[Re:] [Stauffenberg:] Romokban a Bazilika! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


EczkE
(addikt)
Blog

Újabb igényes videó. :K


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Nekem a végeredmény nem annyira jön be, nem az én stílusom, de szakmabeliként a forgatás nagyon tetszett! :) Sajnos hiába hivatkoztam erre a "kollégáknál", nem akartak közelebb engedni az eseményekhez, szóval egy saroknyi távolságból bámészkodhattam, de így is volt bőven látnivaló! :)

Mindenesetre számomra élmény amikor láthatom élőben a különbséget egy magyar filmes produkció és egy külföldi között. Ég és föld... és sajnos csak a mocskos anyagiak miatt, mert hazánk filmesei is rettentő jók (na nem a Csányi Sándoros szerelmes vígjátékokra gondolok).


nincsisbéla
(aktív tag)

Jóóó! :R


aero.
(veterán)
Blog

Vitzes, hogy a fordulatszámmérő helyett a km óra pörög fel.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Egyébként készítettem a forgatásról mobillal két (értékelhetetlen) képet. Ha tudom előre akkor teleobjektívvel megyek. De akit érdekel az ide kattintson: [KÉP1] [KÉP2]


Psychonaut
(addikt)

Csak ket pedal van, megis valt.


koshmar
(őstag)
Blog

Holott ez a Jeep automata váltós... (már abból is látszik, mekkora taposója van a fékpedálnak).

Szóval ez egy bődületesen nagy fail.
De amit .aero írt, az is...

[ Szerkesztve ]


Avicularia
(veterán)

Nem olyan elképzelhetetlen az,ha kipörögnek a kerekek tapadás hiányában,pont így szalad fel a sebességmérő.


aero.
(veterán)
Blog

Ne viccelj, ez egy Jeep, ráadásul még tél sincs. :DDD


Crystalheart
(senior tag)
Blog

Jó lett :) Bár arra nincs mentség, hogy azok a magyar produkciók is bődületesen bénák, amikhez szinte nem is kell effekt.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Azért Tarr Béla filmjei vagy mondjuk a Pál Adrienn nem éppen béna produkciók. Nyilván egyikben sem a csöcsök, fegyverek, robbanások, autós üldözések és transzformerek játsszák a főszerepet...

Őszintén szólva nálam az ilyen giccsparádé nem nyerő, nálam nem a Michael Bay hatás az ami jóvá tesz egy filmet.

Persze az tök más ha pont ezen tulajdonságok mentén mérjük magunkat a nyugatabbi produkciókhoz. Az USA-ban a film nem művészeti alkotás, hanem árucikk és pont az a lényeg, hogy minél több látványos effekt legyen egy kupacra halmozva, hogy az átlagos mozinéző nyála belefolyhasson a popcornos kosárba. Épp ennek megfelelően hatalmas bevételek mellett dolgoznak és ott az számít jó filmnek ami reteksok pénzt hozott a konyhára.

Arról nem is beszélve, hogy az összes létező díjátadón a "Legjobb film" díj tulajdonosa a producer. Az az ember aki a legtöbb esetben csak a pénzt adta... befektetett, mint bármilyen más üzleti tevékenység esetében, de lényegi munkát nem végzett.

[ Szerkesztve ]


baluka26
(veterán)
Blog

Remány rabjai Frank Darabont rendezésébn, és ebben nem volt semmi speciális effekt, és ehhez hasonló filmet soha nem fognak a magyar szakik csinálni.


