Nem is rossz. Csak egy valamit nem értek. A brummogós, ébresztőóraként funkcionáló kipufogódobnak azon kívül, hogy mindenki hallja, micsoda szuper autóban ülsz, mi értelme van?
hozzászólások
minél kisebb az ellenállás a kipuffban, annál gyorsabban távozhatnak az égéstermékek a motorból, ergo nagyobb a teljesítmény. kicsit számít ugyan, de nagyobb teljesítményű v tuningolt autóknál azért van jelentősége, gyárinál semmi.
És ehhez mindenképp kell a hang is? Egyébként, ha jól tudom, minél kisebb az ellenállás, annál kisebb hőt ad le a gáz a kipufogónak, ez meg hosszú távon a motort veszi igénybe.
[ Szerkesztve ]
Köcce!
Igazából átmenő rendszernek csak TURBÓS kocsiknál van értelme, hogy a keletkezett gáz folytás nélkül távozhasson. Szívó kocsit kinyír az ilyen rendszer, de turbós konfighoz, ha az ember teljesítményt akar, sajnos elengedhetetlen. Természetesen lehetne aládobni egy sportközépdobos, tompított kipurendszert, de egyrész csillagászati áron ( kb 4x ennyi ), másrészt itthon nem nagyon kell ilyet csináltatni...
A hangos kocsi amúgy nem gáz, mert nem mindennapi használatú lesz, meg 3000 alatt igazából nem is hangos... 4000-től meg a turbo elnyomja. Mármint az utastérben.
[ Szerkesztve ]
hát ha nincs fojtás, nincs csillapítás sem, ergo a hang "csillapítatlanul" távozik. ha van benne hangtompítás, az már fojtásként is funkcionál, akkor meg soksok turbóló veszik el az éterben, s nem azért van építve a tütü hogy gyenge legyen, sejtésem szerint
Örülök, hogy továbbra is ügyeskedtek a projekten, és nem hagyjátok csakazértse abba. További sok sikert kívánok!
iknight
(senior tag)
Nagyon jó kis autó, csak szerintem nem ér annyit mint amennyibe kerülni fog ez az újjászületés, de azért elismerésem.
persze hogy nem ér annyit, de az autó tuningolás, autóépítés soha nem arról szól.
Gyári mocibelsővel 200Ló keréken a cél. Ha ez nem jön össze, vagy összefossa a technika magát, akkor mocicsere. 2.0 8V Lancia...
Köszönöm szépen! Bizony, ez nem lesz abbahagyva. Soha...
sityak
(tag)
"Hangja alacsony fordulaton brummogós, dörmögős, 3000 felett ESZEVESZETT BÖMBÖLÉS!!!"
akkor te és a hozzád hasonlók azok a tahók akik élvezik hogy a lakótelepen végigszántva hajnal 2 körül a nép erre ébred
csak gratulálni tudok
Helyzetismereti háttér gondolom konvergál a nullához, de attól még hadd bunkózzuk le az ismeretlent. Én is csak gratulálni tudok.
Nem a pénz a lényeg. Nem iszok, nem kúrvázok, ez a hobbim. A hétvégénként crossmocizás is többe kerülne...
Amúgy nem mondom meg, eddig mennyibe van...
sityak
(tag)
sok logikát nem látok egy ordító kipufogóban
azonkívül hogy direkt szopjon vele a többi
Szia!
tényleg nem henyéltetek az előző írásod óta!
jó lesz ez, csak egyből kellett volna egy írható ECU a nagy befecsikhez.
nem számoltatok azzal hogy nagyobb légmennyiséget tölt meg a GT22 fele akkor nyomással mint a gyári?
mi nem haladtunk túl sokat:[link][link][link]
Garrett T3/4, azt hiszem olyan GT38-as méretnek felel meg, 3 bar-t tud folyamatosan tölteni (+légköri) a motor olyan 2 körül lesz megtöltve, számolgatás szerint (belülről állítható turbo nyomás) végállásban olyan 500-550 paci lesz.
egyből bele passzírozni a HF integrát a az uno-ba mi?
sok sikert és kitartás
sityak:és mit csinálsz az olyan kocsikkal ahol a motor ordít nem a kipuff
[ Szerkesztve ]
kefete
(tag)
Mint az első rész topikjában kifejtettem nekem is nagyon bejön ez a verda reszelés.
Szóval sok türelmet és kitartást kívánok neked, és nyomon fogom követni az újabb részeket.
Szerintem itt már hétszámjegyű az összeg, vagy nagyon közelít hozzá.
