üzenetek

hozzászólások

Dany007
Blog

Sz.tem érdemes lenne megnézni egykét külföldi példát.

Nem leszólásból, de a várak, kastélyok, templomok, 'egzotikus kaja' meg síkság máshol is van. Szinte mindenhol Európában. Jó persze nem ugyan az, ami itthon. De attól még nem kiemelkedő.
Magyarországnak talán a Balaton lehetne az egyetlen tényleges turisztikai célterülete.
Az is 'csak' közép-európa legnagyobb tava.
Szal hogy is mondjam, de szerintem nincs semmi extra, 'hűdekülönleges' turisztikai látványosság itthon, ami csak úgy vonzaná az embereket ide.

Elvégre nincsenek nagy hegyeink, ahol lehetne síelni. Nincs tengerpartunk. Az országházon kívül szinte semmi olyan nevezetességünk nincs, ami világszínvonalban is megállná a helyét.

De félre ne értsétek, nem leszólás... Csak próbálok reális képet festeni.
Ha valaki síelni akar, ott van Franciaország, Svájc, Ausztria, Szlovákia stb... A legtöbb helyen olyan magasak a helységek, hogy télen-nyáron lehet síelni színvonalas évtizedes (évszázados?) hagyományokkal rendelkező pályákon. Ha templom kell, ott a Notre-Dame. Ha kastély ott van Versailles. Ha tengerpart, ott van a Francia Riviéra, Olaszország, Görögország...

Talán a Balaton az egyetlen, amit érdemes lenne kihasználni turisztikai szempontból.
De valójában ott is inkább az a helyzet, hogy a külföldieket használják ki, amennyire csak lehet.
A Balatonból szerintem nagyon durva, színvonalas üdülőhelyet lehetne csinálni. Ehelyett wellness szállodákból áll szinte az egész part.
Sajnos egyet értek abban, hogy valamit alkotni kéne, valamit építeni, valami nagyot, ami felhívná a világ figyelmét, hogy hello, itt ez is van!

Ott van Dubai példája. A 90-es évek elején még szinte semmi nem volt. Mára meg (a gazd.-i válságtól eltekintve) a világ legfelkapottabb üdülőhelye! Dubai neve ma már egyet jelent a luxussal és a fényűzéssel.
Pedig aztán ott se volt semmi csak homok meg tengerpart, de még abból is kevés.
10 évvel ezelőtt még senki se tudta mi az a Dubai, ma meg a pálmaszigetek, a világ egyetlen 7csillagos szállodája, és lassan a világ legmagasabb épülete lesz, ami az ember eszébe jut.
Tudom, esélyünk sincs arra, hogy olyan monumentális dolgokat építsünk itthon, de nekik bejött a dolog, mert az egész üzlet nyereséges!

Nekünk ott a Balaton, csak köré kéne építeni egy olyan színvonalas turisztikai központot, ami egyedülálló, és hírnevet vívna ki Európában már csak a létezésével is!

grat
én 1 évig voltam vega, de szenvedtem
nekem hús kell :)

volt esély, most is elkurjantottunk 25 milliárd eurot
ez 25 luxus felhőkarcoló

csak itt ingyenélőket etetünk valamint khhhm., bár azt világszínvonalon

(tag)

Azt hiszem abszolut nem megy at amit irok:) En pl irorszagban lakok, nincs se jo ido, se szep epuletek. Turisztikai szempontbol 0 az egesz. De van jo marketing meg vendegszeretet. Szerintem magyarorszag sokkal de sokkal szebb, valtozatosabb es latvanyosabb mint irorszag. Ide megis ozonlenek a turistak, amit en igazabol nem is ertek, mert nekem eszem agaba nem lenne idejonni nyaralni:)

Szamomra akkor is magyarorszag a legszebb orszag mondhat barki barmit:)

Blog

Már ne haragudj, de nem csak valami ismeretlen jötmenttől hallottam vagy a blikkben olvastam. Általam jólismert és megbízható embertől szereztem az információt. Amit ő mondott abban megbízom. Persze lehet, hogy szar éttermeket fogott ki. Lehet hogy az ízlésével volt gond. De én, és sok más ember nevében kijelenthetem, hogy egy sima szalámis pizzánál sokkal jobbat is el tudok képzelni.

