üzenetek

hozzászólások


lacam
(aktív tag)
Blog

Jó írás! Jó gép! :D

Én is Uno tulaj vagyok (1.5ie) mikor vettem, nem volt szempont a turbo (csak az ár! ...igen, pénzből él az ember, erre futotta) így az enyém "csak" 75LE-s.
Egy rakat más autót is vezettem, de az "Uno-feeling" azokból hiányzott, nagyon közvelten a gép, az utat nagyon megérezni, szervókormány nincs (csak néha hiányzik :D ), "NO ABS NO PARA", ennek ellenére szeretem, ha úgy vesszük egy ideig nem is kéne más.

Csakhát az idő...lassan 16éves lesz, kasztni ahol muszáj volt, lakatolva lett, festés fakó (ráférne egy polírozás, de 15-20e körül van, ez max nyárra) a motor aránylag korrekt (azért át kéne nézetni, még én sem nyúltam hozzá) tömítéseknél itt-ott olajos (van ahol nemkicsit) szóval nemkevés lóvét kell még beleölni, nade melyik kocsiba nem?! És még mindíg csak egy "széria autó", semmi csicsa. (kivéve a Xenon izzó) de annyi szent, gyorsulásra nem járnék vele, annál jobban szeretem! :D

Végszó:
Gyönyörű a kocsid s nagyon irigyellek a turbó miatt! :DD A lóerőből sohasem elég :DDD

[ Szerkesztve ]


RECSKA
(veterán)
Blog

A tiédet is meg lehetne csinálni nagyon jóra, mert passzol rá az 1.3TIE szívósora, meg kipuffja, rá lehet tenni az érzékelőket, meg mindent, amitól TIE a TIE.

Csakhát az is min. 200.000,-. És a fogyasztásról ne beszéljünk... Ha nem nyomom, akkor 6-7lityi, ha nyomom ( még a gyári turbóval... ) 0.5-ön 12-13... 1baron 15-16lityi...

Mondjuk 1 baron olyan hajszárító hangja van... Nagyon élem, de mostmár nem lehet, mert az új csigusszal majd csak 0.5-ön lehet járatni, amíg nem kapja meg az alkatrszészeket.

Köszönöm, hogy dícséred a kocsit! A külseje szép is... De a külcsín nem mindegy... Azt a szopást, amit okozott az utóbbi fél évben, senkinek nem kívánom!


Coyot
(őstag)

Egy barátomnak volt már pár turbós benzines autója, sajna tapasztalat az h soha nem tökéletesek és mindig van velük valami gebasz.
Volt pl egy Escort RSTurbo, ő is azt hitte majd jó lesz ha emel a turbónyomáson sport vezérműtengely, eszetlenül ment vele az autó, amikor épp hajlandó volt menni... legjobb fordos emberkék javították és állítgatták az autót, és fél év kínlódás után úgy döntött ő nem szenved vele többet. Remélem neked több szerencséd lesz! :R


Chieftec
(őstag)

Hehe nekunk volt 5 db Unonk kb. :D Legdurvabb az 1,5 i.e. volt ahogy a kollega is irta. Amikor kijottek eleg durva design juk volt, foleg az ujabbnak. Vmelyik orszagban kis mennyisegben meg mindig gyartjak oket ami nem mindennapi ilyen idos kocsiknal. En most egy Bravot/Coupet akarok venni, aztan a tuning nemet csodak mehetnek a levesbe. ;]


RECSKA
(veterán)
Blog

Bízom benne, hogy jó lesz...

Mondjuk egy olyan kocsi, ami a gyári teljesítményének majdnem duplájára van felhúzva, megbízhatónak nem lehet nevezni. Nagy szó lesz, ha egyáltalán elindul...

