[Re:] [flymi:] Euro NCAP - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

"ABS nélkül az autó pl. képes gyorsabban megállni akkor, ha valaki jól tudja adagolni a féket, de ha nem akkor az ABSel a rövidebb a fékút.": ez egy közismert fud. én tudok egy forgalmi helyzetet, amikor abs-sel valóban rövidebb a fékút, de ezt a sofőrök 99.9%-a nem fogja kitalálni magától. minden más esetben abs-szel *hosszabb* a fékút, mert nem arra találták ki, hogy rövidítse a fékutat (arra ugyanis a satu jobb), hanem arra, hogy fékezés közben irányítható maradjon az autó.

"Pl. a biztonsági öv esetén is megvan az esély, hogy..." igen, meg a légzsák is az esetek túlnyomó többségében jól működik és hasznos, kivéve, ha takata gyártmányú patron indokolatlanul az arcodba robbantja és ettől meghalsz. a jelenlegi vezetéssegítő rendszerek véleményem szerint pont ezen a szinten vannak, mint a világméretű visszahívásra ítélt légzsákok.

szerintem két lehetséges út van:
- vagy mindig, de valóban mindig működjön a cucc, és akkor lehet hagyni, hogy a sofőr elbutuljon
- vagy ha nem tudnak üzembiztos cuccot csinálni, akkor igenis a sofőrt képezni kell valamilyen úton-módon arra, hogy kezelje az autót vészhelyzetben.
- a jelenlegi állapot, hogy ócska rendszerek mellett hagyjuk elbutulni a sofőröket, szerintem káros.

üzenetek