Mass Effect széria, maximális grafikával

Sajnálatos, hogy a PC játékosoknak is configokban kell turkálnia, de ha tetszett a széria, játszd újra, feljavítva! – írta: CPT.Pirk, 9 éve

Mass Effect 1 - engine config

Nos, az igazi varázslat itt következik! Nyissuk meg a felhasználóneved\Documents\BioWare\Mass Effect\Config mappában a BIOEngine.cfg fájlt egy szövegszerkesztővel. Keressük meg a [SystemSettings] blokkot benne, majd cseréljük ki erre:

[SystemSettings]
StaticDecals=TRUE
DynamicDecals=TRUE
DynamicLights=TRUE
DynamicShadows=TRUE
LightEnvironmentShadows=TRUE
CompositeDynamicLights=TRUE
ShadowFilterQualityBias=2
DirectionalLightMaps=TRUE
MotionBlur=FALSE
DepthOfField=FALSE
Bloom=TRUE
QualityBloom=TRUE
SpeedTreeLeaves=TRUE
SpeedTreeFronds=TRUE
OnlyStreamInTextures=FALSE
LensFlares=TRUE
FloatingPointRenderTargets=TRUE
Trilinear=TRUE
SkeletalMEshLODBias=0
ParticleLODBias=0
DetailMode=2
ShadowFilterQualityBias=0
MaxAnisotropy=16
ScreenPercentage=100

Ez alatt két blokkal megtaláljuk a [TextureLODSettings] blokkot, ami a textúrák minőség szintjéért felel. Cseréljük ki kompletten erre:

[TextureLODSettings]
//TEXTUREGROUP_Character=(MinLODSize=256,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
//TEXTUREGROUP_CharacterNormalMap=(MinLODSize=256,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
//TEXTUREGROUP_Effects=(MinLODSize=256,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_LightAndShadowMap=(MinLODSize=4096,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_RenderTarget=(MinLODSize=4096,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
//TEXTUREGROUP_Skybox=(MinLODSize=256,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
//TEXTUREGROUP_UI=(MinLODSize=256,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
//TEXTUREGROUP_Vehicle=(MinLODSize=256,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
//TEXTUREGROUP_VehicleNormalMap=(MinLODSize=256,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
//TEXTUREGROUP_Weapon=(MinLODSize=256,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
//TEXTUREGROUP_WeaponNormalMap=(MinLODSize=256,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_World=(MinLODSize=1,MaxLODSize=4096,LODBias=2)
TEXTUREGROUP_WorldNormalMap=(MinLODSize=1,MaxLODSize=4096,LODBias=2)
TEXTUREGROUP_AmbientLightMap=(MinLODSize=512,MaxLODSize=512,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Character_Diff=(MinLODSize=512,MaxLODSize=512,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Character_Norm=(MinLODSize=512,MaxLODSize=512,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Character_Spec=(MinLODSize=256,MaxLODSize=256,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Environment_512=(MinLODSize=512,MaxLODSize=512,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Environment_256=(MinLODSize=256,MaxLODSize=256,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Environment_128=(MinLODSize=128,MaxLODSize=128,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Environment_64=(MinLODSize=64,MaxLODSize=64,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_VFX_512=(MinLODSize=512,MaxLODSize=512,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_VFX_256=(MinLODSize=256,MaxLODSize=256,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_VFX_128=(MinLODSize=128,MaxLODSize=128,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_VFX_64=(MinLODSize=32,MaxLODSize=64,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_GUI=(MinLODSize=1024,MaxLODSize=1024,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Environment_1024=(MinLODSize=1024,MaxLODSize=1024,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_VFX_1024=(MinLODSize=1024,MaxLODSize=1024,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_APL_128=(MinLODSize=128,MaxLODSize=128,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_APL_256=(MinLODSize=256,MaxLODSize=256,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_APL_512=(MinLODSize=512,MaxLODSize=512,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_APL_1024=(MinLODSize=1024,MaxLODSize=1024,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Character_1024=(MinLODSize=1024,MaxLODSize=1024,LODBias=0)
TEXTUREGROUP_Promotional=(MinLODSize=2048,MaxLODSize=2048,LODBias=0)

Ezek a beállítások azt eredményezik, hogy a textúrák mindig az elérhető legjobb minőségben jelennek meg, nem a játék fogja őket variálni a távolság függvényében.

Ha már úgy is ebben a fájlban vagyunk, egy rövid kitérőt érdemes tenni a hang beállításaira. A játék elég konzervatív a hang terén, emlékeim szerint alapértelmezésben nem is hardveres a hangelőállítás, hanem szoftveres, így a hangkártya helyett a processzor számolja a hangzást is, ami nem ideális.

Keressük meg az [ALAudio.ALAudioDevice] blokkot. Benne megtalálható a MaxChannels= sor, ez adja meg, hogy egyszerre hány különböző hang tud megszólalni.
Nekem egy régi Audigy1-es hangkártyám van, már az is 64 különböző hangot tud egyszerre megszólaltatni, egy X-Fi pedig 128-at. Érdemes beírni ide a megfelelő értéket és a játékban bekapcsolni a hardveresen gyorsított hangzást.

Visszatérve a grafikára, nézzünk pár előtte - utána képet:

Nézzük csak meg a különbségeket. A ruha részei látványosan mosottak voltak, a háttérben lévő lámpával együtt. Közelebbről nézve már látható eltérések vannak az arcon is, több a részlet, jobban elkülönülnek a haj és szőrszálak. Jó, nem egy TressFX, de azért az a haj nem néz ki rosszul!

Nem vagyok híve a mesterséges mélységélesség erőltetésének, ezért a fenti módosításokkal kikapcsoltam azt, így a háttér nem mosódik el. Igaz, hogy a látásunk is hasonlóan működik, de attól még szerintem nem fest jól egy játékban. Ennek hatása különösen látszani fog a következő oldalon lévő képeken.

Itt főleg a bolygó "szélén" látható jelentős javulás, valamint a holdon. Eltűnt a mindent elfedő fehér ragyogás, megjelentek a részletek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények