[Re:] [body007:] Szívó benzin tuning :) - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hannibhál
(őstag)
Blog

Jó ilyet is olvasni itt, de képek azért jó lenne ha lennének:)


body007
(addikt)
Blog

Már vannak :B


Hannibhál
(őstag)
Blog

Szívósort mennyire nehéz le és visszaszerelni?


body007
(addikt)
Blog

Nehéz. Vagyis ha tudod, h kell akkor nem is :)

Csillag - villással szedtem le. Mindenkit szidtam. Pedig ha van hozzá szerszám egyszerű

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Szép munka!
Ha a szívósor pucolás ennyit számít, akkor lehet nekem sem ártana a 20 éves F Astrán :)


tboldi
(nagyúr)

Én is "tuningoltam" a Honda Jazzemet, K&N csereszabatos szűrő, EGR tisztítás, oil catch can, stb., de a legnagyobb változást a hagyományos gyertyák irídiumra cserélése hozta. Még mindig slow af, de legalább már nem olyan kelletlenül forog el a revlimitig. :D

Kipufogót nem cseréltem, ragaszkodom a gyárihoz, még véletlenül sem akarom, hogy hangosabb legyen.

szerk.: Illetve szívóbenzint még egy dologgal lehet egyszerűen jobbá tenni, kisebb méretű, nagyon könnyű felnikkel, hogy gyorsításkor kevesebb rugózatlan tömeggel kelljen megbírkóznia. :K

[ Szerkesztve ]


norbee2244
(senior tag)

" Egy dolgot lehetne (rajta vagyok) még csinálni mégpedig a beáramló levegő menyiségét növelni (nem turbóval). Ehhez egy ram air nevű "eljárást" szokás még bevetni, ami annyit tesz, h a kocsi sebességéből adódó légáramot bevezetjük közvetlen a motorba (a légszürőn keresztül of course). Ezzel hideg és gyors levegőhöz juttatjuk a gépet. Ezen még dolgozok, de a koncepció már a fejben" Nem tudom melyik járműnél tervezed,de a torlólevegős megoldás csak 200km/ó környékén érezteti a hatását és a légszűrőházat is illik hozzá átalakítani ami igen nehezen tervezhető :R


tboldi
(nagyúr)

A Jazz-ben gyárilag van ilyesmi a lökhárító mögött, pedig 170-nél többet sehogy sem tud. :D


norbee2244
(senior tag)

Pontosan ezért nincs hatással a teljesítményére. Nem tud akkora nyomást felépíteni amennyiből profitálna.


hcl
(félisten)
Blog

Szinte minden autóban van ilyen, mert azért valamicskét segít, ha van torlónyomás.
Én az előzőben levágtam a légszűrő elől mindent (el volt törve úgyis a műanyag csatorna), a szűrő fele szabadon volt.
Valami nagyon haloványan könnyebben pörgött fel alacsony fordulatról, de nagyobb sebességeknél kicsit kevésbé volt rugalmasabb. Városi használatban valami nüansznyival jobb volt, de ennyi.


Steve_Brown
(aktív tag)
Blog

Jól néz ki a rezó a robogón :U


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Dehogynem. Ilyen motorral szerelt Honda City-m simán megfutja a 185-öt :D (1.4 i-DSI)

[ Szerkesztve ]


tboldi
(nagyúr)

Ha hatással lenne rá, akkor sem tudna többet, túl rövid a váltó, erre próbáltam célozni. :D

(#12) Ed3r_X_: Akkor a Cityhez hosszabb 5. fokozat tartozik? :D
Azt tudom, hogy az 1.2-es Jazz-nek is hosszabb a váltója, mint az én L13A1-emé, és az meg azért nem tud többet 170-nél, mert győz a légellenállás, nem tud leforogni. A kamu 1.4-es meg leforog, pont 170-nél van vége a dalnak (próbáltam a "deutsche M1-esen").

