üzenetek

hozzászólások


sdd2
(veterán)
Blog

Sok a különbség persze, meg hozzá kell tenni, hogy ebben az 1.4 Turbós verzióban 6 sebességes váltó van, de a légellenállás és a gördülés ellenállás is sokat számít, de fontos megjegyezni, hogy kvázi majdnem mindeggyik Suzuki motor keveset eszik a versenytársakhoz mérten is. De függ a sofőrtől is meg a forgalomtól is!


apaszka
(veterán)

:K

szerk!
(#14) vodkaboy22 v
Barátom a fórumomon ezt írta róla!

" Fogyi: 6,17 l/100 km. 667 km-s távon, ebből kb. 420 km országúton és lakott területen, 80-90 km-s sebességgel, lakott területen 50 km/ óra. Most kb. 3500 km van a kocsiban.
Ez nagyon jó fogyasztás, automata és négy kerék hajtás, benzines motor 1.6.
Elégedett vagyok!

Lauda#1

Nekem SX4 em van!
Magas autó,de 7,1 -7,4 et nálam eszik pályán tempósan haladva!

Ha odafigyelek akár 5 körül jön ki! Persze 100 at nem átlépve városon kívül!
De tény,hogy evett alatta egyszer. Nagyon betartva mentem 200 km et,és ráértem odaérni! De csak teszt miatt volt. Most 8 éves múlt 92000 km van benne.

[ Szerkesztve ]


Pityu.
(nagyúr)

Jók azok a terepjárók,nekem még úgy ahogy a dacia duster tetszik ami úgy külsőleg is szépen fel vannak szerelve,de igaz mások az igényeim,néha csak a dízel fogyasztását irígylem,de amúgy elégedett vagyok a fluencel,na meg ár érték arányba is ez volt a legjobb,meg nem is akartam többet költeni új autóra mint ennek az ára.

Amúgy nem azt mondom,hogy városban sokat használom a fluencet de biza előfordul párszor így vegyesben is egyszer volt max 7liter amúgy olyan 6,6-6,7 ből kijött

#sdd2

Hát azért as kevés fogyasztással vitáznék mert többen is pl az SX4 fogyasztását mondták ,hogy sok,meg talán mg az ignis re is volt panasz de azt nem merem bizton állítani.

[ Szerkesztve ]


apaszka
(veterán)

Ha nem pályán járok,és vegyesben használom,6,7 et eszik!
Nyomom neki,mert szereti.
Pályán 130 felett már a magassága miatt is jobban eszik ,és a zaj már előjön rendesen! 190-200 nál már nem igen élvezhető a zene a fogyi meg......
De szeretem a magas autót,és nem vennék újra alacsony kivitelt mint annó!

Hogy többet eszik? Amennyit adok neki. Annyit mindig megeszik!

Vitara tetszene,és majdnem sikerült átülnöm bele. Sajna a Merkantil Bank :W :W :W :W

[ Szerkesztve ]


Pityu.
(nagyúr)

Hát én hál isten nem bankoztam az autó vásárlással,aztán lehet ez az első és utolsó új autóm.Amúgy meg lepődtem mikor a fluencébe ültem megane classic után,sokkal magasabb meg tágasabb.Meg váltogatás is hülyeség szerintem.


Kaiku
(senior tag)

Hagyd rájuk úgy is jobban tudják. Nekem anno a Jetta 1.4 TFSI, négy személlyel 140-150km/h között Magyarország-Szlovénia-Magyarország csak autópályá (1100km), nem Tescos szutyok benzinnel evett 6,9L-et. Amúgy, szerintem a 6,2m ezért a 2WD-s változatért nem túl sok, mivel egy hasonló felszereltségű, igaz 1.6 diesel Focus SW 7m felett van. Igaz az is listaár.


apaszka
(veterán)

Most tettem bele 270 km et!
Oda fele 100-110 el végig 5,6 lett a fogyim,vissza fele kicsit jobban nyomtam,így 6,2 lett!
SX4 1.5 benzines! [link]

Jól eszik tényleg! :K


Pityu.
(nagyúr)

Úgy látszik el kell adnom a fluencet túl sok az a 6,4-6,5 literes fogyasztás,igaz nincs csak 5 sebességes váltóm.


Motion_Blur
(félisten)

Kolléga fogyijára számolj rá fél litert mert kb annyi a különbség az óra által kiírt és a valós fogyasztás között.


apaszka
(veterán)

Ne add el. Jó 🚗 az. Van egy kollégának, tetszik nekem is.
Annak ellenére, hogy 15 éve csak Japán autókat veszek.


Tanisz
(senior tag)
Blog

Nem tudom, ki hogy van vele, de valahogy én szkeptikus vagyok ezekkel a kis hengerürtartalmú turbós motorokkal kapcsolatban. Nem tartom egészségesnek, hogy egy kis motorból kifacsarjanak minden erőt.

Mind benzines, mind dízelben, főleg a szervizelés miatt.

Biztosan jók, nem megcáfolni akarom más véleményét,tapasztalatát, saját véleményem.

Decemberben adtam el az 1.8 vvti Avensisem, szívó benzines, 16 szelep, 128 paci, 1320 kg, de valahogy ezek után sem szeretnék kisebb hengerürtartalmú autót, sem turbósat.
Anno mikor megvettem tartottam tőle, hogy magas lesz a fogyasztása, de meglepett. Előtte mondig 1,4es autóim voltak, igaz nem turbósak.
A városban persze, dugóban, megette a 7,5-8L-t, viszont vegyesben 6,5 bőven elég volt Neki. Sőt 1200 kmes úton, nyaralni mentünk meglepett, mert volt 5,1 L is két tankolás között, igaz utazó sebességnél 60-100 km/ között mentem. Bár először azt hittem rossz az óra, valamint rosszul számoltam, de nem.

