[Re:] [flymi:] Euro NCAP - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


.Szaki.
(addikt)
Blog

Akkor most mi a konklúzió?

A biztonsági öv becsatolásának elhagyásáért helyből büntetés jár, ezért szerintem nem jó példa. A másik pedig az, hogy egy baleset során szerintem jóval többször menti meg az életed és a balesetek borzasztó kis százalékánál lehet szerencséje az embernek azzal ha nem köti be magát.

Ezzel szemben ezek a vezetés segítő rendszerek minden nap csinálnak valami hülyeséget. Ez szerintem szimplán azért van, mert úgy tervezik őket, hogy a környezetében minden ideális. Jó idő van, tökéletes az út felülete, minden felfestés tökéletesen látszik, nincsen útfelújítás, építkezés, az autóúton csak autók vannak (mondjuk ez egy helyes feltételezés lenne ha nem szabadították volna rá az autóutakra a bicikliseket, de ez már egy másik téma) és még lehetne sorolni a körülményeket. Na ilyen viszont a valóságban nem létezik. Sok autót vezettem már, nem egy olyat, ami fel volt szerelve minden vezetést segítő automatikával, az önvezetésen kívül. Ez nem a vezetni tudó embereket segíti, hanem azt, aki teljesen analfabéta az egészhez, és többször sodorja az embert olyan szituációkba, amibe egy vezetéstámogató rendszer nélküli autóval nem kerülne.

Mondok néhány példát: A TC-on, amikor tesztelték az aktuális E-Klasse-t említette meg a tesztelő (meg nem mondom már, hogy a tesztben szerepelt írásos formában, vagy az Égéstérben lett megemlítve), hogy nagyon jó a Merci, tényleg minden szuper, csak éppen amikor ki akart kerülni egy biciklist, az autó rá rántotta a kormányt a biciklisre.

Másik példa: Pistáék tesztelték az aktuális Ford Focus-t, talán ST-Line volt, ami önmagától parkol be. Mondták, hogy milyen ügyes, meg minden, ami igaz is, tényleg pontos, szép parkolás lett a végeredmény, de amennyi idő alatt beállt, annyi idő alatt már az ügyeiket is elintézték volna és mehettek volna útjukra.

Ja, a legviccesebb Karotta tesztjében évekkel ezelőtt a C4 Cactus volt, aminek az automata parkolója egy kisebb emelkedőn szétégette a kuplungot.. :))

Újabb: Ugyanezen a Focuson be lehet állítani azt a funkciót, hogy ha lát egy sebességkorlátozó táblát az autó, akkor azonnal lelassít erre a sebességre. Tök jól hangzik, ki is próbálták, látott az autó egy táblát, le is lassított a megfelelő sebességre. Na de akkor mi ezzel a gond? Na a napokban mentem egy autóval az M1-en, amiben volt táblafelismerő rendszer, szerencsére ez nem lassít le. Ha mész kifelé, és az M1-M7 kettéválásakor az M1-est választod, és mész tovább, akkor azt látod, hogy az első lejárat elég hosszú és kint van egy tábla, ami a lejáróra vonatkozik. 80km/h. De te nem akarsz lemenni, te haladsz tovább az autópálya belső sávjában, a megengedett 130km/h-ás sebességgel. Mi történt? Az autó kiszúrta a 80-as táblát. Gondold el, hogy ha a teszten lévő Focus szúrja ki ezt a táblát mondjuk nagyobb forgalomban, mennyire lenne balesetveszélyes ha a belsőben besatuzna 80-ra?

Saját tapasztalat, hogy még egy autó sávtartó automatikája sem vette észre az építkezések, vagy útfelújítások miatti sárga tereléseket. Viszont gyakran tekintik sávnak a villamos síneket, és úthibát is és csipog, hogy elhagytam a sávot, holott az nem egy másik sáv.

Az önvezető autóknál még szintén probléma pl a 30-as övezet és az úthibák. Nem fogja kikerülni a kerék méretű kátyút és két ugyanolyan magasságú fekvőrendőrrel sem találkoztam még. Na meg az is sokkal baleset veszélyesebb szerintem, hogy olyan soha a büdös életben nem lesz, hogy egy önvezető autó bárhol el tudjon menni, ahol egy ember is el tudja vezetni. Az meg baromira nem biztató, hogy azokon a szakaszokon pedig már egy teljesen rutintalan sofőr fog átvezetni egy fene tudja hány lóerős autót.

Amik hasznos segítők: Első-hátsó parkolóradar, tolatókamera, nagy esőben/ködben a holttér figyelő a tükörben. Ezek azok, amik tényleg fontosak. A táblafelismerő is segítség, ha az autó nem szól bele. Ennyi.

üzenetek