[Re:] [huskydog17:] Továbbra is nagyon népszerűek a single player játékok - Frissítve! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Cifu
(nagyúr)
Blog

Szerintem nem ártott volna megjegyezni, hogy a Tomb Raider a kép készítésekor éppen 75%-os leárazásban volt, nem csoda, hogy első az eladásokban, anno a Witcher leárazásoknál nézett ki szépen a toplista. ;)

Ezzel együtt mint single player játékos, engem is zavar, amikor kommentekben lehúzzák a single player only játékokat, illetve jönnek a beszólások, hogy egy adott játék single player része senkit sem érdekel... :U


#78687232
(őstag)

41 perccel ezelőtt volt 420 ezer pubg játékos, tényleg lassan vége a játéknak :D
A single játékoknak mindig is lesz jövője, elég megnézni steamen a statisztikát. Annyi hogy a multira nagyobb a kereslet, ugyanakkor sokkal több szar is jelenik meg. Single játékokat alig tudom pótolni, annyi jelenik meg akár egy évre leosztva.


Silεncε
(őstag)

Régebben én is single-only játékos voltam, ma már szinte csak multizok (leginkább FPS). Egyszerűen munka/suli után éjszaka nincs kedvem leülni egy single játék elé, nincs kedvem történetet értelmezni, meg gondolkodni, kikapcsolódni akarok. Na erre egy BF1 például tökéletes. Csapatok 2 kört, megvan a napi játék, kikapcsolok, aztán ennyi. Van egy kazalnyi játék Steamen, Xboxon meg szanaszét, amiket még el se indítottam, mert egyszerűen nincs hozzá kedvem. Számomra például ezért offos a legtöbb single játék


Cucuska2
(őstag)
Blog

A RimWorld most lépett át 1.0-ba!


DonElvis
(tag)

Szerintem ezen az eredményen nem kell csodálkozni. Ha nem lenne annyi csaló a multikban amennyi van, és akik gátlástalanúl szét cheatelik a játékot, és ezzel tönkrevágják mások játékélményét, akkor lenne értelme a multinak. A legjobb példa a PUBG, ami cheterek álma volt az utóbbi időben. Most bevezettek valami anti chet rendszert, kiváncsi vagyok mennyi ideig tart mire megkereülik az okos de nem ügyes játékosok.

Szerintem a multiplayer mód erőssen el van hanyagolva a kiadók felől, sokkal nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az anti cheat rendszerekere, és bugok kijavításaira.


D1Rect
(félisten)
Blog

Szerintem az okos sem helytálló, max az az okos aki írja a cheatet.
De igaziból az sem.


kikikirly
(senior tag)
Blog

PUBG játékosszám csökkenésébe benne van hogy boldog boldogtalan megvette a játékot és játszott vele mert baromi jó.Egyszerűen tele van akcióval, játékmenet is tökéletesen el lett találva, Szimulátor-Arcade lövölde közti egyensúly.És grafikára is eléggé ott van,baromi látványosak a találat animációk.(Black OPS 4-en lepődtem meg hogy mennyire arcade minden szempontból,játékmenetre és a találat aimációkat szinte nem is ismeri a játék,beleeresztek géppisztollyal 10 golyót és semmi találat animáció,meghalást leszámítva.)Mivel olyanok is megvették akik alapvetően bénák Multiplayerbe, non-stop lepuffantják őket anélkül hogy akárcsak odabagóznának.Legyen bármily kiváló játék a PUBG, ezek a játékosok előbb utóbb leszoknak róla.Ez nem a játék hibája.Idővel stabilizálódik a játékosszám.Én is gondolkodtam rajta hogy megveszem,nagyon tetszik,de tudtam hogy nem lesz sikerélményem.Maradok singleplayer,botokkal még elbírok. :)

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Az agy lezsibbasztásra tökéletes az MP, de abban a heti egy, szabad órában ami játékra marad, ennél összetettebb szórakozásra vágyom.


nemlehet
(őstag)
Blog

Én meg pont fordítva. Régen szinte csak multiztam, nem is rosszul, de ma már nincs annyi időm így meg nem élvezetes. Kijön egy játék, játszok vele pár órát, elkezdem felfedezni, de mennem kell aludni mert munka van. Másnap meló után délután leülök és már a játékosok fele maxos szintű, mindennek van neve, kialakult a meta és kickelnek mert mekkora noob vagyok.

