TITANFALL

Óriás robotok, falon közlekedő pilóták, jetpack és tucatnyi hi-tech fegyver a Respawn Entertainment játékában. – írta: Stanchore, 10 éve

Leírás

Megjelenési dátum: 2014. 03. 13.
Fejlesztő: Respawn Entertainment
Platform: PC, Xbox One, Xbox 360

Bevezető:

Óriás robotok, falon közlekedő pilóták, jetpack és tucatnyi hi-tech fegyver...
Elsőre úgy tűnhet, ennyiről szól a Titanfall, pedig ennél azért jóval többről:

A Respawn Entertainment úgy gondolta szakít a hagyományokkal és egy olyan elképzelést valósít meg, ami merőben eltér a napjainkban "átlag multi FPS"-ekként ismert játékoktól. Az alap koncepció az volt, hogy a mechekkel tűzdelt pörgős játékmenetben a pilóták ne csak egy szinten vívják a harcokat, hanem a manőverezési képességeknek köszönhetően, a pályák adottságait kihasználva akár olyan helyeken is összecsaphassanak, ahová egy átlag katona nehezen tudna eljutni, ezáltal jóval színesebbé és érdekesebbé téve a játékmenetet.

Hogy ezt mennyire sikerült a fejlesztőknek jól megvalósítani, arról megoszlanak a vélemények, viszont azt mindenképp el kell ismerni, hogy a játék tele van egyedi ötletekkel, megoldásokkal. Grafikailag egy erős közepes szintet sikerült megütniük, ami a gyengébb hardverekkel szerelt PC tulajok számára pozitív lehet, mivel a játék futtatásához nem kell erőművel rendelkezni.

Hosszas véleményezésbe itt nem szeretnék belemenni, hogy összegészében jól sikerült, vagy sem, mivel mindenkinek másról szól a játékélmény, ezért inkább megpróbálom részletesen bemutatni, pontosan mit is kapunk a pénzünkért:

A Titanfall alapvetően egy futurisztikus hatású, többjátékos (multiplayer) módra épített lövölde, ami nyomokban kampány módot tartalmaz, tulajdonképpen néhány átvezető videót az alap játékmódok között. 15 szépen kidolgozott pályán harcolhatunk IMC vagy Militia katonaként, számos fegyvert és extra képességet használva.

A játék egyik fő sajátossága és egyben névadója is, maga a Titan, ami egy több méteres vezethető robot.
3 különböző fajtája van, amiről a későbbiekben részletesebben is szó esik. Minden játékos rendelkezik egy saját Titánnal, amit alap esetben 4 perc után tud behívni a pályára. Miután behívtuk, bele is ülhetünk és úgy harcolhatunk tovább, vagy akár automata, illetve követési módba is kapcsolhatjuk. Az első Titánunk megsemmisülése után nagyjából 2 percet kell várnunk, mielőtt a következőt behívhatjuk, ez az úgynevezett építési idő, amit az öléseinkkel tudunk csökkenteni.

A pályákon jelen vannak még Minionök is, amik a játék által irányított gyalogos robot seregek, vagy gamer nyelven BOT-ok. Általában két fajtával találkozhatunk, Spectre-rel és Grunttal, bár túl nagy veszélyt nem jelentenek, azért nem árt elővigyázatosnak lenni, ha sokan vannak, okozhatnak meglepetést.

Private Lobby:

A Play / Játék menübe lépve egy private lobbyban találjuk magunkat, ahova a barátainkat meg is invitálhatjuk az Origin kliens segítségével, ilyenkor velük egy csapatban fogunk játszani, és mindenhol zölddel látjuk a nevüket.

Innen tudjuk még elérni a kampány és az alap játékmódokat, létrehozhatunk privát meccseket, vagy akár egy gyakorló pályán is tréningezhetjük magunkat. Továbbá ugyaninnen érhetőek el a Loadoutok, a Burn Card-ok, az utolsó meccsünk eredménye, az összesített statisztikánk, a kihívások és a játék beállításai.
2 x 6 fős szervereken játszhatunk, amire a megújult Matchmakingnek köszönhetően a képzettségi szinteknek megfelelően próbál a játék ellenfeleket találni.

Private Match (beta):

Az első patch elérhetővé tette a Private Match opciót, ahova csak barátlistán szereplő játékosok csatlakozhatnak, lehetőséget adva a szervezett mérkőzéseknek. Itt választhatunk mapokat, módokat, illetve különböző meccs beállításokat is eszközölhetünk.

