Izland 2013 - fel a hegyekbe! (2.)

Terepjáróval a tűz és jég szigetén: nem azt mondom, hogy minden pillanata öröm, de óriási élmény és kihívás volt. – írta: rumos14, 10 éve

Július 23.

Július 23. A fájdalmat, melyet a felföld meghódításának sikertelen kísérlete okozott, csak egy jokulsarloni gleccserlagúna-hajókázás tudta enyhíteni

Reggel a szállásunk környékén nagyon alacsonyan rendezkedtek be a felhők, de hát mit tehet az ember, elindultunk az F208-on Langisjór, a gyönyörű fekvésű tó felé. Megérkeztünk a Skaelingar leágazáshoz, addigra már a tejfehér ködben haladtunk. Továbbmentünk az F235-ös leágazáshoz, ott sem javult a helyzet. Odajött hozzánk a helyi ranger, két hölgy, nagyon barátságosak voltak, de csak annyit tudtak tenni, hogy velünk együtt széttárták a kezüket – ez van, a mai nap nem érdemes Langisjór felé menni, főleg, hogy hegymászást terveztünk, de ha nincs kilátás, akkor minek. Így hát újratervezés, akkor ma menjünk el Jokulsarlonhoz, ott csak jobb idő lehet.

Szóval vissza az 1-es úthoz, még 140 km az aszfalton, és tényleg megjavult az idő, ha nem is annyira, mint előző nap, de szép napsütésben haladtunk Európa legnagyobb gleccsere, a Vatnajökull felé. Jokulsarlonról nehéz újat mondani, gyönyörű, elképesztő, fantasztikus, egyedi, ahogy egy tóban olyan jéghegyek között lehet hajókázni, kenuzni, amelyek a közeli gleccserből szakadnak le, és végül az Atlanti-óceánban kötnek ki. Ahogy 2 éve, most is szép napsütésben értünk oda, legközelebb megnézném már szürke időben is ezt a helyet.

Nyilván egy látnivalóval egy napra nem elégedtem meg, így felmásztunk a Svartifoss-hoz, egy szép vízeséshez, amelynek fekete bazaltorgonák szolgáltatják a hátteret. Izlandi viszonylatban sűrű erdőben másztunk, útközben szép virágokat is láttunk. Visszaérve, a parkoló melletti kisebb tónál meglepődve láttam, hogy a helyi fiatalok fürdőznek, ugrálnak a vízbe, ami talán 5 fokos ha lehetett, miközben pár száz méterrel felettük ott figyelnek a gleccserek. Itt a közelben érdemes még megnézni a Svinafellsjokull gleccsert, ami egészen alacsony magasságig „lenyúl”, itt szoktak gleccsertúrákat szervezni, de most senkit sem láttunk a késő délutáni időpontban.

A hetedik nap képei slideshow-ban (jobbra-balra nyilakkal lehet lépkedni): [link]