[Re:] [Rover623:] Használtautó kálvária... - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Simi87
(senior tag)
Blog

#betegágyak
Sajnos itthon nem fogsz találni normális példányt egyik kiszemeltedből sem. :(
A váltójuk (ha már a triptronic-osokat nézed) alapból kukák. Az neked egy 3-4 kilós kiadás. Sajnos tapasztalat.


Rover623
(félisten)
Blog

Szia!

A jövő idő (nem fogsz találni) nem indokolt...mint írtam, már megvettem! :DDD
A Tiptronic váltóval valóban lehetnek problémák, de ahogy utánajártam, főképp az első generációban voltak vele gondok (a 2001-es modellfrissítésig).
Az amerikai tulajok az alábbiakra panaszkodtak:
- hamar tönkremenő akku
- idő előtt elkopó hátsó fékek (bejött)
- váltó nem kapcsol elég finoman, főleg első fokozatba...tapasztalom
- nincs hova pakolni a csomagokat :Y Remélem nem a csomagtartóra gondoltak, mert az hatalmas! :DD


Simi87
(senior tag)
Blog

Milyen motor van benne?


Vladi
(nagyúr)
Blog

Hogy lehet ennyi szutyok autót kifogni? :Y
Én is nézek egy ideje, láttam 4-5 kocsit, de egyik sem volt ennyre radikális állapotban. JÓ persze kb ilyen skoda fábia szinten néztem de na.

Egyébként 11 éves 190 K Km-t tett autónak nem sok bajának kéne lennie. Persze a valóság az, hogy az autósok itthon 99%-ban basznak a kocsira. Kb olajat se kap. :(


Rover623
(félisten)
Blog

ATQ :B

#Vladi: ha a kínálat alját nézegeted (mármint egy kategórián belül az árat tekintve), akkor úgy látszik, manapság ezzel kell szembesülni. :U
Mint írtam, az eddigi ráfordításokkal is alatta vagyok a jelenlegi kínálat aljának...és van már annyi rálátásom, hogy tudjam/sejtsem: ha fél misivel veszek drágábban egy ilyen autót, arra nagy valószínűséggel ugyanannyit kellene költenem, mint erre! :O

[ Szerkesztve ]


Vladi
(nagyúr)
Blog

Igen, ilyenkor így kell számolni. Például ha van 1 milliód, akkor 6-700 ért nézz autót. A többit úgyis ráköltöd. :D


Balage21
(tag)

Sajnos hasonló tapasztalataim vannak nekem is. Körbejártam az országot autókeresés okán, és ha csak a fele igaz lett volna a hirdetésekben szereplő dolgoknak, akkor nagyon boldog ember lettem volna... Az emberek nagy többsége olyan autóval akar járni amit nem tud fent tartani. Amikor meg valami nagyobb probléma lesz a géppel azonnal el akarja adni hibátlannak hirdetve. Mindenki hazudik.


Rover623
(félisten)
Blog

Az emberek nagy többsége olyan autóval akar járni amit nem tud fent tartani.

Nem vagyok egy nagy pénzügyi zseni, kellően pénzéhes sem, ezért aztán értelemszerűen vagyonos sem.
De talán éppen ezért, most is készítettem előzetes tervet. Egy évre előre szoktam tervezni, nagyjából minden jelentős bevételt és kiadást felsorolva, havi bontásban.
Az idei még a Vectra üzemeltetésével volt tervezve. Ehhez képest csináltam egy olyan variációt, amibe belekalkuláltam a régi autó eladásából származó bevételt, az új autó tervezett árát, az átírási költségeket, a vételár 30%-nak megfelelő első szervizköltséget, az új autó magasabb "súlyadóját", a magasabb fogyasztásból eredő többletköltségeket, az idei évre várható újabb olajcserét, stb.
Miután úgy láttam, belefér, akkor kezdtem érdemben új autót keresni! :B
Ennyit minden hülye megtehetne...szerintem. :U


neduddki
(nagyúr)

HI!

HatTE+ MERRE kovajogtal??? re lattalka oszt mi vna a nivadoval???:- )

udv

neduddki


Victoryus
(addikt)
Blog

No ezért hülye a TC-s becsületes nepper is. Mert 2 milláért vesz az ember egy új Logant/Sanderot, oszt csak 80le, de legalább faék egyszerű, megbízható, 2,8milláért meg fullos. Vagy 3,2 milla egy Hyundai I20, az is fullos, 5 év garanciával. Inkább legyen olcsó de jó, mint egy használt márkás fostalicska.


