[Re:] [creation:] Honda menni műszaki... csak most az autó :) - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


tboldi
(nagyúr)

Nem merem össze számolni

Akkor én mit mondjak? :D
[link]


creation
(senior tag)
Blog

Semmit, szerintem szerencsés vagy :)

mivel az autó osztrák import volt, így a kormány állípotából sejthető volt, hogy nem 178000 a valós állás, ahogy a kocsi külleme is arra mutat, hogy gondos gazdája előttem sajnos nem volt. Viszont nincs rajta sehol rozsda. Van benne klíma (ami lévén hogy 1.2-es), de nem túl acélos :)

Azok amik tönkre mehettek, azok úgy gondolom már sorra megadták magukat. Még 5 évet tervezünk ezzel az autóval, aztán majd kiderül.


rdt89
(addikt)
Blog

Én úgy vagyok az autóval, hogy magam miatt vettem, így nem szoktam ilyeneket csinálni, hogy számolgassak, azért költöttem mindent rá, mert rá akartam, így nem sajnálom, nem bánom, cserébe tudom, hogy mindig, minden körülmények között megbízhatok benne. :D


D1Rect
(félisten)
Blog

Én ha költök az autóra, azonnal felviszem az appba. Van ezer féle, válassz egyet!


szabonagyur
(félisten)
Blog

És a rozsda is támogatja ezt az 5 évet?


8th
(addikt)
Blog

Ha csak nem kizárólag extrém rövid 0.5-1 kilométeres távokat tesztek meg az autóval akkor az a 6000 kilométeres olajcsere periódus teljesen indokolatlan. 22 hónap alatt 8x cseréltél már olajat benne és a te számításaid alapján lassan esedékes lesz a kilencedik olajcsere ideje. Még teljesen jól funkcionáló félidős olajakat engedsz le belőle évente 4x. Nem gondolnám, hogy 1.2-es városi cirkálóval nonstop pályanapozni jársz, akkor meg miért? Nem vagyok egy elvakult sötétzöld környezetvédő élharcos de ez a fajta erőforrás pazarlás és környezetszennyezés már megüti az én ingerküszöbömet is.


Adam289
(csendes tag)

Azon túl, hogy ezek teljesen átlagos szervízek egy autó életében 200e km körül, felmerül a kérdés, hogy a motorolajat miért cseréled 6000-ként? Gondolom nem pl. motul v300 versenyolajjal megy a gép, ami indokolná a felesleges cseréket. :F


PuMbA
(titán)

Ki az a mindenki? Alacsony fenntartható költséggel rendelkező autó japán, alapból nem lehet, mikor jóval drágább hozzá egy alkatrész például egy Opel Astrához képest.

[ Szerkesztve ]


DraXoN
(addikt)
Blog

Csak érdekességnek: a 800ccm-es Daewoo Tico és Matiz motorjainál 5000km-es a gyári ciklus :DDD (és akkor is 30W-10 amit "kér") minta egy fedett robogó lenne, de kb. az is... bár a városban jó, a méretei miatt olyan helyekre is befér ahova más autóval nem lehetne beállni)... de már 240eKm van a motorban a csapágyak rendben voltak... csak egy másfél hete elszált a vízpumpla és a hengerfejtömítés most így átégett (most arra vár, hogy majd megint cirkáljon javítás után, egy 2 hete vizsgázott, viccesen időzített a vízpumpa)...

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Az igaz, de amit nem kell cserélni az még olcsóbb. :P
Az hogy az utak milyenek, ne az autó hibája legyen már. ;)


PuMbA
(titán)

Persze, csak tényleg be kell helyezni adott környezetbe a dolgokat. Ha Magyarországon alacsony fenntartási költség, akkor szerintem a legtöbbeknek tuti, hogy Skoda (Octavia) vagy Opel (Astra) ugrik be elsőnek és nem egy Honda :)

[ Szerkesztve ]


Gh0st.
(lelkes újonc)

Azért a legtöbb embernek Magyarországon a Suzuki is eszébe jutna, ami meg japán. :P

A Honda Jazz megbízhatósága pedig a Becsületesnepper és a Totalcar cikkei miatt van ennyire a köztudatban szerintem.


creation
(senior tag)
Blog

@szabonagyur: Eddig igen. Nem találtunk rajta jelentőset sehol.

