogy az európai szabályozási környezet arra ösztönzött mindenkit 20 évig, hogy dízelautót vegyen, ha kell neki ha nem, az egy kapitális baklövés volt.

[ Szerkesztve ]


bteebi
(veterán)

Nekem alapvetően sokkal jobban tetszik a Tesla koncepciója. Igenis legyen majdnem minden (hasznos, releváns) fícsör alapból elérhető. Az már nem érdekel, hogy a gyémánthatású karbon matricáért meg az M betűért ki kell pengetni 4-5 millát a BMW-nél, de kényelmi és biztonsági szolgáltatásokat ne hagyjanak már ki csak azért az eleve rohadt drága autóikból, hogy azokért még x milliót el lehessen kérni.

Konfiguráltam már talán 5-ös BMW-t fullra. Alapból volt vagy 30 millió, azt hiszem 50 körül meg is állt a végén. :))


Paxker315
(addikt)
Blog

Óh én ki szoktam kapcsolni a médiát-zenét, mert. Zajterhelés az is. A szélzaj és gördülési zaj sajnos eletro-autóban is van, az én autózási szokásaimhoz meg eleve nem való EV (csak ritkán használom, de akkor 200-600 km-es utakra, 90%-ban autópályán). Városban nem szeretek autókázni. :B


kyle23
(tag)

Egyet értek szinte majdnem mindenben!

EV-k valós alternatívák lehetnek, csak nagyon sok idő még, míg az infrastruktúra valóban képes lefedni az igényeket, itt arra gondolok, hogy a töltőhelyek száma min duplázódik v triplázódik, ill 80%-ban lesznek a nagy sebességű töltők , ahol nem kell megvárni egy szülést, hogy maxra menjen a kocsi. Ha ezek adottak lesznek hatalmas réteget kitudnak majd váltani, de addig még mindig inkább réteg termék lesz az EV, sajnos v nem sajnos.

A régi autókra tekintve, az ilyen füstölős szarokat és a DPF nélküli kocsikat én sem engedném forgalomba, kezdetnek megbasznám a tulajt is, utána meg mennék a vizsgaállomásra ahol átengedték a kocsit, de itt nem csak a füstölésre lennék kihegyezve, hanem a rozsda által összefogott kasznis kocsikra is. Egyszerűen nevetséges és szánalmas, hogy milyen autók vannak engedélyeztetve a közutakon.
Minden kocsinak meglenne a helye, az, hogy boldog-boldogtalan dieselt vett, azt nem tudom kinek kell köszönni. Diesel pályára, nagy távolságokra, illetve erőgépekbe, benzines szaladgálni vagy kismotoros benzinesek a városba lett volna a megoldás, csak ugye vki megborította az egészet.
A jelenlegi EV-ket már most tökéletesen lehetne városi, munkába járós autónak használni, mert annak tökéletes és elég, még akkor is, ha fűteni v hűteni kell meg fúj a szél stb. Teljesen még nem kiváltható akár egy benzines akár egy Diesel kocsi, de az idő haladtával és a fejlesztésekkel eljöhet ez az idő, de még nagyon messze vagyunk szerintem tőle. Az lesz majdf még a kérdés, ha átbillen a mérleg nyelve, az áram mint meghajtó anyag hova fog kilőni árban, mert már most is látszik, hogy bizony szépen nő felfelé a töltési ár. Nyilván, ha otthol tudsz tölteni az okés, de ezt a városi, paneles lakosok nem tudják majd megoldani. :)

Nem tervezek amcsiba menni, nincs rá időm. :DD , hál istennek vidéki papíros paraszt vagyok, és viszonylag tiszta levegőt lélegzem. :)


consono
(nagyúr)

Ha lesznek mindenhol gyors töltök, akkor a teli töltést sem kell kivárni, mert pár perc alatt 100km- bele lehet tolni az új autókba. 50%-ig elég gyorsan tölt mind.