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Nyertél némi mentális lóerőt. Ha elvitted volna elötte-utána mérésre, akkor látnád, h 5-10%-on belül vagy. Szívó moci tuningja nagyon drága, és igazából felesleges, ha erős autót akarsz, akkor meg kell venni az adott autót, a legnagyobb gyári mocival, amivel gyártották, és kész. Azt lehget faragni kovácsolt cuccokkal, de horror drágán kapsz majd minimális pluszt. Ha viszont turbós a vas, akkor mákod van, mert azt "csak" jobban kell fújni. Nyilván egy határig.


Adamyno
(tag)
Blog

Ugyanez a motor van a Gastrámban. Én a kartergáz elszívó csöveket és járatokat is kitisztítottam. Javaslom neked is, valszeg az is tele lesz trutyival. Az EGR-t érdemes valahogy kiiktatni. Nélküle is teljesíti a normát viszont ha meghagyod, akkor lehet vele szórakozni 30e kilométerenként.


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Ezek szerint :D Mondjuk ennek itt volt a vége nagyon már, éppen nem tiltott :D

Az meg megint más kérdés, hogy egy örökkévalóság kellett elérni is.

(amúgy én nagyon bánom hogy nálunk ebből nem volt 1.5 VTEC, patika a City, de nekem rettenet gyengusnak érződik sajna, még a Swift 1.3 16V után is)


Steve_Brown
(aktív tag)
Blog

Rengeteg simson staros írásom van. Én a kis kétütemű tuningját tervezem.

Nagyon sokat számít egy tiszta szívósor ami már nehezebb az a polírozás esetleg az optimalizáció.

Hogy ha betudnám íratni a forgalmiba akkor biztosan portoltatnám a hengerfejet és kapna 4 darab Webert. Csak győzd összeszinkronizálni őket.
Egyébként chippel utána kéne menni. Szívó motornál is tudsz némi nyomatékot nyerni.
Örülj, hogy 4 üteművel próbálkozol.


#90088192
(senior tag)
Blog

A motor ló erő/adott henger űrtartalom arányának növelése több módon megoldható, pl a vég nyomást lehet növelni, miközben a káros teret csökkentjük, vagy vizet fecskendezunk be az üzemanyag mellé, ami pontosan úgy viselkedik, mintha növeltük volna a vég nyomást.
A mai autók 1-es Lambda értékre vannak kihegyezve, mert kb akkor a legkisebb a káros anyag kibocsátás, a motor 0.8-as Lambda környékén a legerősebb.

Ezek az egyszerűbb, megoldások, de pl hangolt szívó sorral is lehet pár % extrát kicsiholni. Nagyon fontos, Sosem szabad felpolirozni a szívó járatot, azt mindenki felejtse el.


body007
(addikt)
Blog

Mindenképp érdemes megcsinálni :K

#6 tboldi: Én se szerettem volna hangos autót, mikor nézegettem a rendszert egyik kikötésem volt. Nagyon szolid a hangja, alapjárat közelében mint egy mélynyomó szépen brummog (a vectrának elég jó a hangszigetelése az is közrejátszik, h bent csendes)

#9norbee: Van hatása. Mondjuk valóban kicsi de van. És sok kicsi sokra megy - mondták volt nálamnál okosabb emberek

#11kisvakond: Mi a baj a rezómmal? :U

#14 ncc: A mentális lóerő is lóerő :D Viccet félretéve, igazad van. Pontosan tudom, h a "tuning" első szabálya: nagyobb köbcenti = nagyobb lóerő. De az a legegyszerűbb, abba nincs semmi izgalmas :B

#15 Adamyno: Az egr kimaradt a felsorolásból, valóban. Teszek be képet, le van kötve / falazva "természetesen" ;)

#18Agyturbina: Mikor a szívósor szét volt kapva nézegettem a járatait (és felvetődött bennem a polírozás) de "szerencse" utánaolvastam és nem nyúltam hozzá. Egyedül a bejáratoknál lévő sorját kaptam le, gondolom az nem áramlástani elem volt :D


Steve_Brown
(aktív tag)
Blog

Egyébként csak azért szokták a simson felömlőit polírozni, hogy a korom nehezebben tapadjon le :) Most én is utánanéztem.
4 ütemnél ha szépen megvan munkálva a cnc-vel akkor semmi jelentőssége.


