Ööö.. jól látom, hogy a Nikon belevágott a MP licitbe? És nem spórol vele...
De azért megnézném, hogy az alap kitobi mennyire rajzolja ki azt a 24 MP-t. Szerintem az ilyen vázakba a 12-14 bőséges...
hozzászólások
Cancer
(senior tag)
#65675776
(titán)
Csak szép lassan nem gyártanak ilyen kis felbontású érzékelőt.
A DXOmark teszteket nézve nincs sok értelme a sok MP-nek, a nex7 szenzor már alatta marad a d7k szenzorának.
A valamivel nagyobbacska (elvileg gyök(24/16)=1.2x jobb) felbontás az egyetlen elméleti előny, de a dolgot agyonvágja a 12bites RAW és a bracketing hiánya - legalábbis a d3200-nál.
Ráadásul nem hiszem, hogy az ilyen induló vázat vásárlók nagy része a pici pixeleket maximálisan kihasználó karcoló fixekkel rohangálna... Apropó váz: tetszik az új szín , de tényleg jöhetne pár retrós változat, pl FM2 vagy FM3A mintájára (ÉS SÚLYÁRA!!)
A D7k utódtól valami komolyabbat várok (pl 18MP és lényegesen megemelt kvantumhatásfokú szenzor).
[ Szerkesztve ]
madgie
(titán)
Na várjál, almát a körtével? A D7000-ben az 5N szenzora van, nem? Nézd csak meg a DxO-t, a Nikon többet/jobbat hozott ki (szerintük) ugyanabból a szenzorból, viszont az 5N-nél jobb a NEX-7 (ergo a Nikon még jobbat is kihozhat belőle).
Lehetséges, mert a kiolvasó/képfeldolgozó elektronika zaja is számít. Kiváncsi leszek... Bár a D7k-t ilyesmire tuti nem cserélem (+büdzséileg se aktuális a vázcsere még 2-3 évig).
PRO-peller
(senior tag)
Ez a D3200 be fog válni. Jó ez. A felbontást le kell sz..ni. Kis felbontást is be lehet állítani a mérettakarékosság miatt. Mégis azt kell lassan belátni, h az mft kezdi az árversenyt megnyerni. Nyűg soxor a belépő-dslr méret is. Tapasztalat.
A mai szenzorok mellett nyugodt szívvel ajánlanék pl pana GX1-et D3100 helyett. Fele súly/helyigény...
BEE
(addikt)
Ez a 24 Mp pont jó lenne egy FF szenzoron.
Itt ugyan növeli a felbontást, de ha jól sejtem elveszítjük f8-at,
ami pedig KELL !!!
Nem minden képet készítünk nyitott blendével.
16 Mp-en f11-nél lépjük át a határt, ami még lenyelhető,
ráadásul a 16-os lapka még ma is nagyon jónak számít.
És ha a Nikon 24-es szenzort rak a belépő gépébe,
akkor a Pentax is azt rak majd, mert ezt nyomja a Sony.
Szóval egyik szemem nevet, mert azért jó gép lesz ez,
de a másik sír, mert megint átlépünk egy határt, amit nem kellene.
BEE
ez pont az a váz, amihez egy szobatükör, és kitobi illik.
madgie
(titán)
Nemtom, én 16 MP 4/3-os méret esetében sem érzem, hogy használhatatlan lenne az f8, vagy f11
Ami még jelentős hátrányba kerül, az az iso-teljesítmény. Márpedig ilyen apró pixeleknél ha nem akarjuk berázni a gépet pl 105mm-en, akkor érdemes 1/200 secnél rövidebbeket exponálni, ami ha nincs verőfényes napsütés, igényelheti az iso 4-800-at. És ezzel nem extra-éjszakai fotózást említettem.
Igaz, vannak még tartalékok a szenzorfejlesztés terén, pl a kvantumhatásfokon (nex7 szenzornál max 47%, d7k szenzoránál max 48%) van mit javítani, de akár tetszik, akár nem, a full-well capacity (mobilis elektronok száma pixelenként) a pixel felületével arányos, ergo a MP duplázással felére csökkentjük a jelgenerálásra használható elektronok számát, ahhoz, hogy tartsuk magunkat az eredeti minőséghez, dupláznunk kéne a kvantumhatásfokot vagy felére kéne csökkentenünk az összes zajt (pl hűtéssel, fejlettebb elektronikával). Tény, van ezeken a területeken fejlődés, csak nem vagy épphogy lépést tart a mp-háborúval, ezért nem halad az iso teljesítmény sehová... Szeretném pl látni, mire képes egy 70% kvantumhatásfokú, 1.5 elektronos kiolvasási zajjal megáldott 10MP-es full-frame szenzor... Asszem az iso 256k nem lenne gond neki.
diffrakcióról szerintem, gondolom az f11-es korlátból.
Deadzone41
(őstag)
utána olvastam, ezek szerint minél nagyobb a felbontás, annál tágabb rekesznél kezd előjönni a diffrakciós hiba. ezek szerint ezzel a géppel lőtt f5.6-os kép élesebb lesz mint mondjuk egy f8-as vagy f11-es?
Pontosan. Ha nézel mft lencseteszteket, akkor a legjobb obik max felbontása f/2 környékén jön elő, míg DX vázon f/4-5,6 körül szokott a legjobb eredmény kijönni.
"Ez a 24 Mp pont jó lenne egy FF szenzoron.
Itt ugyan növeli a felbontást, de ha jól sejtem elveszítjük f8-at,
ami pedig KELL !!!"
Ugyanezzel a szenzorral a NEX-7 24Mp-en f/8 rekesz mellett ilyen képeket köpköd magából, azaz finoman szólva túlzás, hogy elveszítjük az f/8-at!
Ez az egész diffrakció dolog úgy ahogy van túl van lihegve.
Van tétezik, de messze nem olyan drámai a hatása, mint azt sokan képzelik. Például a limit elérése az nem azt jelenti, hogy onnantól megáll.
A limit elérésénél csak egy határt érünk el amitől kezdve a felbontás szép lassan elkezd csökkenni. És itt most a lassan szót hangsúlyoznám, mert hát nem arról van szó, hogy a limit átlépése után hirtelen lekoppanna a képminőség.
Ami meg a 16 kontra 24Mp-elt illeti, lehet 24-en hamarabb beindul ez a folyamat, de ha belegondolsz, hogy mondjuk f/11-en lövünk egy képet akkor a felbontás csökkenés egy lényegesen magasabb kiinduló alapból indul és végeredményben ha ezt a képet leméretezed 16Mp-elre akkor szerintem semmivel se kapsz rosszabb eredményt.
Azaz nem hiszem hogy emiatt kéne aggódni.
[ Módosította: #65675776 ]
De béna vagyok, az első bekezdésről lemaradt az idézőjel.
Kicsit nem figyelek oda és máris plagizálok.
BEE
(addikt)
Penge fixekkel nem is vészes, de egyszerűbb zúmoknál rátesz a lágyulásra.
Ráadásul szűk blendét jellemzően tájképeknél használunk,
ahol a nagylátó meg a fák lombja könnyen előhozza.
BEE