üzenetek

hozzászólások


RECSKA
(veterán)
Blog

Szia!

Igen, a lényeg leesett! Ellenben a gányolt szót mellőzném. Valahogy azon a képen még össze sincs rakva. Mint látod, kb 2cm-re van egymástól a két darab.

Örülök, hogy egyből a hurrogás megy. Kérlek szépen nem vagyok karosszérialakatos, de ilyen varratot nem láttam még sehol. Aki csinálja, nem kicsit ért hozzá. Ahogymeglátt a kocsit, azt mondta, hogy inkább ez az eleje legyen, mint a szénnérohadt másik...

A futomú szerintem elég jó gyárilag. Annyi történik még vele, hogy keményebb szilenteket, rugót kap, és természetesen a gyárinál keményebb gátlókat. Elöl hátul tárcsafék...

Jah, és nem közúton lesz vele repeszgetve, hanem reptéren. Ott meg a kutyát nem érdekli, ha kettétörik...


RECSKA
(veterán)
Blog

mindjárt dobok képet a küszöbrő

[ Szerkesztve ]


sh4d0w
(félisten)
Blog

Asszem a Ringen gyorsulásban okozol majd 1-2 meglepit arcos-harcos bömbiseknek :DDD Grat. egyébként és sok kitartást!


RECSKA
(veterán)
Blog


RECSKA
(veterán)
Blog

Ezt nem tudjuk. Sok Uno rohangál gyári futóművel 15"-os kerékkel. Nekem nem gyári lesz, meglássuk...


RECSKA
(veterán)
Blog

Szia!

Köcce! Hát, nem ez a leggyorsabb Uno magyarhonban, az tuti. De megpróbáljuk a legszebbé tenni! :B :R


bambano
(titán)
Blog

Szívós kocsit se nyír ki, van, aki épített már olyat is.
Egyébként én se ismerlek, de remélem, nem dübörögsz az ablakom alatt, mert abból baj lesz.

Egyébként ha már taigetosz pozitív autót építesz, legalább csinálnád meg rendesen. Normális szervizben nem fúrnak fel autót dugócsere nélkül. Normális tuningműhelyben azonnal összehangolják az injektorokat a légtömegmérővel, a betöltött levegő mennyiségével.

400 lóerőt nem lehet rendesen az első kerekekkel az útra tenni, főleg nem egy ilyen pille könnyű kasztnival. Az se biztos, hogy 400 lóerőt ki fog bírni egy gagyi módon kilakatolt kasztni és nem fogja felcsavarni az egészet, mint egy spulni. A nem kocsira való kerékkel is baj van, hacsak nem hangoljátok át a futóművet is teljesen. 15-ös kerék nem való ekkora tervezett teljesítményhez, mert nem fér bele rendes fékrendszer. A 2 literes tipo fékrendszere nem való ilyenre. 16 de inkább 17 collos kerék kellene alá, amibe belefér egy rendes brembo vagy hasonló minőségű fék, sok dugattyús nyereggel.

Persze nomrális autóban van köbcenti, nem csak fűnyíró motor. Nem kötelező hallgatni a jó szóra, emléked kegyelettel megőrizzük majd.

Szerk: most olvasom. reptérre jó lesz, messze van...

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

Na ja, nagy gáz, nagy zaj, szerény gyorsulás, sok füst, esetleg tüzijáték a motorházban... :)


RECSKA
(veterán)
Blog

Szia!

Mint tudjuk, szívó kocsinál ha nincs fojtás, nem tesz jót...
Hogy dübörögnék az ablakod alatt??? :U

Normális szervízben egyszerűen felgyűrűzték volna, mivel válla nem volt, és nem is volt szénnékopva, de ha már szétszedtük, csináljuk rajta valamit... A dugókat a hajtókarral és a főtengellyel együtt elvittük az egyik legnagyobb gépműhelybe itthon, és megnyugtattak, hogy mégcsak grammoltatni sem kell a dugó+hajtókar párost, mert nincs köztük 1gr eltérés. Az lófasz... És hozzáállítják az injektorokat, csak ha már ECU nem tud mit kezdeni a gyári injinél 60%-al nagyobbal, akkor nincs mit tenni. Sok embernek működött. Az én verdám törött volt, minden vezetéket újrahúztak, és cigányoltak rendesen. Szigetelőszalag powa... Probléma volt még az, hogy szeretek krúzingolni, ilyenkor kb 1500-as fordulattal 5.-ben gurulok, nah ekkor benzinezte fel az olajat. Ha folyamatosan 5k felett tartottam volna, lehet, hogy a mai napig nem lett volna baj...

