Az Nvidia GTX550Ti-ről másképpen
Mire is elég a GF116 chip otthon, játékok alatt? – írta: Hunork, 12 éve
Unigine Heaven
A teszteléshez most az Unigine Heaven 2.5 programot használtam, nem megfeledkezve a már szokássá vált 3DMark duóról, egy korábbi képpel mellékelve. Viszont az MSI Afterburner programnak hála, most készíthettem olyan képeket, melyeken játék közben is látható minden fontos adata a kártya GPU – Memória párosának felhasználásáról. A saját képeimet kiegészítettem három darab, az interneten, hivatalos teszt-oldalról „kölcsönzött” teszteredmény-táblázattal is, már csak a viszonyítás kedvéért.
Mindenekelőtt itt látható a tesztkonfiguráció:
Az itt látható értékek az Average FPS számokat mutatják. A mi kártyán most nincs benne, de érdemes egy pillantást vetni a bal oldali értékekre. A birtokomban lévő kártya ezen a teszten, otthoni környezetben 15,8 Average FPS-t produkált!!
Ezen a képen igen sok grafikus kártya Minimum és Average FPS értékeit láthatjuk, leginkább a szélesebb látókör elősegítéseként került ide.
Amint megfigyelhető, itt már a mérés alapszinten történt, vagyis FSAA nélkül, 4x AF-el. Mint később kiderül, ez a javasolt beállítás majd a hőn áhított 1920x1080-as felbontáshoz az erősebb GPU - VRAM felhasználást igénylő játékoknál otthonra.
Továbbá itt ez az apró táblázat, melyet azért tettem a cikkbe, mert bár teljesen más gyártóktól származnak a kártyák, viszont a tesztkörnyezet igen hasonló volt az enyémhez: i3 2100 CPU, 2×2 GByte Kingston HyperX DDR3 1333MHz memóriával, persze a végére odatettem a saját kártyámat is.
Ezekből igen sok minden derül ki. Egyrészt: nagyon nem mindegy, hogy milyen GTX550Ti-t vesz az ember, melyik gyártótól, és hogy milyen órajelen üzemelnek a kártya lelkét adó egységek: GPU, Memória. Másrészt, az sem mindegy, hogy a játékprogramot hogyan konfiguráljuk be. Ez egy kardinális kérdés, melyet talán sokan félvállról vesznek, pedig a helyes és pontos beállítások megtalálása nélkül valóban lehangoló eredményeket kapunk, legye szó bármilyen VGA-ról, illetve játékról.
És akkor a saját mérési eredmények:
Amint látható, kétféleképpen mértem: a táblázatban jobb oldalt, a teszterek által használt értékek szerinti egyik eredmény látható, azaz 1920×1080 felbontás, 16x AF, és 8x FSAA. Hát ez azért eléggé megterhelő úgymond mindegyik grafikus vezérlőnek. (jó, a csúcskategória most nem számít, számukra vannak más tesztek…)
A másik mérési metódus (Basic - mode) látható a bal oldalon, amit amúgy a játékok alatt használok, és ezt is tanácsolom mindenkinek, vagyis 4x AF és 0x FSAA, a már megszokott FullHD felbontás mellett persze. A táblázat a Minimum, Maximum, és az Average (átlag) FPS értékét mutatják.
Végül itt egy kép a 3DMark tesztekről, mely nem most készült, hanem az előző teszt alkalmával, de a rend kedvéért megismétlem:
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!
Azóta történt
-
FALLOUT
"A világvége az emberiség által generált folyamat, nem pedig egy dátum."
Előzmények
-
A 3Dfx öröksége
10 éve vásárolta meg nagy riválisának összes szellemi szabadalmát és tárgyi tulajdonát az Nvidia.
-
Időutazás a ZX81-től napjainkig (2.)
Az első rész folytatásaként most az IBM kompatibilis személyi számítógépek fejlődését mutatom be.
-
Középkategóriás gépek tesztje
Avagy mire elég a középszer otthoni használathoz?