Multiban esetleg PVE coop címek jöhetnek már csak szóba, de semmi féle kompetetív játék.


cskamacska
(addikt)
Blog

A multi játékok nem a játékosok, hanem a kiadók körében népszerűek. :D

Rettenet nagyot lehet spórolni rajtuk, mert nem vagy alig kell AI(ami drága, sokáig tart, és esélyes hogy nem lesz elég jó sem, ha nem a lejobb és legdrágább programozókat vették fel), nem kell bele érdemi történet(és ha találnak is jó írókat, azok jó témát, ahhoz is kell idő), nem kell bele, vagy nem annyi színészi szinkronhang, színészi játék - motion capture, animáció úgy általában(ha mindenki a tucatkacat játékos modelljével pont ugyanúgy fut vagy újratölt egy multi játékban azt észre sem nagyon veszik, bármilyen SP világnál kapásból kibukik), megjelenítendő játékvilág nagy részét simán le lehet spórolni, mert egyen-sandbox megy egyen-arénák lesznek terítéken, egy SP játékban viszont teljesen alap hogy elvárja a néző a változatosságot, de egyik helyszínre a másik modelljeit, textúráit meg már nem lehet behúzni, ésatöbbi, ésatöbbi.

Ami multihoz mindenképp kell, az a jó netkód, de mivel az SP játékok igen sokszor tartalmaztak valamilyen multi részt is(ha máshogy nem muszájból) ott sincs túl sok plusz kiadás.

Cserébe pedig SOKKAL többet le lehet húzni a népekről érte. Mert egy AAA SP játék 60 euró + 30 euró Season Pass feletti DLC kigondolása esetén már vasvelláknak élesítése, és szuroknak forralása folyik. Ahhoz képest hogy a DLC-re rá se néz a többség, mert kijátsszák a fő küldetést.. és adják tovább a konzol lemezt használtan, a vevője meg konkrétan már semmit nem fog fizetni a kiadónak érte, se akkor, se később. Az ötödik csereberélő pedig már a -80%-os zakciót is arcon röhögi, mert ugyanennyiért használtan már réges rég kijátszotta

És ezért butaság annyira örülni a PSPlus és XboxLive ingyé játékainak, hónapokkal később az érdekelt felek már akkor sem vennék meg a játékot, ha Bobby Kotick családjával személyes ágyékmasszázst nyújtana hozzá, mire bekerülnek ezek a konzolok fizetős multi sáp-csomagjaiba, már nem lát filléreket se belőle a kiadó, de a rablánc fizetést fényezni még talán jók lehetnek. ;]

Szóval ott tartottunk hogy egy multi játékot fejenként meg kell venni, és az jobban izgalomban is tartja a játékost(jobb esetben), folyamatosan foglalkozni kénytelen vele, ha már játszik. Ilyenkor persze sokkal jobban csusszan a DLC és mikrotranzakció is, ugye milyen jól kinéz az a csillámfasírtláma álcafestés, ott épp elérhető két új DLC fegyver, amott 3 új térkép rendkívül zakciós 20 eurós áron.

És akkor még lútládák nem is estek, ugyan lesz-e ötöse a ládán a gyereknek, nézzük meg 30 darab 5 eurós ládából mi fog pottyanni. Ha semmi, akkor még mindig lehet venni újabb harmic ládát, na hátha akkor esik egy nagyon ritka +5-ös hikomat a fő karakterhez, mert a mellék karakterekhez már csak párszor 20 darab ládát veszünk.. :U

[ Szerkesztve ]


huskydog17
(addikt)
Blog

Azért nem emeltem ki, mert nincs miért: a játék az elmúlt 2,5 évben nagyon sokszor kapott -75, de még -80%-os leárazást is, de ennek ellenére eddig nem került az első hely közelébe, most viszont igen, pedig erre egyre kisebb az esélye.

Van egy teóriám: úgy gondolom, hogy sok játékos végigtolta a legújabb, Shadow of the Tomb Raider epizódot és azután valamilyen okból, kíváncsiak voltak az előző részre. Szerintem egyszerűen sokan voltak/vannak, akik a Shadow-t végigtolták úgy, hogy nem tolták az előző részt és most ezt pótolják.

#4: Igen, ott valószínűleg tényleg a final build hozta meg az eladási boost-ot.

#10: Pontosan. Szép összefoglaló.

[ Szerkesztve ]


Dilikutya
(félisten)

A multi DLC nem sok vizet zavar. Hiába a Call of Duty Season Pass, meg a BF1, a DLC pályák hamarabb kiürülnek, meg eleve kevesebb játékos van rajtuk. Ezért kell a mikrotranzakció.