A Match Settings menüben az alábbi beállításokra van lehetőség:

Game Mode

- Score Limit (Játékmód függvényében állítható)
- Time Limit (4-40 min)

Pilot

- Health (Low, Normal, High)
- Ammo (Normal, Limited)
- Minimap (Enabled, Disabled)
- Respawn Delay (3-40 sec)

Titan

- First Build Time (Instant, 0,5-10 min)
- Rebuild Time (Instant, 0,5-5 min, Disabled)
- Shield Capacity (Low, Normal, High, Disabled)

Minions

- Types (Both, Grount Only, Spectre Only)
- Lethality (Normal, High, Very High)

Alapképességek:

A Pilóták és Titánok is rendelkeznek alapfelszerelésekkel, képességekkel,
amit loadoutoktól függetlenül mindenki használhat.

Pilóták:

A pilótákra szerelt Jetpack segítségével képesek lehetünk úgy manőverezni (parkourözni), hogy csak ritkán kelljen lábunkkal a talajt érinteni. Könnyedén feljuthatunk a magaslati pontokra, illetve nagyobb távolságokat is megtehetünk vele a levegőben.

- Double Jumping (dupla ugrás): A Jetpack lehetővé teszi, hogy ugrás után a levegőben még egyet ugorjunk.

- Wall Running (falon futás): A pilóták képesek a függőleges falakon lendületet véve hosszabb távolságokat is futni azokon, illetve a szűkebb épületek közt nagyobb magasságokra is feljutni, mivel, minden fal érintéssel a Jetpack újra használható lesz.

- Wall Hanging (falhoz tapadás): A falakra fel is lehet tapadni a célzó gombbal (jobb klikk, vagy LT), ilyenkor csak Hip-Fire módban tudjuk használni a fegyverünket.

- Rodeo (Titan lovaglás): Mind a baráti, mind az ellenséges Titánok hátára fel lehet mászni. A társunkét mintegy taxiként használva utazhatunk és közben az ellent is lőhetjük, míg az ellenséges Titánra mászva közvetlenül a gyenge pontját sebezhetjük.

- Melee (közelharc): Ha egy ellenfél a közvetlen közelünkben van, egy rúgással végezhetünk vele, ha pedig sikerül mögé lopóznunk, egy nyaktöréssel ki is végezhetjük.

- Hacking (hackelés): Rendelkezésünkre áll egy Adatkés, amivel a pályák többségén elhelyezett ágyútornyokat (Heavy Turret) a magunk oldalára állíthatjuk, ehhez az egyik oldalában lévő vezérlőpanelt kell feltörnünk. Az ellenséges Spectre egységeket is feltörhetjük, így ők is a mi oldalunkon fognak harcolni a továbbiakban.

Titánok:

- Dodging (oldalra csúszás): Az ugrás és a jobb / bal gomb kombinációjával tudunk oldalra csúszni, ezzel kitérhetünk a rakéták és lövedékek elöl.

- Ejection (katapultálás): A Titán "életének" utolsó szakaszában lehetőség van katapultálni belőle, amivel a saját életünket menthetjük meg.

- Ripping (kivégzés): A már halálra ítélt Titánra, ha még egy ütést mérünk, egy látványos kivégzésben lesz részünk.

Játékmódok:

Az alap játékban összesen 5 játékmód található, ebből 2 kill alapú, 2 objektív orientált, egy pedig kimondottan a Titánokra lett építve. A Multiplayer menüben a szerverek játékmódok szerint vannak beállítva, tehát minden meccs ugyanabban a módban fut, ez alól kivételt képez a Variety Mode, itt vegyesen minden móddal találkozhatunk.

Az Attrition egy Team Deathmatch alapú játékmód. Annyi a dolgunk benne, hogy Pilótákat, Minionöket és Titánokat kell ölnünk, melyekért különböző pontokat kapunk. Grountra 1 pontot, Spectre-re 2 pontot, Pilótára 4 pontot, Titánra pedig 5 pontot. Az a csapat győz, amelyik elsőnek éri el a 300-as ponthatárt. Ha egyik csapat sem éri el a 10 perces köridő alatt, akkor az a csapat győz, amelyik több ponttal rendelkezik.

EPILÓGUS: Az Attrition egy a többi játékmód közül, melyben van egy epilógus a meccs végeztével. Amint a pont, vagy időlimit megdőlt, az újra spawnolás mindkét csapatban megszűnik. A vesztes csapatnak a kivonási pontot kell elérnie, hogy bónusz XP-t kaphasson, míg a nyertes csapatnak ezt meg kell akadályoznia az evakuáló hajó elpusztításával, vagy az ellenséges csapat tagjainak megölésével, szintén bónusz XP-ért.

A Last Titan Standing egy körökre osztott Team Deathmatch. Minden játékos egy Titánnal kezd, őket Minionök támogatják, amik a ledobott kapszulákban érkeznek. A cél az, hogy az összes ellenséges Titánnal végezzen a csapat, mire letelik a 4 perces időlimit. Nincs újra spawnolás vagy másik Titán biztosítva a következő körig. Az a csapat győz, aki hamarabb tud 4 kört megnyerni. Három kör után a két csapat térfelet / spawn helyet vált.

EPILÓGUS: A Last Titan Standing játékmódban nincs epilógus.

A Hardpoint, vagy Hardpoint Domination egy objektív-orientált játékmód. A két csapatnak 3 semleges pontot (A, B, C) kell elfoglalnia és megtartania a pályán. Ezen pontok elfoglalásával XP-t és pontokat lehet szerezni a csapatnak. Amelyik fél hamarabb éri el a 400-as ponthatárt, vagy a 15 perc alatt több pontot gyűjt, az győz.

Ahhoz, hogy egy ilyen pontot elfoglaljunk, szimplán a közelében kell maradnunk 10 másodpercig. Minél több játékos van egy pont körül, annál gyorsabban foglalja el az adott csapat azt. A pontot minden ellenséges erőtől meg kell tisztítani, mielőtt el lehetne foglalni.

Ha egy pont már ellenséges kezekben volt, akkor a körzetének kitisztítása után 10 másodpercet kell várnunk a közelében, hogy semlegessé váljon, majd újabb 10 másodpercet, hogy elfoglaljuk azt a saját csapatunk javára.

EPILÓGUS: Amint a pont, vagy időlimit megdőlt, az újra spawnolás mindkét csapatban megszűnik. A vesztes csapatnak el kell érnie a kivonási pontot, míg a nyertes csapatnak ezt meg kell akadályoznia az evakuáló hajó elpusztításával, vagy az ellenséges csapat tagjainak megölésével.

A Capture the Flag egy már ismert, objektív orientált játékmód. Mindkét csapat rendelkezik egy bázissal, ahol a saját zászlójuk és spawn-helyük található. Ahhoz, hogy pontot szerezzünk a csapatnak, el kell foglalni az ellenséges zászlót, majd a saját bázisunkra juttatni. A 7 perc köridő után a két csapat térfelet vált, a Titán építési idők újraindulnak, de a statisztikai táblázaton az eredmények megmaradnak.

A második 7 perces kör után az a csapat győz, amely több zászlófoglalással rendelkezik. Mindkét köridőben maximálisan 3-3 zászló foglalható, ha az egyik fél idő előtt eléri a 6 zászlós foglalási limitet, automatikusan megnyeri a meccset. Miután egy zászlót felvettünk, ugyanúgy használhatjuk minden képességünk és fegyverünk, sőt még Titánt is tudunk vezetni közben.

Az ellenséges zászlóval csak akkor lehet pontot szerezni a csapatnak, ha a sajátunk a bázisunkon van. Ha egy ellenség már hordozza azt, akkor előbb ki kell iktatni őt, majd áthaladni a zászlónkon, hogy visszakerüljön a bázisunkra.

EPILÓGUS: Amint a pont, vagy időlimit megdőlt, az újra spawnolás mindkét csapatban megszűnik. A vesztes csapatnak el kell érnie a kivonási pontot, míg a nyertes csapatnak ezt meg kell akadályoznia az evakuáló hajó elpusztításával, vagy az ellenséges csapat tagjainak megölésével.

A Pilot Hunter mód lényegében egy Team Deathmatch. A cél az, hogy minél több pilótával végezzünk, ezzel pontot szerezve a csapatunknak. Minden Pilot Kill 1 pontot ér, amelyik csapat hamarabb éri el az 50-es ponthatárt, az győz. Ha egyik csapat sem éri el a ponthatárt az időlimit végéig, akkor az a csapat győz, amely több pilótával végzett, azaz több ponttal rendelkezik. Mint minden más játékmódban, ebben is jelen vannak a Titánok és Minionök, bár pontot szerezni a csapatnak csak azzal lehet, ha Pilótát ölünk, de ettől függetlenül minden ölésért jár az XP.

