üzenetek

hozzászólások


Melorin
(addikt)
Blog

Igényes teszt és cikk, köszönjük :)


Hannibhál
(őstag)
Blog

Köszi a tesztet, nagypn állat lett :R jó kis péntek reggeli olvasnivaló:)


kikikirly
(senior tag)
Blog

Köszönjük a tesztet. :)
Abu is többször leírta hogy a Low level api-k 4 szálat szeretik igazán,elvannak a 2-vel is de szignifikánsan gyorsulnak plusz 2 szálra.Nem tévedett.4 fizikai magos procival gyanítom még jobb eredmények születtek volna.


csepelball
(tag)
Blog

Szuper cikk! Ismét köszönjük :) Várom a továbbiakat


fanti
(addikt)

Nagyon tetszik a cikked második része is! És gratulálok az igényes munkádhoz és köszönöm, hogy ilyen tényszerűen leírtad a tapasztalataidat.


Fred23
(nagyúr)

Köszi a tesztet!

"képminőségbeli különbséget nem látok a két leképző között"

Ettől még lehet, hogy van!


->Raizen<-
(veterán)
Blog

En azt vettem eszre hogy vulcan alatt fordulaskor gyorsabban betoltodnek a texturak. Erdekes teszt lett, a 8 magos cpuk kora meg nem most van :)

[ Szerkesztve ]


Mooka-Miki
(senior tag)

Igényes, jól átgondolt teszt. Köszönöm szépen az olvasnivalót!


VinoRosso
(veterán)
Blog

Én más véleményen vagyok mint az előttem hozzászólók. Szerintem minden mesterségesen előidézett CPU-limites teszt haszontalan, mivel a végfelhasználástól idegen szituációnak nincs relevanciája. Senki nem fog 800x600-ban játszani low beállításokkal egy combos VGA-val. Meg amúgy se.
A hardcore játék manapság 1680x1050 vagy inkább 1900x1080-nál kezdődik. Ezalatt minden értelmetlen. Meg egy valamire való VGA-val minimum medium beállítások akármilyen játékban. Ettől csak felfele van, mert aki költ gépre és esetleg CPU limitbe ütközhet az csak ezen vagy efelett fog játszani.
Egy normális teszt ami számomra hasznos lenne úgy nézne ki, hogy van a 10 darab leginkább CPU igényes játék (jó eséllyel mind multiplayer) , ezt összeveti egy közepes és egy erős VGA-val olyan beállítások mellett amin valóban játszik az ember, és megkeresi hozzá azt a CPU-t ami még éppen elég hozzá.
Ebből le lehetne szűrni azt a következtetést, hogy ezt vagy azt a procit vedd, mert azzal biztos nem lesz gondod, és biztos lehetsz abban is, hogy nem teszel bele felesleges tízezreket a gépbe.
De az e helyzet, hogy ilyen tesztet még soha nem láttam.


edari
(őstag)

Igen, csak hardcore gaming létezik...


VinoRosso
(veterán)
Blog

Hát én olyat még nem láttam, hogy egy casual játék akár CPU akár VGA szinten megakasztotta volna akár egy belépő gamer gépet is. Bár ez lehet csak azért van mert nem játszom casuallel.


Polllen
(nagyúr)
Blog

Az ilyen általános kijelentések az értelmetlenek:

"A hardcore játék manapság 1680x1050 vagy inkább 1900x1080-nál kezdődik. Ezalatt minden értelmetlen."

FPS multiban pl. a HC gémer a HC játékot ultra low beállításokon, sokszor fullhd felbontás alatt játszik. A casual gamer meg tolja fullhd-ban feltekerve mindent és örül a 30 fps-nek is. Más játék kategóriában meg más beállítások dívnak.

Amúgy milyen a hc játék?