@8th, Adam289: Az elmúlt időszakban a Budapest - Nyíregyháza, Budapest Zalaegerszeg útvonal többször is meg volt. Covid1 alatt pajzsokat hordtunk vele az ország minden részébe jelentős terheléssel. Így szerintem, meg a leeresztett olaj szerint is jobb volt ez így. Most hogy otthon dolgozó lettem és havi pár száz kilóméteren kívül nem megy bele több, a 12000-es periódusra fogok át állni.

@PuMbA: Azért ez nem mindenre ennyire sarkos, szűrők, olaj, fékbetétek hasonló árban vannak mint a Tigrámhoz kellettek pl (ami egy Corsa).

@DraXoN: 5W-30-at kér gépkönyv szerint a Jazz 1.2

@Gh0st.: Mi a variálhatósága miatt választottuk. Meg a híres alacsony fogyasztása miatt (ami nem tudom kinek jön ki 4.5 literre, de nekem tavasz, ősz 5.5 vegyes, nyár klímával városban 6.5-7, tél a szivató miatt 6)

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Erről az olaj dologról litániát lehetne írni, nem állok neki, de a sűrűbb csere periódus pont a rövid utak miatt kell, még a gepkonyv szerint is. Ha érdekel kifejtem, nem akarok sokat okoskodni :DDD


creation
(senior tag)
Blog

Abszolút értem, ám ami ezt okozta nálunk, az az autó friss, külföldiából történt vásárlása volt. Nem szerettem volna mosó adalékkal bombázni, így választottam a hosszútávozás mellett a sűrű olaj cserét. A motor átmosását sikeresnek tekintem. :D
Kicsit bennem volt az ideg, mert látszódik a járműn, hogy nem annyi kilóméter van benne, mint amivel vettük és nem bíztam benne feltétlenül. Ez mára nagyon elmúlt :) Az utoljára leengedett olaj is arra utalt, hogy bőven jók vagyunk.


tserrof77
(senior tag)

Olyan nincs, hogy egy használt autón (még egy japán esetében is) csak olaj+szűrő csere elég. Főleg esetedben, hogy kicsit bizonytalan az előélete. Amiket cseréltél, kopó alkatrészek. De így tényleg nyugadtan tervezhetsz vele 5+ évre és sok-sok probléma mentes kilométerre :C

Nekem egy 2008-as Aurisom van, most 145e km-rel. Eddig tényleg csak olaj+szűrő csere kellett, ezt évente megkapta. 2 éve lett a vízpumpa a hosszbordással együtt cserélve. Most jutott el abba korba és állapotba, hogy a kopó dolgok cseréje jön. Szilentek, lengéscsillapító. De én is még hosszú távra tervezek Holdacskával (Luna felszereltségű) de ezt hosszabb távon meg fogja hálálni.


creation
(senior tag)
Blog

Most hogy írod, az is lett cserélve 😁😁😁 mármint vízpumpa, feszítő, szíj.


tboldi
(nagyúr)

Bár műszaki probléma még nem volt túl sok, de költeni én is költöttem már rá sok százezret. Annyira nem mondanám szerencsésnek magam. :D

Viszont nekem ez egy hobbi is, így nem is bánok egyetlen ráköltött forintot sem. Rajtam kívül ki venne még egy tizenéves Honda Jazz-re 330k-ért felnit és gumit, 95k-ért sárga EBC fékeket, vagy importálna Japánból gyári LED-es hátsó lámpákat ~135k-ért? És ez csak 3 példa, ami hirtelen eszembe jutott, ennél jóval több dolog van. :D

szerk.: És gyári könyöklőt, ami törött volt, 50k-ért, illetve szintén gyári, fém váltógombot 32k-ért? Ó, jaj... :DDD

[ Szerkesztve ]


tboldi
(nagyúr)

Gyári előírás szerint fokozott igénybevétel esetén felezni kell a periódust, vagyis a 20k km/1 év helyett 10k km/6 hónap. Ha az a 6000 km 6 hónap alatt jön össze, akkor jogos a csere. :)

üzenetek