üzenetek

hozzászólások


#64791808
(őstag)
Blog

Jajj, megin kezdődik a japán-nem japán flém...

S2000 2.0 240LE, de ezt hol adja le? 8200-nál? Mert az R32 6200-nál. Mi van a nyomatékkal? Egy 3,2-es akkor is megindul, ha nem pörgeted, mondjuk 2500-ról, egy kihegyezett motor 5500 felett kezd élni. A japán motorok, kifejezetten a Honda sportmotorok nagyon nagy fordulaton élnek. Vagy turbómotorok.

Szóval lehet az almát a körtéhez hasonlítani, mindkettő gyümölcs, csak teljesen más műfaj. Az, hogy adott löktérfogatból mit lehet kihozni, az elég sok dologtól függ, és elég korlátolt látókörre vall, ha valaki csak ezt figyeli. A te Honda S2000-esed egy szar az F1-es gépekhez képest, 2,4-es motorból 900LE! 19.000-es főtengelyfordulatnál, jahát, motor motor, nem?

A 2.0 FSI meg azért volt meggyőző, mert az nem FSI, hanem TFSI, egy emberes turbófeltöltővel, annak a nyomaték-karakterisztikája teljesen más, pont azért más élmény, mert az már 3000-nél rondán hátbavág, rugalmasabb motor.

Az Impreza STI és a Lancer EVO meg teljesen más világ, az két visszafogott versenyautó, szintén turbóval. STI 280 ló körül mozog és egy lényegesen komolyabb összkerékhajtása van, EVO 260 ló körül van, és még az STI-nél is jobb a hajtáslánca. Más világ.

de ez a szegmens szerintem sose lesz a Volkswagen asztala - ezek szerint nem vagy képben, melyik szegmensről van szó, ugyanis az általad említett autókkal nincs egy szegmensben az R32, és nem is akar ott lenni. Mondjak még ilyen autókat? Audi S3, BMW 130i. Bőrülések, navigáció, automata váltó, hülyebiztos DSC, erős, pörgős motor, luxus. Ez baromira nem japán-szegmens :D Aki ilyet vesz, az egyetlen percig nem gondolkodik azon, hogy a japán autó a pályán 3 tizeddel jobb-e profi sofőrrel.

Hát ennyi.

Szerk:

Benzines only Japan? Hát nem tudom. M5-féle V10, régi M3-as 3,2-es soros hatosa az isten tudja hány éven keresztül kategóriaelsőként. Ford Cosworth, Audi-féle 1.8T, és a híres 4.2 V8, amit 670 lóig pakoltak fel tuningcégek (B&B pl), úgy, hogy utána azzal még 200 ezret lenyomtál. A japánok a kis löktérfogatú pörgős motorokban jók, gyenge emissziós értékekkel és magas fogyasztással. (Nem az 1.4-es Civicre gondolok, mert az képes volt 4 litert fogyasztani)

[Szerkesztve]


Satan_Claus
(senior tag)

Mielőtt egymásnak esnétek kis / nagy motor ügyben,
teljesítmény = nyomaték x fordulatszám :U

[Szerkesztve]


Rover623
(félisten)
Blog

A japánok a kis löktérfogatú pörgős motorokban jók, gyenge emissziós értékekkel és magas fogyasztással.
Ebben biztos vagy?;]


#64791808
(őstag)
Blog

Ha nagypapásan vezetem, akkor nem. De mennyit eszik egy Integra, ha hajtod? Vagy egy Impreza WRX STi? Vagy egy 350Z, vagy egy EVO? Ezekben a motorokban (talán a 350Z kivétel) minden a teljesítmény érdekében van úgy, ahogy. Nem mondom, hogy nagyságrenddel többet fogyaszt, de ha az ember hajtásról beszél, akkor kihegyezett motor nagy fordulaton többet fogyaszt, mint egy modernebb, kevésbé kihegyezett, ám nagyobb löktérfogatú motor kisebb fordulaton, tehát igen: megfelelően értelmezve a hsz-emet, biztos vagyok benne :)

A teljesítmény = nyomaték x fordulatszám a lényeg, ahogy a kolléga írta. Ezért nem mindegy, hogy egy motor teljesítménygörbéje lapos, mint az Alföld, vagy pedig a legeslegcsúcsán van egy pont, ahol leadja azt a teljesítményt.