body007
(addikt)
Blog

Konkrétan azt olvastam, h rosszabb lesz mert a polírozott felületen jobban "csúszik" az anyag (a keverék) így megváltozik az áramlás. Úgy rémlik olyan mintha kisebb átmérőjű, szűkebb lenne a járat a keletkező turbulencia miatt. De remélem majd egy hozzáértő elmondja hogyisvanez :)


norbee2244
(senior tag)

A folyadékok egymáson jobban csúsznak ezáltal csökken a súrlódási együttható(a folyadék súrlódás mindig a legkevesebb energiát igénylő súrlódás) . A turbulencia a felületek szogletessege miatt alakul ki.

[ Szerkesztve ]


Steve_Brown
(aktív tag)
Blog

A turbulencia pl a régi turbós blokk hengere és a különálló szívótorka miatt tud kialakul mivel a tömítés vele nincs teljesen síkban. A hengergejben esetleg a megmunkálási hibák okozhatnak turbulánciát. Nyilván ez egy széria motor. Ráadásul 4 ütemű, kevésbé érzékeny az áramlásokra.


plömplöm
(őstag)
Blog

szeretném megkérdezni, hogy ha ez a zizé a lökhárító mögött van, azaz annak takarásában, akkor abban miféle torlónyomás fog kialakulni? :U


Steve_Brown
(aktív tag)
Blog

Ennyi erővel az 1.6-os B5-ös passatban is van :DD


body007
(addikt)
Blog

Erre én is kíváncsi voltam és rákeresve a sima jazz-en tényleg nincs ott "luk" de a sport verzión már megtalálható:


norbee2244
(senior tag)

Minimális, de teljesítmény szempontjából nem érezhető. Én tanultam ezt mint motorszerelo. Nagy sebessegnel (250-270km/o) 2-3 le plusz érhető el vele,de amúgy egy hajszaritoval vagy valami relatív nagy legszallitasu eszközzel és paddal kimerheto lehet a többlet lóerő értéke


plömplöm
(őstag)
Blog

hát, nemtom, sztem hüjeség úgy hajszárítani, hogy a hajszárító és a hajam közé odatartom pld a vágólapot a konyhapultról...


LamerGyuri
(senior tag)

Nekem is Paragi a vége :K pont az tetszik benne, hogy alapjáraton fülemnek kedvesen brummog, aztán ahogyan nyomod neki, szépen elcsendesül.
Lementem személyesen az öreghez, nála csináltattam meg... :U


tboldi
(nagyúr)

Nemtom, biztos valami hallucinogén anyag hatása alatt voltak a Honda mérnökei, mikor ezt kitalálták. :U

Amúgy a nem ES Sportoknál picit szélesebb a nyílás, pontosabban mondva nincs 3 felé osztva, szóval nem mondanám, hogy teljesen el lenne zárva. A felső rácshoz és a lámpákhoz lehet viszonyítani.

body007: Én semmilyen brummogást nem akarok semmilyen tartományban, imádom, hogy ilyen halk. :)

[ Szerkesztve ]


norbee2244
(senior tag)

Ezt nem túlzottan értem, de rendben


plömplöm
(őstag)
Blog

ha van nyílás, akkor az más, mintha úgy lenne, ahogy itt meg lett fogalmazva: a lökhárító mögött. adott helyen szokott lenni pld a duda, az ott van a lökhárító mögött. ami a lökhárító mögött van, azt takarja a lökhárító, hiszen mögötte van.

#31: erre céloztam, hogy ha odateszünk vmit a haj és a hajszárító közé, akkor a hajszárítás hatásfoka, micsoda meglepetés, elenyésző.

egyébként van valami extra durvaszűrő ezeknél a megoldásoknál? vagy minden, ami ott betorlódik, majd elakad a légszűrőházban a légszűrőn?

