[Re:] [flymi:] Euro NCAP - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


DraXoN
(addikt)
Blog

de a legtöbb ember képtelen abs nélkül úgy lassítani, hogy a kerék ne blokkoljon még be, és ha be blokkol akkor nem tudja hogy tudja "kiszabadítani" hogy újra forogjon és irányítható maradjon az autó... legalábbis ez reflexből nem jön, meg kell tanulni.
...és ezért jobb még is az abs.. azt nem kell tanulni, illetve még is, mert sokan megijednek a miatta lüktető fékpedáltól és "hangtól" ha működésbe lép és leveszik a lábukat a fékről hirtelen... de ennek ellenére "könnyebben tanulható, kezelhető".
De "Józsi bácsi" aki hétvégenként elvezet a piacig és vissza, neki nincs olyan reflexe hogy mindent kivédjen hirtelen, de átlag ember sincs mindig "készenlétben".. persze ha valaki előre készül, hogy lehet valami akkor gyorsan le tudja reagálni a dolgot, de sokszor csak "gurul" és az útvonalat is nehezen tudná utólag felidézni...

Persze "Józsi bácsinak" jó eséllyel nincs olyan autója amiben vannak ilyen biztonsági kütyük (itt most a vészfék asszisztens, holtérfigyelő, sávtartó és más ilyenekre gondolok). De ezen eszközök egyre "olcsóbbak" és kisebb kategóriájú új autókba is bekerülnek... de még vagy 20 év mire valamennyi "Józsi bácsi" féle embernek olyan autója lesz amiben lesz ilyen rendszer...

2020. valahánytól (nem tudom pontosan mikortól, de az elején) kötelező lesz minden új eladott autóba a legalább vészfék és sávtartó asszisztens...

Talán tényleg nem baj ezen rendszerek terjedése, egyre kevesebbeket érdekel a "vezetési élmény"... akit meg igen, az majd megtart valami "régi vasat" élményautónak (amíg még engedik vezetni, nekem is van ilyen "vasam").. utóbbinál az alkatrészekkel is idővel nem lesz probléma, a 3D nyomtatás javíthat majd a régi autók alkatrész ellátottsági gondjain (csak valakinek, valamikor kell csinálnia 1x egy jó sablont az adott alkatrészből)..

[ Szerkesztve ]

üzenetek