üzenetek

hozzászólások


CriticalHit
(őstag)

A 2024-es pályázati feltételek:
"A személyautóknál a 40 kWh alatti bruttó kapacitású akkumulátorú elektromos autókra 2,8 millió, a 41 és 59 kWh közöttiekre 3,6 millió, a 60 kWh-nál nagyobbakra a maximális 4 millió forint támogatás kapható. A 40 kWh alatti bruttó tárolóképességű akkumulátorú autók ára nem haladhatja meg a nettó 11,5 millió forintot, a 41 és 59 kWh közöttieké a 14 millió, a 60 kWh-s és annál nagyobbaké a 20 millió forintot. Mivel személyautóknál a legtöbb helyen a bruttó árat tüntetik fel, az árplafonok bruttója körülbelül 14,6, 17,8 és 25,4 millió forint. Azért csak körülbelül, mert az autókat terhelő egyéb közterhek ezt kismértékben eltéríthetik. Pályázni 2024. február 5-én 10 órától 2025. március 31-én 10 óráig lehet, és a teljes lebonyolítást legkésőbb 2026. április 30-ig le kell zárni. Ez azt jelenti, hogy eddig az időpontig a pályázat keretében beszerzett tisztán elektromos új gépjármű forgalmi engedélyének a végső kedvezményezett nevére, illetve tulajdonába kell kerülnie."
[link]


consono
(nagyúr)

"magánszemélyek NEM, kizárólag vállalkozások indulhatnak rajta"


HThomas
(senior tag)
Blog

Nekem erről két kérdés jut eszembe:
- A modern részecskeszűrős azért kevesebb károsanyagot pöfékel ki, alacsonyabb fogyasztás mellett, mint a hasonló teljesítményű, részecskeszűrő nélküli, régebbi motor, vagy sem?
- Miért lehetnek a herélt dízelek ma Magyarországon forgalomban?


cappa72
(nagyúr)
Blog

Gondolom, mikor ezek lesznek 15 évesek, szintén kiflexelt, kiütött, DPF szűrő nélkül folytatják útjukat....
GDPF-re gondoltál?


HThomas
(senior tag)
Blog

Ha már a napelemes - kertesházas tábor nagy része átállna, akkor sokat javulhatna a városok levegője. Akinek meg szükséges a belsőégésű, az maradhatna annál; ha kevesebb van, kevésbé zavaróak. Csak ehhez további EV árcsökkenés kéne. Akinek most 10-15 éves autó áll a ház előtt, nem reális egy 24 milliós EV.


Qtya123
(őstag)

A második kérdés gondolom költői. :DDD

[ Szerkesztve ]


cappa72
(nagyúr)
Blog

Igenis, értettem! :D


HThomas
(senior tag)
Blog

Csak érted, jön mindenki a "kretén EU-s vezetőkkel", de a nagyobb gond nem ott van, hanem itt...

Mondjuk a városi dízelt én sem értem, mármint ha jól emlékszem amikor ez divat volt, azért akkor sem voltak annyira olcsóak és volt bőven benzines alternatíva... az egyik kollégám is vett egy új dízel Puntot, nem is értettem miért. De tény, hogy nem fogyasztott sokat, és mire baja lehetett volna, addigra már ő rég eladta...


Paxker315
(addikt)
Blog

Jaj, meg ott az AdBlue: "minekaz?". Kiírják, kiírtják. Hogy nehogy véletlenül költeni kelljen az autóra, ha az AdBlue pumpa meghibásodik. :( nitrogén-oxidok? ugyanmá.

[ Szerkesztve ]


Qtya123
(őstag)

Ott is van, meg itt is.
Egyébként az a durva, hogy nem csak az árérzékeny emberek üttetnek ki mindent is. Van orvos és régiós vezető ismerős is, akik kiüttették a szűrőt.
Nem anyagi okokból, hanem azzal jöttek hogy hát gyorsabb ezt így elintézni. Odamegy, szűrő ki, computerből ki, GO. Hiba örökre letudva.
Nincs alkatrész rendelgetés, várakozás, stb... Elég szomorú.


kcsa
(veterán)
Blog

Sajnos van egy olyan olvasata is a történetnek, amit én hallottam a saját autómról: Adblue rendszer 100k +-20k km környékén el szokott halálozni, javítás (ami csere) 3-400khuf, és ez újra maximum az eredeti futásteljesítményt fogja tudni maximum. Bár valószínűleg kifizetném a javítást, de tökre megértem akit ez felháborít és leszarja, a koromokádó 1.9tdi-khez képest így is hegyilevegő...


