[Re:] [nemlehet:] KRESZ dilemma-avagy ti mit gondoltok. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

A keletnémetek (DDR) hatalmas újítást találtak fel. A festett, irány zöld lámpát.
Mindenki másnak elsőbbsége van a festett zöldhöz képest, "Üres" kereszteződésben viszont a fényt adó lámpa tilos jelzését érvényteleníti. Magyarul tovább lehet haladni ha nincs forgalom.


mr_ricsi
(veterán)
Blog

"A rendor-lampa-tabla-utb.jel sorrend az elsobbsegi viszonyokban iranyado."
Hol van ez leírva az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletben (vagy bármelyik másik hatályos jogszabályban)?

"A kotelezo haladasi iranyt jelzo tabla pedig nem elsobbseget szabalyozo tabla, hanem utasitast ado jelzotabla, ami mindig ervenyes, kiveve ha a rendor masra utasit"
[link]
Ott az idézet a jogszabályból: kör alakú zöldnél jobbra, balra és egyenesen is szabad az út, kivéve ha bármelyik irányt tábla tiltja.A kötelező haladási irány tábla viszont nem tilt semmit.

"Alapjaiban vagy tevedesben a kresz-el kapcsolatban."
Az látszik, hogy végigültél egy járművezetői tanfolyamot, beseggelted a tankönyvet, aztán sikeresen levizsgáztál, és azóta minden egyértelmű a számodra. Márpedig a magyar KRESZ csak a tankönyvekben egyértelmű. Viszont ha elkövetsz valamit, akkor a jogászok a jogszabály alapján fogják elbírálni. Az viszont tele van pongyolaságokkal, logikátlanságokkal.


Lauda
(félisten)
Blog

Meghagyom az elvezetet a tobbieknek.


UnA
(Korrektor)
Blog

+1. Az a baj, hogy a technokraták elvesztek a részletekben, amikor az emberi hozzáállás volt a sztori legfontosabb része.


mr_ricsi
(veterán)
Blog

10§
(4) Ahol a menetirány szerinti jobb oldalon útburkolati jellel jelölt két vagy több forgalmi sáv van, a forgalmi sáv felett elhelyezett jelzőtábla jelzése az alatta levő forgalmi sávban közlekedő járművekre vonatkozik.

(5) A fényjelző készülékkel együtt (alatta vagy felette) elhelyezett kötelező haladási irányt jelző tábla jelzése azokra a járművekre vonatkozik, amelyekre a fényjelző készülék jelzése irányadó.

- Miért van szükség az (5) bekezdésre?
- A lámpák alatt gyakran alkalmazott kanyarodást tiltó táblák miért nincsenek így külön említve a jogszabályban?
- Milyen járművekre nem vonatkozik a fejük felett elhelyezett lámpa?
- A 10§ a táblák elhelyezésére vonatkozik. Miért lenne ez bizonyíték arra, hogy a lámpával együtt érvényes, nem pedig például a nem működő lámpa helyett?


Hieronymus
(addikt)
Blog

És miért az útburkolati jelek szerepelnek irányadóként?
Ezen jeleknek a legkisebb a rendelkezésre állási ideje. Hó, szennyeződés és kopás, a láthatósága ellen dolgozik. Egy tábla sokkal hosszabb ideig marad értelmezhető és sokkal ritkábban takarja le a havazás.

Ma találtam egy érdekeséget az uraknak.

Az útkereszteződés előtt az útburkolati jel már balra kanyarodó sávot jelez. A tábla viszont egyenes és jobbra irányú haladást enged meg.

Itt,

Persze ez logikus és rendben van. Csak a magyar KRESZ értelmezés szerint lehetetlen helyzet.


Lauda
(félisten)
Blog

Ma találtam egy érdekeséget az uraknak.
Az útkereszteződés előtt az útburkolati jel már balra kanyarodó sávot jelez. A tábla viszont egyenes és jobbra irányú haladást enged meg.
Itt,
Persze ez logikus és rendben van. Csak a magyar KRESZ értelmezés szerint lehetetlen helyzet.

Teljesen egyertelmu helyzet. A kotelezo haladasi iranyt jelzo tabla erre a keresztezodesre vonatkozik, az elojelzo nyil pedig jelzi, hogy a kovetkezo keresztezodesben milyen iranyban haladhatsz tovabb abbol a savbol.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

Látod, egy adott helyzetben értelmezni lehet a közlekedési táblákat és felfestéseket. Egyszóval a helyzetet.

