Mire is elég manapság egy IGP játékok terén?

Kis ideig VGA nélkül maradtam, így kíváncsi voltam, hogy mennyire használható a 4. generációs i5-nek az IGP-je játékra. – írta: SyMbioTe, 8 éve

Mérés menete, Játékok #1

Mérés

A mérés a következőképpen zajlott: minden játékot a Fraps nevű programmal mértem le, ahol volt ott a beépített benchmark programmal, ahol nem ott kiválasztottam egy versenyt/pályát és azt mértem le. Minden játéknál próbáltam optimális beállítást használni a kártya erejéhez képest, az IGP-nél legtöbb helyen FHD és teljesen minimum beállítások voltak, de újabb játékoknál a felbontás lement 1280*720-ra ill. 1366*768-ra.

A mérésekről készítettem egy oszlopdiagram ábrát, melyben a minimum, maximum és az átlag FPS számok szerepelnek. A grafikonok alá odaírom az FPS értékeket, mert nem mindenhol olvasható rendesen --> (Az első szám mindig a HD Graphics, a másik a 7730)

Medal of Honor: Allied Assault

Ez a játék egy nagyon régi kedvencem. Mind a mai napig örömmel végigjátszom a játékot, amikor még lehetett a multiplayer részét is örömmel játszottam, de mára az sajnos megszűnt. Szerintem az egyik legjobb II. világháborús játék, de ez szubjektív vélemény.
2002-ben jelent meg, a későbbi Call of Duty 1-nek volt a vetélytársa, akkor bizony még az Activision is egy remek játékot kreált.
No de lássuk az értékeket, mert hát nem a játékról szól a cikk :).
A játékban az Overlord hadműveletet játszottam végig, ez alapján készült a mérés.

Minimum FPS: 41 ill. 42
Maximum FPS: 92 ill. 91
Átlag FPS: 85 ill. 82

Az nem volt nagy meglepetés, hogy a játék reccenés mentesen ment, 1280*1024-es (ennél magasabban kifagy a játék nálam) felbontáson, minden a maximumra állítva, ami meglepő, hogy az IGP kicsit magasabb számokat produkált, persze ez elenyésző és egyáltalán nem érződik.

Need for Speed Most Wanted (2005)

Az egyik legkedveltebb NFS játékom, rengeteget játszottam vele, a története egyszerű, de pont elég egy ilyen játékba. A játék élvezetes volt, sok tuning lehetőséggel. Hasonlóan vagyok ezzel is, mint a MoHAA-val, még ma is szívesen előveszem és végig játszom.
Egy sima gyorsversenyt indítottam, a választásom a Union & Hollis nevű pályára esett, sima sprint verseny, 3 ellenfél, BMW M3 GTR-rel.

Minimum FPS: 39 ill. 75
Maximum FPS: 72 ill. 104
Átlag FPS: 53 ill. 93

Itt már azért vannak különbségek. HD Graphics-nál 1280*1024-es felbontás és maximum beállításokon, szépen ment a játék, nem nagyon vehető észre ha minimum FPS-re megy be, akadás nélkül ment.
HD 7730-cal ugyan ezek a beállítások, tökéletesen ment, nem is tudok többet írni róla.

Need for Speed Carbon

Számomra ez volt az utolsó értékelhető NFS játék, a tuning lehetőségek nagyon jók voltak, főleg matricázás téren, ugyanis szó szerint bárhova rakhattad az autón.
A történet egyszerű volt, úgymond a szokásos, réges-rég elmenekültünk a városból, de visszatértünk, viszont a kocsinkat már megint lezúzták, így egy olcsó, alap kocsit kell vennünk és onnan kell felküzdeni magunkat.
A választásom a 49-es gyorsversenyre esett, sima sprint, név szerint Agostini Avenue. Lehető legtöbb ellenféllel, Darius Audi R8-asával mentem végig.

Minimum FPS: 30 ill. 43
Maximum FPS: 43 ill. 80
Átlag FPS: 36 ill. 57

1280*1024-es felbontáson, maximum beállításokkal, mindegyik kártyával szépen ment, rendesen végig lehetett menni, IGP-nél egyszer-egyszer meglehetett érezni, hogy bemegy 30 FPS környékére, de összességében jó volt azon is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények