2560x1080 és 1920x1080 a játékok fényében
Logika szerint a 33%-al több pixel esetén 33%-al több erőforrást igényel a megjelenítés. De mi a gyakorlat? – írta: Romvr, 8 éve
Bevezetés
Nem is olyan régen, vettem egy LG 25UM58-P jelzésű nagyon széles monitort, ezzel cserélve a már őskövületnek számító Fujitsu 22"-os, 16:10-es csodámat. Mármint, az volt benne a csoda, hogy majd 6 évig bírta gyűrődést. Így viszont az eddig 1680x1050-en jól futó játékok megmérettetés elé álltak.
Ám mivel az említett felbontáson nagyon kevesen játszanak, ezért a tesztben a hangsúlyt az elterjedt, mondhatni hétköznapi 1920x1080 és az új 2560x1080 közötti különbségre helyezem.
Ha pusztán a számokat vesszük figyelembe, akkor látható, hogy 691200 pixellel többről beszélünk, ami nem mondható lényegtelen változásnak. Ez pontosan 33%-al több pixelt jelent, ami feltételezi, hogy 33%-al több erőforrást igényel a megjelenítés. De vajon mit mutat a gyakorlat?
A következő játékokat vettem górcső alá a felbontások harcában, igyekeztem több típust és évjáratot is előhúzni a kalapból:
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!
Azóta történt
-
Játékra, otthonra, bármire - LG 27MP89HM-S
Tökéletesen elégedett vagyok a monitorral, csak pozitívumokat tudok felhozni az eddigi tapasztalataim alapján.
-
Belépőszint 2016 - az RX 460 és barátai
Az év nem volt eddig erős alacsony árú és elfogadható teljesítményű VGA-k terén, csak az AMD RX 460-a érkezett a kategóriába.