Final Fantasy XIV - A Realm Reborn

Bátran ki merem jelenteni, hogy az utóbbi idők talán legjobb MMORPG-jét készítette el a Square Enix csapata, garantáltan leköt! – írta: nonsen5e, 10 éve

Karakterkészítés, kasztok, fajok

Mint minden valamire való MMORPG-ben, itt is több faj közül választhatjuk ki a nekünk legjobban tetszőt, szám szerint 5 fő faj közül választhatunk, viszont mindegyiknek van két alfaja (itteni név szerint klán) ami kisebb-nagyobb kinézetbeli módosításoktól eltekintve semmi mást nem változtat. Minden fajjal játszhatunk bármilyen kasztként, ilyen szempontból kicsit sincs megkötve a kezünk.

Hyur – sima, generikus, 100% valódi és hamisítatlan ember.
Elezen – az Elfek képviselő jelen játékban
Lalafell – gnóm és kisgyerek keresztezése
Miqo’te – macskaember
Roegadyn – óriás, Hulk szerű lény.

Karakterünk testreszabhatóságát nézve az opciók elég bőségesek, bár legtöbb esetben csak egy listából választhatunk ki sablon dolgokat sajnos, mint például, hogy legyen-e szakáll vagy sem.
Be kell állítanunk különféle apróságokat is, mint születésnap és védőentitás. Míg az előbbi semmi hatással nincs a játékra, addig az utóbbi különböző elemek elleni rezisztenciákat növeli vagy csökkenti – de teljesen elhanyagolható mértékben, így itt is kiválaszthatjuk a számunkra legszimpatikusabbat.

A névválasztás ismét eltér a szokásos recepttől, mivel „a név” helyett itt kereszt és vezetéknevet is meg KELL adnunk.

Eleinte 9 kaszttal kezdhetünk:
Neveik igencsak egzotikusnak tűnhetnek, de többnyire ugyanazokat a sablonos kasztokat kapjuk, mint bármely más MMORPG-ben. Most a régi jól bevált dolgokon miért is kéne változtatni?
Gladiator – a kötelező közelharcos kaszt, tank (Warrior).
Pugilist – szintén közelharcos, ökölfegyvereket és a csupasz kezét használja.
Marauder – közelharcos, nagy baltákkal osztja a pofonokat, tank.
Lancer – lándzsát viselő közelharcos.
Archer – vadász (Hunter), távolsági harcos.
Rogue – kiskések, méreg, rejtőzködés, senkinek sem kell bemutatni.
Conjurer - az alap healer kaszt.
Thaumaturge – varázsló, képességei instant sebzést okoznak, míg az
Arcanist – inkább a DoT (damage over time) késleltetett sebzésű varázslatokra specializálódik.

Mindnek vannak speciális a fejlődés közben megnyitható új szakmái (jobs), amik különféle bónuszokat és új képességeket adnak, a teljes játékmenetet is megváltoztathatva.

Továbbá vannak a szó szoros értelmében vett szakmák, foglalkozások, amikkel a karakter alapanyagokat gyűjthet be (Miner, Botanist, Fisher) vagy kész felszereléseket, hasznos tárgyakat készíthet (Alchemist, Armorer, Blacksmith, Carpenter, Culinarian, Goldsmith, Leatherworker, Weaver). Ezeket a játékos csak utólag veheti fel „sokadlagos” kasztként.

Fontos megjegyezni, hogy egy karakterrel egyszerre minden kasztot és foglalkozást is felszintezhetünk, a köztük történő váltás egy szimpla fegyvercseréből áll, ami egyben az action barra lementett képességeket is cseréli (plusz fél percig használhatatlanná tesz minden képességet érthető okokból kifolyólag).

Az én karakterem Egy Hyur Conjurer – healer lett (WoW-ban is healer paladin voltam mindig) így a továbbiakban annak a szemszögéből, de minden kasztra általánosítva lesz a játék bemutatva a lehető legnagyobb objektivitásra törekedve.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények