Izlandi körutazás - 2. rész

8 nap alatt a Jégföld körül - 2., befejező rész. – írta: rumos14, 13 éve

Bevezetés, július 30.

Az alábbiakban egy 8 napos izlandi körutazás élménybeszámolójának második részét olvashatjátok.

Az első rész: [link]
A teljes színes-szagos vágatlan szélesvásznú írásom: [link]

Az útról készült képek itt tekinthetők meg: [link]
Napi bontásban:
[link]
stb, egészen day8-ig. nézzétek meg, megéri :)

A videók pedig itt: [link]

Elkészült két slideshow is:
[link]

Folytatom tehát az 5. nappal.

Július 30.

Egilsstadir-Hrossaborg-Dettifoss-Asbyrgi-Hljodaklettar-Dettifoss-Selfoss-Namaskard-Myvatn

tracklog: [link]
képek: [link]
videó: [link]

Az ötödik napon újabb 140 km és a Herdubreid hegy jellegzetes formájának megpillantása után Hrossaborgir-hoz érkeztünk, innen indul az F88-as út az ország belsejébe, Askja felé. Dobbant egyet a szívem, amikor megláttam az útjelző táblát és azt a jelzést, hogy a felföld felé haladva a következő benzinkút 268km-re van. Aztán este megnéztem, hogy mégis milyen időjárás van arrafelé: 2fok, havas eső…

Askja felé...

Ezen a napon alapvetően a Jokulsa a Fjollum folyó mentén haladtunk, a keleti parton felfelé, a nyugati parton lefelé. Dettifoss állítólag Európa legnagyobb vízhozamú vízesése, óriási robajjal és intenzitással zuhan lefelé víz. Egészen a vízesés oldaláig le lehet sétálni. Bementünk az Asbyrgi kanyonba, ami egy U alakú, oldalt 100m magas sziklákkal övezett katlan, egyedi klímával és növényzettel. Kellemes 20 fok és napsütés volt, megnéztük a tavat, madarakat. Elég sok turista volt, ennek nem annyira örültem.

Dettifoss

Dél felé vettük az irányt az F862-n, lefordultunk a Hljodaklettar-nál, sajnos itt már 12 fok, szél, eső volt. Lementünk a folyó partjához, egészen különleges sziklákat, bazaltoszlopokat láttunk, sajnos eső közben. Persze mire egy bő óra mászkálás után visszamentünk az autóhoz, megjavult az idő. Kicsit máshogy képzeltem el ezt a helyet, kevésbé civilizáltan, ehhez képest rendes ösvények, a nevezetességek irányába mutató táblák voltak.

Megnéztük a Dettifoss-t még egyszer, a nyugati oldalról, majd Selfoss vízesést is, volt már 6 óra mire a
Myvatn tó közelébe értünk.

Hljodaklettar-nál

Dettifoss nyugatról

Megálltunk a Namaskard nevű geotermikus területen, ahol bugyogó iszap, füstölgő sárkupacok, és nem utolsó sorban kemény záptojásszag fogadott. Hirtelen kisütött a nap, körbe azért megmaradtaka sűrű felhők, szóval fotózáshoz nagyon-nagyon jó körülmények voltak. A szállásunk közvetlenül a Myvatn tó mellett volt, egy igencsak alapszintű 4 személyes faházikó. Este kirúgtunk a hámból, illetve MZ meghívott minket vacsorára, rég ettünk ilyen komplett fogást.