üzenetek

hozzászólások


bteebi
(veterán)

"Maga az elektromos motor ekkorát tud lassítani hogy nincs szükség erősebb fékre?"

Elvileg igen, de ez így akkor is annyira gáz, hogy én nem mertem volna ezt meglépni a VW helyében. A 24 milliós árba belefért volna, hogy anyagköltségen mondjuk 50 ezerrel drágább legyen a fék, de legalább ne hasson gagyinak. :U


Meridian
(senior tag)

"Csak nyugtass meg mindenkit kérlek, hogy ezt te sem gondolod komolyan! :W Ez még a többi baromságtól is nagyobb, mint amiket leírtál"

Várom az indokodat miért is. Gondolom ismered az EURO5, 6, 6A, 6B és leendő még nem bevezetett 7-es szabványokat, ugye? Igaz, ezekre is van egy konteó: a szűrés során sokkalkisebb részecskékjutnak ki csak a levegőbe, amelyek már nem ülepednekle, sőt, belélegezve nem akadnak fenn a nyálkahártya szűrőmechanizmusán sem, lemege y atüdődbe és rákos megbetegedéseket, és asztmát okoznak.
Ebben is van valami. EURO2-től több nem kellene. Azon felül már boynolítja a otort, és drágítja is, továbbá növeli a meghibásodások lehetőségét is.


kcsa
(veterán)
Blog

a fékBETÉT nem kizárólagosan, illetve nem feltétlenül vasból/acélból készül (vasúton a féktuskók igen, de az itt irreleváns), a tárcsa persze igen.


kcsa
(veterán)
Blog

A vezérlés csere sem "generál" - a szó gyakorlati jelentése valamelyik fődarabot érintő, jellemzően mechanikus javítás, tipikusan teljes szétszedéssel jár: hengerfúrás, perselyezés, hónolás, síkolás és az egyéb csemegék. De többet tényleg nem ér meg részemről a téma :)


kyle23
(tag)

Persze. Magánszemélynek ma már az összes új autó vásárlásnál nyugodt lehet, mert már nagyon sok gyártó adja az 5 v 5+ év garanciákat a fő alkatrészekre. Adhatják is, ha már ennyibe kerülnek az új autók mind1, hogy az benzines vagy elektromos vagy ezek kombinációja. Itt a költséges rész ezeken kívül kell keresni. Pl felfüggesztés részei.
Azért az újabb motoroknál nem igazán számít már, hány db-ból áll, mert elég magas szinten tökéletesre vannak fejlesztve. (Kivéve az új uniós barmok által kikövetelt kis köbcentis 5turbós, 40 szelepes, adnyomorús-blús buziságok, amiket szarrá kell pörgetned, hogy csináljon is vmit, ezáltal hamarabb meg is döglenek.)ezelőtti motorok ha még kapják a törődést a világból kimennek.

Olajszűrőhöz bizonyos kocsiknál valóban kell célszerszám, de pár 1000 forintos t~tél és csak 1x kell megvenned, aztán kész vagy vele amíg vezetés. Ha még nem anyázódunk szereléskor nem is vagyunk vérbeli autósok.. :)) ;]

Vezérlés cserét valóban érdemes szakemberrel csináltatni, mert egy új motor drága mulatság. :DD


kcsa
(veterán)
Blog

"De ez általános érvényű, nem e-specifikus.
Legyen az Suzuki... xyz... BMW... A fej meghatározza... pontosabban ami benne mozog, vagy épp áll."

Hasonló témában kedvelem még a béjemfé típusú gépjárművek tulajdonosait, akik az irányjelzés hiányát ha szóvá teszed azzal rendezik le a témát hogy "irigy vagy". Aztán meg lehet nézni, hogy usákoknál is mémesedett már a bmw-s indexelős archetípus, nyilván tökéletesen véletlen hogy ott is pont ez a márka :D

[ Szerkesztve ]


kyle23
(tag)

Ha már ilyen generált kell csinálnod, ott akkor vmit iszonyatosan elbasztál... + ezeket sem évente kell csináltatni. + ha ilyen barom Vki, akkor meg is érdemli. :R


kcsa
(veterán)
Blog

Ja hát ez így van, évente nem kell. De nem kell elbasznod valamit, lehetsz irgalmatlanul peches is, egy gyengébb konstrukciójú motorral :)


kyle23
(tag)

Igaz. De ezzel érvelni ellenük sem szerencsés., meg már a piac is beárazta ezeket a motorokat, meg ha segítséget kérsz, azonnal mondják, milyen motorral ne vegyél autót. :)
Uez megvan az elektromos vonalom is. Nem egy elektromos autókat bemutató emberek cummantották be akár élő videóban is, hogy fogta a kocsi és megállt az út szélén. Asszem pont Volvó volt az egyik ilyen, karotta bemutatóján. :)


LurkerSheik
(senior tag)

irj te az biz eur 3, de megfogtad a lenyeget kisbaratom. :DDD :C
szippants bele akkor egy euro4-es kipufogoba, talan meg lesz benne fap/dpf :)


NoZoli
(tag)

Eddig valahogy, még sosem attól szűnt meg a szmogriadó, mert minden autós elkezdte járatni az autóját, hogy tisztítsa a levegőt...


LurkerSheik
(senior tag)

Es persze ezert lobbiznak az autogyartok nagy erokkel, mert az eur7 tervezetben 200k km-ig kellett volna garantalni a karosanyag kibocsatas maximumat.
Ezt egyik se tudja vallalni.