HThomas
(senior tag)
Blog

Ezeket kéne szúrópróbaszerűen ellenőrizni és ha kiderül, akkor ott helyben lefoglalni az adott járművet és a legutolsó érvényes műszakihoz képest megtett km arányosan kiszabni egy hatalmas bírságot. Még akkor is, ha a gyakorlatban keveseket kapnának el így, a visszatartó ereje talán segítene a problémán.

kcsa: hát igen, csak illene széles körben tudomásul venni, hogy az autónak nem csak bekerülési, hanem fenntartási költsége is van...


bteebi
(veterán)

"Ha már a napelemes - kertesházas tábor nagy része átállna, akkor sokat javulhatna a városok levegője."

Vegyük mondjuk a székesfővárost. Valószínűleg 1-200 ezer embernél több nem házban él (és végképp nem napelemesben), hanem lakásban, nagyrészt panelben. Mivel az utóbbiakból van mondjuk 10-15-ször annyi, mint az előbbiekből, ezért a változás marginális lesz. Annyiban mondjuk torzít a kép, hogy a belvárosban - és nyilván lakásban - lakók többsége a tömegközlekedést használja (bár ismerek erre is ellenpéldát), szóval az autós városi közlekedésben relatíve alulreprezentáltak.


HThomas
(senior tag)
Blog

Egyébként kíváncsi leszek, hogy 5-10 év múlva ennek az ID7-nek hogyan alakul majd a használtpiaci ára, a hasonló korú dízel vagy benzines Passathoz képest.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

A budapesti lakosság 12%-a él családi házban, tehát a tipped jó volt. A statisztika viszont nem számolja a 2-6 lakásos ingatlanokat, ahol van kert, beálló és lehet napelem is.

Az agglomerációban viszont 78% a családi házak aránya. Itt 800 ezer ember lakik, vagyis jó félmilliós az a bázis, ahol opció a napelem és az otthoni töltés. Az ingázók száma nem ilyen magas (250-300 ezer között), a mérések szerint ennyi autó lépi át a városhatárt minden reggel. Vagyis iszonyú sok.

Egyrészt ha ez mind elektromos lenne, akkor igen, az egy elég érezhető hatást generálna a légszennyezettségre, de ennek ellenére nem gondolom, hogy ez kell legyen a végső cél. A végső cél az kéne legyen, hogy ezeknek a júzereknek a zömét kulturált, pontos és megfizethető kötöttpályás kapcsolatra ültetjük fel, de ezen a ponton vállig ér bilibe a kezem.


Qtya123
(őstag)

Egyetértek. Csak ugye ezt nem fogják erőltetni egy olyan országban, ahol az autók átlagéletkora 16 év és a hozzá kapcsolódó karbantartások, vizsgázások, adásvételek a mutyi és a jóvanazúgy keretein belül zajlanak sok esetben.

[ Szerkesztve ]


Bdanyy
(addikt)

Amikor felmerült, hogy a DPF-fel van gond a kocsin, első körben az érdeklődésnél az összes tisztítással, cserével foglalkozó hely azt mondta, szedjük ki, úgysem nézi senki... Illetve a szerelő is, hogy vagy a gyári új menjen bele (mindennel együtt 7 számjegy körül), vagy szerinte is inkább legyen kiütve. Aztán végül szerencsére nem azzal volt a gond, de ez kicsit időzített bomba a 12 éves kocsin az értékéhez képest (a nagynyomású és befecskendező csere is az volt, ha valaki azt gondolná még, hogy a tdi örök és csak az elektromos GTK ennyi idősen alacsony futás mellett :D )

[ Szerkesztve ]


CriticalHit
(őstag)

Mi az értelme?


Qtya123
(őstag)

Amúgy azzal is baj van, hogy sokszor az emberek egyáltalán nem néznek utána az adott autónak. Egy ruhát, cipőt háromszor felpróbálnak, de egy autó esetén nem olvasnak utána, hogy mik a típushibák, mire kell figyelni, mennyire megbízható úgy általában, milyen árban mozognak hozzá a kopó alkatrészek, stb...
Nyilván egy 0 km-es autó esetén nem tudsz ennek utána nézni, ha friss modell, de ami használt/több éve a piacon van, azokról rengeteg infó van. Mindegyikre kell költeni, de nem mindegy milyen gyakran és mennyit. Ebben pedig hatalmas különbség tud lenni, akár márkán belül is.

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

1. Pörgetni az elektromos autó piacot. A kereslet meredeken zuhan, nem tudják eladni az autókat a kereskedők.
2. Környezetvédelmi látszatintézkedés.
3. A céges autók sokat futnak, nagyobb az impaktja a támogatásnak.
4. Az új autó értékesítések jelentős része amúgy is céges, főleg ilyen értékű autóknál. Szóval így elkerülik a bélyeget, hogy a gazdagokat támogatják abban, hogy 25 milliós autót vegyenek, miközben aki eddig 25 millióért vett autót, az többnyire amúgy is cégre vette, szóval semmi se változott érdemben.

üzenetek