Most is szívó benzineseket nézek, kombiban, bár olyan ritka mint a fehér holló, sajnos.

A tendencia miatt sajnos lehet be kell vállalnom a turbós motorral szerelt autókat, nem jó szívvel, mert már a szinte mindenki csak azokat gyártja :(


8th
(addikt)
Blog

Hogy jött ki ez a 6.1L? 70km/h + tempomat? :D


Zsolto
(őstag)

Nézd meg a 2.0 DCi Lagunát. Nissan motor, láncos vezérlés, 175 ló, országúton és autópályán nagyon jó fogyasztás. Ott van köbcenti is és lóerő is :)


sdd2
(veterán)
Blog

90-110 km/h ügyelve a váltásra, motorféket használva tempomat nélkül.


sh4d0w
(félisten)
Blog

Probaltam az elozo Vitarat, 2L-es diesel. Erzesre olyan volt, mint a Stift: szuk, gyenge, hangos. 7 millaert meg autot is lehet venni - lehet, hogy kategoriajaban olcsonak szamit, de hogy senki nem tudna rabeszelni, az tuti.
Nem mellesleg azt tapasztaltam a kornyezetemben, hogy aki igazolni akarja, milyen jo vetelt csinalt, annak kijon a 6 liter koruli fogyasztas Suzukira, akit nem erdekel, annak masfel ket literrel tobb.
Kiprobaltam Ignist is, az sem gyozott meg rola, hogy a Suzuki az en autom.

Ja, a 6.2-es fogyit azert sem akarom elhinni, mert ha 1500-as fordulatnal mar megy a turbo, akkor gyakorlatilag nincs olyan hasznalhato fordulatszam-tartomany, ahol nem megy, az pedig lenyegesen nagyobb uzemanyag felhasznalast jelent.

Tanisz: sajna a hulye euro-normak miatt keptelenseg kicsi, turbo nelkuli benzines autot venni.

[ Szerkesztve ]


Pityu.
(nagyúr)

Tudom én,hogy csalnak a fedélzeti komputer mutatói vettem észre pl mikor én tankolok a fluencébe az elfogyasztott benzin mennyiségre mindig többet mutat 1,5-2 literrel de inkább többet mutasson mint kevesebbet :)
Meg olyan is szokott lenni nem megy le hosszú távon se a pillanatnyi fogyasztásmérő 7 liter alá aztán meg kiszámolva tankolásnál meg 6,5liter a fogyasztás.

#apaszka

Nem adom el,hülye lennék :)

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Csak ezért kérdeztem mert ismerősöm is ilyet hajt lent délen (Baja) ahol még pici dombocskák sincsenek nemhogy komolyabb emelkedők és annak ellenére hogy egy 50+ éves higgadt sofőrről beszélünk neki még 1x se ment le a vegyes fogyasztása 7liter alá. Hosszabb távokon országúti tempónál (51-es út, Baja - Budapest) kér 6.5 litert de úgy, hogy annak az útnak nagyon max. a 15%-a a lakott terület ahol lassítani kell a többin végig lehet teperni egy kényelmes egyenletes tempóval. Nálad pedig "ugyanaz" az autó elmondásod szerint 80-110km/h között a kanyargós, sok emelkedővel településekkel tarkított úton 4személlyel plusz némi csomaggal 6.1L? Megbántalak vele ha azt mondom hiszi a piszi?


Rusi
(senior tag)

Nem muszáj elhinni, de én is igazolom a valódiságát, mivel én voltam az egyik a 4 személyből, aki benne utazott (és vezettem is az autót, bár nem a lengyel út során). Ráadásul a kanyargós-emelkedős útviszonyok miatt a hatodik sebesség szinte alig volt használva, mert annak a hosszú áttételezése nem ilyen körülmények közé való. A klímát keveset használtuk, inkább fűtöttünk, mivel elég hűvös volt.

Amúgy a turbó levegőt tol a motorba, nem pedig üzemanyagot, szóval nem értem, miért lenne ettől automatikusan nagy a fogyasztás is, ha mondjuk 2000-nél már elváltok (mivel épp az a lényeg, hogy nem kell 4-5-6 ezerig kiforgatni, mint egy szívómotort, hogy toljon a nyomaték).

[ Szerkesztve ]


Rusi
(senior tag)

Nem tisztem védeni a Suzukit, viszont az előző Vitara egy 2009-ben, az Ignis pedig 2003-ban bemutatott autó, azaz egy 7 és egy 13 éves konstrukció alapján alkotsz véleményt. A Swift egyébként is kisautó, a jelenlegi változata is (ezzel együtt nem szar, de azért ez sem mai gép már), tehát nulla köze van a Vitarához vagy mondjuk az S-Cross-hoz. A 7 milliós ár persze hogy soknak tűnik, csak épp ez már egy kvázi csúcsmodell, a turbós motor, a legnagyobb felszereltség és az összkerék kombója azért sokat jelent árban. A szívó motorral (ami szintén nagyon korrekt, bár nem megy ilyen jól), kétkerekes hajtással és közepes felszereltséggel kicsivel 4 millió felett hazaguríthatod. Ez olyan, mint mondjuk a Mercedesnél. Nagyon cool, hogy már 8-9 millióért van C-osztály, csak épp vehetsz belőle 25 milliós kivitelt is, persze az már AMG cucc, rommá tömve extrákkal és persze brutális motorral.


8th
(addikt)
Blog

"Amúgy a turbó levegőt tol a motorba, nem pedig üzemanyagot, szóval nem értem, miért lenne ettől automatikusan nagy a fogyasztás"

Jó, hagyjuk. :D

üzenetek