Crystalheart
(senior tag)
Blog

A Torinói ló c. filmet még nem volt alkalmam megnézni, de amit Tarr Bélából korábban láttam, az extrahosszú unalmas vágásokkal, amiket még a felvételin is ki kellett fejteni a jellemzésébe (kétszer!), na az szerintem egy európai elfajzása a filmnek. Nem szeretem ezeket a félművészfilmeket. A Pál Adriennek is tipikus európai, vagy jobban mondva újmagyar feelingje van. Ezek a nyugat számára nem túl fogyaszthatóak, nem érünk velük szinte semmit. Pedig ott sem csak az effektparádé filmek tarolnak. (Pl. népszerű volt az Én, Pán Péter is, vagy a rossz marketing és viszonylag kevés néző ellenére jó kritikákat kapott az Út Terabithia földjére is. Vagy a kosztümös filmek, a kosztüm olcsó, pl. Hideghegy, ami nem csak a sztárok miatt jó. És baluka26, ott a pont. :) Bár remélem, hasonló szintű még kitelik majd a jövőben.) De van egy módszerük a vágásra, a történetvezetésre, a drámai hatásokra, a színelésre (!), amit mi még valahogy nem vettünk át. Sebaj, annál kisebb a konkurencia.

Michael Bayről csak ennyit :DDD Én sem szeretem.

A napfény íze jó film volt, néhány furcsa vágást leszámítva - bár már rég láttam, homályosak az emlékeim. Több most hirtelen nem jut eszembe a kortársnak számító magyar filmek közül.

[ Szerkesztve ]


Dany007
(veterán)
Blog

Valaki segítsen már miért hívják ezt Bazilikának? Mi a rendes neve?
Mert úgy tudom, hogy a bazilika az egy megnevezés, mint mondjuk a templom, kápolna vagy hasonló, de nem tulajdonnév!

Jómúltkor voltunk Pesten ismerőséknél, és elsétáltunk eddig a bazilikáig... Eszméletlen gyönyörű, monumentális. Kérdeztem mi ez? :C Erre mondják, hogy ez a Bazilika... Mondom oké oké, de milyen? Hát semmilyen ez csak Bazilika...
Nem tudom elhinni, hogy nincs ennek valami rendes neve? Olyan ez mintha azt mondanám a Mátyás Templomra, hogy Templom, az a Templom... :S


Crystalheart
(senior tag)
Blog

Szent István Bazilika :) De általában csak röviden Bazilikának hívják, ahogy az Esztergomi Bazilikát sem az igazi nevén nevezzük. Bár a Szent István Bazilika nevet azért szokták használni.

[ Szerkesztve ]


Dany007
(veterán)
Blog

Na mondtam én, hogy van ennek neve! :C
Thx!


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"A Pál Adriennek is tipikus európai, vagy jobban mondva újmagyar feelingje van. Ezek a nyugat számára nem túl fogyaszthatóak, nem érünk velük szinte semmit."

Miért is nem? Miért fontos, hogy ott is érjünk vele valamit? Nyugaton az eladhatóság a lényeg és a legtöbb esetben ez a tartalom rovására megy. Ne érts félre, nem az a baj, hogy vannak olyan filmek amik csak üres, de látványos mesék, mert kell olyan is. Nem nézhet az ember mindig drámát. Csak kissé gáz, hogy az USA filmkultúrája valahol a Transformers és az Avatar közé tehető... sajnos utóbbira néha még a művészi jelzőt is alkalmazzák. Aztán jön egy olyan film, mint az Inception és a közönség teljesen hanyatt van tőle dőlve... azt hiszik, hogy ez a filmművészet kiemelkedő darabja, csak azért mert az átlagos tucat lövöldéktől kissé komplexebbre sikerült.

De ha megnézed a Sundance felhozatalt akkor ott is főleg az tűnik fel, hogy ezek is profitorientált darabok (jóval kisebb volumen mellett), csak szókimondóbbak és nincs teljesen leszarva a tartalom.

Nekem a részemről nincs bajom az európai (esetleg kifejezetten a kelet-európai) filmezéssel és ezzel a szájízzel. Az USA népsége amúgy sem kíváncsi semmire ami komolyabb gondolatokat ébreszt mint a patriotizmus vagy a keresztény dogmák bálványozása. Akkor meg miért is kéne a torkukon letömni? Főleg ha ehhez teljesen ki kéne facsarni ezt az egyedi, talán kissé balkáni stílust, hogy Hollywood-kompatibilissé váljon...