Blog

nekem is volt kinn több ismerősöm (én még nem)
mind mondta: olyan pocsék pizzát még nem ettek, mint az eredeti olasz

Blog

Egyéb jó külföldi példák is vannak. Pl. Franciaországban nekiálltak várat építeni korabeli eszközökkel (persze a biztonságosság keretein belül), állami támogatással indították az üzletet, de hamar nyereségesre fordult, mert mindenki látni akarta! Ráadásul egy várépítés középkori eszközökkel relatíve olcsó, csak sok idő. Ez viszont nem baj, annál tovább lesz látványosság, mint "építkezés". Egy haszontalan, szintúgy imázsteremtőnek is szánt völgyhídból több ilyen is kijöhetett volna, sőt, ha megtérül...

Másik dolog, hogy abszolút nem értem, miért nem lehet itthon is úgy renoválni a várakat, mint külföldön néhol. Ott újraépítik. Itt a rom tetejére rosszabb esetben húznak egy adag pirosra festett maltert, jobb esetben csak sima szürkét, és onnantól sima kő, hogy látsszon, ez már új. (Lásd Visegrádon pl., vagy akárhol szinte.) De mi a fenének, ha kérdhetem? Tök kiábrándító.

Blog

Tudod, nem aza bajom, hogy nincsenek turisták. Pl. a Gellért-hegyen vagy a Várban egymást váltják a külföldi csoportok napfényes időben, magyar szót néha csak elvétve hallani. Nekem az a bajom, hogy nem a turizmus köré épül minden, holott a jövőben alig lesz más esélyünk. Hatalmas bevételtől esünk el. Fejleszteni kell a mezőgazdaságot, de úgy, hogy az még a turistáknak is érdekes legyen. Fejleszteni kell a hagyományőrzést, úgy, hogy minél nagyszabásúbb legyen. A szórakoztatóipart az országimázs javításának szolgálatába kell állítani.

Ha reklámozuk azt, ami most van, azzal csak rontunk a helyzeten. Egyszer jön csak ide a megtévesztett turista, aztán soha többet; holott a mi célunk, hogy többször is el kelljen jönnie, hogy mindent lásson, amit szeretne. Aztán a végén már csak az új nemzedékekben bízhatunk, hogy talán, majd ha fölnőnek... őket is átverhetjük... :(

Blog

Itt az UK-ban ket dolog ugrik be magyarokrol egybol az embereknek: Tokaji, Gulyas. Ezt meg azok is vagjak, akik konkretan nem tudjak behatarolni foldrajzilag az orszagot.
Szoval szerintem e ket "markaba" lehetne beleolni kormanyzati penzeket. Borturizmus, falusi turizmus ezerrel. Olyasmit kellene nyujtani, amit mashol nem kap meg a kulfoldi. Ahogy elottem irtak, kurvazni barhol lehet, Balaton meg nem versenyezhet az Adriaval.
Muveltebbek meg azt is tudjak hogy az orszag fovarosa Budapest, lehet fejleszteni a varosi turisztikat. Lanchid, var, stb, mind turistacsalogato latvanyossag.

Blog

Hja, csak Dubai tudta finanszirozni a monumentalis projekteit mert rajta csucsulnek par millio hordo olajon... :)

Blog

Horvatok pl. jol csinaljak, pl. a tengerparton fagyit vettem, 1 gomboc gratisz... Aprosagnak tunik, de mai napig joszivvel emlekszek vissza. Igy kell ezt.

Igazad van.
Én azért hozzátenném, hogy kétszer voltam horvátban. Egyszer átutaztuk az egészet, de valahogy nem fogott meg. Mo-n sokkal szebb tájak vannak. Horvátország nagyrészt egy rakás kopár szikla. A tengerpartja sem valami nagy szám. Persze vannak szép helyek ott is. Pl a Plitvice Nemzeti Park. Az tényleg csodálatos egy hely. Párját ritkító és üdítő szinfolt. Az emberek túlértékelik a tengert.