250-270km/o: hát ez meg sztem leginkább attól függ, hogy mekkora a tölcsér szája. ha vki épít egy, az autó egész elejét eltakaró bemenő nyílást, ami kellően meg is tervezett, hiszen pld egy leömlőt is tervezni illene, akkor simán elég lehet egy normális sebesség is.


norbee2244
(senior tag)

Nézz meg egy tanulmányt és nyilván valóva válik. A legszuro elején egy durvább szűrő van(ez a diszracs kB) bent pedig egy normál szűrő szokott lenni kicsit szellosebben. Ha nagy szuroracsot teszel fel bent le kell szűkíteni úgy alakul ki a megfelelő nyomás.

Hajszarito: ha kísérletezel egy rendszert nyilván nem teszel elé semmit sem,de a feltevésed igaz. Ha nincs hajam akkor pedig hamarabb is szárad :DDD


tboldi
(nagyúr)

Mér', nem a lökhárító mögött van, nyílás ide vagy oda? Hiszen nem is lehet kiszerelni karosszériabontás nélkül. :D

[ Szerkesztve ]


Steve_Brown
(aktív tag)
Blog

Egyébként a torlólevegőhöz hozzá kéne igazítani a programot, nem?


plömplöm
(őstag)
Blog

azaz amelyik lámpatestben nem lehet lökhárítóbontás nélkül izzót cserélni, az a lámpatest is a lökös mögött van? :DDD

#35: légtömegmérő


tboldi
(nagyúr)

Ha a lámpatest nem is, de mondjuk az azt rögzítő csavarok igen, mögötte vannak.

De akkor a sajátos gondolatmeneted szerint hol helyezkedik el az az izé a lökhárítóhoz viszonyítva, amit a #8-as hsz-ben karikáztam be? :)


body007
(addikt)
Blog

Mint írták fentebb:

LÉGMENNYISÉGMÉRŐ (LÉGTÖMEGMÉRŐ)
A motorba a megfelelő keverékarány érdekében precízen kell levegőt és üzemanyagot juttatni. A légtömegmérő ténylegesen érzékeli az áramló levegő mennyiségét és azt a motorvezérlő felé továbbítja. Természetesen a vezérlő kalkulálja a beszívott levegő hőmérsékletét is, és a keveréket annak függvényében állítja.

Szóval magától hozzá igazítja magát az ecu

#29LamerGyuri: Én rendeltem, de szívesen megnéztem volna a műhelyét :K

#27norbee2244: És arról mi a vélekedés, h hűvösebb levegőt kap? Mert ez is egy szempont a torlólevegő mellett.


norbee2244
(senior tag)

A hűvösebb levegő előnyösebb , de eroforras igényes lehutened


mohabá 007
(aktív tag)

"...Egy dolgot lehetne (rajta vagyok) még csinálni mégpedig a beáramló levegő menyiségét növelni (nem turbóval). Ehhez egy ram air nevű "eljárást" szokás még bevetni, ami annyit tesz, h a kocsi sebességéből adódó légáramot bevezetjük közvetlen a motorba (a légszürőn keresztül of course).
Ezzel hideg és gyors levegőhöz juttatjuk a gépet. Ezen még dolgozok, de a koncepció már a fejben...."

A rendszer amin te gondolkodol, gyárilag be van építve az autódba. :K (rezonátor doboz= légáramlás gyorsító) ;)


body007
(addikt)
Blog

Hmmm, ezt most olvastam vhol:

De szerintem az a valoszinubb, hogy ha rezonátor dob akkor akkor a szerepe, hogy rezonaljon. Tehat azáltal, hogy bizonyos rpm-nel epp rezonancia lep fel(Eigenfreq.), a szivorendszer ellenallasa szinte 0-ra csokken(es egy passziv feltöltés felet kapsz). (Erre azert szükség - ill azert elonyos), mert a legaram nem folytonos, hanem a szivoszelepek nyitnak es zarnak :-O.
Amikor bezarod szivoutem utan a szelepet akkor a szivocso oldalon a levegő a szeleptanyerba utkozik es a levegő visszapattan. Ezaltal elindul egy legnyomashullam visszafele a szivocsőben, ami a szivocso(rezonator dob) masik vegen szinten visszapattan. Ha sikerul ugy eltalalni(pontosabban ugy kell dimenzonalni, csak sajna ez minden rpm-nal mas es mas) a szivocso hosszat, hogy pont arra erjen vissza a légnyomas hullam mire ujra kinyit a szivoszelep, akkor van egy passziv feltotod