Amúgy Nincs is jobb a túrós benyánál... Mondjuk azért az új TDI-k is mennek, de az akkor sem olyan... ;]


The DJ
(addikt)
Blog

Grat az íráshoz, a géphez pedig főleg, nagyon vadóc lesz, ha sikerül mindent végigcsinálni. Szívesen olvasnék majd a további folyamatokról is. :K

Egyébként én is UNO tulaj vagyok, ugyan az enyém Turbo nélküli 1990-es sima injektoros 1.5-ös, de nagyon a szívemhez nőtt. Nemrég volt karosszériáztatni és kisebb felújításokon is átesett, terveztem, hogy én is eszközölök rajta néhány tuning módosítást is, de pénz és idő hiányában egyenlőre elmaradt...

Ő lenne az:


RECSKA
(veterán)
Blog

Szép a Tied is!

Hétvégén kerül haza, ahogy megjön megpróbálok videót felrakni a hangjáról. :R

De szerintem meglesz a 120dB... ;]


VR6-Fan
(veterán)
Blog

Szia!!

jó újra látni egy ilyen öreg olasz gépet(hát igen akkoriban még bőven volt bajuk a fémmel,m kasztni.), de nagyon bitangul mentek föleg ha pár liter kerozint töltenek a benyához :)

hány lovas lesz a végére?

TDI védelmébe mentél már gyári 180 lovas 4-es golf GT-TDI-vel ;] ? 1,9-es persze és még lehet húzni compjuterből picit...

[ Szerkesztve ]


The DJ
(addikt)
Blog

Kíváncsian várjuk :D

Én a beépített hangtechnikával kompenzálom az egyéb téren kicsit hiányos hangnyomást ;] Majdnem annyit ér most benne a hangcucc, mint a kocsi maga. Dehát egy megszállott zene őrült kocsijától nem is lehet mást várni :K


venember83
(nagyúr)
Blog

Nagyon várom a következő írást, imádom ezeket olvasni, nagyon örülnék ha szépen leírnád a felújítás folyamatát. Sok szerencsét!


RECSKA
(veterán)
Blog

Nem, menni még nem mentem, de ültem Dízel golfba... kb 230Le-re taksálták...

Hát, a comb lef.sás megvolt, de azért egy dízelmotor nem nevezhető sportmotornak. Azért egy pörgős benyamotor, ha másba nem is, akkusztikában fölényesen nyer. Viszont ezek a benyás gépek alul ( >2500 ) halottak! Mondjuk ez a komolyan húzott TDI-knél is így van, azok is csak 2k felett kelnek életre, viszont míg azok elforognak 5k-ig, eddig egy ilyen öreg cucc is, mint az enyém pl., megfelelő akatrészekkel símán fektetik a mutatót! ( 8k , nincs benne tiltás )

Ebből kiindulva, a használhatósága utcára jobb egy benzines turbónak, mert ha nagy turbolyuk van, akkor utcán kényelmesen, de lomhán vezethető, pályán meg kiadja a maxot. Míg egy Dízelben a hirtelen 2k-nál feltörő erő nehezen irányíthatóvá teszi a gépet...

EZ AZ ÉN SZUBJEKTÍV VÉLEMÉNYEM, NEM ÁLTALÁNOSÍTÁS...


RECSKA
(veterán)
Blog

Még az eleje is homályos, sok dolgot ki kellett hagyni, mert nem akartam sokat írni elsőnek.

Hogy tudom folytatni az írást? Gyűjtök az ötleteket, majd 5 nap múlva kirakom a Fiat Uno 1.3 TIE ujjászületése II.-t? Vagy akár blog formájában, ide is írhatom, mint hozzászólás.

Köszönöm szépen, jól esik, hogy ennyi embert érdeklni egy ilyen FOSTALICSKA életútja. Mely nemsoká beteljesedik. ;]


VR6-Fan
(veterán)
Blog

nem fostalicska(khöm megrögzöt német autó párti vagyok!!), nekem 2 bajom vna az olasz autókkal minden nyikorog rajtuk(tök mindegy hogy ferrári(személyes élmény...) vagy fiat) és hogy a fém iparuk nem a legjobb bár mára sokat fejlödtek!