Rover623
(félisten)
Blog

A névadó már rég nincs meg! :U
Annó a váláskor vitte az asszony...ha jól tudom, 150 rugóért beszámoltatta Csonti-nál egy Polo-ba...:DDD
Csak a két egyedi bőrözésű első ülés volt 120 rugó 2004-ben! :O

#Victoryus: erről ne nyissunk vitát, plííz!
Izlések és pofonok...tudod. ;)

[ Szerkesztve ]


neduddki
(nagyúr)

HI!

minke adtadoda??? ejnye...

udv

neduddki


Rover623
(félisten)
Blog

Jobb a békesség, tudod! ;)


Entryy
(aktív tag)
Blog

Nem sokára eljön az az idő, hogy aki tíz éves megbízható állapotú autót akar venni az sárgát fog vásárolni.
Lehet,hogy lesz benne 600e km, de az tuti annyi és az is,hogy nem állt 2 napnál többet és 10 maximum 15e km enként megkapta az olaj és szűrő cseréket, ahogy az összes többi alkatrész is idejében cserére kerül/t.


Rover623
(félisten)
Blog

Van benne vmi...:U
Csak hát nem mindegyik szaki ügyel ennyire a vasra...no meg ott spórolnak ahol lehet. :( A sok rövid táv nem kedvez a motornak...és a mai üzemanyagárak mellett csak a nagyon lelkiismeretesek állnak járó motorral a droszton...


Entryy
(aktív tag)
Blog

Ez a része nem releváns. Sokkal inkább,hogy Kft. vagy e.v. mindenek van előnye és hátránya.

A sok rövid táv... hát a motorok viszont legalább napjában csak egyszer melegszenek fel és hűlnek ki.
Meg a "szakiról" azonnal levágod milyen is a verda. De amikor egy egy nap állás 10 forint bukót jelent (nem ez nem a bevétel kiesés, ez a veszteség) akkor pont nem szórakozik egyik sem megbízhatatlan vacak alkatrészekkel

[ Szerkesztve ]


Traxx
(őstag)
Blog

Én a kocsimat elég nehezen tudnám szerintem eladni (2005-ös Suzuki Ignis). Nem használom minden nap, mert olcsón megúszom tömegközlekedve a melóba járást, viszont kell a kocsi, mert sok helyzetben létfontosságú. Így szerintem ha valaki eljönne megnézni, rögtön azzal kezdené, hogy mennyiről tekertem vissza 65 ezerre az óráját :U Nem hiszem, hogy könnyen hihető lenne, hogy 9 évesen tényleg ennyi, meg hogy vigyáztam rá, megkapta, amit kellett, és 1-2 kisebb karcon kívül nincs szembetűnőbb külső sérülése (ráadásul nem 3-ból van összehegesztve :D )


Lenry
(félisten)
Blog

lakótársamnak 97-es Bravaja van, valami 9x ezer km-el, mondtam is neki, hogy ha egyszer el akarja adni, senki nem fogja elhinni neki, pedig tényleg ennyi van benne, tizenéve ismerem a srácot, havonta ha egyszer előhozza a garázsból, akkor már szinte túl van hajtva.

ehhez képest az övével egykorú Passatomon tegnapelőtt fotóztam az órát, ahogy 333.333 km-n áll :D


Lenry
(félisten)
Blog

témához:
rengeteg a lelakott hulladék. pár sztori, amit az elmúlt hónapokban éltem át

A4: képen gyönyörű, ára a padlón, mindene szép és jó, nosza nézzük meg. a Holdon nincs annyi kráter, mint ennek a kaszniján volt és még a mai napig nem értem, hogy tudták olyan szögből lőni a fotókat, hogy nem látszódott a jégverés.

A4: M-es rendszám, frissen jött Németországból, csillog, tökéletes, nyugdíjaspaptólakicsakdísznekvette, magánszemély de már a fotókból látom, hogy áll körülötte másik két, hasonló korú gép, szintén friss rdsz-al: nepper. szerelővel elgurulunk, én meglátom, beleszeretek, ő felnyitja a motorháztetőt, azzal a lendülettel "ez törve volt, nem ilyenek a gyári Audi csavarok", próbakör, az autónak nagyon szimpatikus az út jobboldalán minden, mert nagyon arra húz, törött lengőkarok, köszviszpá.

Passat: "nincs semmi baja, most szedtük ki a formalinből, amibe Wolfsburgban begurították 15 éve", nem volt egy négyzetcenti egybefüggő lakkdarab rajta "hát igen, ezek ilyenek". aha jó.

a Passatot, amit végül megvettem, egy baromi fárasztó ürgétől sikerült elboltolni, de látszott rajta, hogy őszintén sajnálja, hogy elviszem a kocsit, meg hogy törődött vele, ezt lehet is látni a kocsin, apró nyűgjei vannak, mind olyan, ami inkább csak az agyam böki, hogy meg kéne csinálni, de nem valódi probléma.


Fr0z3n
(őstag)
Blog

Szokásos autóvásárlási szopás, én 2 hónapja vittem véghez a cserét. Szutyukiból T20-as celicába ;] Soha többé német autót. Swift előtt volt 3. Ez se tökéletes, de az élvezeti érték és a megbízhatóság a toppon van. Na meg értékálló. Meg a legfontosabb, made in japán. Nem európában összerakott, jók a mostani toyoták, de azért régi jobb. Osztákból jött, 230k km, 4 tulaj, összes papír a kezdetektől fogva. Szóval eddig baba :DDD
Amúgy nem kötekedésképpen, de mi a szösznek kell ekkora motor munkába járáshoz, évi 20k-s futásteljesítményhez?

[ Szerkesztve ]


Rover623
(félisten)
Blog

Amúgy nem kötekedésképpen, de mi a szösznek kell ekkora motor munkába járáshoz, évi 20k-s futásteljesítményhez?

Mert megérdemlem! :P

Komolyra fordítva: szeretem, ha van tartalék a jobb lábam alatt! :DDD
5 éve nem kaptam gyorshajtásért bírságot, szóval nem vagyok az a notórius száguldozós fajta...már csak a koromból kifolyólag sem! :DD
De ha olyanom van, kikerülöm a tötymörgőket...sávot váltok, ha a másikat jobbnak látom...és annó az MHSZ-es oktatóm azt mondta, a sávváltást lehetőleg minél hamarabb zavarjuk le...ne tartsunk fel senkit, ne kényszerítsük fékezésre! :DDD
No meg autópályán és országúton se hátrány, ha nem forogja szénné magát a motor! :C

P.S.:
Német utálatot nem értem...enyémet brazilok rakták össze amcsiknak meg kanadaiaknak! :P


Fr0z3n
(őstag)
Blog

Ez nem német utálat, de tény, hogy hamarabb vennék alfát mint fosvagent vagy kopelt :DDD
Amúgy engem se fotóztak még le, mindig a német autópálya felé kerülök hazafelé ha kicsit mehetnékem van ;]

[ Szerkesztve ]


Simi87
(senior tag)
Blog

az én vasamban 750.000 Km van, és az alap gondozáson kívül kapott 350.000-nél, meg most nem rég egy új kormányművet. (csak mert tipushiba. ;] ) Meg beletetettem egy automata váltót, amikor hozzám került.
És ez egy xar német autó.


Fr0z3n
(őstag)
Blog

Milyen kamionod van? :DDD


Simi87
(senior tag)
Blog

92-es 2.5-ös szívó 190-es. most egyedül van, de tervbe van véve még valami mellé, csak most nagyon kiköltekeztem magam. Ha 20 évnél fiatalabb lesz a jövevény, akkor egyértelmű, hogy japówagen lesz. Amúgy külső-belső állapotra szerintem azt mondaná bárki, hogy 150,000 van benne.
Na jó, a belsejére is költöttem, de az nem volt létszükség.


neduddki
(nagyúr)

HI!

mennyi annak a dugatyu kozepsebesseg eleri a 12m/s-t? meg jo hog y bija;- )))

udv

neduddki


Simi87
(senior tag)
Blog

2,5 literes motorból 94 lóerőt hoztak ki, persze hogy tartós. természetesen normál használatra elég is, a 130-as utazót és simán bírja. az 5 hengeres dízel járásáról, és hangjáról ódákat tudnék zengeni. :) Volt már Abarth fiatom, sor hatos BMW-m, új SX4 Suzuki-m, stb... de ő a kedvenc.


Fr0z3n
(őstag)
Blog

Egyik volt kollégámnak is 190-es mercije van 1.9es dízellel. Valami kegyetlen amit kibír és alig eszik.


kmisi99
(addikt)

Nekünk 13 éves VW polo 60 000km ment patent állapotú. :K


neduddki
(nagyúr)

HI!

w201ban 2, 2.2 es 2.5[l] dizelmotor vot

udv

neduddki


Simi87
(senior tag)
Blog

1983, vagy 1997 az.meg a 2.5 (2497) szivó, vagy turbo
A 2,2-es nem volt benne szerencsére.

