[Re:] [Orionhilles:] Karinthy Frigyes Gimnázium - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


ivana
(Ármester)
Blog

Szintén VIK csak villany. :D A matek, fizika, számtud (A számítástudomány alapjai) azoknak megy akik jó gimikből jöttek. Mindegyik jó matematikai alapokat igényel, talán magához az analízishez kell a legkevesebb, a legnagyobb probléma általában a bizonyítási módszerekben való gyakorlat teljes hiánya. A fizika könnyebb mint a fakt volt anno, csak viccesen néznek ki a másodrendű diff egyenletek előadáson pedig az elvileg 3. féléves anyag...
A digitális technikát úgy kezdték, hogy akik szakközépből jöttek azok most szépen felejtsék el amit eddig tanultak belőle :)
Én hobbiból viszonylag jól megtanultam programozni gyakorlatilag megvan az 5-ös belőle.
Szerintem egy jó gimnázium szerintem a legjobb felkészítő az egyetemre, olyan hely ahonnan gyakorlatilag 100% egyetemre megy tovább. A faktok elég jók tudnak lenni és meglepően erősek az átlaghoz képest ilyeneken, és óraszámuk is viszonylag nagy pl.: 5 fizika hetente mind fakt.


kemotox
(addikt)
Blog

Hogy ti elvertetek pár butafejet nem jelent még semmit, tudnék felhozni példát az ellenkezőjére, de hülyeség lenne, hisz nyilván nagyban függ attól, hogy mennyire lusta, trehány emberekkel találkozik az ember. Mindenhol vannak / mindenhonnan jönnek jó tanulók meg rosszak egyaránt.

C-s példa: Pont ezt mondtam, hogy nekem az általad említett dolgokkal voltak gondjaim, ellenben azokkal, akik már foglalkoztak vele egyetem előtt.

De azért azon is érdemes elgondolkodni, hogy a mérnök nem 5 oldalas matek levezetéseket fog nyomatni papírceruzaradírral, hanem "kattintgat" a Matlabban meg a hasonló programokban. Meg tervez, meg programokat ír, stb stb. Nyilván kell hozzá az alap elméleti tudás is, de azért ezek inkább gyakorlati dolgok.

A nagyon mélyen visszamenő elméleti dolgok pedig sokszor nem is fontosak. Elvetemült példa, de pl egy szoftverfejlesztő lehet nem tudja, hogy a proci tranzisztorokból áll, és hogy a tranyó milyen PN átmenetkből épül fel, és milyen fizikai folyamatok játszódanak le az elektronok rekombinációjakor ( én sem tudom, csak emlékszem ezekre a szavakra :D Na jó, azért valami rémlik..), de ettől függetlenül tud programokat írni, és megél belőle.

Azt 100%-osan elismerem, hogy a gimi által adott magolási képesség nagyon jól jön, de azért nem kell lenézni a szakközepeket sem, hülyeség azt hinni, hogy ott egyáltalán nem kell tanulni.

Szerk.: Tudjátok mit, kiszállom a vitából, én minden érvemet elmondtam, majd a kérdező mérlegel. Viszont még utolsó szó jogán leírnám az észrevételemet: a kommenteket olvasva arra a következtetésre jutottam, hogy sokat számít a suli is. Látom többetek nem hasznosította az ott szerzett tudását. Nekem nagy hasznomra vált amit szakközépben megszereztem. (Mondjuk a prog az nálunk 0 volt.) Úgy tűnik iskolája/tanára válogatja a dolgot :S Hát igen, a magyar oktatási rendszer.. Én azt tudom még így utoljára tanácsolni a kérdezőnek, hogy hallgasson meg sok véleményt, tapasztalatokat, és olyan helyre menjen ahol TANÍTANAK. (meg sok a csaj:P) A gyakorlati és elméleti tudásnak is hasznát fogja venni, a lényeg, hogy legyen valami.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

annak idején nem volt divat, hogy egyetemre rossz tanulók bejussanak.
"Pont ezt mondtam, hogy nekem az általad említett dolgokkal voltak gondjaim, ellenben azokkal, akik már foglalkoztak vele egyetem előtt.": csakhogy akik az egyetem előtt foglalkoztak vele, azok sem foglalkoztak vele annyira, hogy ne okozzon nekik gondot.
"Nyilván kell hozzá az alap elméleti tudás is, de azért ezek inkább gyakorlati dolgok.": ja, így lehet felszínes tudást összeszedni.
"A nagyon mélyen visszamenő elméleti dolgok pedig sokszor nem is fontosak.": ezt általában azok mondják, akiknek nincsenek mély elméleti tudása. A valóság ezzel szemben az, hogy a "nagyon mély" elméleti tudás szemléletet ad, amitől jobb szakember lesz az illető.

szerk: a gimiben nem magolást tanulsz, hanem értő, hatékony, rendszerezett tanulást.

[ Szerkesztve ]


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Nálunk az info oktatás a nullával volt egyenlő, alkalmatlan tanította a progot, a gyakorlat amugy meg nulla volt. Matek teljesen alap, de most egyetemen leszopom magam :( ! Nagyon megbántam az info szakkozepet, nem is abba az irányba mentem. A mi sulinknal nagy probléma volt mindennel...


letepem
(aktív tag)
Blog

VIK-en lehet jól sz##ni :DD Arató pont azt mondta még annó digit 1-ből, hogy sokkal könnyebb annak akinek volt szki-ban. IIT maguk sem tudják mit beszélnek :DDD

Én Neumannban végeztem ezelött 5 éve és az a suli szépen esik vissza mind színvonál mind oda felvett diákok tekintetében! Én nem ajánlanám már senkinek, egyszerűen nem éri már meg! Ja és a legnagyobb rosszpont: NINCSENEK CSAJOK!!!!


marositech
(senior tag)
Blog

Najmant ne...igaz tobb, mint 10 eve hagytam ott, de amikor odakerultem lecsuszott sportdiakokat vettek fel tomegesen...pedig szamteket akartam tanulni...


Szoszo94
(őstag)
Blog

Ezt ugye nem gondoltad komolyan? :U

Szombathelyi Gépipari szakközépből mentem tovább járműmérnöki szakra, az első évben a fele kihullott a szakmai tárgyak nehézségétől, sőt, most is vannak olyanok, akik az első féléves szakmaiakkal szívnak, nekem pedig csuklóból, tanulás nélkül lettek meg. Miért? Mert szakközépben szépen belénkverték...Ráadásul egyetlen egy viszonylag humán tárgyam van, amit magolni kell, az is egy félévig, mégpedig a kémia. A gimiből jöttek pedig már nincsenek sokan, akik vannak, azok meg sűrű korreplátogatás közben anyáznak. Elhiszem én, hogy egy jogi pályán könnyebb a gimisnek, na de az infón el nem hiszem...


Cucuska2
(őstag)
Blog

Hohóóó, a KJK. Egy tankörtársam onnan jött, és mondta, hogy 300 órát simán bele tudott tolni a Skyrimba az első félévben. Ott is szerintem felvesznek sántát/bénát/vakot, mint VIK-en.


feedme
(tag)

Én most a Petrik Lajos suliba járok 1 éves okjra. Hengersorba jártam 5 évig, azt kerüld. Petrik viszont egész jól felszerelt és 1-2 tanár kivételével értelmesek és tanítani is tudnak. Bár mondjuk ez a suli már Zugló. Sok osztálytársam Neumann Jánosbol jött és hát elege le vagyok maradva hozzájuk képest. De erről az iskoláról nincs túl sok infóm, de ahogy olvasom az se a legjobb Karinthyba csak ismerős járt, ő most bukott meg Eltén programtervezön.

[ Szerkesztve ]


Kisgépkezelő
(senior tag)

Én a Neumannban voltam annak idején. Maga az intézmény tényleg barátságos és modern volt, de sajnos van ott néhány kirobbanthatatlan őskövület tanár, akiket rég ki kellett volna rugdosni, de valahogy nem lehet. Vagy nem értenek, a szakmájukhoz, vagy értenek hozzá, de tanítani nem tudnak. Én még az előző évtizedben jártam oda, de valószínűleg a legveszélyesebb arcok azóta se mentek onnét nyugdíjba. Állítólag azért vannak ott jó tanárok is, de nekünk csak kettő jutott belőlük és az egyik már nyugdíjba ment.

Egyébként a gimnázium vs szakközép kérdésnek sok értelme nincs. Az iskola típusának nem sok köze van ahhoz, hogy mennyire jó ott az oktatás. Minden a tanárok felkészültségén múlik.


letepem
(aktív tag)
Blog

És itt még 370-380+ a ponthatár... Ez mérnökképzésen viszonylag magas... Mérnököket pedig azért vesznek fel ilyen sokat, mert:
1 fele kihullik egy digit1-2 miatt (1-2. félévben)
2 szerintem 300-400 emberből ha csak 30-40en vagyunk egyenesben szakirányon!

Végére szerintem 300 emberből, ha 100 marad az egyetemen, elmegy OE-re és akkreditáltat...

Visszatérve az előző kommentedhez, mindkét szakon viszonylag sokat kell programozni, amit ugye gimiben nem nagyon tanítanak! Szki-s 5 év alatt azért belédverik/rájön az ember, hogy ezt is csak meg kell érteni, a nyelv könnyebben tanulható!


joysefke
(veterán)
Blog

Ott is szerintem felvesznek sántát/bénát/vakot, mint VIK-en.