én kocsid érdekében megtiltatnám a "nagy" turbo miatt is, a gyári értékenmax +500rpm...

jó dizel kocsi titak(érsd golf kettő 4X4) 4 kerék hajtás 6 gangos rövid váltó baromi jó gumik mind ezt egy 300(/650nm) lovas erősen idézőjelezet "TDi" motorral meg füszerezve, hát elég nagy koppanás volt nálam még a biturbos S2-es audi-hoz mérve is, nem jó a gumi és 160 ez is csak kapar mint az állat és 2000 alatt mondjuk húzot és 4000 főlé nem forgot, de a rövid váltoval váltásnál 2500 köré eset vissza a furdulat és hát onnantól kezdve 3700-ig egyenes volt a nyomaték görbéje :)

ami igaz hogy egy benyás hangját főleg valami V6-osét( :D ) soha nem fogja vissza adni
és ilyet egy dizel se fog tudni hiába van egyes golfba csomagolva :DDD :[link]

mindenesetre örülök hogy kezdik ezeket a régi gépeket újra istápolgatni, mert az újak hát drágák nem mennek úgy és nem is hosszú életüek :(

am gyárilag melyik turbo van rajta?

(am ha választhatam volna akkor G40-es polo az 115 lovas és 680kg ;] )

vagy 5nap múlva kirakod úgy ahogy mondod csak mögé raksz egy kettest(nem árt a kezdő részben linkelni az első részt) vagy címlap nélkül folytatod a blogod

[ Szerkesztve ]


RECSKA
(veterán)
Blog

nem szoktam 8k-ig forgatni, fölösleges, mert most a gyári csigával 2k-tól boost-ol, 6-nál már váltani kell...


VR6-Fan
(veterán)
Blog

nagyon nagyon off, de tényleg kéne már nekünk is itthonra a golf1 a 6 henger mellé egy turbo kevés a 220 ló.. :(

igazi kis méregzsák lehet az Unod.

[ Szerkesztve ]


RECSKA
(veterán)
Blog

Most még annyira nem, mert " majdnem " gyári.

A direktszűrő nem dobott semmit, a veztengely érezhető, kb 10 LE , a lefújószelep csak a lányok nunijára hat, viszont az 1 bar töltőnyomás még a gyári turbóval és injektrorokkal is kellemes érzés. pl 3.-ikban, mikor megjön a nyomás, picit megnyikkannak a 175-ös gumik... ;]

Milyen egyesed van?


lacam
(aktív tag)
Blog

Nekem az a gondom, hogy nincs összehasonlítási alapom, nemtom' hogy ez az erő AZ a "gyári" erő, amit tudnia kell a gépnek. Megyeget a verda, ha tiprom, röhögve kielőzök egy kamion konvolyt, de kicsit kevésnek érzem. Itt-ott olvastam, hogy ez a motortípus vígan viszi a 160-at, de az én masinám 140-nél már erölködik...kéne egy motorgenerál, de nemtom' hol kezdjem...és hogy mennyi az annyi pénzügyileg.

The DJ: :Y :C Nagyon szép! Ezekhez a kocsikhoz képest a fentebb emlegetett kocsi(m) egy mezei munkásautó. :U

Igen, valóban nyikorog ez-az, de megszokás kérdése, engem pl nem zavar különösebben...

Kérdés: Nem tudtok valahol f@xa alufelniket erre a típusra? Bújom a netet, de nemigen találok Uno-ra, amimeg van, az nemtetszik...valami küllős kéne! :K ;]


feel good
(aktív tag)

a "tuning" csirkerács nem kéne az elejébe, egyébként fasza :)

4x98-as alufelnivel tele minden, főleg a duenen és a racing.bazáron nézz szét.
az én személyes kedvencem az oz superturismo. küllős, egyszerű, gyönyörű.

[ Szerkesztve ]


RECSKA
(veterán)
Blog

Alessio felniket tudok, csak drágák.

Amúgy a Duen.hu-n rengeteg van, meg a carstyling.hu-n is.


RECSKA
(veterán)
Blog

Az a gond, hogy ez a kocsi kívánja a húzást.