[ Szerkesztve ]


neduddki
(nagyúr)

HI!

nezz utanna 83-85ig bizonyos piacokon

udv

neduddki


Fr0z3n
(őstag)
Blog

Akkor nen 190es, de 1.9D tuti. Nekem egyformák ezek a régi mercik :D


Rover623
(félisten)
Blog

Kérdésed nyomán feltámadt bennem a kíváncsiság: vajh' minő evolúciót jártam be az elmúlt tizenvalahány évben?
És az alábbi táblázat jött össze:


dabadab
(titán)
Blog

"ha a kínálat alját nézegeted (mármint egy kategórián belül az árat tekintve), akkor úgy látszik, manapság ezzel kell szembesülni."

Mondjuk az szerintem nem meglepo, hogy a kinalat aljaban a problemas autok vannak.
Mondjuk a korejuk szott nepmesek viszont bosszantoak, de a jelek szerint erre van igeny, mert hat te se torott meg lelakott autokat kerestel, hanem tipp-topp allapotban levoket, az atlagosnal olcsobban.


neduddki
(nagyúr)

HI!

enmost jarok a legyenegebbel az elmult 23 evben:- )

udv

neduddki


FehérHolló
(veterán)
Blog

Ugye vigyázol rám gepárd bácsi, hogy ne kelljen ilyeneket írnom? :)

Rover: Köszi a cikket, hasznosnak találtam.

[ Szerkesztve ]


Rover623
(félisten)
Blog

hanem tipp-topp allapotban levoket, az atlagosnal olcsobban.
Ez nem tudom, neked miből jött le? :U
Szerintem olyat kerestem, amiről a megvétele előtt megtudhattam, nagyjából mennyit kell ráköltenem, ha megvettem.
A szervizbe csábított A6-os arcnak is megmondtam: nem azért nézetem át a szerelővel, hogy aztán minden megtalált hiba után kaján vigyorral faragjam lefelé az árat súlyos tízezrekkel! :(
Azt szeretném tudni, hogy az egész hóbelevanc belefér-e a keretembe.
Speciel nagyjából 1.5M HUF keretem volt. Nekem igazából majdnem mindegy volt, ez 900e vételárból és 600e javítási költségből, vagy 1.3M+0.2M változatból jön össze.
Ha a végösszeg jóval túllépi a keretemet (vagyis nem enged annyit az árból hogy beleférjek), akkor egyszerűen nem veszem meg! Ő nem veszít semmit, mert ingyen kapott egy állapotfelmérést, a vasat meg eladja majd vmi baleknak annyiért amennyiért nem szégyelli! :DDD
Hiszed vagy sem, pl. a két BMW árát már az én megvizslatásom után azonnal komolyan csökkentették az eladók a hahu-n! :B
A gond ott van, hogy a legtöbben mereven elzárkóztak az én szervizemben való átvizsgálástól! :(
Esetleg azzal jöttek, hogy majd ők választanak szervízt, mert az enyém tutira ellenük fog dolgozni, nekem fognak kedvezni... :F
Hiába magyaráztam:
- ha sok hibát találnak, magas a tervezett javítási költség, nem veszem meg az autót, ergo nem ők javítják, nem keresnek pénzt!
- ha kevés hibát találnak, és megveszem az autót, ha utána kiderül hogy vmit benéztek (gyk. elqurták) és jóval többe kerül(ne) nekem, lehet hogy azonnal máshova viszem az autót, de minimum a javítás után elválunk egymástól...vagyis (hosszú távon) megint csak veszítenek a dolgon!


neduddki
(nagyúr)

HI!

ha ram hallgaxx gyuvo heten mar egy hardtop mx5be tolod magad az osztrak szerpentinek fele:- )))

uvc

neduddki


FehérHolló
(veterán)
Blog

Ne csábogassál már. :)

Előre leszögezem, hogy szerintem valami bűzlik a Hondával, de az első olyan autó, amire aszondom, hogy megnézném.

[ Szerkesztve ]


j-cool
(tag)
Blog

Nekem szerencsére a 3. kocsi amit megnéztem tökéletes volt. 1998-2001 közötti A4-et kerestem 1.9 TDI-vel.

Első amit láttam: ház kertjében állt 4-5 szintén eladó kocsi társaságában. Jól felszerelt, gyönyörű kék, jól egyben van, de volt törve, motorháztető be van szorulva (elejét érte egy ütés), km óra visszatekerve (olyan emberrel mentem, aki tekert már ilyen típusú autót és egyből kiszúrta :) )
Tudtam, hogy nem veszem meg, de mindegy kipróbálom. Jól meg, jól megáll jól kanyarodik. Természetesen az eladó szerint tökéletes. Kérdezzük hol a szervízkönyv ami a hirdetésben volt: jaaaah elírtam, bocs, valójában mégsincs… Motor nem volt hideg amikor mentünk…

Második: egy parkolóban áll, kijött a tulaj, hozta a bikakábelt (egyből egy akkucsere…). Külsőre méregzöld, bőr belső. Viszont kívül belül csupa-csupa karc. Ki sem próbáltuk.