A gagyi módon kilakatolt kasztnit megint kérném megindokolni. Hol van ez gagyin kilakatolva??? Vazz, az utolsó rozsdafoltig minden el van rajta tüntetve. Sőt, erősített taposó, A oszlop és erősített küszöb van, mivel ugye 2-ből lett összerakva. Kérlek mutass egy kocsit, ahol ennél szebben meg lett oldva ez a művelet! 400lovat hol írtam? Azt írtam, hogy a pillangószelep 400lóig kiszolgál! Én teljesen elégedett leszek 200keréklóval. Ami nem is lehetetlen, ha belegondolunk, hogy mielőtt szétszedtük, kb 130 ló volt... A futómú természetesen teljesen át lesz hangolva, csak bejáratás idejére nem rakjuk alá a KAYABA ULTRA SR gátlókat, meg a TIPO fékrendszert. Jah, tipo fékrendszer. Elöl 284mm-es, hátul 240mm-es féktárcsák. Ha nagyon szép lassításra képes ez a konfig egy 1.2 tonnás kocsinál, szerintem hozza azt a szintet egy 800kg-osba is! Jah, 16-17" felni. Végülis. Csak megkérdem, hogy minek? Mint írtam, gyorsulásira készül. Valószínűleg 15"-os lemezfelnire felrakott 190/580-as Slick-el fog gurulni. Minek oda 17"-os felni???

Normális autóban van köbcenti. Akkor már csak az a kérdés, hogy az autógyártók szerinted minek hozzák vissza a kicsi, feltöltött motorokat??? Talán azért, mert feleakkora ccm-ből kihozzák azt a teljesítményt, normál használat mellett kisebb fogyasztással, nem??? MEgértem én, hogy V8, meg 3lityi V6, de hova rakod azt egy ekkora kocsiba???

Hallgatok én mindenkire, de a szerelőim nem egy verdát raktak már össze, és nem félek, hogy hihetetlen módon elkúrnák. Amúgy emlékem nem kell őrizni, nem ismersz. Én nem olyan vagyok, aki a városban 90-el index nélkül szlalomozgat a kocsik között... Sőt, talán 90-nél többel lakott területen kívül sem megyek...

Gyorsulásra épül. És nem azért, hogy a leggyorsabb legyen, hanem a SAJÁT szórakoztatásomra. Én nem megyek illegálra, lámpánál nem virgonckodom az 1.0-s suzukimmal, vagy az 1.3-as corsámmal...

Béke veled Testvér!


RECSKA
(veterán)
Blog

Erre pedig csak annyit írok, hogy a gyári kocsival, 4bar-os benyanyomással, 1.2barral nyomott 7sec-es 0-100-at... Azért az a gyári szarhoz már nem is annyira rossz...

Amúgy csak súgok valamit. Súly-Lóerő arány megy? Hány kiló is az új M3??? 1600??? Hány ló? 400??? Az annyi mint 4kg/ló, nem? Ha 200lovas lesz az uno, az annyit tesz, mint 800kg 200ló... hmmm... 4kg/ló... Érdekes. Nem azt mondom, hogy úgy fog menni, mint egy új M3, de a számok alapján...


ABE
(őstag)

Én csak annyit mondanék: jó dolog, hogy vannak fanatikusok, akik időt, pénzt, munkát nem sajnálva felélesztenek egy öreg járművet, és nem racionális érvek alapján választják ki az autót! :R Hova lenne a világ, ha egyenszürke autók járkálnának csak az utakon, és nem lehetne néha megvizslatni egy szépen felújított régi gépet... :U

[ Szerkesztve ]


RECSKA
(veterán)
Blog

Szervusz!!!

Köszönöm a szép szavakat! Hidd el, ez nem lesz elkapkodva, és remélhetőleg olyan is lesz, mint amilyenre elterveztük. A verda igazából már 1 éve áll. Nem fogom elsietni. Az sem érdekel, hacsak jövő nyárra készül el. Sőt... Én nem azért csinálom, hogy a közúton mindenkit leszopassak vele. Pusztán hobbi...

U.I.: Jah, építhettem volna Lancia-t, turbódízel golfot, turbós hondát... De minek. Van elég. Ellenben egy teljesen a 0-ról újracsinált uno nem sok van az országban!

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

A kasztnival az a baj, hogy az még abból az időből származik, amikor a torziós merevség meg a végeselem módszeres tervezés nem volt se ismert, se használt. Volt olyan autóm, aminek fel tudtam úgy emelni az egyik sarkát, kerékcseréhez, hogy a másik három kerék az úton maradt. Ebből egyenesen következik, hogy csavarodott a kasztni. A mostani autóm kasztnija többszörösen elbírja a saját tömegét, ha megemelem a sarkát, felemeli a másik kereket is. Ez azért fontos, mert egyrészt ha nagyon mész vele, nem árt, ha nem csavarodik a kasztni, másrészt nem árt, ha az útra tudja nyomni a kerekeket.