Én arra emlékszem hogy az élelmiszer kb 5-ször annyiba került ott. De ez nem is csoda. A sziklán elég nehéz megtermelni a növényeket.

És még mielőtt ebbe is beleköt valaki: Személyesen voltam ott és agrármérnök vagyok tehát le tudom vonni azt a következtetést, hogy a növények elenyésző hányada él meg a sziklán és azok sem tartoznak a haszonnövények közé.

ui: nem minden került ötször annyiba. Csak a friss zöldség. Húst nem vettünk, konzerv kb ugyanannyi volt.

(őstag)

„Az emberek túlértékelik a tengert.”
Én azért örülnék, ha Fiume magyar kikötő lenne. :K

„A sziklán elég nehéz megtermelni a növényeket.”
Na jó, de az ország nagy része azért nem sziklás tengerpart, még ha nem is olyan, mint az Alföld. Gondolom a Bükkben sem kerül sokkal többe az élelmiszer attól hogy ott éppen nem termesztenek pl. búzát.
A CIA Factbook szerint: „arable land: 25.82%”

Persze ez csak OFF, és ne vedd kötözködésnek.

Blog

Rengeteg felé jártam és rengeteg hegyet, köves síkságot láttam. Termőföldet annál kevesebbet. Ezek szerint van nekik. Jól eldugták. Lehet hogy a műlvelhető terület 26%, de annak vajon hány %-át művelik? Mo-nak mennyi a művelhető területe? 85% ?

Tengerről meg az a véleményem, hogy irritálja a bőrt a sós víz. Ha belemegy a szádba , undorító. Ha meg a szemedbe megy bele akkor csípi. Horvátország tengerpartjának 95%-a meg éles, csipkés szikla vagy egyéb apróköves borzadáj. Alig van homokos tengerpartja. Volt amikor bementünk valahol és szinte mást sem láttunk a vízben mint tengerisünöket. Papucsban kellett bemenni a vízbe, nehogy belelépjen egybe az ember. Persze így is beletérdeltem egybe ami a sziklafal oldalán tanyázott.

Dany007
Blog

Na pont ezért mondtam, hogy nekünk sose sikerülhet. :)
Viszont a sok lopott uniós pénzből, meg egyébből, már rég felhúzhattunk volna egy luxus vízivilág központot a Balaton fölé!

Blog

Fogalmazzunk úgy, hogy ezeket is bele kell venni a programba. Nem érdemes csak egy-két dologra fókuszálni, mert akkor ugyanúgy csak egyszer jön el a turista, ráadásul beskatulyázza az országot: itt mindenki iszákos betyár :D Éppen az a feladatunk, hogy a többi értékünk és hungarikumunk - akár újak is - is beugorjon, bárkinek megemlítjük Hungáriát. Hogy csak ez a két dolog él az emberek fejében, az csak az elhibázott reklámnak köszönhető.

CYBERIA: nekünk mákunk, hogy van egy Alföldünk, sőt, máshol is rengeteg a termőterület. Ha importálni kellene mindent, akkor a mi szuper helyzetünkben vagy rövidúton elúszna minden pénzünk, fölélnénk, és azért volna számunkra drága, vagy azért, mert ami mégis hazai, abból kevés van, és akkor valóban drága volna. Ezért kellett a szlovákoknak mindenáron a Csallóköz, még ha durván magyar többségű is volt annak idején, hiszen a Felvidék amúgy egy bazi hegység, és gondban lettek volna. Tőlünk meg a bányákat és az erdőket vették el, ezért drága a nyersanyag, meg nem éri meg faházat építeni. (Csak hogy senkinek se legyen teljesen jó, így megy ez az "oszd meg és uralkodj.)

