Az én autóm: Trabant casecon

Gondolom sokan emlékeztek még a tavalyi gépemre, a Ferrari V12-re, ezért idén is autós témával lepem meg... – írta: Andrew_31, 5 éve


Gondolom sokan emlékeztek még a tavalyi gépemre, a Ferrari V12-re, ezért idén is autós témával lepem meg a nagyérdeműt.

Novemberben kezdtem a tervezést és decemberben a gyártást.

Ez nem más, mint az örök "szerelmem", aki már régóta családtag, 22 éve. Kétüteműként kezdte pályafutását, mint a többi Trabant. Édesapámmal raktuk össze 17 éves koromban, de két év után kapott egy Suzuki Alto 550 ccm-es motort.

Ekkor kezdett el érdekelni az autó működése. Már így is 120km/h óra volt a végsebessége, de kapott egy hengerfej tuningot és 140 lett. Kezdetét vette egy őrület. Beépítettünk egy Suzuki Swift 1000-es motort. Elintéztük a papírmunkát, hogy teljesen legális legyen. Nagyon jól ment a kis kasztnival az autó, ekkor jött az új hobbi.

Neten megláttam a hungaroringi gyorsulási versenyt. Kimentünk megnézni és a következőn már indultam is. Ez az év ismerkedés volt, de sikerült elcsípni az összetett harmadik helyett.
Éreztem, hogy ez a motor ide kevés, ezért nézegettem az 1000-es és az 1300-as hengerfejtömítést és láss csodát, ez ugyanolyan "csak" egy hengerrel hosszabb.

Vettem is egy Swift 1.3 GTI hengerfejet és szétvágtam. Be lett hegesztve a vége. A vezérműtengelyek is hasonlóan végezték. Ezzel a csomaggal háromszor voltam kategóriabajnok. Régi szép idők... sajnos már nincs kis kategória...

Kép a motorról és egy letűnt korszak emlékeiről. Az első kép egy gyári 1.3 GTI.

A legviccesebb az egészben, hogy olyan jól sikerült, sokan vakarták a fejüket, ez most mi?
1.0 GTI? Ilyet még nem láttak, de megnyugtattam őket, hogy nem is fognak.

Az autó most alakul vissza "szolid" utcai használatra. Gyári első résszel és a már említett 12 szelepes hengerfejjel, így kb. 70 LE lesz.

Na, de nem untatlak tovább benneteket, jöjjön a gép! A konfig egy P8P67-M PRO lap, 16 GB RAM, I7 2600, Quadro 2000, egy 96 GB-os Kingston SSD és egy WD320 HDD, ez a tervezgetős gépem.

A modding Solidworks terve:

Ez a terv nagyon sok munkaórát emésztett fel, szabadidőmben, sok változtatással jutott el idáig.
Ezután szét kellett szedni alkatrészekre, hogy CNC-s programok készüljenek belőle.

Minden tiszteletem a csak kézi szerszámokat használó moddereknek, de itt azért leírnám, hogy a CNC-vel való gyártás szerintem nem egyszerűbb, hanem a képzelet határait lehet kitolni, ugyanis megnyugtatom a kételkedőket, hogy ugyanolyan időigényes és az utómunkálatokat nem csinálja meg a gép. Ide is leírnám, hogy a gép saját építés és tervezés:

CNC gépem

A lemezváz elkészítésével kezdtem a dolgot, kimartam és összeállítottam. A felső ablakrész meghajlításától féltem a legjobban, de kitaláltam, hogyan kell csinálni egy sablont, amibe belehajtom.

Az összeállítást CO hegesztőgéppel csináltam.

Ezután a vákuumforma gyártása és vákuumszívott alkatrészek gyártása, majd méretre vágása következett.

Ezt követte az elemek próbálgatása, majd elkezdődött a futómű és kerekek gyártása.

A gumikat ipari 125 mm-es kerekekről szedtem le. A futómű rendesen rugózik és még kormányösszekötő is van benne, elől a tárcsafékre még féknyerget is csináltam.

Ezután legyártottam a lámpákat, amik természetesen világítani is fognak.

Majd jött az ajtó és motorháztető-zsanér gyártása. Az ajtózsanérral nagyon megszenvedtem, hogy megfelelő hézag mellett kinyíljon az ajtó. Ez a második fajta, az első teljesen rossz volt.

Ezután felragasztottam az elemeket a vázra epoxival.

Ezt követően jött a gittelés és csiszolás hosszadalmas művelete, valamint az alapozás.
Most, hogy egyszínű, jöhetett a kisebb hibák javítása.

Következett a fehér alapozás és színre fújás:

Elkészültek a tükrök és a rendszámtábla. A kábelek gyártását is meg kellett egyszer csinálni, bár nem a kedvenc elfoglaltságom.

A futómű is a helyére került:

Az ablakok beragasztásáról nem készült kép, pedig egy napom ráment, de időhiányban szenvedtem. Elkészültek a kilincsek és az ablaktörlők és a helyükre kerültek.
A tükröket szombat reggel 5-kor ragasztottam a helyére.

A jelenlegi belső tér, a HDD és az SSD a lap alatt van:

Egy kép az igazi és a modell Trabiról:

Szombaton boldog voltam és még most is az vagyok. Köszönöm a zsűri bizalmát. Annak külön örülök, hogy a kis kedvencem nem csak gyorsulási versenyen ért el sikert, hanem a Veletechen is.

Ahol a Ferrari alulmaradt, ott a Trabant nyert.

Külön köszönet a szervezőknek!

Trabant 2.0 az elkészült vízhűtéssel.

Főtengely esztergálása.:

2.0-ás szelepek gumigyűrűvel. A másik túl hangos volt.:

A tengelykapcsoló és háza az elektromos gyújtással. 3db hall szenzor van benne 120 fokonként ,amit egy körbe forgó mágnes kapcsol a felső holtponton.Ez vezérli a 3db ledet:

[L:/dl/upc/2015-01/70819_motor.jpg](IMG:/dl/upc/2015-01/70819_motor.thumb.jpg)(/IMG)[/L]
Szívagyú próba.:

Pár kép és egy videó a kész gépről.:














Hirdetés

Azóta történt

  • Modding: Oázis ROG monitor

    Egy Sony Trinitron síkképcsöves monitor került átszabásra csúcshardverekkel megspékelve és vízhűtéssel kiegészítve.

  • Kalózvár építése

    Rengeteg faanyag maradt vissza a felújításból, ezért megígértem a gyerekeknek, hogy építek nekik egy faházat.

  • Red Scania mod by csabi112

    Az idei Veletechre készített moddingom építési munkálatai: egy mini-ITX-es PC építése az alapoktól, kamionos stílusban.

Előzmények

  • voland-féle casemod

    A 2014-es Veletech moddingversenyre épülő gépem alapját egy CoolerMaster Elite 335 ház adja - és sok-sok munka.

  • Robur's dashboard

    Steampunk vezérlőpult egy léghajó kapitányának egy Logitech MX 5500-as billentyűzet felhasználásával.

  • O.A.C - OpenAirCase

    Nyitott kivitelű számítógépház tervezési folyamata lézervágó berendezésre és casecon versenyre hangolva.