üzenetek

hozzászólások


llax
(senior tag)

Azért az is egy másik véglet, hogy beleőrülne... Ha beleőrül, ott már valami gond van. Persze nem is tesz jót senkinek, már 3 év kihagyás után is nehéz lehet visszaállni a munkába, illetve a gyerek is sokkal kevésbé felkészülten (főleg közösség, időbeosztás megszokása) érkezik az iskolába...

Az ember az egy közösségi lény, ezért valahol jó is az, hogy kicsi korától közösségben van. Mondjuk a bölcsődét (már ahol van - már aki befér) azt amolyan "szükséges rossznak" tartom. Az óvoda más téma, de ott jobbnak tartanám, ha lenne 2-3 hónapos megszokási, "átvezetési" időszak, amikor még nem mindennap - nem teljes nap megy a gyerek (idővel egyre gyakrabban - egyre több időre). Van aki meg tudja oldani így, de nem ez a jellemző. Szerintem mindenképp jobb lenne mint az, hogy az első napopkban benn van vele fél napokat a szülő (már ahol engedik), utána viszik "erőszakkal".


dabadab
(titán)
Blog

"Azért az is egy másik véglet, hogy beleőrülne..."

Azert majd egyszer nezd meg, hogy hogyan neznek ki a kismamak harom otthon toltott ev utan. Baromira megviseli am az embert, hogy egesz nap ossze van zarva egy gyerekkel, megterhelo melo az es nem lehet nyolc ora utan felallni es hazamenni.


llax
(senior tag)

Amiről írsz, az nagyon erősen körülmény- és családfüggő.

Ebből a szempontnól (is) óriási a különbség egy panellakás és kertes ház között, de különbség van egy városi és egy falusi kertes között is (elfoglaltságok, mennyire könnyű kimozdulni - nem ugyanolyan felkészülést igényel egy séta, stb...). Nem mindegy, hogy mennyire elérhetők a nyagyszülők (távolság? dolgozik, vagy már nyugdíjas/munkanélküli?), mennyire hajlandóak segíteni. Nem mindegy mennyit dolgozik, meddig van távol a családtól az apa. Sőt, még a szomszédok is számítanak (van-e kihez szólni napközben)...

Az eredeti témától már fényévekre vagyunk :) Illetve min. 3-6 évvel előtte. Mindenesetre maga a témaindító írás is off-topic írás :)


Pikkolo^^
(addikt)

Az a baj, hogy ehhez a cikkhez nem lehet faji ill. politikai alap nélkül hozzászólni, csak az esetleges emlékeket elmondani. Nálunk külön csoport volt matekból, magyarból és angolból is 92 körénykén.


Pikkolo^^
(addikt)

Még szerencse, hogy tudod mi a helyzet az otthonmaradás körül.
1. Nincsen bölcsödei hely - 1 éves várólista - , emiatt az anyuka kénytelen otthonmaradni a gyerkőccel amig ovis nem lesz. Igen, ez a bölcsödebezárások áldásos hatása.
2. Megszűnt a munkahelye, nincsen hová visszamenni. Keres állást de nem talált.
3. Akinek van munkahelye az nem várja ki a 3 évet, mert a gyes az kevesebb, mint a minimálbér.

Lehet a nyugattal példálódzni, de nincsen értelme. Ott odaadják az első bébisintérnek a gyereket, hogy vigyázzon rá. A szülők nem vesznek részt a nevelésben, pl. nem látják az első lépéseit.. stb..


JuliusCaesar
(tag)
Blog

"...ott odaadják az első bébisintérnek a gyereket, hogy vigyázzon rá. A szülők nem vesznek részt a nevelésben, pl. nem látják az első lépéseit.. stb.." Nem gondolod hopgy ez egy csöppet általánosítás. Nekünk van amerikai ismerősünk, és ott van gyerek. Anyuka pl nem dolgozik. Első 3-4 évet otthon tölti. Miért is? Ja igen, mert az apuka egyedüli fizetése eltart egy családot.


dabadab
(titán)
Blog

"Ott odaadják az első bébisintérnek a gyereket, hogy vigyázzon rá. A szülők nem vesznek részt a nevelésben"

Ezt a hulyeseget honnan szedted, ha szabad megkerdeznem?


llax
(senior tag)

"Ott odaadják az első bébisintérnek a gyereket"

Azért a "normális" családoknál nem így történik. Az viszont tény, hogy sokkal többeknek megvan a(z anyagi) lehetőségük arra, hogy kisebb-nagyobb mértékben igénybe vegyék a segítségüket és ezzel sokan élnek is.

Tőlünk "nyugatra" rugalmasabban működnek ezek a dolgok az otthon(nem)maradás körül, de nem elsősorban a törvényi szabályozás, hanem az anyagi lehetőségeik miatt. Persze arrafelé is vannak átlag alatti, szegény családok, kb. nekik olyan problémás a dolog, mint a magyar átlagnak.


