[Re:] [Stanlee:] Google Duplex - szuperjó, de... - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

"A fodrász ott tart mintha a személy hívta volna fel, neki ez nem kiesés."
Hogyhogy nem kiesés? Láttál te már fodrászt hajvágás közben időpontot egyeztetni? Szeretnéd, hogy időpontot egyeztessen telefonon, miközben a Te frizurádat csinálja?
Egyébként eszembe jutott még egy érdekes problémakör. A legtöbb cégnél nem minden fekete/fehér. Egy ügyfélszolgálatosnál előfordul, hogy főnöki utasításra hazudnia kell. Hogy történne ez egy gépi asszisztensnél? Talán nem is a leprogramozhatóság lenne a probléma, hanem ennek a morális következményei.

[ Szerkesztve ]


Divinity
(őstag)
Blog

" Hogyhogy nem kiesés? Láttál te már fodrászt hajvágás közben időpontot egyeztetni? Szeretnéd, hogy időpontot egyeztessen telefonon, miközben a Te frizurádat csinálja? "

Igen láttam. Nem közben egyezteti. Csörög a telefon, megáll, felveszi, egyeztet, folytatja. Ez így működik. Nem tudom te milyen fodrászhoz jársz de ahol telefonon egyeztetenek időpontot ott így működik. :)
Vagy nálatok hogy megy? Csak az kap időpontot aki épp akkor hívja amikor nincs senki? :D

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Igen, így működik, de ez nem jó és pont azért lenne hasznos az AI, hogy ez megváltozzon. Gondolj bele! Te mikor telefonálsz a fodrásznak? Nyilván akkor, amikor épp ráérsz telefonálni. Ez sem a legjobb megoldás, de még mindíg egyszerűbb kezelni, mint a fogadó oldalon, ahol a Te beillesztett programodhoz (vagyis ahhoz, hogy most telefonálsz) realtime kell alkalmazkodni. Vagyis, az adott szituban a fodrásznál fontosabb lenne az AI, mint nálad.


Stanlee
(őstag)
Blog

Nem kell AI/MI ahhoz, hogy az ember a fodrasznal/kozmetikusnal/kormosnel/stb. idopontot foglaljon. Van erre ingyenes megoldas mar most is, sot, weboldal sem kell hozza. A lenyeg, hogy a fodraszneni egesz turhetoen tudja egy alkalmazason belul is magat szervezni, celszoftverrel, es ha mar csak feleannyi hivast kap, mert vannak, akik online foglalnak idopontot, mar megerte az atteres.

Ezt az egesz AI felhivja embert, vagy ember beszel AI-vel olyan megoldas, amikor egy manapsag relative egyszeruen megoldhato problemat sokkal nagyobb eroforras felhasznalasaval oldunk meg.


UnA
(Korrektor)
Blog

"... amikor egy manapsag relative egyszeruen megoldhato problemat sokkal nagyobb eroforras felhasznalasaval oldunk meg."

Viszont ebben az esetben, a fodrásznál az egyszerűség továbbra is a toll és a határidőnapló felé mutat :)


Stanlee
(őstag)
Blog

Nem, mert ahhoz, hogy bevigyen a hataridonaploba a ket szep kezevel, ha munkaidoben hivom, nagy valoszinuseggel valami munkafolyamatban van. Vagy felveszi, vagy nem. Ha nem, ujra kell hivnom, vagy o hiv vissza, de nem biztos, hogy akkor meg pont en raerek. Ha tudunk is egymassal beszelni, ha eppen nem jo neki az idopont, akkor valami mast feldob, de az is lehet, hogy a felajanlott idpontok kozul egyik sem felel meg, tehat total felesleg raboltuk egymas idejet. Mi van, ha este 11-kor jut eszembe, hogy holnaputanm de jo lenne elmenni fodraszhoz, nem tudom lecsekkolni, hogy van-e szabadideje, stb.