És ez hol található? A légszűrőházban? Mert ott nekem nincsen semmi a légszűrőn kívül :U


norbee2244
(senior tag)

Ez a két ütemű motorok alapja, hogy lengestanilag tökéletes legyen. Ahhoz, hogy ezzel nyerj teljesítményt sok szamitasra és kislerletezesre lesz szükséged


mohabá 007
(aktív tag)

Ez egy nagy doboz.Egy része ell van dugva a jobboldali lámpatest alá. A rendszert csak akkor látod, ha kiszereled a lámpatestet. Egyszerűbb ha képeket mutogatok, és nem firkálok. :DDD
Ilyen a rezonátor doboz:[kép]
Beszerelt állapot:[kép]
A rezonátor dobozba levegőt be - ki szállító "csövek". [kép]

Ilyen "okosság" nekem is van: :K

Nyitott rezonátor doboz (szívóház) működése
"....Légbeszívó csőben nagyobb levegõ áramlási sebességnél, amikor hirtelen a kibővített részre bejut a levegő, akkor a nagyobb tér miatt egy nagyon minimális nyomásnövekedés következik be, ami jótékony hatással van a motor teljesítményére, és egy ici-pici növekedést okoz. Ezért is vannak benne a légterelő lamellák. Mivel a légbeszívás akkor történik, amikor a szívó oldali szelepek nyitnak, ezért nem egyenletes, hanem periodikus a szipkázás, vagyis gázlengés (pulzálás) van! Ezt a lengést ki lehet használni, és bizonyos fordulatszám tartományban a motor minimális töltésére használni. Miközben magasabb fordulatszám tartományban, ha minimális mértékben is, de ront a levegõ áramlásban, és így a teljesítményben. Egyértelmű, hogy ezt a két tartományt a mérnökök úgy próbálták összehozni, hogy ez a pozitív hatás arra a fordulatszámra essen, amikor a legnagyobb szükség van rá, és a csökkenés kitolódjon oda, ahol már amúgy is nagy a nyomaték, és nem érezhető a "gyengülés"...."

[ Szerkesztve ]


body007
(addikt)
Blog

Ahhham. Nekem az a vastag cső ami a rezó doboz meg a légszűrőház között van szét is volt csúszva, visszadugtam a helyére de nem tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget :B Na rá fogok nézni, h minden klappol-e ott.

#42norbee2244: Igen, ott is van rezó csak ott a másik végén a rendszernek ( ugyanazt csinálja de az öblítést segíti)


DjTaRsY
(aktív tag)

Én szenvedek ezerrel az 1.2 idsi-vel Jazz-ben, tényleg ennyit hozna gyertya? Meglep, de lehet következő gyertyacserénél meglépem.
A légszűrőcserét akkor engedjem is el?


tboldi
(nagyúr)

A gyertyáktól erősebb nem lesz ugyan, de a lustaságán sokat segít, élénkebben pörög fel, az biztos.

A légszűrőt nem kell elengedned, ha elhivatott vagy. A K&N csereszabatos panelfilter is hozott egy picike, de érezhető javulást, bár nem kizárt, hogy csak az addig használt Mann C1724-es papírszűrő volt "túl jó", a kosz mellett levegőt sem engedett át. :D

Illetve ami még jelentős javulást hozna, az egy 1.4-es váltó a rövidebb 3-4-5 fokozataival. Elvileg plug&play felmegy.


#89309696
(őstag)

Csigát rá. A többi nem tuning. :K


tboldi
(nagyúr)

Téged is látni? :D


#89309696
(őstag)

Persze, nem történt semmi extra, a szokásos padlógáz és tiltás előtt váltogatás, ahogy a 60-100 lovas motorral szerelt autónak nevezett libakergetőket vezetni kell.


body007
(addikt)
Blog

Aha, a hajtókar meg majd jól kettétörik :D

üzenetek