Én sem iszok, se nem kurvázok, de még jogsim sincs
Ismerlek talán??? Ha nem, ne szójjá beee...
Szegváron lakom. Mivel reggel 8-tól este 8-ig melózom, kicsike az esély rá, hogy hajnali 2-kor verjem a gépet. A másik, hogy célgép lesz belőle, nem utcai, úgyhogy nem fogja az békés ember hallani hajnali 2-kor, sőt, délután 5-kor se. Sőt, mint mondtam, mikor békésen közlekedek vele, akkor kb akkora hangja van, mint egy gyári 1.3 suzukinak 5000-en. Tehát szinte semmi...
Szega!!!
Jah, nem gondoltuk volna, hogy ennyivel nagyobb ez a csiga...
Ez a csiga kb 2.5bart tud tölteni. A cél 1.5bar. Azt még jóeséllyes kibírja a motor. Ha nem, akkor IJ....
Nagyon remélem, hogy a Tiétek is elkészül nemsoká...
Ahol a verdám van, ott is mos fog készülni egy VR6. T3/T4+100-as shot. Állítólag 500lóra akarják, de lehet, hogy lesz az több is...
Valami szép kis Lancia moci megy bele, ha beszarik. De lehetséges, ha eldurranok, hogy Fiat Coupe 20V turbo lesz...
Köszönöm Szépen!
Hasonló Jókat Neked is!!!
Neked is Köcce!
Hát, ha a kocsi vételárát beleszámoljuk VÍGAN!!! Ha nem, akkor is...
7. képen lévő furcsaság???
Megfejő azonnali titszeletet kap!
God Vazzeg
(veterán)
Az átmenő rendszert jól gondolod, középdobnak rakj be egy gázgyorsítós dobot, még jobb lesz!
500 felé tartosan illik már egy golyós turbot felrakni, meg nem elég csak a főbb dolgokat cserélni azt azt az ember tartosan használni akarja, nem csak találkozókra.
lehet hogy már amennyit rá költöttél lehetett volna venni egy integra turbot, de hát ez ilyen, és pont ez a szép (már mint nem az hogy sokba kerül )
azért az a 393le keréken nem rossz amit az a szett tud a képeken, föleg ahoz az 1100kg-hez nem , de ha lesz dugó meg hajtó kar... no meg pénz és lelki erő+idő
Chieftec
(őstag)
Volt kb. 5db Unonk, fless gepek voltak!! Rakhattal volna bele egy 20V Turbo Coupe motort!!
Hát, hogy őszínte legyek, a gázgyorsítóról lebeszéltek olyanok, akik már nem kevés rendszert építettek!!! Hogy miért, őkse indokolták. De azt mondták, felesleges.
De lehetséges, hogy aládobunk majd valamit. Csak álljon már talpra...
lassan 3/4 éve nem hallottam a hangját.
Ott a motor bele teljesen kovi...
Majd kérek pontosabb infókat. De azt mondták, hogy egyenlőre elég ennyi.
HONDA??? .... Tömegautó...
God Vazzeg
(veterán)
A hangja jobb lesz, nekem nagyon ajánlották, bár nekem nem turbós a vasam, de azt mondták, turbóval az igazi
Egyenlőre a legalitás talaján maradva marad az 1.3...
De mondom, ami késik...
Van egy összecsukott Lancia Dedra Turbo, 154LE, 2.0 8V , motorját+váltóját minden sallangal bagatel pénzért ideadnák...
Ha van pénz akkor vedd meg, hátha akarsz majd másik uno-t építeni, meg persze ha tényleg olcsó.
Én egy komplett supersprint rendszert raktam volna alá gyorsítóval és egy A osztályos verseny átmenő dobt hátra.
hát én nem is a kávédaráló integrála gondoltam, bár lehet hogy csak simán Delta turbo
Ha lenne, nem itt tartana a kocsi...
Az sajnos mérföldkövekkel drágább lenne, mint a mostani. ( 35k volt... )
Van másik uno... 1.3 Szívó Deske. Kemény 45ló. De 920Ft/100km.
Én is megírnám a Kadétom történetét, de se turbó, semmi extra, így sztem itt lenne max 3 ember, akit érdekelne..
s200
(tag)
A furcsaság?
Hát az, hogy 200 lovat akarsz elérakni a két darabból összegányolt autódnak.
Ekkora teljesítményhez már illik a tökéletes állapotban lévő futómű és az egy darabból álló, merev karosszéria!
U.i.:
Mindezek ellenére maxi tisztelet.
[ Szerkesztve ]
Ne gondold. Sokan vevők a felújított autókra.