[ Szerkesztve ]


Blindmouse
(senior tag)
Blog

Mert annak nem sok értelme van, hogy melyik i7 fog több képkockát kidobni egy 1280x1024-es monitorra. Steam hardware surway megmondta, hogy az emberek fele Fullhd-t használ, a maradék nagy része pedig laptopot, hacsak az 1366x768 és 1600x900-as kijelzők piaca olyan hatalmas.
Inkább olyan teszteknek lenne értelme, ami a minimum FPS-t nézi pár éves csúcsproci + új VGA mellett. Pl i2500K + GTX1070. Fogalmam sincs, hogy a mostani Core i5-4570 -et megérné e lecserélnem, ha vennék egy új VGA-t vagy sem. Valószínű nem. De csak úgy tudnám lemérni, ha a kártyát betenném egy teszem azt Core i5-7500 mellé.


VinoRosso
(veterán)
Blog

HC gémer a HC játékot ultra low beállításokon, sokszor fullhd felbontás alatt játszik.

Ez azért nem jellemző, max 1-2 játékban, ami inkább e-sport kategória és az is csak PC-n.

Amúgy milyen a hc játék?

Ezt nem egészen értem, hogy hogy milyen ? Hupilila


gbors
(nagyúr)
Blog

Köszönöm a visszajelzéseket, örülök, ha érdekes volt :)

@VinoRosso, elég egyértelműen leírtam az első oldalon, hogy miről szól a teszt és miről nem - amit te szeretnél látni, arról deklaráltan nem. Zárjuk ezt a vonalat.

[ Szerkesztve ]


VinoRosso
(veterán)
Blog

Kár. Szerintem nagyobb sikere lenne egy olyan tesztnek. Bár lehet, hogy téged ez nem /nem ez motivál. Remélem valaki majd azért egyszer rászánja magát.


Hannibhál
(őstag)
Blog

Már nem azért de volt olyan jellegű cikk,amiről te beszélsz s az a cikk amennyire tudom nagyban inspirálva lett eme cikk írójának többi cikke által:)

[ Szerkesztve ]


nyakdam
(aktív tag)

Köszi a tesztet. Érdekes ez a Doom, nem kér erős vasat. Látszik itt is, hogy azért nem árt már a 4 mag, bár a 2+ht még elég lehet.


VinoRosso
(veterán)
Blog

melyik cikk az ? Nem rémlik


Hannibhál
(őstag)
Blog

https://logout.hu/cikk/kihajtsa-e_avagy_a_nagy_processzor_teszt/bevezeto.html


VinoRosso
(veterán)
Blog

Az irány szerintem jó, csak hiányzik belőle a valós mérések egy része (így a cikk jó része inkább spekulációÖ, illetve a játékválasztás nem az igazi (bár vannak benne jók), és nincs benne multi(ha jól emlékszem).

Ha fel kéne sorolnom a legfontosabbakat, akkor multis GTAV, BF1, Division, ARMA3 mindenképp kellene, ezek a leginkább CPU igényes játékok. Amúgy jó a cikk.


Hannibhál
(őstag)
Blog

ha szolgáltatod hozzá a játékokat ileltve a ahrdvert szívesen megcsinálom:)


VinoRosso
(veterán)
Blog

na ja, ha ez meglenne lehet én is megnézném magam. :D Amúgy a Division a hétvégén ingyen tolható


GoldhandRent
(őstag)
Blog

De amugy igazad van.
A processzor orajele is lehetne alacsonyabb, a memoriak es a tobbi is. Tok feleslegesen porognek annyira, a szemed ugyis csak 24Hz-el lat. Minek ide GIGAHERTZ? ;]


Redneck
(veterán)
Blog

Jó cikk lett, kár hogy nem volt kéznél i5 vagy i7. Megnézhettük volna a natív magok és a HT viszonyát is.

A CPU limit alakulására mérnék 4C/4T és 4C/8T vonalon is, igaz ahhoz más címek kellenek.

Blindmouse:
"Fogalmam sincs, hogy a mostani Core i5-4570 -et megérné e lecserélnem, ha vennék egy új VGA-t vagy sem."

Ilyenek miatt kellene multis teszt, CPU igényes játékokkal.

VinoRosso:
"GTAV, BF1, Division, ARMA3 mindenképp kellene, ezek a leginkább CPU igényes játékok."