[ Szerkesztve ]


baluka26
(veterán)
Blog

Profitorientált?
Én még nem láttám nyereséges amcsi topfilmet. Ez miért van? :))


danih
(addikt)
Blog

fake


Dany007
(veterán)
Blog

Ezt most, hogy érted? Csak irónia?
Ott van jó példának a Skyline c. film. Mindenhol mindenki lehúzta a pi***ba hogy milyen szar. Végülis az is. Kemény 4,5 pontot kapott imdb-n.
A poén, hogy mindössze olyan 10-12 millió dollárból csinálták és már 20 milliót hozott vissza. Készül is a második része.
Gondolom Transformesből se azért csináltak 3 részt mert már nem tudták mire költeni a zsebpénzüket...

Szóval wikipédián vagy imdb, egyéb helyeken utána lehet járni mekkora kiadással és bevétellel járt 1-1 híresebb amcsi film. De a lényeg az, hogy nagyobbak híresebbek mind nyereségesek és nem is kicsit. (az Avatar már közel 2 milliárd(!) dollár(!) bevételt hozott)

Persze, ettől függetlenül én nem állítom, hogy istenkirályok az amcsi filmek. De egy biztos, a híres hollywoodi filmek túlnyomó többsége piszkosul nyereséges.


baluka26
(veterán)
Blog

Hollywood accounting. Keress rá.
Egyébként ott a filmkészítési költség és a bevétel szerepel. Ebből még nem tudsz profitot számolni.

[ Szerkesztve ]


rt06
(veterán)
Blog

letezik belole az 5 sebesseges automata mellett 6 sebesseges manualis valtoval szerelt valtozat is


rt06
(veterán)
Blog

ha ilyesminek szeretnel utananezni, akkor inkabb boxoffice
pl a skyline-nal szepen latszik, hogy az altalad emlitett 20 misi csak az otthoni bevetel, emelle vilagszerte osszeszedtek meg 45-ot (raadasul ez is kozel egy eves adat)


baluka26
(veterán)
Blog

A Forrest Gump itt is elég sikeresnek néz ki, de:
"Winston Groom's price for the screenplay rights to his novel Forrest Gump included a share of the profits; however, due to Hollywood accounting, the film's commercial success was converted into a net loss, and Groom received nothing. That being so, he has refused to sell the screenplay rights to the novel's sequel, stating that he "cannot in good conscience allow money to be wasted on a failure" "
forrás

[ Szerkesztve ]


rt06
(veterán)
Blog

olvasd vegig az egesz cikket, szepen kifejti, hogy nem vesztesseges az


baluka26
(veterán)
Blog

Papíron az.

[ Szerkesztve ]


Crystalheart
(senior tag)
Blog

Csak az épp a filmeseket nem érdekli, már azokat, akiknek volt annyi eszük, és a bevételre kötöttek jutaléki szerződést. :DDD

Stauffenberg: Mintha elsiklottál volna a hozott példák fölött. (De még sok tucatot lehetne mondani.) Az, hogy az USA-ban a filmek 99%-a trágya, még nem jelenti azt, hogy a maradék nincs is, sőt, amennyi filmet készítenek egy év alatt...

Azért baj, mert a filmművészet sem egy önmagának való sznobkodás kellene, hogy kegyen. Mit lehet közvetíteni egy olyan filmmel, amit adott esetben csak pár ezren néznek meg a világon? Mit ér vele az ország? Javítja az országimázst, terjeszti a magyar kultúrát? És az alapvető célját, a tömegek szórakoztatását betölti? Egy fenét. Gyakorlatilag semmit nem érünk ezekkel a mai magyar filmekkel. És ezen fogok én változtatni.


koshmar
(őstag)
Blog

Tuti, hogy a manuális változatokat amerikai piacon kívülre (is) szánták, mert ott (mármint Amerikában) az autók 85%-a még mai is automata...

A videó egyébként akkor is fail, mert ekkora taposóval ellátott fékpedál csak az automatáknál van.

[ Szerkesztve ]

üzenetek