A nyomtáv szélesítést és a nagy gumikat bírni fogja a futómú ?
Hát ha a gyári heggesztések mentén nyitották meg és minősített heggesztéssel varrták vissza az új elemeket akkor csak jobb lehet mint egy el/megnyúlt átrohadt kasztni.
és 20-25 éves olasz autó kasztni rohadás/rozsda nélkül nem nagyon fogsz találni.
mellesleg nem is feltétlen a 200 lóval van a baj hanem azzal hogy azt nem fokazatosan adja le, hanem hirtelen szabadul el, azt meg egy gyári kasztni se bírja tök mindegy milyen állapotban van ebben a kategóriában.
KrenAtesz:engem minden nemű ilyen dolog érdekel pl, mert nem az a lényeg hogy mekkora durranás hanem hogy mennyi munkád és időd van benne.
Sajnos ebben is van igazság, de eleve a kocsi életkora is indokolja, hogy jobban megerősítse az ember, ha már erőt is rak bele. Grat a cikkhez!
s200
(tag)
Te most kicsit elfogult vagy.
Egyik tuner a másiknak nem vájja ki a szemét ugye?
Gondolom láttál már önhordó karosszériát?
Melyikben van gyári illesztés az A és B oszlop között? Pláne keresztben!
Ugye ezt te sem gondoltad komolyan.
Nézd meg azt a gány varratot az A oszlopon! Beszélhetünk még zárt "utascelláról"?
[ Szerkesztve ]
hát amelyiket kicsit kupésítottak ill tetőre tették
ami igaz az igaz, olyan merevsége nem lesz soha mint a vágatlanak, de inkább ott legyen a vas mint hogy csak lyuk legyen a helyén.
amúgy szerintem 1-2 technika megoldásunk miatt lehet hullana a hajad
(lökös vas alatt, Polo 6n VR6)
[ Szerkesztve ]
Szia!
Igen, a lényeg leesett! Ellenben a gányolt szót mellőzném. Valahogy azon a képen még össze sincs rakva. Mint látod, kb 2cm-re van egymástól a két darab.
Örülök, hogy egyből a hurrogás megy. Kérlek szépen nem vagyok karosszérialakatos, de ilyen varratot nem láttam még sehol. Aki csinálja, nem kicsit ért hozzá. Ahogymeglátt a kocsit, azt mondta, hogy inkább ez az eleje legyen, mint a szénnérohadt másik...
A futomú szerintem elég jó gyárilag. Annyi történik még vele, hogy keményebb szilenteket, rugót kap, és természetesen a gyárinál keményebb gátlókat. Elöl hátul tárcsafék...
Jah, és nem közúton lesz vele repeszgetve, hanem reptéren. Ott meg a kutyát nem érdekli, ha kettétörik...
Asszem a Ringen gyorsulásban okozol majd 1-2 meglepit arcos-harcos bömbiseknek Grat. egyébként és sok kitartást!
Ezt nem tudjuk. Sok Uno rohangál gyári futóművel 15"-os kerékkel. Nekem nem gyári lesz, meglássuk...
Szia!
Köcce! Hát, nem ez a leggyorsabb Uno magyarhonban, az tuti. De megpróbáljuk a legszebbé tenni!
Szívós kocsit se nyír ki, van, aki épített már olyat is.
Egyébként én se ismerlek, de remélem, nem dübörögsz az ablakom alatt, mert abból baj lesz.
Egyébként ha már taigetosz pozitív autót építesz, legalább csinálnád meg rendesen. Normális szervizben nem fúrnak fel autót dugócsere nélkül. Normális tuningműhelyben azonnal összehangolják az injektorokat a légtömegmérővel, a betöltött levegő mennyiségével.
400 lóerőt nem lehet rendesen az első kerekekkel az útra tenni, főleg nem egy ilyen pille könnyű kasztnival. Az se biztos, hogy 400 lóerőt ki fog bírni egy gagyi módon kilakatolt kasztni és nem fogja felcsavarni az egészet, mint egy spulni. A nem kocsira való kerékkel is baj van, hacsak nem hangoljátok át a futóművet is teljesen. 15-ös kerék nem való ekkora tervezett teljesítményhez, mert nem fér bele rendes fékrendszer. A 2 literes tipo fékrendszere nem való ilyenre. 16 de inkább 17 collos kerék kellene alá, amibe belefér egy rendes brembo vagy hasonló minőségű fék, sok dugattyús nyereggel.
Persze nomrális autóban van köbcenti, nem csak fűnyíró motor. Nem kötelező hallgatni a jó szóra, emléked kegyelettel megőrizzük majd.