TheVeryGuest
(senior tag)

Meg lehet ezt oldani, eddig is volt ilyesmi. Az utolsó pár pad lesz az állatkert, ide kell ültetni a reményteleneket. Itt már azért is kettes jár, ha nem tesznek kárt egymásban. Ha kussban is vannak az minimum hármas. Elöl meg ülnek, akik tanulnának és mindenki boldog.
Meg lehet szervezni szakköröket délutánra, Esetleg felárasat, szintén azoknak, akiket érdekel a tanulás. A szabályokat meg lehet változtatni, de végső soron úgyis a tanáron múlik mindenki.

Szegregáció meg mindig volt és mindig lesz. Majd adnak neki valami nevet: ének tagozat, matek tagozat, kéttannyelvű. Én ének tagozatos voltam anno. Felvételikor az énektanárnő minden gyereket egyenként meghallgatott pl zongorán eljátszott egy sornyi dallamot és azt kellett visszadúdolni, vagy valami ritmust kellett eldobolni, vagy kopogni. Ez alapján döntötték el ki hová kerül. Aki olyan síkhülye volt, hogy ennyit sem tudott megcsinálni, az ment a normál osztályba.


madarasz92
(őstag)
Blog

Érdekes egy irás az biztos! :)


buherton
(őstag)
Blog

Hááát azért egy alacsony IQ-jú gyerek nem olyan annyira húzza le az osztályt, hogy azt ne lehessen elvégezni. Általános iskolában szerzett tudást soha nem hasznosítottam. Aztán tovább mentem tanulni a trefortba (a megye "hulladék" diákjait veszik ide fel, persze tisztelet a kivételnek :DDD ). Lényeg a lényeg, hogy matek az úgy volt hogy jó barátom 5-ös és én is 5-ös majd a következő legjobb jegy a 2-es. Engem soha nem zavart hogy"debilek" (lusta disznók voltak tanulni) vettek körül. Haladtunk ahogy kell. Jó persze nem egyszerűen, de pl. az osztályom miatt egy tanár végleg feladta a tanári pályáját :D . Le is érettségiztem kettő 4-es lett, a többi 5-ös, és emelt fizikáztam. Most már másod éves hallgató vagyok a BMF-KVK karán, mint villamosmérnök jelölt. Eddigi féléveimben 3-as fölé sikeredettek az átlagok. Mindent lehet, ha ott van az ember mögött a szülő, és a diákban van akarás. Nem mellékesen 31 főből 4 mentünk tovább tanulni, de már egy srác kihullott. Ja és amúgy nem mellesleg ált. 8.-ba majdnem meghúztak. Irtó rossz tanuló voltam általánosban. Amúgy meg tudjátok mit? Mindenki hibás. Rendszer, hogy nem ad elég lóvét (nekünk heti két órában kellett volna emelt fizika órának lenni, 60 diákból 3-an jártunk :DDD ), egyes tanárok felkészültségi szintje, és osztály irányítási problémák, szülők akik nem foglalkoznak a gyerekkel (vagy 12 órás műszakok miatt, vagy mert lesz.rják). És maga gyerek, ha általános iskolás, akkor nem, de ha már középiskolás, akkor már igen. Én voltam diszgráfiás, meg diszlexiás. Kérlek szépen vicc. Diszgráfiások több mint fele lusta disznó tanulni (pl. én). Diszlexia kicsit más tészta, de az is vicc. Tanulni kell, igen emberek nem lenne diszesek ha tanulnának becsülettel.

És mielőtt elkezdenétek bombázni, hogy ők nem "debilek" csak lusta disznók, meg miegymás, akkor felhívom a figyelmet arra, hogy érettségi előtt az osztályból jó pár illető nem tudta mennyi -2-2=?.


hejesírásó
(senior tag)
Blog

megterhelő, nem lehet 8 óra után kiszállni->ez igaz.
de hogy a 4 fal közé be lenne zárva anya és gyereke az butaság, járnak társaságba max annyi, hogy most a játszótérre jár beszélgetni korábban meg biliárdoni járt pl.

nyilván az éjszaka, és a nyüzsgés hiányzik neki, de azt se felejtsük el, hogy ebből a viszonyból (anya-gyerek) kap is, nem csak ad.

[ Szerkesztve ]


hejesírásó
(senior tag)
Blog

problémásabb: mert az állami óvodák (ha vannak) gyengék. ha nincs pénzed a sitterre nagyon megszívtad!

[ Szerkesztve ]


Unique girl
(csendes tag)

Igen, és ezért van az, hogy az a szülő, amelyik megengedheti magának (mind pénzügyileg, mind egyéb módon), inkább járatja a gyerekét magániskolába vagy külföldre, mint egy magyar állami intézménybe.