Egyébként ha japán autókról beszélünk, akkor csináljuk komolyan! NSX, Skyline GT-R, RX-7. Télleg, ki vezetett már Wankel-motoros autót? :)


Rover623
(félisten)
Blog

A japánok a kis löktérfogatú pörgős motorokban jók, gyenge emissziós értékekkel és magas fogyasztással.
mert
akkor kihegyezett motor nagy fordulaton többet fogyaszt, mint egy modernebb, kevésbé kihegyezett, ám nagyobb löktérfogatú motor kisebb fordulaton, tehát igen: megfelelően értelmezve a hsz-emet, biztos vagyok benne
:W
Ezt tanítani kellene...mondjuk a Havas tanár úr felvehetné az eszközkészletébe...;]


[Szerkesztve]


dokesz007
(aktív tag)

ez nagyon lol....bakker.....öcsém vezettél már 2.0T audit vagy bármi német autót, hát látszik, h csak ültél benne.....hacsak nem 1,4 polo volt :C

Nekem most japóm van, nem arról van szó....de kategórikusan fika a német benzinesnek....nem vagy egy műszaki zseni....talán előbb próbálni kéne.... :W

Ha meg nem láttál nyomatékos benzinest ajánlom figyelmedba a Brabus és Hamann gépjárműveket, ha neked az nem elég vegyél bazzeg egy MAGNOM TRAKTORT


LOL...SL55-t hajtottam egy ideig (bálna korszakból, akkor még újként) és sosem volt az az érzésem, h nincs benne erő ....pedíg lenézett német benzines vót..... :R :R :R


jujjjjjj de izgi....ennyi szakértőt....érdemes ide benézni, majd szólok a koleszoknak az Audinál, h kukkoljanak be ide, ha komoly dolgokat akarnak olvasni, meg h tudják, h szar nyomaték nélküli motorokat fejlesztünk....hát ez lol sírok a röhögéstől........

[Szerkesztve]


trassher
(addikt)
Blog

a VW már régen megcsinált valamit ami kicsi és piszokgyors :) Corrado 2.9 VR6


VR6-Fan
(veterán)
Blog

mondjak egy csúnya dolgot?

egyes golf is megy úgy mint egy S2000-es szivó és csak 174Ló és 235nm(maradjunk a papir formánál mivel nem volt ''komoly'' átalakítás)

eset egyes golf cabrio(981kg..) kicsit már sok km-vel meg egy 2.8-as VR6-al

S2000 10e Km van a motorban..(az előző megfeküdt...) emelet üzemanyag nyomás egyedül ennyi motor tuning volt, ja meg egy csodás dirket szűrő....

140-ig(jegyzem meg VR6-nak 2-es tíltás úgy 7800 körül)

talán azt mondom hogy 30cm-vel jobban megy mint az S2000-es(jó de ezt tegyük fel hogy a fanatizmusom.., akkor is úgyan akkorát megy egy tégla egy szar német benzines motorral) :)

ja és egy VR6(vagy utod) 2500-6500-ig húz(vagy ahol meg van tíltva..), még a Honda motorjai 5500-9000-ig húznak :U

amúgy meg a rommá(marad szivó!) hegyezet 300lovas S2000-re annyit tudok mondani hogy VW Polo 6N2 VR6 ;] ! 130-nál még gond nélkül füstöl gumit....(és még csak 174 lóerő)

ja és egy VR6-ból(a teljesen stock vas-ból) chippel ki lehet hozni 220 lovat(+46 paci..) egy S2000 csak chipeléssel meddig lehet húzni(és nem arra gondolok amikor az alapjárat valahol 3000 felett jár...normális utcai használat)

meg pl egy 400 lovas VR6-hoz se dugót, se szelepet, se befecskendezöket nem kell cserélni(igen turbosítás, és MO-n nem egy ember csinált már ilyet és müködik nekik...)
meg a VW a 90-es évek elején hozot két olyan autót ami vegyesben ha páros lábbal álltál a gázon, 15 litert megtudtál etetni vele, ja és 270-et ment(260-at azt nyomatékból)
tényleg egy nagy gyenge német szar benyás motor