kyle23
(tag)

Ezt írtam már fentebb is, ill más fórumon is, ha eljutunk egyszer oda, hogy mondjuk 10ből 7-8 gyorstöltő lesz az állomásokon, akkor már komolyan lehet azzal számolni, hogy szélesebb rétegben, akár 1. számú autóként gondolkodjon benne Vki. :)


Qtya123
(őstag)

"Az, hogy az európai szabályozási környezet arra ösztönzött mindenkit 20 évig, hogy dízelautót vegyen, ha kell neki ha nem, az egy kapitális baklövés volt."

15 évvel ezelőtt is ugyanezt ugattam, hogy ez egyszerűen nonszensz. Meg, hogy nem való városba, rövid utakra a dízel. Akkoriban persze legtöbben legyintettek ezekre a hangokra. Az az időszak volt kb a mánia csúcsa szerintem. Boldog-boldogtalan azt vett városba is, meg emlékszem özönlöttek be az országba a 2010-es években a 320D BMW-k.
Aztán szépen megégették magukat vele az emberek, mert egyrészt egy rakás levedlett autót hoztak be, aminek a hibái már itthon jöttek ki, másrészt ugye elkezdték ölni őket a városban araszolós 15-20 perces távok. Kollégám anno 1.5 km-re járt a munkahelyére dízellel és vergődött, hogy örökké DPF problémája van. 1.5 km... Semmilyen autót nem indítanék be ilyen munkába járási távra.

Mára már változott a kép, kissé háttérbe szorult ez a városban dízellel mászkálás, de a behurcolt retkek a mai napig itt rohangálnak kiherélt részecskeszűrővel.
Az megint egy más kérdés, hogy a modern benzinesek szintén részecskeszűrővel szereltek, mert a veszélyes PM 2.5 részecskeszám jelentősen megnőtt a kipufogógázban a szigorodó emissziós normák miatti fejlesztések által. Gondolom, mikor ezek lesznek 15 évesek, szintén kiflexelt, kiütött, DPF szűrő nélkül folytatják útjukat.... :(

[ Szerkesztve ]


forumpista
(aktív tag)

Ebbol is latszik hogy a kreten eus vezetoknek abba kene hagyni a mindent is szabalyozni akarunk baromsagot. Foleg hogy full fogalmatlan hulyek probaljak kitalalni hogy mi lenne a jo…
Eddig dizellel akartuk megvaltani a vilagot, most hogy bebizonyosodott hogy mekkora baromsag, mar itt az ujabb kretenseg, hogy minnel nehezebb egy auto annal jobban megengedett a karosanyag kibocsatas…

Es ahelyett hogy kicsi konnyu autokat gyartanank, majd jol megmentjuk a vilagot a 2-3 meg kitudja meg hany tonnas jovobeni tankokkal autokkal…


cucka
(addikt)
Blog

szaladgálni vagy kismotoros benzinesek a városba lett volna a megoldás, csak ugye vki megborította az egészet.

A szabályozói környezet borította meg.
Egyrészt a mesterségesen magasan tartott üzemanyagárak.
A szándék, hogy a dízel ára ne szálljon el.
A szándék, hogy támogassák a dízel technológiában élen járó európai gyártókat.
A mérési módszerek, amikről mindenki tudta, hogy életszerűtlenek.
A kibocsátási normák, amelyek eltérőek a dízelmotoros autókra.

A cél az lett volna, hogy a kontinens üzemanyagfogyasztásának mérséklése lett volna. Ez látványos kudarc. Úgyhogy jó európai döntéshozókhoz híven azt a tanulságot vonták le, hogy ami eddig nem működött, azt még jobban, még erőteljesebben kell csinálni.

(Ne feledd, a jelenleg agyonszabályozott co2 kibocsátás az lényegében ugyanazt jelenti, mint a fogyasztás.)

[ Szerkesztve ]

üzenetek