Ha már ilyen személyes hangvételűre sikerült a reakciód felvázolok még pár lehetőséget részletesebben a kedvedért:
1) Nem muszáj a belvárosban autózni vagy parkolni. Mi van egyáltalán egy történelmi belvárosban amiért ez olyan nagyon muszáj volna? Templomok, vendéglátóhelyek, múzeumok, hivatalok, iskolák, ügyvédi meg könyvelő irodák, butikok. Esetleg bankfiókok meg posta, de már oda sem nagyon mennek személyesen az emberek, tehát semmi olyan ami akkora járműforgalmat indokolna, mint pl. egy kórház, összeszerelőüzem vagy hipermarket.
Ennek megfelelően egyébként már elég sok magyar város akad amely vagy csak a parkolást vagy a teljes autós forgalmat kitiltotta a városmagból - pl. Eger, Székesfehérvár, Győr vagy Miskolc. Egyik várost sem lehetne azzal vádolni, hogy zöld vagy kerékpárosbarát ideológiák mentén cselekedtek, egyszerűen csak ránéztek az építészek a belvárosra, elhányták magukat a látványtól és ezen felbuzdulva az autókat kipaterolták és letérkövezték a hűlt helyüket. Nyilván egy ideig a korábban bent parkoló járművek a belváros perifériáján fognak többlet parkolási igényként fellépni, de ott már több helyed lesz kulturált parkolóhelyek kialakítására, szóval ez egy kipróbált és működő megoldás.
2) Van az "olasz módszer" aminek lényege, hogy ha már a belvárosi parkolás tényleg muszáj akkor viszont akinek muszáj az idomuljon is a városhoz. Vagyis fogadd el, hogy nincsenek szabályok és nincsenek jogok (mármint a parkolási díjon kívül), a kocsid egy utcabútor amit a járókelők, robogósok vagy más autósok időnként megkarcolnak, s ha csak nem valami sok ezer eurós levert visszapillantó tükörről van szó egy Ferrarin akkor senkit nem fog érdekelni. Parkolsz, ahogy tudsz. A társadalmi konszenzus része az is, hogy városban városi autókkal közlekednek (egy ilyen benga Hyundait már csak azért is összekarcolnának), de a közlekedést is inkább csak képletesen kell érteni, hiszen Nápoly magasságában a forgalom már egy furcsa érdekérvényesítési játékká silányul. Piros lámpát azért többnyire betartják, de én mondjuk nem szeretnék olyan parkolási versenyt itthon, mint ami Dél-Olaszországban van, az 90°-ban kiforduló kerekekkel sem lenne élhetőbb.
3) Ha egyik megoldás sem szimpatikus akkor lehet a garázstechnikához fordulni. Ma már Budapesten is több tucatnyi parkológép van telepítve, világszerte meg ezerszámra építik őket. Ráhajtasz a parkolópalettára (ami akár utcaszinten is lehet, kb. egy buszmegállónyi hely elég akár egy 100 autós föld alatti tárolóhoz), az meg eldugja a járgányt. Nem kell semmit manőverezni, ráadásul az elektromos autók töltése is megoldott a legtöbb ilyen rendszerrel (WÖHR, KLAUS, Lödige). Drága? Iszonyatosan, de hát épp ezért jó zsinórmértéke annak, hogy vajon mennyire is muszáj nekünk a városi autózás. Vajon évi 0,5 millió forintot hajlandóak lennénk rááldozni egy parkolóhelyre? Esetleg 1 milliót, 1,5 vagy 2-t? Akárhogy is, ez a leginkább helytakarékos rendszer és jóval több problémát old meg, mint az autó kerekeinek kifordítása.
Azt azért továbbra is tartom, hogy az a háromszög ahol Átlagos János közlekedik (otthon, munkahely, szupermarket) nem indokolja ezen a problémán való rágódást, ma már tényleg nagyon kevés embernek napi rutin a párhuzamos parkolás mondjuk a '90-es évekhez képest.