De tény, hogy a multis játék olcsóbb lehet az említett okok miatt.

Ugyanakkor van számos példa, hogy a single is népszerű. Persze egy Witcher, GTA mindent meg is tesz a játékosok kegyeiért. Call of Duty sem rossz (bár a nagyon ugrabugra jövőseket nem ismerem), de 5-6 óráért sok az ára. Valamelyik talán még 5 órát sem tartott nekem, Modern Warfare 2-3 közül gyanakszom az egyikre.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Ahogy annyi minden esetben, itt is pro és kontra is vannak érvek. A nem kell AI jó példa a MechWarrior Online vagy a World of Tank/Fighters/Battleships esetén, például, de egy stratégiai játéknál mindenképpen elvárás az AI, ha más nem Skirmish játékmódhoz. Akkor pedig máris ott vagy, hogy kell vele foglalkozni, nagyon is.

Az animációk vagy hangok terén is vannak pro és kontra példák, igen, sok FPS-ben kvázi stock fegyverhangok és animációk fordulnak elő, ami viszont igenis ront a játékélményen. Akad pozitív példa is, lásd Team Fortress 2 vagy Overwatch. Ellenpélda ismét a WoT/Fs/Bs, ahol ugye nem kell embereket animálni, csak a harcjárműveket (és nagyon is hülyén néz ki a személyzet nélkül működő, nyitott küzdőterű harckocsin vagy a hadihajón látni, hogy a lövegtornyok, fegyverek teljesen maguktól forognak...). Alant fel lett hozva példának a lőtt sebek sérülésének modellezése - na ez is olyan dolog, ami sok FPS-nél vízválasztó...

A netkód terén mindig a MechWarrior Online-t hozom fel példának - eleve 12 vs. 12 játékot propagáltak, ami tök jól működött LAN-on a pre-alfa státuszban. Aztán a zárt belső alfatesztelésnél kiderült, hogy a CryEngine netkódja olyan hulladék, hogy interneten keresztül a 8 vs 8 is kompromisszumos, évekig (amíg egy teljesen új netkód el nem készült) szenvedett a játék ettől, és bár eredetileg nem volt tervben, végül nyitni kellett régiós szervereket, mert egyszerűen vállalhatattlan volt a játék már 100-150-es pingnél is (mivel a játék maga amúgy relatíve lassan zajlik, eredetileg ekkora pingnél még bőven élvezhető lehetett volna).

Nem tettél említést a cheater-problémáról. Az emlegetett WoT-hoz például a mai napig elérhetőek cheat packok. Nem csak olyasmi, hogy a skineket neonszínre festi, így szinte világít messziről, hanem működő aimbotra, automata tűzoltó-készülékre és így tovább. Érthető okokból rombolja ez a játékélményt, és hiába jönnek a banhullámok, nincsen rá megoldásuk a mai napig...

Az egyjátékos élménynél megint vannak pozitív példák - például a Witcher 3 és DLC esetét mindenképpen érdemes megemlíteni, mert ott a DLC-kben van annyi játékidő, mint nem egy AAA single player játékban amúgy összesen.

A lootbox probléma persze nyilvánvalóan durva, de ez már a nem AAA játékokat, hanem akár a mobiljátékokat is brutálisan sújtja. Csak az a végleg félelmetes, hogy csak mostanában kezdik lassan tiltani / korlátozni ezeket... Ha ne adj isten eljut oda a világ, hogy legalábbis az EU-n belül megtiltják ezeket, akkor lehet, hogy lassan jobb időszak jön a játékosokra, és kevésbé jó a pénzlehúzó játékfejlesztőkre...


janeszgol
(félisten)

Én meg fordítva, ma már csak SP. Régen toltam én is a multit, amiből csak tudtam, de 7-8 éve csak single. Mindenből. PC, Xbox, mobil.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Én világéletemben jobban szerettem a Single Player játékokat. Bár nem is voltam sosem olyan nagyon játékos, gyerekként PC-n ment a GTA, GTA2, Quake III Arena, ami pedig Multiban ment, az a Counter Strike volt. Aztán PS2-n GTA Vice City, San Andreas, Need For Speed Underground2. Ezzel be is fejeződött a játék karrierem egy jó darabig, minden mással foglalkoztam, mígnem beharangozták a GTA IV-et és képes voltam csak azért venni egy XBOX 360-at, hogy tudjak GTA IV-gyel játszani. Berlinben vettem meg egy Saturnban, amint hazaértem az volt az első, hogy raktam be a konzolba. :D Aztán egy idő után annak is vége lett, majd megjelent a GTA V és megint a konzol mögé kerültem. Ja meg poénból vettem egy Forzát. :D Azóta viszont csak a multizási lehetőség van, ami engem sose tudott lekötni. Évek óta nem játszottam már de ha kihoznának egy GTA VI-ot megint lennék olyan elvetemült barom, hogy csak ezért vegyek egy One-t. :D Persze nyilván sokkal könnyebb bevételi forrás az V-ről lehúzni hatmillió bőrt a plusz multis történetekkel.