(VR6 az alapja az összes szük dölés szögű VW/Audi/Seat(/Skoda) motornak.)

a 4-es vs 5-ös R32 annyit füznék hozzá hogy ami 4-esbe volt az még ''sima'' R32 ami meg az 5-ösben az meg már 3.2 FSI

am az 5-ös GTI(2.0TFSI) és ez az R32 pályán kb úgyan azt a teljesítmény nyujtják, de a GTI érzésre sokkal jobb mivel mint ahogy mondták is 3000 tájékán már van elég gáznyomás hogy normális nyomást tudjon leadni a változó geos turbo


u.i.: bocs a hosszú h.sz.-ért és a flémelés ért!!

[Szerkesztve]


venember83
(nagyúr)
Blog

Epp most jutott eszembe, h te meg nem is szoltal hozza ehhez a temahoz, pedig a nev kotelez, ugye...


VR6-Fan
(veterán)
Blog

nem is a név hanem az hogy megint olyan kirikákat olvasok olyanoktól akik csak az egyik oldalt ismerik (remélhetőleg test közelből) ezzel nem azt mondtam hogy könyékik elmerültem már minden fontosabb japán motorban,de volt 1-2-höz szerencsém...


és ami még kiemelhető az japán és a német motorok kapcsán, egy japán motornak soha sem lesz olyan hangja mint egy németnek(vonatkoztasunk el a boxer motoroktól)

leszűkítve S2000 vagy 1.8VTI-k nyivákoló, sípok(kinek mi tetszik..) VR6 egy brutális V8-asokat meg szégyenítő zabi V6-os hang (24V VR6/3.2 FSI/R32(6)-nak sincs már számomra olyan hangja..) ami a fej és az ''Y'' közti leömlő részen, a fejben, és a jellegzetes szivósorban keletkezik :R (na ezért nem szeretem a turbos VR6-okat, de azért elfogadnék egyet, jövő évi családi projekt ;] )


#64791808
(őstag)
Blog

Elnézést, mit nem értessz? Egy japán autóban ugyanazon ''élményhez'' több benzin kell, mert általában nagyobb fordulaton pörögnek és a megalkotásukkor sem a fogyasztás, sem a jó emissziós értékek nem voltak fő szempontok. Én vezettem Impreza WRX STi 2005-öt, és közel 30 litert nyomtam le a torkán. Utoljára ilyet egy Porsche Cayenne Turboval csináltam hegyi szerpentinen gyiloktempóban. Muszáj magyarázni?

Szerk: most látom, hogy megjött a topicba VR6-Fan kolléga, szal valami azt súgja, hogy a német autók védelme meg lesz toldva nehéztüzérséggel :)

Komolyra fordítva a szót: szeretnék arra rávilágítani, hogy a ''japán jó - német szar'' és a ''német jó - japán szar'' álláspontok egyike sem helyes. Egyik sem jobb. MÁS. Értitek...? MÁS.

[Szerkesztve]


Macka
(veterán)

Nagyon jó autó ez az R32.
Szerintem a WV és a Honda más világ, árban is, már ha a kát márka alapárát, alapfelszereltségét nézzük, akkor is. Nekem Hondám van, ha nem pörgetem szarul megy. Ha pörgetem ( 4.5-6K ), akkor jól megy, de..... nem öröm tankolni, és autópályán 180-nál idegesítő a magas fordulatszám hangja.
Az általatok felsorolt autók élményautók. Aki megveszi őket, le sem szarja a fogyasztást, legyen WV-Honda-STi-EVO tulaj. Az alapmotoros 1.4-1.6 Hondák pedig nem fogyasztanak sokat...Igaz,nem is mennek...