Blog

"A tengerpartja sem valami nagy szám"

Azert ez igy eros... ;) Egyreszt kristalytiszta a tenger. Pont. Ez mar akkora plusz, hogy csak azert megy oda egy rakat ember. Masreszt nem tengerpartja van, hanem "tengerpartjai". A Dalmaciai resz teljesen mas mint az Isztriai pl. Kinek mi jon be. Mellette ott van a szinte erintetlen tortenelem, Velencei koztarsasag egykori buszkesegei, a hangulatos kisvarosok a sikatorokkal, templomok a kozepkorbol. Az meg hogy koves, plusz is lehet (nehol aprokavicsos), pl. nem hatrany hogy a homok nem megy az ember orraba, fulebe es egyeb testreszeibe, valamint nem egeti a labat a 60-70 fokjaval (Gorogorszag). Bocs az esszeert, nem Horvatorszag a tema. Csak ok lazan megelnek a "tengerpartjukbol". Es jol csinaljak. A Kajaar meg a hazaival volt azonos (tengerparton!!) 2007-ben, Isztria.

Blog

Szerintem nem gond az, mi leszunk a vilag egyetlen iszakos betyarjai... :D

(tag)

Az elso felevel egyet ertek teljesen:) A masodikkal kevesbe. En ezt mindig hallom hogy mekkora szemetek a magyarok meg hogy atvernek mindenkit, szerintem ez nem igaz. Vagy csak nekem jok a tapasztalataim. Sok kulfoldi ismeros jart mar magyarorszagon es mindenki pozitiv elmenyekkel jott vissza. Nem olyan rossz am ott a helyzet ebbol a szempontbol. Csak az a nehany eset az nagyon fel van fujva...

Igen, ebbol a szempontbol vannak bajok. De hogy varod el a magyaroktol hogy ne kapaszkodjanak a penzbe amikor mindenki a tulelesert kuzd. En is vallalkozo voltam otthon es nem onszantambol vallaltam az emigraciot, nem volt mas lehetosegem, vagy ez vagy a hid alatt es nem egy kis sarki bufe volt:(

Blog

"De hogy varod el a magyaroktol hogy ne kapaszkodjanak a penzbe amikor mindenki a tulelesert kuzd."

Azert nem volt ez mindig igy... volt mikor buszkek lehettunk a Balatonra. Bar a problema nyilvan melyebben gyokeredzik.

(őstag)

Tulajdonképp ez most nem olyan lényeges kérdés, de ha már szóba került meg lehet beszélni.

A 26% az arra vonatkozik, hogy mennyit művelnek meg.
Magyarországnál ez valami 49,58%.
Kiszámoltam, egy főre másfélszer akkora művelt terület jut Magyarországon, mint Horvátországban.

„A hagyma árára emlészem, 600Ft volt kilója. Itthon volt vagy 60 Ft. A példád a Bükkel nem állja meg a helyét. Azért mégiscsak ugyanaz az ország. Ráadásul a bükk lábánál vannak termőföldek is. Nem egy nagy távolság.”

Az árakat te tudod jobban, én csak azt mondom, hogy amikor Magyarországra is hoznak Mexikóból is sertéshúst, akkor szerintem nem nagyon számít, hogy ugyanaz az ország-e.
Ráadásul Magyarország is elég közel van, éppen innen is lehet bevinni, világpiaci áron alul is akár.

Egyébként meg lehet nézni a műholdképeket Horvátországról, lehet látni hogy azért vannak földek ott is.

(tag)

Tudod mikor volt a magyar kis es kozepvallalkozoknak jo? A bokros csomag elott... Azota csak egyre rosszabb lett... Egy nagynak mindig konnyebb nadragot huzogatni mint egy kicsinek, de mostmar a nagyoknak sincs hova...

Ebbol a szempontbol igazad van, a 90es evek elejen meg jo volt vallakozonak lenni... En utoljara kb 8 eve voltam a balatonon akkor emlekszem hogy nem is lehetett magyar hangot hallani csak nemetet. Ugyhogy a jelenlegi helyzetrol erdemben nem tudok nyilatkozni, de biztos sokat romlott ez az arany.

Z-o-t-y
Blog

Jogos, de nekem akkor is a vékony jön be, a pizzában is :) És én megtaláltam a számításaimat, és világos h minden relatív meg ízlésfüggő, csak így meg nem jó olvasni azt, hogy azt hallottam, hogy az olasz kaja nem jó.