janeszgol
(félisten)

Én sokkal bénább is lettem, illetve ez a nagy stressz, ez a kapkodás, a gyorsított élet már nem vonz. Persze előtte sem voltam egy Fatal!ty, de néha tudtam élvezni a játékokat. Ma már gyenge vagyok, mint a harmat, meg őszintén nem is érdekel.
Egy lassú, jó single, az való nekem.


joysefke
(veterán)
Blog

nagyon jó :)

Multival az a bajom, hogy bár rendszeresen (1-2 évente) elkap a gépszíj, SC2-zöm vagy BF-ezem 1-2hetet vagy hónapot aztán rájövök, hogy már jó ideje csak ugyanazt a szart csinálom mint egy robot és már semmi valós, új, maradandó élményt nem tudok kiszedni a játékból. Helyette olyan mint egy drog. Elvesz (az időmet) de semmi értéket nem ad cserébe vissza.

Arra, hogy milyen volt a SC2 karrierem [100 óra-200 óra] intervallum közötti ideje ma már egyáltalán nem emlékszem, arra viszont, hogy mekkora élmény volt a Baldurs Gate 2 vagy mondjuk a Dragon Age-be rakott 100-100 óra még mindig emlékszem, 15-20 év távlatából is.

[ Szerkesztve ]


joey04
(titán)
Blog

Én a Sp játékokat kedvelem, mert sem időm, sem kedvem, sőt talán tehetségem sincs ahhoz, hogy multiban olyan szintre fejlesszem magam, hogy élvezzem a játékot. Viszont én azt látom, hogy a piac a multi felé tolódik el egyre jobban, a 10-ben leírtak miatt (is). ez azonban nem jelenti azt, hogy kihalnának a jó sp játékok, nincs erről szó. de kevesebb jön, sajnos. és a játékosok körében is nagyobb az érdeklődés a mp játékokra.


Depression
(veterán)
Blog

Néztem PUBG streamet. Egyrészt ótvar a grafika, de amit tényleg nem értek: jópár perc, mig összeszedi az embereket, majd vagy 5 perc, míg szedegetik a cuccokat, és utána 1-2 perc tényleges játék. Szóval az idő 50-80%-ában valójában nem is játszik. Ebben mi az élvezet?
Fortnite: streamet sem néztem, csak pont tegnap láttam egy videót, ahol a szerencsétlenek egymással szemben folyamatosan ugráltak 2 méter magasban, hogy majd így kerülik el a másik golyóját. És akkor már ott is tartunk, hogy ez az ugrálgatás, WoT-ban a folyamatos billegtetés a siker titka, aminek semmi valóságalapja, idegesítő rutin, de mindenki csinálja, mert így szerez előnyt.
És persze a p2w: nem kell okosnak, ügyesnek lenned, elég, ha van pénzed dögivel. Pl. egy tankért fizess 100$-t. Sőt, legyen mellette előfizetésed, ami 1-3 hónap alatt egy teljes AAA játék árát levonja a kártyádról.

Én csak mobilon játszok online, van is olyan játék, ahol Magyarország első helyére dolgoztam fel magam. De világviszonylatban labdába sem rúghatunk, hisz ismerve a játékot, és látva a pontszámokat, kijelenthetem, hogy ebben a játékban is 4 számjegyű azoknak a játékosoknak a száma, akik 1000$ felett költöttek már rá.
Szóval szándékosan vissza is estem olyan pályára, ahol kevesebb ilyen van.


#78687232
(őstag)

Soha nem is fogod átérezni, amíg csak gagyi streameket bámulsz. Én nem szeretem a BR-t, mégis egy jó dolognak tartom, a folyamatos feszültség megvan minden meccs alatt. Életemben nem fizettem extra dolgokért, ennek ellenére mindig tudtam érvényesülni a játékokban.

üzenetek