Itt azényémaótó:[kép]



[Szerkesztve]

[Szerkesztve]


DeadMeat
(veterán)
Blog

Mindkettonek megvan a feelingje.Ne varj szorcsogo mely hangot egy soros negyhengerestol,viszont ne varj 8-9Ks fordulatszamot tartosan egy v mocitol.Amugy meg minden csak kipufogo rendszer kerdese ;)

Jah es ne mond azt,h a vr6-os 1es golf nem nagy atalakitas,mert nem volt vr6os egyes gyarilag,soval elvileg bele sem tehetned hivatalosan,ugy ahogy en sem.Mas kerdes,h mindent meglehet magyarazni :D


Macka
(veterán)

Hondásoknak:
[link]


#64791808
(őstag)
Blog

Pontosan ez az a vezetési stílus, amiért engem állatként kezeltek a sebességhatárokkal foglalkozó írásom topicjában. Ez az, erről beszélek, hogy nagyon fasza az S2000-es Honda, de mért kell vele 160-at menni a Mecsekben? Az a motoros, aki megdöglött, az nem volt elég erretentő példa?

Ti vagytok a fasza gyerekek, mert tudok 160-at menni a szerpentinen? Kolléga te meg marha büszke lehetsz magadra, nem semmi videót linkeltél! Ökörködni 240 lóval meg egy kamerával. Egy kavics az úton aztán mindaketten megdöglenek.


venember83
(nagyúr)
Blog

par szo:

BMW M5 V10 8250rpm.


Kulonben egyetertek Cerebellummal, versenypalyan kell okorkodni s kinyomni a motor szemet, nem kozuton. Ezek az utak igy is tele vannak kezdo vezetokkel, akik a kuplunggal is haragban allnak, nemhogy azzal tudnanak szamolni, hogy valaki esetleg szembol jon 160-180al. Hirtelen fekezesrol es iranyvaltasrol nem is beszelve. Ezert jo es orulok, hogy az autogyartok szandekosan visszafogjak a mindennapi autok teljesitmenyet, egyre tobb a marha, nehogy mar gyors kocsit is kapjanak a hulyek...

[Szerkesztve]


Macka
(veterán)

Bocs, írtam egy szóval is hogy én vezettem, vagy videóztam????? Szerintem nem, hülye meg nem vagyok......
Ha olyan autóm lenne, ami bőven 200 LE fölött teljesítene, igencsak ellátogatnék egy haladóbb vezetéstechnikai tréningre, és az sem véletlen, hogy mind a motorosok, mind az autósok vehetnek pályabérletet......

[Szerkesztve]


brownus
(veterán)

hagyd már, azok a schumacher testvérek de most a misi vezet ;] :DDD

de a jó kurva#&@#nnyát akik így mennek közutakon...


nekem tetszik ez a r32es, talán ha teljesen fekete lenne az eleje...

[Szerkesztve]


brownus
(veterán)

[link]
[link]

ez az autó csak feketében szép:)


VR6-Fan
(veterán)
Blog

igen írtam is hogy kinek mi tetszik... :)

a VR6-nak a hangját nem tudjak egy rendszerrel leutánozni :U

amúgy a németeknél teljesen hivatalosan is építhetsz MK1 VR6-ot ha a Tüv-nél bevizsgáltatod(persze lehet 2X annyi lesz mint maga a kocsi)
magyarországon van egy VR6-os kettes hivatalosan, arra lehet hivatkozni és ha az embernek vna ismerőse és sok pénzek akkor állhat a 84-es egyes Golf forgalmijában is az hogy 2.8, 128kW :)

amerikaiaknál nem tudom hogy hogy megy, de nem hiszem hogy pont ott ne lehetne megoldani.

kinek mi a nagyátalakítás :) csak 3 bakot kell csinálni, üzemanyag ellátás, egyedi féknyergek(amit mi biztonságosnak tartunk, és nem egy autón müködik több éve..)

de a legjobb építeni kettesbe, mert bölcsösztül le a motor és mehet is bele a kettesbe, fék átalakítás meg kb annyiból áll hogy megveszed a nagyobb tárcsát(persze 4X100 mert felesleges tengelycsonkokat cserélgetni..)

