A kasztnival az a baj, hogy az még abból az időből származik, amikor a torziós merevség meg a végeselem módszeres tervezés nem volt se ismert, se használt. Volt olyan autóm, aminek fel tudtam úgy emelni az egyik sarkát, kerékcseréhez, hogy a másik három kerék az úton maradt. Ebből egyenesen következik, hogy csavarodott a kasztni. A mostani autóm kasztnija többszörösen elbírja a saját tömegét, ha megemelem a sarkát, felemeli a másik kereket is. Ez azért fontos, mert egyrészt ha nagyon mész vele, nem árt, ha nem csavarodik a kasztni, másrészt nem árt, ha az útra tudja nyomni a kerekeket.
Az enyémben pl. szebb, sosem volt törve, sosem volt hegesztve, gyári állapot. Nincs rozsda. Merev, mint a beton.
A futóművön nem csak a gátlókat kell cserélni, hanem az egész geometriát újra kellene számolni. A cikk szerint az egyik keréken /45-ös, a másikon /50-es gumit akarsz, ergo a két kerék átmérője nem lesz ugyanaz. Vagyis a kocsi előre fog dőlni, illetve amikor rugózik, másképpen fog mozogni a futómű, mint gyári állapotában. Ehhez utána kellene állítani mindent, vagy feltenni gyári átmérőjű gumit. Különben kanyarokban, fékezéskor csúszni fog.
Azt írtad, ha jól emlékszem, a fojtószelepnél, hogy 400 lóerőig elég lesz az az alkatrész. Kocsinak illene egyenszilárdságúnak lenni, vagyis minden darabjának azonos teljesítményszinthez igazodnia, se többhöz (mert az pazarlás) se kevesebbhez, mert akkor ott fog szakadni.
Az, hogy minek 17-es felni, benne volt a hsz-ben. Hogy 2 collal nagyobb féktárcsa férjen alá, hogy meg tudjon állni az autó. A féknél nem az számít, elsőre megáll-e vele az autó, az számít, sokadjára is megáll-e. Láttam már olyan féket sajnos, ami másodikra nem lassult rendesen...
Azért hozzák a kicsi feltöltött motorokat, mert nagyobb nyomáson magasabb hőmérsékleten ég az üzemanyag, ezért tisztább a kipufogó.
Cserébe sokkal bonyolultabb a motor és nehezebb megbízhatóra legyártani.
Kicsi, feltöltött motor nekem pl. a vectra új, 2.8-as turbója
Valóban írtad, hogy gyorsulásira készül, az én hibám, hogy előbb válaszoltam, mint végigolvastam volna az összes hszt.
Én a helyedben nem akarnék meghalni egy ilyen autóban, de te tudod.