[Re:] [Jhonny06:] 90 fokban elforduló kerekek - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Jhonny06
(veterán)
Blog

.


Egon
(nagyúr)
Blog

Azért technikailag nem olyan könnyű ezt megoldani szvsz: ha az lenne, már elterjedt volna.
Mindenesetre ezzel talán az asszony is be tudna parkolni két autó közé... ;]


AuraSync
(őstag)
Blog

Mert drága lenne azért. :DDD
Jelenleg egy új Dácsia alapára is 5-6-7 milla akkor egy ilyené mennyi lenne?


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

Drága és nagyon kevésszer van rá ténylegesen szükség. Annyira hülye és béna a legtöbb sofőr hogy még a korlátos autókkal sem tudnak közlekedni. Na ha derékszögesen tudnának akkor miket művelnének. :W

Londoni taxiknak van egy követelménye ami miatt azok spec járművek és relatíve jól fordulnak.


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

oriic
(HÁZIGAZDA)
Blog

Csupa új technika :D [link]


AuraSync
(őstag)
Blog

És ezzel az épített vacakkal próbálj meg a magyar utakon haladni úgy hogy nem hullik szét. :DDD


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Mindenesetre ezzel talán az asszony is be tudna parkolni két autó közé... "

Már az alsó árkategóriás autók között is van önparkoló autó. Például a Fieszták már kb. 5 éve képesek önállóan ki- és beparkolni. Csak a sebváltót és a féket kell kezelnie a vezetőnek. Az autó viszont csak azt tudja be lehet parkolni vagy sem. Azzal nincs tisztában az autó, hogy szabad vagy nem szabad az adott helyen parkolni. :DD


Somatom
(veterán)
Blog

Túl sok helyet igényel a kerék a doblemezben. Más kihajtás is kell, mert a féltengelycsuklók nem tudnak ilyen szögben hajtani.

[ Szerkesztve ]


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Én kipróbálnám :DDD


.Szaki.
(addikt)
Blog

Pontosan. Nagyon ritkán lenne erre igény, emellett pedig költséges is.

Ráadásul szerintem ez még azért is lenne baromi jó megoldás, mert most ha van egy kevésbé tehetséges sofőr és az autó méreténél kisebb helyet választ magának, akkor maximum tolatásnál meglöki a mögötte lévő autót és behorpad a rendszám. Ha ezzel méretezi el, akkor az előtte lévő autónak a hátsó lökhárítóját, a mögötte lévő autónak az első lökösét, a sajátjának meg természetesen az első és hátsó lökhárítóját is probléma nélkül bontaná le. :D


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

De legalább látványos lenne a parkolás ;]


Hieronymus
(addikt)
Blog

Nem a meglökés a legnagyobb baj.

A vezetők legnagyobb hibája, az oldaltávolság figyelmen kívül hagyása. A teljes figyelmet leköti a tolatás. Az oldalán horzsolódik a jármű. Ha nincs autó, akkor követ vagy bármilyen más objektumot sikerül megtalálni.

Kaptunk öt darab új Fiesztát. Még nincs egy hónapja a csere, de már egy autó meg van húzva. Elöl - hátul parkolás segítő rendszer. Hátul kamera. Az autó önállóan képes be- és kiparkolni ha elegendő a hely.
Ezeket a funkciókat tökéletesen figyelmen kívül hagyják a kollégák.

Nem nagy a kár, csak újra kell festeni az karosszéria elemet. Mivel lízingelt az autó, csak a Ford végeztetheti a festést. Patikai drága áron. Azt még nem tudjuk ki vagy mi volt a másik fél.


lsebestyen
(addikt)

Suzuki is tudja, nagy kaland. ;]


bambano
(titán)
Blog

valószínűleg azért kellett ennyit várni rá, mert marhaság.
én azt tippelem, hogy megy is a kukába.


icemad
(nagyúr)
Blog

Volt már hasonló próbálkozás 80 éve...

YouTube videó: [link]


ergoGnomik
(tag)

Szóljuk a marsi és egyéb robotszondák tervezőinek is, hogy marhaság. ;)


bambano
(titán)
Blog

majd szólj, amikor a marsi robotszondákat sorozatban gyártják a földön, nincs bennük atomerőmű és marika néni is vezeti. :)


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Marika néni csak Jani bácsi mellett ül . Hogy bele tudjon szólni a vezetésbe . :DDD


Feketelaszlo
(senior tag)