Így van, ha CPU limitet akar valaki mérni, ezek a címek alkalmasak rá. :K

Euromail:
"És még erre jön nettó fasszságként a multys idióták tömegei akik csak úgy árasztják a baromságaikat és a hülyeséget a fórumon hogy a multyban igen is nagyon van cpu limit meg gpu hát hogyne"
Pedig létezik. Jellemzően azok írnak ilyet, akik nem futottak szivatós CPU limitbe multiban.
Az ilyenek tanácsai miatt vettem egy gyengébb i5-öst, és drágább VGA-t. Meg is szívtam, kevés volt a CPU.

Végülis van egy alap i7-es procim, ha lesz időm csinálok pár mérést, BF1-et és a Divisiont pedig majd haver fiókjáról toljuk.
CSGO, BF 4 és 1, GTA V, Division mehetne.
2C/4T 3,0-3,8Ghz között
4C/4T 3,0-3,8Ghz között
4C/8T 3,0-3,8Ghz között

Nem tudom mikor tudnám összehozni, de szerintem sokakat érdekelne! :K

[ Szerkesztve ]


Redneck
(veterán)
Blog

Most olvasom épp az egyik friss blogbejegyzést, BF1 teszt i7 procival, különböző magszámmal és órajellel.😆


pomorski
(őstag)

Érdekes cikk volt köszi!


Zicokuka
(senior tag)
Blog

Manapság annyira sz..ul van optimalizálva minden hogy talán bármilyen vasnál limitbe ütközhetünk.Rengeteg példa van amikor gyengébb gépen jobban fut valami.Elsősorban normálisan megírt játékok kellenének.


gbors
(nagyúr)
Blog

Ezennel megkérnék mindenkit, akit érint, hogy totálisan betépett állapotban ne fórumozzon ;]

[ Szerkesztve ]


janos666
(nagyúr)
Blog

Mire felgörgeted ezt a küldetésszálat, lesz pár sárkánykoponyád és a világot is megmentetted kétszer. :DDD
Szokás szerint érdekes és alapos iromány. :R

A cikken felbuzdulva kíváncsiságból kipróbáltam a Doom-ot. A hangzás lenyűgöző (nagy a dinamikatartománya és felbontása is: megdolgoztatja a sub-ot, de nem gerjeszti/ropogtatja), a kép viszont nekem nagyon fura. :U
Hiába kapcsoltam KI (már mániákusan is) a Motion Blur-t, Chromatic Aberration-t és DOF-ot, Sharpening-et és Grain-t, illetve próbaképp még a TSSAA-t is (a többi AA módot meg se néztem), illetve húztam fel 8x-ről 16x-re az AF-et (az Ultra preset-et kezdtem szerkeszteni), valamiért erősen távollátó a játékos karakterem még azután is, hogy felvette a szuper-sisakját (amiben igazán lehetne szemkorrekció is). Mármint álló helyzetben is néhány méterről teljesen elmosódnak a betűk a falakon. Ha közel megyek, akkor szép éles a felirat, aztán ha apránként távolodok, akkor elmosódik, mint ha köd lenne, vagy füst (tudom, füst az van is sok felé, de több helyen nézegettem, minél messzebb a tűztől/füsttől).
Ez valami MagaTexturing fogyatékosság (ha még mindig azt használják), vagy post-process, vagy...?

Vulkan módban néztem GTX1070-en (382.05 driver, Win10).

Szerk.: Hopsz, lehet hogy semmi baj nincs itt, csak félreérthető (idióta) a menüben a Shaperining? Mármint hogy ha lehúzom 0-ra, akkor az nem azt jelenti, hogy sharpen=OFF, hanem hogy kvázi -1, avagy blurring lesz belőle?
:Y

[ Szerkesztve ]


jokeph
(nagyúr)

THX!, ismét jól sikerült, szájbarágós és érthető a bevezető elmélet is (a kicsi ismétlés bonusz pontot ér. ;) )

:C :C :C
:R :R :R


jokeph
(nagyúr)

De nem ám.... És cserébe még jól is néz ki. ;]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Nagyon össze foglalva: akit érdekelne a háttér az elolvassa, elraktározza, esetleg levonja magának a tanulságot. Akit csak a TUTI érdekel, az nézegesse a VGA tesztekben a grafikonokat, a számok versenyét.