(őstag)

Az biztos, hogy jobb mint a francia. Nem szeretem az éticsigát :o

Blog

Igen, a magyar-német turisták aránya a Balatonon nagyjából megfordult, ami sajnálatos. Egyrészt mutatja, hogy kevesebb külföldi jön, másrészről, hogy a magyarok sem tehetik meg, hogy költséges külföldi utazásokra verjék el a pénzt. Ez mondjuk önmagában nem probléma, már hogy nem külföldön szórják, hanem a magyar idegenforgalmat élénkítik helyette, de hogy a külföldi turisták száma meg csökken közben...

Magyarország unalmas. És ezzel így van a külföldi közvélemény is, a szakemberek is ezt mondják, és a néhány kivétel nem jelentős. Sajnos átlagos, ezért unalmas. Ezért kell a sarkunkra állni!

Egyébként itthon szinte minden rosszul működik. Ez közhely, de sajnos így van :D Még az is, amiben fel tudunk valamit mutatni, ami nálunk megy a legjobban, gondolok itt a mezőgazdaság egy-két ágára. No, de elég csak a filmiparra gondolni! Bháh... Így pazaroljuk a lehető legjobb imázsjavítót imázsrontóvá.

Blog

Én már ettem éticsigát. Koleszos vagyok... :)
Kimentünk és szedtünk egy rakással. Pörkölt lett belőlük. Hát mit mondjak. Ízre és állagra hasonlít a zúza vagy szívpörköltre. Nem volt olyan rossz.
Ellenben főztük vagy három és fél órán keresztül. (És én kétszer megkóstoltam mikor azt hittem már jó, de félig nyers volt. Csak az ellenségeimnek kívánom.)

(őstag)

Lol, én inkább meghagyom, hadd másszon :D

olbaidhun
Blog

Szép! Végigolvasva egyszerre mindent több dolog is "lejött".
Először is, a lehetőségekkel élni kell. Szoboszlói vagyok én is, de csak egy éve. Előtte kisvárosban éltem Debrecentől nem messze. Sajnos otthon tényleg nincs -semmi- legfeljebb néhány gazdag maffiózó, aki Olaszba hordja a "szép" Magyar lányokat dolgozni.. de mióta Szoboszlón lakom megláttam, h azért lehetne jól is csinálni. Legalábbis egykor aki képben volt, most dúskál a pénzben. Hála a turizmusnak. DE

Az idősebb generáció végleg kiöregedett. Szó szerint 70 és a halál közöttiek járnak már csak a gyógyvíz miatt (itt főleg a tokos Németekre gondolok) és a fiatalabbak már nem foglalkoznak országunkkal. Ennek egyszerű okai vannak, melyek meglátásom szerint Balatonra is érvényesek.

Elképesztő árakon juthat az ember külföldre. Legyen szó bármilyen "fapados" repülőről, pikk-pakk megérkezel pl Ibizára is a pénzedért. Mindent megkapsz, kiszolgálnak, eszed amihez a gyomrod szokott (sok ismerősnek behalt odakint a Magyar konyhája, éppen az Olasz pizza túl vékony és ropogós része miatt, amit el is meséltetek. Egyszerűen a Magyar konyha, jó kis Magyar gyomorba való. Közelebbi megközelítés: Manchester legerősebb fűszere a chili paprika, egy két pizzériában kapható és kb egy Magyar, erősebb őrölt csemege paprika szintjén van). És ezek az árak nevetségesek, míg itthon azért megkérték a kis lángos árát is, h a repülőtéri sörárakról ne is beszéljek.. És ugye itt van a következő probléma:

Az interneten követhetetlenül gyorsan áramlik az információ, ha kiteszek ide egy linket pl Sikfőkúton van nyaralónk, szerintetek hány ember fog hsz-t küldeni? Szerintem sokan. És ez nem attól függ, h jó vagy rossz az a nyaraló.. csak a hálón múlik.

Itt bizony sok mindenen áll vagy bukik a dolog, de ha az országot továbbra is néhány "öreg majom" akarja kizsigerelni, akkor már a jelenlegi helyzetemből és tovább kell engedni és lehet meglépek pl: máshová, ahol még a fagyi árust is normálisan kifizetük a ledolgozott órái után..

Bocs a hibákért, nem akartam én ennyire elhúzni az estét, de érdekes a cikk! :C