A probléma meg lett oldva azzal, hogy már 50+ éve szinte sehol nem alakítanak ki párhuzamos parkolóhelyeket, vagy legalábbis a parkolóhelyek kisebb hányada épülhet csak így. A szoci lakóparkok is már merőleges vagy halszálka parkolókkal terveztettek, nyugaton meg még régebb óta az épületekhez tartozik a rendezett parkoló akár garázs vagy parkolóház formájában. Ha valakinek napi szinten problémája van a párhuzamos parkolással ott nagy valószínűséggel nem az autót kell átszabni, hanem a környezetet, vagy épp az utcai parkolást kell megszüntetni, hogy ne kelljen átépíteni a környezetet. Az utca forgalmát is jelentősen felgyorsítja, ha nem kell mindig a párhuzamos parkolók manőverezéseire várni a forgalomban résztvevőknek.
De még ha valaki ezek után is ésszerű megoldásnak tartja, hogy a 4,6 méteres autóval könnyebben be tudjon állni a 4,61 méteres parkolóhelyre a 90°-ban elforduló kerekeknek hála arra az ergonómiai apróságra érdemes felhívni a figyelmet, hogy egy ilyen kialakítású autónak nem fog hozzáférni a csomagtartójához. Tehát csak le tudod parkolni, de nem használhatod ki az összes funkcióját, ahhoz jó 40 centivel rövidebbnek kéne lennie, hogy pakolni is tudj bele (s akkor lehet, hogy nem is lenne olyan nagy gond a parkolás sem).


Hieronymus
(addikt)
Blog

Ha valaki nem tanul meg az autók mai manőverezési képességei mellet parkolni, az a 90 fokban elforduló kerekek mellett sem fog majd parkolni tudni.

"De még ha valaki ezek után is ésszerű megoldásnak tartja, hogy a 4,6 méteres autóval könnyebben be tudjon állni a 4,61 méteres parkolóhelyre a 90°-ban elforduló kerekeknek hála arra az ergonómiai apróságra érdemes felhívni a figyelmet, hogy egy ilyen kialakítású autónak nem fog hozzáférni a csomagtartójához. "

Azon az 1cm szabad helyen, a vezetők 99,99%-a nem fog beparkolni. Vagy az elejét üti meg az autónak vagy hátulját. Alternatív megoldás lehet még, ha már félig beparkolva, a két másik autó közé feszíti be a sajátját. Másként fogalmazva, az elejét és a hátulját is megüti a saját autójának.

Akinek sikerül a mutatvány az ügyessége vagy csak a szerencséje okán, az is hosszabban fogja megfogni a közlekedést, mint az elegendő méretű parkolóhelyre, egy ütemben betolató vezető. Vagy a parkoló automata.

PS:
A marsjáró képességeit ne keverjük ide. Az az eszköz műúton soha se fog közlekedni. Ráadásul önállóan kell megoldania a problémáját. Mire a Földről be lehetne avatkozni, a marsjáró katasztrófája, már megtörténne.
A Földi vezetők nagy része, a műútról csak parkolási céllal tér le, Azt is csak pár tíz méter hosszan tartó offroad kaland. :D Illetve telefonos segítséget is kérhet, ha valamiben megakad. :DDD


CounterBoci
(senior tag)
Blog

joghurt
(addikt)
Blog

Oké, akkor személyesen fogod lebontani a fél ország belvárosait, hogy elférjenek a merőleges parkolóhelyek ott, ahol még kb. a párhuzamos sem fér el, csak muszáj?


bambano
(titán)
Blog

nem az a probléma, hogy van egy darab autó a százból, amelyik be tud állni két ujjnyival hosszabb parkolóba. hanem az, hogy a másik két autó, amelyiknek 5 centire ráállt a lökhárítójára és abban nincs derékszögű futómű, hogy fog kijönni.


Alpi.
(addikt)
Blog

Villanymotorral ez egyszerű, de egy belső égésű motorral, ahol a kerekekhez kell vezetni a hajtást egy sor nehézség adódik. Nehéz, drága, bonyolult és hajtási veszteség szempontjából is elég rossz lett volna.


Feketelaszlo
(senior tag)