Az enyémben pl. szebb, sosem volt törve, sosem volt hegesztve, gyári állapot. Nincs rozsda. Merev, mint a beton.

A futóművön nem csak a gátlókat kell cserélni, hanem az egész geometriát újra kellene számolni. A cikk szerint az egyik keréken /45-ös, a másikon /50-es gumit akarsz, ergo a két kerék átmérője nem lesz ugyanaz. Vagyis a kocsi előre fog dőlni, illetve amikor rugózik, másképpen fog mozogni a futómű, mint gyári állapotában. Ehhez utána kellene állítani mindent, vagy feltenni gyári átmérőjű gumit. Különben kanyarokban, fékezéskor csúszni fog.

Azt írtad, ha jól emlékszem, a fojtószelepnél, hogy 400 lóerőig elég lesz az az alkatrész. Kocsinak illene egyenszilárdságúnak lenni, vagyis minden darabjának azonos teljesítményszinthez igazodnia, se többhöz (mert az pazarlás) se kevesebbhez, mert akkor ott fog szakadni.

Az, hogy minek 17-es felni, benne volt a hsz-ben. Hogy 2 collal nagyobb féktárcsa férjen alá, hogy meg tudjon állni az autó. A féknél nem az számít, elsőre megáll-e vele az autó, az számít, sokadjára is megáll-e. Láttam már olyan féket sajnos, ami másodikra nem lassult rendesen...

Azért hozzák a kicsi feltöltött motorokat, mert nagyobb nyomáson magasabb hőmérsékleten ég az üzemanyag, ezért tisztább a kipufogó.
Cserébe sokkal bonyolultabb a motor és nehezebb megbízhatóra legyártani.

Kicsi, feltöltött motor nekem pl. a vectra új, 2.8-as turbója :)

Valóban írtad, hogy gyorsulásira készül, az én hibám, hogy előbb válaszoltam, mint végigolvastam volna az összes hszt.

Én a helyedben nem akarnék meghalni egy ilyen autóban, de te tudod.


bambano
(titán)
Blog

Súgjál. Én is súgok valamit: egyenszilárdság megy? Ha berakod az unoba az m3-as 343 lóerős motorját, úgy fog menni, mint az m3-as? Súgok: NEM.

Se futómű, se fék, se kanyarstabilitás, se semmi. A futómű nem lesz mindjárt csodafutómű attól, hogy keményebb lengéscsillapítót raksz bele.

Pl. volt az a darwin díjas figura, aki a chevyjére lopott az amerikai légierőtől startrakétát. Attól, hogy rárakott egy rakétát, rakéta lett a chevy? Nem, hanem lyuk a sziklában.

Olyan lesz ez az autó, mint az 1.1-es négyütemű trabi. Lesz egy elavult kasztni, gagyi futómű egy erős motorral. Nagy gáztól elkapar, vezethetetlen lesz, kanyarodni nem tud, ha szél megfújja, elrepül, stb. stb.

Az "úgy fog menni"-be nem csak a kg/le arány tartozik bele, hanem még sok más is.


RECSKA
(veterán)
Blog

Teljesen megértem, amiket mondasz. A kasztni lehetséges, hogy elavult, idejétmúlt, szar konstrukció. De csak megsúgom, hogy nem kicsit merev. ;] Pláne, hogy még benne sincs a merevítés az elejébe, és a hátulja. Első hátsó toronymerevítő, elöl csak felül, hátul alul és felül is támasztva lesz...

Nem azt írtam, hogy gyári autónál, hanem olyannál, ahol már volt mit csinálni. Elhiszem, hogy egy 5 éves autó szebb, azt is, hogy egy 10 éves. Ez 23...

Mint írtam, egyenesen akarok vele menni. Az elöre billenő kocsi a súlypont eltolása miatt is kell. Elsőkerekes, így előre kell a súlyt raknunk. Mivel nem szlalom, meg hegyiversenygép lesz, túlzottan nem érdekel, ha nem tudok kanyarodni. De belegondolva abba, hogy sok kocsin feleilyen technika van, sőt, 10-ed ilyen kasztni, nem lesz itt baj. A fék pedig kétleném, hogy elfogyna. Mondjuk egy Hungaroringi 3. körben biztos. De én még egy felet sem megyek majd rajta! ( Na jó, ki fogom próbálni, és meglássuk... )

A nagypillangó célgépnél kötelező. Cserébe nem kell kitaposnom a pedált a padlólemezen. Picike gázra is szépen reagál. És nem lesz sokkal vezethetetlenebb tőle...