A BME VIK-re vesznek fel sántát bénát vakot? Az én időmben 2000-2005 is sokan voltunk már (legalábbis az elején), de akkoriban még próbálták tartani a színvonalat...
Ha jól értem, mostanság meg középiskolás matek tanítással megy el az első félév :))

J.


tvse1995
(senior tag)
Blog

Szintén VIK, infó, idén kezdtem.
Gimiből jöttem matek faktról és érdekes módon, analízissel és BSZ-el (Bevezetés a Számításelméletbe) szopok a legtöbbet.
Annak ellenére, hogy soha nem voltam az az ember aki otthon programozgatott volna szerintem simán teljesíthető a prog 1, nem olyan követhetetlen az a tempó.
Ami most igazán szar lett szerintem az a digitek összevonása. 4 félévnyi tantárgyat vontak össze egybe ami azért nem túl barátságos...

Kicsit a gimi v.s szakközéphez:
Én azt látom, hogy nálunk előnyben vannak aszok akik JÓ szakközépből vagy JÓ gimiből jöttek. Nem az iskola típusa számít hanem a színvonal.

bambano: a gimiben nem magolást tanulsz, hanem értő, hatékony, rendszerezett tanulást.
ez még viccnek is rossz...

[ Szerkesztve ]


peter9228
(aktív tag)
Blog

Én is gimiből jöttem, és szerintem a lehető legjobban csináltam: matek + fizika fakt, mellette otthon programoztam és mikrokontrollerekkel is foglalkoztam :) Szóval kb. az összes tárgyat lefedtem, bár nem tudatosan, egyszerűen csak ezek érdekeltek.
Amikor jelentkeztem a matek + fizika faktra, fogalmam sem volt hogy milyen szakra akarok menni. Programozni sem azért kezdtem, mert hogy kelleni fog. Egyszerűen csak érdekelt, és élveztem, hogy tudok programokat írni. Szerintem első két félévben nem is lesz vele bajom.
Mondjuk a bsz nekem sem megy igazán... Ez a sok bizonyítás a ZH-n valahogy nem az én világom.

Digitből nem 2 félévet vontak össze? Kicsit túl gyors nekem is ez a tempó, de ez van, azért nem teljesíthetetlen. Megyek is vissza tanulni a csütörtöki zh-ra :)


bambano
(titán)
Blog

de, teljesen komolyan gondoltam.
mindenesetre sokkal komolyabban, mint hogy valaki humán tárgynak gondolja a kémiát.

"Elhiszem én, hogy egy jogi pályán könnyebb a gimisnek, na de az infón el nem hiszem...": járműmérnökként neked nyilván több tapasztalatod van az infós képzésről, mint nekem okleveles programtervező matematikusként... ja nem.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"ez még viccnek is rossz...": nem. a gimid, az igen...

(#32) joysefke: "A BME VIK-re vesznek fel sántát bénát vakot?": a tavalyi társaságról van konkrét infóm, és azt kell mondjam, igen. A beugró matek/fizika zéhákon az infósok több, mint fele elhasalt. a villanytanos mérnökpalánták valamivel jobb eredményt produkáltak.


Cucuska2
(őstag)
Blog

Sánta-béna-vak téma:
370 pontos felvételi ponthatár az igen is azt jelenti. Én nem tanultam progot, de a prog ZH-n meglett a 85%, néztem is. :)
A digit pedig azért 4 félév, mert volt Méréslab 1-2, ahol a Verilogot csapatják, az elmélet pedig ugye a régi digit 1-2. A prognál sem volt nyerő 7 kredites tárgyat csinálni régen jobb volt, két tárgyként, 3+4 kreditért.
Digitből pedig 7 kreditből elmenni orosz rulettezni...
A legnagyobb hülyeség volt.
De valóban, gimi, matek+fizika+prog a legjobb választás.

Apropó, ki melyik tankör? :DDD

[ Szerkesztve ]


joysefke
(veterán)
Blog

már jóideje tömegképzés folyik. Amikor én odakerültem 2000-ben, már akkor fel volt pumpálva a létszám az idősebbek elmondása alapján...

Márpedig ha a BME VIK-re felvesznek több száz embert akkor az ország összes informatikai meg programtervező képzésére több ezer embert fognak felvenni. Ennyi értelmes emberanyag egy egy évfolyamon egyszerűen nincs az országban, aztán ez persze nyilván oda vezet, hogy első szemeszterben középiskolai matek-korepetálás megy, mert egyébként csak azoknak van szilárd középiskolai matek alapja, akik OKTV eredménnyel kerültek be... (mint pld én ;) )

J.

[ Szerkesztve ]


letepem
(aktív tag)
Blog

Nem nyertem OKTV-t, de nem volt bajom az Anal 1-4-gyel.
Ismerek még jó pár embert akiknek szintén nem...


Szoszo94
(őstag)
Blog

Még mindig jobban magolós tárgy, mint a szakmaiak..
Viszont az az általánosítás, amit írtál, sehogy sem állja meg a helyét. Vita részemről pedig lezárva.

üzenetek