Ha már ilyen személyes hangvételűre sikerült a reakciód felvázolok még pár lehetőséget részletesebben a kedvedért:
1) Nem muszáj a belvárosban autózni vagy parkolni. Mi van egyáltalán egy történelmi belvárosban amiért ez olyan nagyon muszáj volna? Templomok, vendéglátóhelyek, múzeumok, hivatalok, iskolák, ügyvédi meg könyvelő irodák, butikok. Esetleg bankfiókok meg posta, de már oda sem nagyon mennek személyesen az emberek, tehát semmi olyan ami akkora járműforgalmat indokolna, mint pl. egy kórház, összeszerelőüzem vagy hipermarket.
Ennek megfelelően egyébként már elég sok magyar város akad amely vagy csak a parkolást vagy a teljes autós forgalmat kitiltotta a városmagból - pl. Eger, Székesfehérvár, Győr vagy Miskolc. Egyik várost sem lehetne azzal vádolni, hogy zöld vagy kerékpárosbarát ideológiák mentén cselekedtek, egyszerűen csak ránéztek az építészek a belvárosra, elhányták magukat a látványtól és ezen felbuzdulva az autókat kipaterolták és letérkövezték a hűlt helyüket. Nyilván egy ideig a korábban bent parkoló járművek a belváros perifériáján fognak többlet parkolási igényként fellépni, de ott már több helyed lesz kulturált parkolóhelyek kialakítására, szóval ez egy kipróbált és működő megoldás.
2) Van az "olasz módszer" aminek lényege, hogy ha már a belvárosi parkolás tényleg muszáj akkor viszont akinek muszáj az idomuljon is a városhoz. Vagyis fogadd el, hogy nincsenek szabályok és nincsenek jogok (mármint a parkolási díjon kívül), a kocsid egy utcabútor amit a járókelők, robogósok vagy más autósok időnként megkarcolnak, s ha csak nem valami sok ezer eurós levert visszapillantó tükörről van szó egy Ferrarin akkor senkit nem fog érdekelni. Parkolsz, ahogy tudsz. A társadalmi konszenzus része az is, hogy városban városi autókkal közlekednek (egy ilyen benga Hyundait már csak azért is összekarcolnának), de a közlekedést is inkább csak képletesen kell érteni, hiszen Nápoly magasságában a forgalom már egy furcsa érdekérvényesítési játékká silányul. Piros lámpát azért többnyire betartják, de én mondjuk nem szeretnék olyan parkolási versenyt itthon, mint ami Dél-Olaszországban van, az 90°-ban kiforduló kerekekkel sem lenne élhetőbb.
3) Ha egyik megoldás sem szimpatikus akkor lehet a garázstechnikához fordulni. Ma már Budapesten is több tucatnyi parkológép van telepítve, világszerte meg ezerszámra építik őket. Ráhajtasz a parkolópalettára (ami akár utcaszinten is lehet, kb. egy buszmegállónyi hely elég akár egy 100 autós föld alatti tárolóhoz), az meg eldugja a járgányt. Nem kell semmit manőverezni, ráadásul az elektromos autók töltése is megoldott a legtöbb ilyen rendszerrel (WÖHR, KLAUS, Lödige). Drága? Iszonyatosan, de hát épp ezért jó zsinórmértéke annak, hogy vajon mennyire is muszáj nekünk a városi autózás. Vajon évi 0,5 millió forintot hajlandóak lennénk rááldozni egy parkolóhelyre? Esetleg 1 milliót, 1,5 vagy 2-t? Akárhogy is, ez a leginkább helytakarékos rendszer és jóval több problémát old meg, mint az autó kerekeinek kifordítása.
Azt azért továbbra is tartom, hogy az a háromszög ahol Átlagos János közlekedik (otthon, munkahely, szupermarket) nem indokolja ezen a problémán való rágódást, ma már tényleg nagyon kevés embernek napi rutin a párhuzamos parkolás mondjuk a '90-es évekhez képest.


#56573440
(nagyúr)
Blog

"Azon az 1cm szabad helyen, a vezetők 99,99%-a nem fog beparkolni."

Szerintem ez a legkisebb gond, még mondjuk hogy be is tud állni. Viszont az emberek jelentős része nem fogja szeretni, ha arra megy ki a kocsijához, hogy egy ilyennel centire álltak az orrától, fenekétől, mert onnantól esetenként esélyed nem lesz kiállni... Oké, vannak helyek -Párizs pl- ahol bárhova betesznek bármit és ha nem hagyod üresben a kocsit amikor leparkoltál rögzítő fék nélkül akkor hamar körbe lesz húzva egy kulccsal, de ilyenre azért a legtöbb város nincs felkészülve...

Mondjuk valszeg nem lesz egy elterjedt rendszer, úgyhogy...


Donki Hóte
(veterán)

Ahhoz, hogy a hátsó kerék így be tudjon fordulni, ahhoz annyi hely kell, hogy 100 literrel kisebb lesz a csomagtartó :(


nevemfel
(senior tag)

Király. Lehet vele pörögni, amíg ki nem fogy a benzin. :D


joeetm
(tag)
Blog

Erről van szó :DD :C

-Amúgy tényleg a hajtás és a hely a legnagyobb kompromisszuma ennek az elképzelésnek.