Az 1.3 Dezsőm arra van, hogy lassan, szépen, kényelmesen, a TIE meg arra, hogy aránylag gyorsan, feltűnően, rövid utat.


feel good
(aktív tag)

Még a harsánypiros szín elmegy, de az a rács, meg az a lökhárító..
Hülyegyerekautó feelinget ad az amúgy komoly kis kocsinak. :)


lacam
(aktív tag)
Blog

Köszi a tippeket, rávetem magam az alufelni témára.

Amúgy, hamár a képeknél tartunk: [link]
Össze sem hasonlítható a Tietekkel, erősen javallott minimum egy polírozás...nade majd egyszer ez is szép lesz! :D ....meg erős! :DDD


RECSKA
(veterán)
Blog

Az régen volt. Mikor megvettem, olyan volt...

Most kb ilyen!

[ Szerkesztve ]


The DJ
(addikt)
Blog

Köszi :) Azóta már kapott 4 új alufelnit a csúnya dísztárcsák helyett, még dob egy kicsit a külsején. Ha tudok, majd keresek képet arról is, szerintem egész jók, komoly hatást keltenek, nem úgy mint ezek a műanyag bizbaszok, amiket egy bedőlősebb kanyarban el elhagyok ;]


VR6-Fan
(veterán)
Blog

[link]
[link]
[link]
[link]

nem az enyém noha közem ingen csak sok van hozzá ill a családba van, néhány métere most is :)

én majd egy kettest akarok....

direkt szűrűt nagyon nem ajánlom, föleg a turbo miatt töblett por megöli, am mekkora van fent?


feel good
(aktív tag)

jobb :)
de mi a gond a gyári ráccsal?
ha lenne egy ilyenem, full gyári kinézete lenne, hátul dízel felirattal.. aztán hadd jöjjön a meglepetés :D


sh1n0b1
(csendes tag)
Blog

Csinálj róla hátulról is, nem látszik a légterelő ;]


VR6-Fan
(veterán)
Blog

dizelhez kéne a füst is az meg már régen rossz ha egy benyás így füstől :D

valami 1,1 vagy hasonló felírat kéne

[ Szerkesztve ]


RECSKA
(veterán)
Blog

egy magnum direkt, nem nagy, de muszály lesz, mert nem elég a levegőmennyiség...

Amúgy ha találok, akkor egy sportbetétszűrőt rakok be, de rohadt drága.


RECSKA
(veterán)
Blog

A rácsot felejtősnek tartom. Az új intercoolerrel nem fog felférni. Ahhoz még szabatni kell majd sokmindent...


Fooler89
(őstag)
Blog

Az igazi csajozós autó


VR6-Fan
(veterán)
Blog

akkor azt tedd fel amit 3000 köbciig ajánlanak mert a kisebbet esélyes hogy össze szívja(3000 ajánlják azért a 2,8-as motor össze szivta 2cm-sre...)


Solten
(addikt)
Blog

Szép :C

Az 1.1 elfogóm:


Solten
(addikt)
Blog

:)


The DJ
(addikt)
Blog

Azért a tied se kutya, ez a vízparti kép pedig nagyon hangulatos lett :R


VR6-Fan
(veterán)
Blog

egy ilyet mindenképpen szerezz be, turbosoknak kötelező!!![link][link]


Chieftec
(őstag)

EJP-423 valakinel esetleg? :)


RECSKA
(veterán)
Blog

Enyémnek most ilyen :
- [1]
- [2]
- [3]

Az enyémen most még rossz helyen van, majd az új csövezéssel kerül be a véglegesre.


VR6-Fan
(veterán)
Blog

nem rossz.. bár a kacsahívó akkor is csúcs, vagy a gáz kürtnek a tölcsére, bár az honás szokás...


RECSKA
(veterán)
Blog

Alakul a kipuff, a turbotömítések, meg a talpak már megvannak!

Ha így menne majd a verda, elégedett lennék...