Tudom, hogy egy versenyfék sokkal jobb lenne, csak azzal van pl egy olyan baj, hogyha valaki olyan ül oda, aki nem tudja, hogy mit kell vele csinálni, annak vége...

Erre nem tudok mit írni. Az, hogy az én 1.3-as motorom 85-ben hengerenkénti injektoros volt, semmi, dehogy 1300ccm-el tudta azt, mint sok motor 1800, 2000ccm-el, azért nem mindegy. Sőt, a fogyiját símán lehetett 7 liter alatt tartani. Most egy 23 éves 2lityis motor mennyit is eszik? 10-12L?

Négypontos biztonsági öv lesz benne, és vélhetőleg telerakjuk keresztmerevítőkkel az egész elejét. A súly nem gond, majd tekerünk a nyomáson 1 tizedet... :B


RECSKA
(veterán)
Blog

Nem bizony, nem fog úgy mennyi. KANYARBAN...

Meg nem fog úgy megállni mondjuk 200-ról, mint az.

Mindenki tudja, hogy leszorító erő nélkül semmit nem ér a dolog. Sőt, minek rakja alá 310-es 6 dugattyús féket? Hogy 140-nél már blokkoljon??? Nincs, mi az útra tapassza a kocsit. Ne feledjük, 800kg-ról van szó...

Ezt a gagyi futóművet nem értem teljesen. A mai kocsik között mennyi is gurul hátul dobfékkel??? Pláne úgy, hogy 1.2-1.3tonnások... Ez már gyárilag sportfutóművel jött ki, és 4db tárcsafékkel. 1985-ben...

Kanyar nem érdekel. Ha a mostani munkásverdával, 1300ccm szívódízel-el be tudom szedni a kanyart 120-al, akkor ezzel is. De mivel kb 90-el szoktam menni, szerintem nem lesz gond.

Az tény, hogy kegyetlenül allergiás a szélre a kocsi. Sőt, ha egyedül ültem benne, szabályosan féltem is. Viszont 140-150-nél még teljesen stabil volt akkor is. Biztos jó dolog 200-al, meg 240-el repeszteni, de egyrészt ez nem végsebességre épül, másrészt maximum 170-175-el fogok menni vele. Repülőtéren... :P Sőt, ahhoz hogy elérje ez a szar 400m alatt a 170-et, 240ló kell... :B ;]

Szerintem meg gyorsulásban igenis az, meg a tapadás számít. Sőt, repülőrajtból már inkább csak a súly/paci hányados dönt. Itt most nem 100-300-ról van szó, hanem teszem azt 80-140... Ott még a légellenállás nem számít.

Mindenesetre láccik, hogy jobban értesz hozzá, mint én! :R :R


RECSKA
(veterán)
Blog


bambano
(titán)
Blog

A gagyi futómű nem csak abban merül ki, hogy dobfék vagy sem. Pl. a g astrában merev tengelyes hátsó futómű van, se kanyarodni nem jó vele, se rosszabb úton átlagosan közlekedni nem jó vele, mert ráz. Ha ott pl. megdobja valami az egyik kereket, a másik kerék tapadása is romlik.

A c vectrában ehhez képest független hátsó felfüggesztés van, alsó kereszt lengőkarral. Ennél ha döccen az egyik kerék, a másikat még a talajon tudja tartani a teleszkóp. Nagyon nagy különbség van a két autó között már kreszben előírt sebességeken is. Elöl mind a két autóban McPherson van, aminél láttam már jobb futóművet, viszont olcsó gyártani és egyszerű szerelni.

Azért raknék 17-es felnit a kocsira, mert akkor 2 collal nagyobb féktárcsát rakhatok alá, aminél két eset van (akár egyszerre is):
- ugyanakkora fékezéstől, mivel több anyag van benne, kevesebb fokot melegszik, később éri el azt a pontot, amikor már nem fog
- több fékezést bír ki, mert több hőt képes felvenni és hamarabb hűl.


RECSKA
(veterán)
Blog

Sajna a hátsó traktus nekem sem az igazi...

Felfüggesztés elöl : McPherson féle teleszkópos lengéscsillapítóval és tekercsrugóval , kanyarstabilizátorral
hátul : merev tengelyes teleszkópos lengéscsillapítóval


Reac^
(őstag)
Blog

Teccik a blogod, hasonló cipőben járok és hasonló terveim vannak nekem is vele: Daihatsu Charade GTti, csak én japán megközelítésből karcolom a témát :DDD

mod: húzok vissza olvasni, kár hogy csak most találtam meg a blogod ;]

[ Szerkesztve ]

üzenetek