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Vagy amíg rosszul nem leszel . 🤮


Somatom
(veterán)
Blog

De, mi van azzal a másik megoldással, aminél a kerekek vízszintesen fordulnak be az autó alá? Sok éve láttam ennek a prototípusát. Egy DeLorean lett módosítva. :)

[ Szerkesztve ]


Donki Hóte
(veterán)

Az a megoldás már életképesebb, a baj csak a fluxuskondenzátorhoz szükséges ritka anyagok bányászatával van, mert csak a Marson elérhetőek :(


bambano
(titán)
Blog

steampunk gőzmozdony rulez :)


Lenry
(félisten)
Blog

plutónium meg szemét? ennek egy része itt körülöttem is akad :D


Donki Hóte
(veterán)

A kedvencem a III. rész, a végén, amikor a gőzmozdony felemelkedik, aláfordulnak a kerekei és elhúz az égbe, az valami fenomenális :R


MasterDeeJay
(veterán)
Blog

Igazából az összkerék kormányzás sem lett elterjedt de nem mondható ritkának. Itt a városban van pont Honda Prelude meg 3000GT amik ilyenek elég érdekes látni amikor kiáll. Gondolom voltak modernebb autók is ilyen kormányzással.


dabadab
(titán)
Blog

Mindennapi autók között a Renault-nak biztosan van négykerékkormányzása, 4control néven fut.


bambano
(titán)
Blog

kérdés, hogy mit nevezünk összkerék-kormányzásnak.
az ikarusban is volt :P
az az összkerék-kormányzás, amikor a futóműgeometria olyan, hogy terhelés változására változtatja a kerék paramétereit, vagy az, amikor a számítógép valami aktuátorral ténylegesen befordítja a kereket?
Audinak, mercinek, bmw-nek biztosan van aktív összkereke.


Lenry
(félisten)
Blog

az ikarusban is volt

melyik modellben?
a 280-as utánfutójának kerekei kormányozottak voltak, de a középső (hajtott) tengelyen lévők nem, így összkerék-kormányzásról ez esetben sem beszélhetünk, mert ugye nem volt kormányozható a busz összes kereke

[ Szerkesztve ]


Alpi.
(addikt)
Blog

Renault-é is aktív. Sebességfüggően választ irányt. Gondolom az összes aktív így van megoldva.

Lenry: meg, hogy azt lehet-e kormányozhatónak hívni egyáltalán. :D Mmint a hátsót. Mert ha jól tudom, azok a csukló elfordulásától függően kanyarodtak. El lehetne szörszálhasogatni. :D
De ne tegyük, nem azért írtam. :D :D :D

[ Szerkesztve ]


Alpi.
(addikt)
Blog

És a kormányzott kerekű járművek falán ez szerepel a posztereken. :D


Lenry
(félisten)
Blog

igen, a hátsó kerekeket a csukló mozgása kényszerkormányozta, ezen a videón pl jól látszik baloldalt a kormányszerkezet.


MasterDeeJay
(veterán)
Blog

Tényleg, bányámnak van csuklós Ikarusza annál fordulnak a hátsó kerekek is. Meg mondjuk minden nap látok cégnél kettőnél több kerékkormányzású járműveket.

[ Szerkesztve ]


Gdi
(senior tag)
Blog

A gömbkerék volt már?


Hieronymus
(addikt)
Blog

Igen aki rendszeresen vezet annak van rálátása a problémára.

Mondjuk a másik két autónak még lehet helye a másik oldalon. De abban igazad van hogy ezt nem lehetne játszani. A SMART autók méretüket tekintve beállhatnának merőlegesen is a párhuzamosan parkoló autók közé. Még sem teszik. Egyrészt kényelmetlen mert nem egyszerűen kiszállni az autóból és a másik két jármű akadályoztatva lehet az elhajtásban. Akit még ez sem rettent el, azt a mikuláscsomag emlékezteti a szabálytalan parkolásra.


dabadab
(titán)
Blog

A SMART autók méretüket tekintve beállhatnának merőlegesen is a párhuzamosan parkoló autók közé. Még sem teszik.

Olyan simán nem: 2,5 méter hosszúak, az feltűnően több, mint egy sima autó szélessége.

Láttam olyat, aki megjátszotta, és ki is lógott.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

szerintem egy 20-30 éve már láttam hasonló koncept autót. A gond az, hogy ennek gondolom nem kell 150-nel döngetnie, szériaéretté elég nehéz lenne csiszolni.


ricogsm
(őstag)

Láttad mennyi cső lóg le? Azzal ezt a manővert itthon megcsinálja egy nyugdíjas és már hívhatja a sárga angyalt.
:))


flymi
(addikt)
Blog

Megnéztem a videót. Akkor már inkább ÍGY, sokkal mókásabb. :)

[ Szerkesztve ]

üzenetek