Szerk: most olvasom. reptérre jó lesz, messze van...
[ Szerkesztve ]
Na ja, nagy gáz, nagy zaj, szerény gyorsulás, sok füst, esetleg tüzijáték a motorházban...
Szia!
Mint tudjuk, szívó kocsinál ha nincs fojtás, nem tesz jót...
Hogy dübörögnék az ablakod alatt???
Normális szervízben egyszerűen felgyűrűzték volna, mivel válla nem volt, és nem is volt szénnékopva, de ha már szétszedtük, csináljuk rajta valamit... A dugókat a hajtókarral és a főtengellyel együtt elvittük az egyik legnagyobb gépműhelybe itthon, és megnyugtattak, hogy mégcsak grammoltatni sem kell a dugó+hajtókar párost, mert nincs köztük 1gr eltérés. Az lófasz... És hozzáállítják az injektorokat, csak ha már ECU nem tud mit kezdeni a gyári injinél 60%-al nagyobbal, akkor nincs mit tenni. Sok embernek működött. Az én verdám törött volt, minden vezetéket újrahúztak, és cigányoltak rendesen. Szigetelőszalag powa... Probléma volt még az, hogy szeretek krúzingolni, ilyenkor kb 1500-as fordulattal 5.-ben gurulok, nah ekkor benzinezte fel az olajat. Ha folyamatosan 5k felett tartottam volna, lehet, hogy a mai napig nem lett volna baj...
A gagyi módon kilakatolt kasztnit megint kérném megindokolni. Hol van ez gagyin kilakatolva??? Vazz, az utolsó rozsdafoltig minden el van rajta tüntetve. Sőt, erősített taposó, A oszlop és erősített küszöb van, mivel ugye 2-ből lett összerakva. Kérlek mutass egy kocsit, ahol ennél szebben meg lett oldva ez a művelet! 400lovat hol írtam? Azt írtam, hogy a pillangószelep 400lóig kiszolgál! Én teljesen elégedett leszek 200keréklóval. Ami nem is lehetetlen, ha belegondolunk, hogy mielőtt szétszedtük, kb 130 ló volt... A futómú természetesen teljesen át lesz hangolva, csak bejáratás idejére nem rakjuk alá a KAYABA ULTRA SR gátlókat, meg a TIPO fékrendszert. Jah, tipo fékrendszer. Elöl 284mm-es, hátul 240mm-es féktárcsák. Ha nagyon szép lassításra képes ez a konfig egy 1.2 tonnás kocsinál, szerintem hozza azt a szintet egy 800kg-osba is! Jah, 16-17" felni. Végülis. Csak megkérdem, hogy minek? Mint írtam, gyorsulásira készül. Valószínűleg 15"-os lemezfelnire felrakott 190/580-as Slick-el fog gurulni. Minek oda 17"-os felni???
Normális autóban van köbcenti. Akkor már csak az a kérdés, hogy az autógyártók szerinted minek hozzák vissza a kicsi, feltöltött motorokat??? Talán azért, mert feleakkora ccm-ből kihozzák azt a teljesítményt, normál használat mellett kisebb fogyasztással, nem??? MEgértem én, hogy V8, meg 3lityi V6, de hova rakod azt egy ekkora kocsiba???
Hallgatok én mindenkire, de a szerelőim nem egy verdát raktak már össze, és nem félek, hogy hihetetlen módon elkúrnák. Amúgy emlékem nem kell őrizni, nem ismersz. Én nem olyan vagyok, aki a városban 90-el index nélkül szlalomozgat a kocsik között... Sőt, talán 90-nél többel lakott területen kívül sem megyek...
Gyorsulásra épül. És nem azért, hogy a leggyorsabb legyen, hanem a SAJÁT szórakoztatásomra. Én nem megyek illegálra, lámpánál nem virgonckodom az 1.0-s suzukimmal, vagy az 1.3-as corsámmal...
Béke veled Testvér!
Erre pedig csak annyit írok, hogy a gyári kocsival, 4bar-os benyanyomással, 1.2barral nyomott 7sec-es 0-100-at... Azért az a gyári szarhoz már nem is annyira rossz...
Amúgy csak súgok valamit. Súly-Lóerő arány megy? Hány kiló is az új M3??? 1600??? Hány ló? 400??? Az annyi mint 4kg/ló, nem? Ha 200lovas lesz az uno, az annyit tesz, mint 800kg 200ló... hmmm... 4kg/ló... Érdekes. Nem azt mondom, hogy úgy fog menni, mint egy új M3, de a számok alapján...