Nem tartom magam sem kiemelkedően jó képességűnek, sem pedig hihetetlenül okosnak, de én is mindig ezzek küzdöttem az iskolában: a többiek butaságával. Persze a tanulók egy idő után ki is közösítettek, merthogy én különc vagyok (na igen, nem tartom bűnnek a tanulást); a segítségem viszont dolgozatok, tesztek előtt (de főleg közben) igen jól jött... A legnagyobb bajnak mégis azt tartom, hogy a gyerekeket nem nevelik logikus gondolkodásra: a differenciált sem bemagolni kellene, hanem megérteni, de ugyanez igaz a történelembeli ok-okozat összefüggésekre és a művészettörténet korszakainak elkülönítésére is. Na meg a tananyag eloszlatása máshogy is megoldható lenne, de ez már egy másik topic...


gyógypedagóg
(újonc)

[B][/B]

Tisztelt Uram!

:(((

Örülök, hogy Önnek ilyen siker és élmény volt az iskola. Kivánom ezt a gyermekeinek.

Viszont az integrációra azért van szükség, hogy a társadalom megismerje azt hogy milyen problémák vannak körölüttünk. Ha a gyermek már óvodában lát sérült gyermeket, akkor nem lesz neki furcsa.

A kifejezéssekkel kapcsolatban: az Ön által használt kifejezések sértőek és diszkiminatívak. Kérem a jövőben ettől tartózkódjék! Ezeket ma már szerencsére sehol sem, mág a szakirodalomban és szakmai berkeken belül is tilos használni! Az ilyen tárgyból vizsgázót biztos, hogy elvágják a vizsgán.

Az alábbi kifejezések használatosak:
tanulásban akadályozott-enyhe értelmi sérült
hallássérült-nem süket
látássérült-nem vak
halmozottan fogyatékkal élők
beszédben akadályozott-nem beszédhiba


Dany007
(veterán)
Blog

Az első két bekezdéssel még csak egyetértek...
Az utolsó kettő már csak szőrszálhasogatás. A tényen illetve a lényegen nem változtat.

A kukásra se mondjuk, hogy hulladék elszállító logisztikai asszisztens, hanem, hogy kukás. De voltaképp tökmind1, mert az átlagember úgyis tudja mi mit is jelent valójában.

[ Szerkesztve ]


Crystalheart
(senior tag)
Blog

Apámat sok éve csak videón láttuk, élőben nem. Van egy kilencéves kishúgom és egy tizenkét éves kisöcsém (meg még két tesóm, de azok majdnem annyi idősek, mint én). Mindez megfejelve állandó létbizonytalansággal és az ebből következő depresszív légkörrel - tehát korántsem egy ideális alaphelyzet -, amit nem árt valamiképp ellensúlyozni is, mivel a nap nagyobb részét velem töltik. (Az eredmény: kisöcsémnek ugyan vannak tanulási nehézségei, de nem verekszik, és itthon segítőkész. Kishúgom pedig mintatanuló, kiegyensúlyozott, közvetlen, bár kissé akaratos, szó se róla. Mindketten teljesen környezettudatosak, imádják az állatokat és a természetet, jó humorúak és nagyon kreatívak.) Bár ne lenne szükség arra, hogy gyereket neveljek...

De már sok-sok éve teszem. Kishúgomnak halvány emlékei sincsenek apámról. Tény, itt van édesanyám, de sajnos ő igazán csak következetlenséget csinál, mert míg én esetleg rendre utasítom a kicsiket, addig ő engem utasít rendre éppen ezért, és hát ez elég hülyén veszi ki magát...

(Arról nem is beszélve, hogy hét kutyánk és négy macskánk is van ;] )

[ Szerkesztve ]


Crystalheart
(senior tag)
Blog

Jelen helyzetben az általános iskola 5-8 osztálya hanyatlóban van, mert aki teheti, az értelmesebb gyerekét beíratja hat vagy nyolcosztályos gimnáziumba, vagy legalábbis a jövőben ez a tendencia látszik kialakulni. Ennélfogva sokkal korábban kialakul egy igazi elkülönítés, ami pedig nem volna kívánatos. Ami viszont rosszabb, hogy mire hetedikbe érnek, addigra az általános iskolai osztály már nem rendes tanulóközösség többé, hanem bandák halmaza... Hiszen akik húzhatnák az osztályt, már rég elhagyták azt.


JuliusCaesar
(tag)
Blog

Igen, az ablak pucoló meg síküveg restaurátor, a takarítónő a környezett higiéniai szekreferens. A WC-s néni meg a humán anyagcsere menedzser na hagyjuk mááá...

Legyen integráció, kapjanak meg mindent amit mások, ne rekesszék ki őket, de azért ugyanolyan oktatást ne kapjanak (oviban még oké) de általánosban már NE. Nem tudnak beilleszkedni, nem tudják ugyanazt az anyagot tanulni, amit a többiek. Járjanak külön fejlesztőbe, vegyék őket körül kedves, vidám emberek, a képességeiknek megfelelő oktatást kapjanak. Ennyi. Talán spártai felfogás, de ez az igazság.


diósdi rém
(csendes tag)

Ezzel egyetértek.

üzenetek