Kockafejűen gondolkodva viszont a balra kanyarodást előíró útfestésnél balra kell kanyarodni. Pont. Se előre. se jobbra. Egyenesen a szembe jövő forgalomnak. :DDD
Meg lehet még kombinálni azzal, hogy a jobbra kanyarodó sávnál van elhelyezve a kötelező haladási irányt jelző tábla. Nyilván arra a sávra vonatkozik. Szóval irány a szembe jövő forgalom.Bummm..


Lauda
(félisten)
Blog

Nekem ez nem okoz problemat, mert a kresz ismerete mellett rengetegszer bejartam keresztbe kasul europat es a forgalomban mikor uj helyeken jarsz nincs ido konyveket lapozgatni es morfondirozni. Kell ehhez is egy gyakorlat, ha az megvan akkor pillanatok alatt atlatod mi merre. ;)

Amugy az csak most esett le, hogy itt jartam is, meg gyalog is, bmw museum+bmw welt+olimpiai park volt azon a hetvegen. :C

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

Azt tudom, hogy láttad a BMW múzeumot.

Voltál gyárlátogatáson is a múzeum mögötti üzemben?


Lauda
(félisten)
Blog

Ott nem voltam.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Pedig ez az igazi látványosság.
Ezek nem sorozatban gyártják az autókat. A megrendelés sorrendjében.
A logisztika olyan precíz, hogy minden munkahelyen, minden alkatrész a következő járműhöz áll készenlétben. A megrendelt autó kiépítettségének és extráinak megfelelően.
Ha tévedés vagy hibás alkatrész kerülne a rendszerbe, a teljes üzem leállását jelentené.

A robotok minden munkahelyen ott vannak. Van ahol a robot dolgozik. Ott az ember ellenőrzi a minőséget.
Van olyan munkafázis, amit még nem sikerült robotokra bízni. Ott automaták ellenőrzik a munka minőségét.

Az üzem annak idején mezőgazdasági területre épült. Azóta benőtte a város, Nincs hely terjeszkedni.
A meglévő területen Simcity-t játszanak. Ha újítani kell, ledózerolnak egy régi épületet és rátolják az újat. Ami már az új technológia igényei szerint épül. Gyakorlatilag folyamatos az építkezés.


Lauda
(félisten)
Blog

Koszonom az ismertetot, sajnos ezt nem lattam meg szemelyesen. ;) ;)


#34576640
(aktív tag)

Néha úgy megtudok békélni, hogy értek valamit, aztán meg kiderül, hogy még sem.

"Párhuzamos közlekedés esetében azonban a különbözőforgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

A párhuzamos közlekedés fejezetnél meg azt olvashatjuk, hogy csak lakott területen, útburkolati jellel megjelölt
úton haladhatunk el jobbról.

Az előzés definiciója alatt nem ír se lakott területet, se útburkolati jelet.
Ezért még mindig van bennem némi bizonytalanság.

Alapból a pirossal jelzett nyomvonal alapból tilos. Az sehol nem megengedett. Kérdés, hogy a zölddel jelzett az bármilyen helyzetre igaz-e vagy csak arra amit a párhuzamos közlekedésnél olvashatunk (lt+útburkolati jel).

Most ha útburkolati jellel el nem látott lakott területen belüli úton megyek, ahol előttem egy rendőr a megengedettnél lassabban halad, akkor a lakott terület miatt nem tudok se fény se hangjelzést adni, a jobb külső sávban meg nem haladhatok el, mert ezt csak akkor tehetném meg ha lenne útburkolati jel.

Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében azonban a különbözőforgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

Nem ír se belső, se külső sávban való elhaladást.
Tehát akkor a belső sávban való elhaladást nem minősíti előzésnek. Mert ha a külső sávban lévő elhaladás sem minősül előzésnek, akkor teljesen szabályos amit tanácsoltál, és akkor nincs se jogszabály súrolás, se büntetés. Viszont akkor annyival megcsavarja a történetet, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten sehol nem érvényes az előzni tilos tábla, vagy pedig úgy kell értelmezni az ilyen helyen kitett tiltó táblát, hogy a belső sávban közlekedni tilos

üzenetek