[link] hát ez csak 8k :D , de nyomatékból 300-at megy....


bejmuller
(aktív tag)
Blog

Először is elmondanám hogy én nem értek nagyon autóúl és nem is volt lehetőségem ilyen autókat testközelből megismerni, éppen ezért nem akarok beleszólni semmibe...
Csak erre az egy dologra szeretnék reagálni:
''Nyomatékos benzines motort pedig igazán még nem láttam''
A Mercedes 65 AMG motorja (igaz hogy 12 hengeres biturbó) de a 612 ló mellett ott van 1000 Nm nyomaték...
Mondjuk ha arra utalt hogy létezik, csak még nem látott, akkor meg sem szólaltam. :)
Persze teljesen más kategória, meg minden...
Na ennyi lenne


Macka
(veterán)

Szerintem a bentines azívómotorra gondoltak a fentiekben, a turbó, főleg a bi azért odatesz nyomatékban....


dokesz007
(aktív tag)

Nemtudom itten egyesek miért ágálnak a közuton való gyors ahaldás ellen...én imádok gyorsan menni, németeknél vezetgettem pár évet és ott megölnek ha nem veszed fel a fordulatot....az a baj, h a sok hülye veszi a jogsit, vagy fizet a vizsgákért és úgy jön ki az útra egy jó kocsival amit apuék vesznek neki, h csak egyenesen tud menni, de kanyarban elszáll mint a sóhaj.....

szóval ennyi


the_pimp
(senior tag)

szerintem az a baj hogy odakinn van vezetési kultúra, itthon nincs.odakinn már akkor a 200LE bmw kkel rohangáltak amikor itthon még a skoda120 ra vártál 3 évet hogy megkaphassad..


dokesz007
(aktív tag)

igazad van a kultúra hiányzik....egyesek azt hiszik, mert van egy szaros bmw-jük vagy mercijük mindent megtehetnek közúton....de a legmeglepőbb a hülyeség, annó nem akartuk az X5-t rácsoztatni mert csúnya...de most lett némi védelem...a sok kis hülye úgy vagdalkozik be egy 2t kocsi elé egy kis autóval, h én kapok agyvérzést, na nem azért mert kinyiffantom arra szarok, van elég barom, hanem mert ott a család.....nem baj csalunk adót, veszünk páncélozott hummert és x@arunk a világra, hulljon a férgese :C :DD :R


Gebriel
(veterán)

Egy hétig én is elviseltem volna ezt a R32-t. :)


Bukta01
(tag)
Blog

Én láttam már egy ennél még ritkább Golfot:DDD Ugyanilyet, csak jobbkormányosban:P És gyönyörű kékes-lila volt, ha jólt ilyen szín csak az R32-eshez kérhető:)


Rocky28
(újonc)

Hi! Megtudná mondani nekem vki, hogy volkswagen golf(III),1391cm3,benzines autónak mennyi a fogyasztása? Előre is köszi!


Omni
(aktív tag)

totalcar.hu -> a népitéletekből kb ki lehet találni.


rootkiller
(őstag)
Blog

Az nem 2.8 4motion volt?


XTREEEM
(csendes tag)

Hát ez 1 fos!! 3.2 v6 azt 250ló?? na neee ! Amúgy a vw-é sose lesz ez a szegmens?? volt 1x 1 mk2 g60 16v 1.8 az tudott kb ennyit! (aszem 230le) 1985 be?? hf integral volt még brutális akkoriban.. nemtom valami japó esetleg?? nem értek a rizsrakétákhoz de akkor még vankel tuti nem volt :D

üzenetek