üzenetek

hozzászólások


bteebi
(veterán)

A felvetéseid nem rosszak, és egy olyan kis országban, mint Magyarország, sokkal inkább működhetnének, mint mondjuk Németországban vagy az USA-ban, hiszen itt max. egy Zalaegerszeg-Debrecen távolságnál járna jelentősebb menetidő-növekedéssel. (Sőt, amúgy mintha pont a franciáknál pont a fogyasztáscsökkentés végett csökkentették is volna - vagy csak sokan szerették volna, hogy csökkentsék?? - a sebességhatárt.)

Részben viszont - legalábbis szerintem - túlideologizálod a helyzetet.
Egy mondjuk 130 → 110-es váltásnál a zajterhelés valószínűleg érdemben nem változna. Így is, úgy is hangosak az autók. :) De ez az autópályán kit zavar? A 300 méterre lévő őzet? Téged a kocsiban nem fog. Ahová meg kell (és ugye ez is törvényben szabályozott), tesznek zajvédőt, és azokon a részeken többnyire eleve sokkal kisebb a sebességhatár (pl. 80-100). Ami sokkal fontosabb a zaj szempontjából, az a járművek száma. Azt viszont nem fogják korlátozni.

A fogyasztás csökkenése szerintem bő 5%-nál nem lenne nagyobb (6 literes fogyasztásnál már az is -0,3 liter). Az is jó persze, de nem az a meghatározó. Hanem az, hogy Marketinges Józsi egyedül autózott napi 600 km-t azért, hogy részt vegyen egy mítingen, amit amúgy online is simán megtarthattak volna. Meg ugye ha eleve nem egy ember ülne egy autóban, hanem 2-3, akkor az máris fele-harmadannyi autó. Meg ha nem 1,5-2 tonnás autókban ülnénk egyedül, hanem kevés 100 kilós "matchboxokban", akkor megint csak radikálisan csökkenthető lenne a fogyasztás is.

Kevesebb baleset lenne-e? Talán. Vagy nem. Lehet, hogy kevesebb baleset lenne, de talán inkább kevesebb halálos baleset. Ami persze egy nagyon jó dolog lenne. De elsősorban nem abból szokott lenni a probléma, hogy valaki a megengedett sebességgel közlekedik, hanem abból, ha hülye (nem figyel, mert pl. mobilozik vezetés közben, urambocsá' elalszik) vagy épp béna a sofőr (relatív gyorshajtás, akár érdemben a sebességhatár alatt; pl. havas, jeges úton, durva esőben, porviharban). Viszont akik most érdemben gyorshajtanak (mondjuk 180-200 km/h), szerinted ők is 20-szal kevesebbel fognak menni? Ugye hogy nem? :) Ha meg eddig mondjuk 50-70 km/h volt a sebességkülönbség köztük és a szabályosan közlekedők között, akkor ez most már 70-90 km/h lesz, ami már érdemben veszélyesebb. Ami spec. pont fokozhatja a balesetek számát. Hülye dolog ez. :) És pont azért lehet hülye dolog, mert hülyék az emberek.

üzenetek