VR6-Fan
(veterán)
Blog

én ilyesmire vágyok:
[link]
[link]

:)


menpee
(aktív tag)

Széép!
Na ha majd kész lesz, elmegyünk vele egy-két körre :D


kefete
(tag)

Gratz a verdához, nagyon bírom az ilyen autóépítős dolgokat, én tavaly a leharcolt családi Ladát újítottam fel, mostmár én hajtom. Motor ügyileg még gyári, pénz függvényében fognak nőni a lóerők. :)

Kitartást az autóépítéshez! :C


RECSKA
(veterán)
Blog

Te leszel a második, akit megautóztatlak majd vele! De készülj, Dedalon bevétele, zacskó készenlétben való tartása kötelező! :D


RECSKA
(veterán)
Blog

Én is nagyon szeretem a zsigulikat, csak sosem vehettem eddig azt! Sajnos most már nem is fogok, mert a piros után ha hátultekerős kocsit veszek, akkor az vagy 200SX, vagy egy Turbo BMW lesz.

Köszönöm a jó kívánságokat!


vtechun
(veterán)
Blog

Nekünk votl egy 91-es 70 s.x. i.e. Imádtam, csak az injektora állandóan szarakodott. De a kis 70 lóerejével az is ment mint állat, hogy a hangjáról ne is beszéljek. Egyszerüen imádtam. A belseje is tökéletes, anyagokban designban ergonómiában nagyon sok mai kiskocsit vert, igaz ez nem az alap volt :)


RECSKA
(veterán)
Blog

Bizony!

Viszont az enyém már zörög-csörög. Bár nem annyira mind a dízelem, de azért zavaró...
23 éves kocsitól már kötelező ;]
Viszont nagyon jó, mikor egy full optikás 207 mellé beállok, és elkezd keménykedni. Aztán hagyon elmenni, majd másodikban 60 körül annyit hall, hogy a hajszárító megelőzi...
Nem gyorsulásra jó az ilyen kis kocsi, legalábbis nem 0-100-ra. Hanem pl. 60-140-re. Azt 3.-ikban váltás nélük egész jól teljesíti. :DDD

Kíváncsi leszek az új konfigra majd. mindenki 180LE körüli becsüli majd, de úgy is csak a padon fog kiderülni.
Utcai konfigba kb 160 lesz... Hogy az Asszonykám is tudja majd vezetni. Hogy kormányozni hogy fogja, azt még nem tudom! :B


BobChemistry
(őstag)

hm...azért egy 2.5 V6 TDI motor már elég jól húz, pláne automatával :D


RECSKA
(veterán)
Blog

Ezzel nem is vitatkozom, és a fogyasztása is kisebb...

Viszont ha dízelt vennék, akkor csak is 2.4 JTD...


RECSKA
(veterán)
Blog

Tegnap elmentünk a Kocsiért.

Brutálisan szép a rendszer alatta, szép a DTM vég, és kegyetlen jól néz ki rajta a GT2252...

Ellenben nyilván 5km-t bírt a zsír új olajcső, elrepedt a betáp résznél, ami megy a turbóhoz. A forró motorra fröcskölt az olaj, szép kékes-fehéres füstöt varázsolva. Picit megilyedtünk, hogy nagyobb baja van... Sanyi Mester visszahúzott a műhelyébe, csáposra fel, kb 30 perc alatt olajcső kicserél ( nem kicsit nincs hely ott... ), majd csáposról le, beindít. Szép, nem csöpög, nem folyik, AZ OLAJ!!! Mert a benzin az a benyahídnál enged. Nem is kicsit. kb 1dl/10sec... Azért így még beindítani sem nagyon merjük. Úgyhogy ma megyek vissza, viszem a szívósorom, meg az injiket, benyahidat, AC-t, és felvarázsolja az TURBÓK MESTERE!

Nem tudom mikor lesz kész, de mostmár a tököm kezd kilenni... Nem azért, mert nincs kész, hanem mert Anyám ( kinek a derekát 4db platina csavar tartja, és kotyognak ), és Barátnőm ( aki végtelenül SZERETNIVALÓ ) végig kinnt vártak a kocsiban ránk...

Úgyhogy nem kicsit lesz meghajtva, ha végre életre kel...

Amúgy 4k felett éled...

üzenetek