PH!-n volt CPU-VGA párválasztó cikksorozat, attól hogy soha nem láttál ilyet.

Attól, hogy nem akarsz gondolkodni, nem érdekelnek az összefüggések, még ne legyen már haszontalan ez a cikk sorozat. :W

Szerintem a cikk hiánypótló, és könnyen fogyasztható információkat rejt, nekem ismét jól esett. :))

[ Szerkesztve ]


Redneck
(veterán)
Blog

"Rengeteg példa van amikor gyengébb gépen jobban fut valami."

Ezt kifejthetnéd. Magas órajelen járó 2C/4T vs alacsonyabb órajelen pörgő 4C/4T?

"Elsősorban normálisan megírt játékok kellenének."

Így van, de a PC legtöbbször az utolsó platform ami prioritást élvez.


_drk
(őstag)

Division Ennyire öli? Hogy ingyenes lett ki is próbáltam full hd magas részletességgel nagyon szépen fut. I5 3330 660ti. Kint kb 40fps de semmi mikro laggot nem érzékelek amit legtöbb játéknál igen.
Inkább hozzá se nyúltam semmihez :D


pet007
(aktív tag)

Pedig olyankor a legjobb! ;]


VinoRosso
(veterán)
Blog


gbors
(nagyúr)
Blog

Hogy őszinte legyek, már az is meglep, hogy a beállítások egyáltalán változtatnak valamin :DDD A Megatexturing is lehetett volna a háttérben (túl aggresszív LOD menedzsment), de akkor ezek szerint a sharpen a bűnős. Vagy, a kettő együtt - a sharpen azt jelenti, hogy ne hajigálja ki olyan hamar a nagyobb felbontású textúrákat ;)

@all: köszi! :)

[ Szerkesztve ]


klambi
(addikt)

miért 8.1es win??


janos666
(nagyúr)
Blog

Ja nem, nem próbáltam még ki a Shapern-t visszahúzni magasabbra, ezt csak hozzászerkesztettem még gyorsan a hsz-hez, mint egy ötlet.

Én azt hittem, hogy a Sharpen itt is egy szimpla post-process "képélesítő" szűrő (az élek mentén a sötét pixeleket még sötétebbé, a világosakat még világosabbá teszi, amitől kristályos/zajos, akár alisasing-es hatása lesz a képnek, ami első pillantásra élesebb hatást kelt, pedig lényegében csak pusztítja az információt a képen, hisz nyilván nem tudja hozzáadni, ami sohasem volt rajta, ellenben el tudja rontani, ami ott volt, főleg ha pl. egy másik post-process szűrő direkt lágyabbra maszatolt valamit, mint pl. az anti-aliasing...), mert a legtöbb játékban ezt csinálta, ahol találkoztam vele (pl. a Withcer 3-ban is van ilyen csúszka, több cím nem ugrik be, de léteznek), illetve ebben a játékban is van már olyan opció, ami a textúrabuffer méretét, textúrák felbontását, stb látszik szabályozni a neve alapján.

Néztem viszont olyat, hogy közel szaladtam egy falhoz, és utána 1-2 másodpercen belül kicsit részletesebbé vált a textúra (amit élőben megfigyeltem így, az tényleg csak enyhe változás volt, nem a szokásos átvillanás placeholder-ből magas szintre, pl. a Rage-ben) szóval szerintem inkább szénné van LOD-olva. Bár persze ezt nem mindenki veszi észre, én minőségi megjelenítőn néztem és szándékosan figyeltem a képminőséget, nem egy gagyi monitor elé ültem le és a lövöldözésre koncentráltam...

[ Szerkesztve ]


gbors
(nagyúr)
Blog

Nem látok rá okot, hogy a minden szempontból megfelelő 8.1-et a több szempontból is aggályos 10-esre váltsam. Majd egyszer...
(... bár még akkor is ott a probléma, hogy a 8.1-em gépfüggetlen, míg a 10-zel kb. alaplaphoz kötöm magam).

(#49) janos666: akkor mégis a megatexturing...

üzenetek