Ez olyan, mint amikor 20 evvel ezelott a legtobb boltban nem tudtam bankkartyaval fizetni, ahol meg lehetett, pont az a penztaros nem tudta, hogy mi fan terem a POS terminal. Ma magatol ertetodo, hogy kartyaval fizetsz, szinte mindenhol van terminal es a 60 eves kasszasneni is tudja kezelni. Szoval majd egyszer a fodrasz is eljut odaig, hogy egy app-ban kezeli az idopontjait, kortol fuggetlenul. Mert ra lesz kenyszeritve, mivel a fizetokepes generacio megkoveteli tole. Ugyanigy a tobbi szolgaltato is, aki most nem tudja elkepzelni, hogy ne hataridonaplo es ceruza komboval jarjon. Az, hogy nem hasznalja a rendelkezesre allo lehetosegeket, nem az en bajom.


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

"Ezt az egesz AI felhivja embert, vagy ember beszel AI-vel olyan megoldas, amikor egy manapsag relative egyszeruen megoldhato problemat sokkal nagyobb eroforras felhasznalasaval oldunk meg."
Ez ugyanaz a témakör, mint az önvezető autóknál. Azokat is meg lehetne sokkal egyszerűbben csinálni, csak akkor sose lennének bevezetve, mert egyszerre kéne átállnia mindenkinek. Ami lehet 200 évvel később megtörténne, de így gyorsabb. Itt ugyanez a helyzet, nyilván ha mindenkinek lenne full digitális rendszere, akkor nem kéne kommunikálni. De a Google nem tudja bevezetni mindenkinek a digitális rendszert, ellenben tud fejleszteni olyat ami tud kommunikálni emberekkel. Egyszerűbb lenne máshogy? Persze. Reális? Jelenleg nem.

Egyébként nagyon nehéz lesz kikényszeríteni addig, amíg az emberek többsége jobban bízik a személyes kontaktusban, mint a digitális rendszerekben. Nyilván egy 20 éven belül ez változni fog, amikor a 2000 után születettek felnőnek és jelentős vásárlóerők lesznek. De jelenleg nagyon-nagyon sok ember szívesebben beszél telefonon ügyintézővel, mint matat egy weboldalon. Ne kérdezd miért, én se értem, de a gyakorlat ezt mutatja.

Nyilván ebben az is benne van, és emiatt sem egyértelmű, hogy annyira megéri a digitalizálás a szolgáltatóknak, hogy időnként ezek a rendszerek bizony megnyeklenek. Jó esetben erre a user is rájön, és akkor ugyanúgy tud telefonálni, de rosszabb esetben a user azt látja, hogy minden ok, csak mégse az. Jártam már így pizzarendeléssel meg asztalfoglalással is és nem technológiai analfabéta vagyok akinek kiírod nagy piros betűkkel, hogy "NEM SIKERÜLT A RENDELÉS" és nyugtázza, hogy oké akkor hozzák a pizzámat (ilyen is van). Szóval amikor azt számolod, hogy hogyan térül meg a digitális rendszer, ne csak azt számold bele, hogy mennyi időt nyer a fodrász mert nem kell felvennie a telefont, hanem azt is számold bele, hogy esetleg ügyfelet veszthet a rendszer miatt.

[ Szerkesztve ]


mephi666
(nagyúr)
Blog

itt kecskeméten nem egyszer jártunk úgy egyik helyen, hogy alapból 1-2 óra náluk egy kiszállítás és amikor 3óra elteltével hívtuk őket, akkor "nem kapták meg a rendelést" :U fodrászom meg a papír+toll+telefon híve... általában fb-n írok neki, amire általában gyorsan válaszol, de gyakori az is, hogy ott ülök a székben és akkor hívogatják és ír be pár időpontot... engem nem zavar: amikorra odahív +/- 5perc és már kezdi is a hajvágást, jól megcsinálja, gyorsan és nem túl drágán... (nem úgy mint az előző fodrászom: elpletykált egész nap, odahívott mondjuk 17:00-ra, akkor még elküldött hogy vannak előttem és menjek vissza 18:00-ra, aztán 19:00kor talán elkezdte a hajam és 20:00-ra haza is értem :U pár ilyen alkalom után meg is untam)

ui: engem igazából nem zavarna az sem, ha robottal kommunikálnék... lényeg, hogy az adott "probléma" meg legyen rendben oldva... :K ...mellesleg ha a gyökér ügyfélszolgálatosokat cserélnék mindigkedves és precíz robotra, örülnék is neki

[ Szerkesztve ]

üzenetek