Harmadik: Egy házánál dolgozó kereskedő. Szürke kocsi, full hideg (minuszok voltak akkor) motorral gyönyörűen indul, az eladó sorolja a kocsi hibáit (kavicsfelverődések), ő maga hoz rétegvastagságmérőt, és neki is ilyenje van (a típus szerelmese). A kocsi tökéltesen, jó vezetni, jól kanyarodik, tudtam, hogy az enyém lesz, de ennek már 2,5 éve.

Azóta a kötelező olaj és szűrőcserén kívül: generátorcsere, lengőkarcsere, kuplungcsere, fék betét és tárcsa csere.

Otthagyni nem hagyott ott soha, jól megy, 5-6 litert eszik, 1 tankolással 1000 km… mondanom sem kell, hogy egy kutas haverom sincs :)

Viszont konklúzió, hogy az ember is fontos akitől veszi az ember, akitől én vettem egyből szimpatikus volt és tiszta lapokkal játszott, ez nagyon tetszett benne.


j-cool
(tag)
Blog

Én amúgy A6-ot vettem volna 1.9 (nem PD) TDI automatával. Megbízható motor, régi jól bevállt konstrukció a váltó.
Bár nem túl dinamikus, de a minden km-en traffipax lesz országában ez szerintem nem is elvárás lassan.


Rover623
(félisten)
Blog

Update!
IX. stáció.


Rover623
(félisten)
Blog

Rühellem a politikát, de hát nem barlangban, remeteként élünk...még ha kedvem is lenne hozzá gyakran. :U
Egyre több ismerősöm, kollégám értesül az autócserémről. Reakciók:
- benzinkutat is vettél hozzá?
- vén szar!
- "de jól megy egyeseknek"
- minek ekkora csatahajó?
- mennyit eszik ez, 15-16 litert, mi?
- jó drága lehet rá a gumi!

És meg sem hallgatják igazából a válaszokat...
Ráadásul: nem fogyaszt többet, mint terveztem...sőt, bizonyos helyzetekben olyan értékekkel közlekedem, amin a legtöbben csak gúnyosan vigyorognak, egyértelműen hazugságnak gondolják.
A gumi nem extra, direkt kerültem a 17-18"-os felnikkel árult hülyegyerek autókat.
Az anyagi helyzetemet firtatók/irigylők mindegyike legalább kétszer-háromszor többért vásárolt legutóbb autót, mint én.
Sajnálom ezeket az embereket...csak az anyagiakat, a költségeket, a gondot látják...:(
Biztosan bejátszik egy ilyen szituban az ember alapbeállítottsága is, de komolyan közrejátszik az évtizedek óta tartó szar gazdasági helyzet, aminek kialakulásában az egyik bűnös egyértelműen a sok tehetségtelen politikus "jótékony" tevékenysége...


Rover623
(félisten)
Blog

És igen! :C
Megjött a kulcs az USA-ból, próba megvolt...nyit-zár, ahogy kell...55 dodót megért! :DDD
Most már csak "vésni" kell és megbarátkoztatni az immóval! :R


Rover623
(félisten)
Blog

SAI pumpa is megjött...tényleg dobozban, tényleg nem volt még használva! :C
Negyed áron a fellelhető legalacsonyabb magyarországi árhoz képest! :U
Hallottam már innen-onnan, szakmában sok évet eltöltött embertől is: bőven van pénz az autó alkatrész bizniszben! :O

[ Szerkesztve ]


Balage21
(tag)

Ezt tapasztaltam én is. Az autómhoz kellett alapjárati állító motor. Bosch gyártmány ára 40.000 Ft környékén mozog boltokban. Ebayről rendelve postával együtt volt 12.500 Ft. :)


Rover623
(félisten)
Blog

Pumpa beszerelve!
Hiba megmaradt! :O
Kb. 50km megtétele után egy gázelvétel során ismét P0491 és P0492.
Nem tudom, hogy a hiba okozza, vagy esetleg ez a hiba (egyik) oka, de amikor jelentkezik a hibakód, az autó fogyasztása bizonyos helyzetekben gyakorlatilag megduplázódik! :Y


FehérHolló
(veterán)
Blog

Csöveket átnézted, nem repedt, nem túl kemény?


FehérHolló
(veterán)
Blog

nem tömődött el? :)

üzenetek