Mi a francrol beszelsz, ha 100k km utan minden szurot kiutnek belole vagy szimplan leszarjak?
Kozlekedj neha a valosagban es latod - amennyiben ertesz legalabb a kocsikhoz - mennyi eredetileg dpf-es jarmu okadja a fustot. Plusz ott az adblue topic az is meger egy miset.

Amit ma eladnak feher selyem kesztyuben mert olyan tiszta a kipifugogaz az par ev mulva pofog az orrod ala, dizel vagy benzin mindegy.
Betiltani kesobb meg egyik balkani orszag politikusai sem fogjak. Ezekbol a szerencsetlen retegekbol elnek.
Magyarorszagon meg a politikai tobbseg is meg lenne hozza.

VW dizelbotrany az allatorvosi lova ennek, de a tobbi is ugyanaz.


Bdanyy
(addikt)

1.8T Laurin & Klement


Qtya123
(őstag)

Na igen. Vicces is ez a sok vérre menő vita egy 24 milliós EV cikk alatt egy olyan országban, ahol az autók átlagéletkora 16 év és folyamatosan növekszik.
Vagy ahol sorok állnak a részecskeszűrőt kiütő szaki előtt.
(Amúgy lehet számolgatni azt, hogy ez a 24 milla mikor térül meg, de azért őszintén, aki ma MO-n ennyi pénzért ev-t vesz, az nagy eséllyel pár év után úgyis eladja, veszi az újabbat. Kevés olyan van szerintem aki ezt megveszi és már most abból indul ki, hogy na ezt most 15 évig használom, mikorra járok jobban egy új, de 14 milliós bezinessel szemben.)

Olvasva a hozzászólásokat, csak a szokásos szélsőségek mennek egy két kivételtől eltekintve.

Szemellenzős benzin+dízeles, aki szerint az EV felgyullad, azonnal lemerül, a szomszéd utcába sem jó.
VS.
Szemellenzős EV-s, aki szerint zéró kompromisszum van az EV-ben, mindenki aki mást állít az egy ősember, különben is, minden robbanómotor atomjaira hullik 10 éves korában és a gatyádat költöd rá.

[ Szerkesztve ]


Bdanyy
(addikt)

Pont update volt, úgyhogy szerk már nem ment. A fapad trendline golfunk (amiben a klíma, vonóhorog, 1.6-os motoron kívül semmi extra nem volt, tehát tekerős ablakok, teljesen mechanikusan anyósülésbe (aminek a magassága sem állítható) átülve állítható tükrök, nem távirányítós központi zár meg hasonlók, az volt 5m 2000ben. Jópár évig nekem olcsóbbnak tűntek sokkal az autók mint a 2000-es évek elején voltak, most van olyan érzésem sajnos ismét :)

Ebbe az ID.7-be szívesen átülnék, nekem ez a minden kijelző design nagyon bejön ami az utóbbi években terjed, persze hanggal irányítva az igazi. A hátsó ablakok előválasztója az viszont gáz, de az egy ideje ilyen, úgy tűnik "bejött". A skoda után a hatótáv sem gáz, városban azzal nem megyek el 400kmt ;]

[ Szerkesztve ]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az nálam is nyert. Vártam a következő fázist, hogy indulás előtt mindenképpen kell klotyó, mert akkor könnyebb a sofőr :D


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

és persze mindenki a BME-GPK-ról posztol két géprendszermodellezés óra között.


Vesa
(veterán)

ID7-en az általam írt méret van gyárilag! Persze, lehet rá kérni 20-ast is, de még akkor is messze vagyunk az 1 millió/gumiszett ártól, még úgy is, hogy prémium gumival számolunk. Középkategóriás gumival jóval olcsóbbra jön ki.

Vannak drága mulatságok egy EV-n, de nem a futómű, hanem pl. az inverter, a hajtómű, vagy maga az akkupakk. Utóbbira viszont szinte minden gyártó 8év garit ad és többségében utána is felújíthatók, vagy csere esetén a régi eladható, így soha nem a teljes árral kell számolni egy új akkupakk esetén. Viszont ha megnézed egy -hasonló kategóriás- ICE motorgenerál árát, nem sokkal lesz kevesebb, ahogy a kettőstömegű, a részecskeszűrő, a turbó és a többi szokásos javítás sem. Az autó egész életére vetítve pedig, bizonyosan nem jössz ki jobban az ICE-vel. Az én EV-mben már 100k km van, de még az eredeti féktárcsa/fékbetét van az autón. Most volt kötelező szervizen, és még mindegyik fényévekre van a cserétől, a betétnek a fele sincs lekopva. ICE-n ilyenkor már minimum egyszer tárcsa csere, és legalább kétszer betét csere volt.

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

MIndig el van mondva, hogy az EV nem mindenkinek élhető megoldás! Ahogy írod, egyéni igényektől függ.

Illetve megjegyezném még, hogy léteznek alternatívák, pl. a PHEV. Bár 3 éve EV-zek, én is arra jutottam, hogy a hosszú utaknál még nem szeretnék ennyi időt veszteni. Ezért esett a választásom egy olyan PHEV-re, ami képes megtenni tisztán elektromos hajtással 100-110km-t, vagyis hétköznapokon gyakorlatilag EV-ként tudom használni, a füstös beindítása nélkül. Azonban, ha messzire kell menni, akkor ott a benzinmotor és lehet tolni korlátok nélkül a távokat. Nekem ideális, de másnak lehet, hogy ez sem felelne meg a saját igényeihez.

[ Szerkesztve ]


paljani
(aktív tag)

Melyik PHEV az ami a gyakorlatban el tud menni 100-100KM-et telepről?

üzenetek