[Re:] [huskydog17:] Továbbra is nagyon népszerűek a single player játékok - Frissítve! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Cifu
(nagyúr)
Blog

Ahogy annyi minden esetben, itt is pro és kontra is vannak érvek. A nem kell AI jó példa a MechWarrior Online vagy a World of Tank/Fighters/Battleships esetén, például, de egy stratégiai játéknál mindenképpen elvárás az AI, ha más nem Skirmish játékmódhoz. Akkor pedig máris ott vagy, hogy kell vele foglalkozni, nagyon is.

Az animációk vagy hangok terén is vannak pro és kontra példák, igen, sok FPS-ben kvázi stock fegyverhangok és animációk fordulnak elő, ami viszont igenis ront a játékélményen. Akad pozitív példa is, lásd Team Fortress 2 vagy Overwatch. Ellenpélda ismét a WoT/Fs/Bs, ahol ugye nem kell embereket animálni, csak a harcjárműveket (és nagyon is hülyén néz ki a személyzet nélkül működő, nyitott küzdőterű harckocsin vagy a hadihajón látni, hogy a lövegtornyok, fegyverek teljesen maguktól forognak...). Alant fel lett hozva példának a lőtt sebek sérülésének modellezése - na ez is olyan dolog, ami sok FPS-nél vízválasztó...

A netkód terén mindig a MechWarrior Online-t hozom fel példának - eleve 12 vs. 12 játékot propagáltak, ami tök jól működött LAN-on a pre-alfa státuszban. Aztán a zárt belső alfatesztelésnél kiderült, hogy a CryEngine netkódja olyan hulladék, hogy interneten keresztül a 8 vs 8 is kompromisszumos, évekig (amíg egy teljesen új netkód el nem készült) szenvedett a játék ettől, és bár eredetileg nem volt tervben, végül nyitni kellett régiós szervereket, mert egyszerűen vállalhatattlan volt a játék már 100-150-es pingnél is (mivel a játék maga amúgy relatíve lassan zajlik, eredetileg ekkora pingnél még bőven élvezhető lehetett volna).

Nem tettél említést a cheater-problémáról. Az emlegetett WoT-hoz például a mai napig elérhetőek cheat packok. Nem csak olyasmi, hogy a skineket neonszínre festi, így szinte világít messziről, hanem működő aimbotra, automata tűzoltó-készülékre és így tovább. Érthető okokból rombolja ez a játékélményt, és hiába jönnek a banhullámok, nincsen rá megoldásuk a mai napig...

Az egyjátékos élménynél megint vannak pozitív példák - például a Witcher 3 és DLC esetét mindenképpen érdemes megemlíteni, mert ott a DLC-kben van annyi játékidő, mint nem egy AAA single player játékban amúgy összesen.

A lootbox probléma persze nyilvánvalóan durva, de ez már a nem AAA játékokat, hanem akár a mobiljátékokat is brutálisan sújtja. Csak az a végleg félelmetes, hogy csak mostanában kezdik lassan tiltani / korlátozni ezeket... Ha ne adj isten eljut oda a világ, hogy legalábbis az EU-n belül megtiltják ezeket, akkor lehet, hogy lassan jobb időszak jön a játékosokra, és kevésbé jó a pénzlehúzó játékfejlesztőkre...

üzenetek