EPILÓGUS: Amint a pont, vagy időlimit megdőlt, az újra spawnolás mindkét csapatban megszűnik. A vesztes csapatnak el kell érnie a kivonási pontot, míg a nyertes csapatnak ezt meg kell akadályoznia az evakuáló hajó elpusztításával, vagy az ellenséges csapat tagjainak megölésével.

A The Campaign mód lényegében egy többjátékos küldetés, történettel fűszerezve. Hat játékos játszik ugyancsak hat játékos ellen különböző játékmódokban. Összesen 9 meccs van oldalanként, melyek közt átvezető videókat láthatunk. A játékmódok és pályák mindig az adott küldetés tudatában nyernek értelmet.

A továbbhaladás biztosított, tehát ha kilépünk, bármikor ugyanonnan folytathatjuk. Miután az egyik oldallal, pl. IMC-vel végigjátszottuk a Campaign módot, utána a másik, azaz Militia frakcióval is végig vihetjük. Mindkét oldal végigjátszása után 1-1 testre szabható Titan (Ogre, Stryder) lesz a jutalmunk, ha másért nem is, ezekért mindenképp érdemes lesz végig vinni.

1. Refueling Raid --- Hardpoint --- Fracture
2. The Colony --- Attrition --- Colony
3. The Odyssey --- Attrition --- Relic
4. Get Barker --- Attrition --- Angel City
5. Assault on Sentinel --- Attrition --- Outpost 207
6. Here Be Dragons --- Hardpoint --- Boneyard
7. The Three Towers --- Attrition --- Airbase
8. The Battle of Demeter --- Hardpoint --- Demeter
9. Made Men --- Hardpoint --- Corporate

HUD: Head Up Display (kijelző rendszer)

A HUD a játékon belüli kijelző rendszer, innen olvasható le minden adat a fegyvereinkről, kiegészítőinkről és a mérkőzés állásáról, valamint a bal felső sarokban található egy minimap, ahol láthatjuk magunkat és a csapattársainkat az adott pályarészen. A meccs eseményei szintén itt kerülnek feltüntetésre.

Pilot HUD:

1. Minimap
2. Meccs adatok
3. Taktikai képesség
4. Robbanószer
5. Fegyverek, Titan építési idő

Titan HUD:

1. Minimap
2. Meccs adatok
3. Taktikai képesség
4. Robbanószer
5. Fegyverek, Core System idő
6. Saját Titan életereje
7. Ellenséges Titan életereje
8. Dash System mennyisége

Szervezetek:

IMC: (Interstellar Manufacturing Corporation)

Az IMC - korábban Hammond Engineering - egy hatalmas ipari cég, melynek főhadiszállása a Föld. A támogatásnak köszönhetően, melyet a Földről kapott, eljuttatta flottáit a messzi, szabad emberi kolóniákra, hogy kihasználja ezen világok erőforrásait.

A kolóniák lakói elvesztették otthonaikat és szabadságukat az IMC megszállása végett, de megalapították az M-COR-t, hogy visszavágjanak, mely egy civil háborút eredményezett. Minden IMC Titán és Pilóta ezüstös, fényes, új hatást keltő ruházatot / külsőt visel, nem úgy, mint az M-COR egységei.

Történelem:
A cég szimpla, természeti erőforrásokat bányászó cégként indult a Hammond Engineering név alatt. 15 évvel később a Titánok építéséhez szükséges nyersanyag bányászat és a piaci egyeduralom kialakítása nagyban befolyásolta a hatalmas fejlődésüket. Az egy évszázadon át tartó felvásárlások és cégegyesítések alakították a Hammond Engineeringet a ma ismert kereskedelmi birodalommá, az IMC-vé.

A Frontieren alkalmazott kizsákmányoló viselkedésük ellenére kevés kritikát kapnak a részvényeseiktől és azon vásárlóktól, akik a központi rendszerekben élnek - az IMC által biztosított anyagi kényelem miatt a fogyasztók tehetetlenek a céggel szemben. Az IMC mindenre elszánt, hogy maximalizálja a profitot és a részvényesek vagyonát.

Militia:

A Militia, a Frontier rendszer katonai / védelmi erejét képviseli.
A Militia egy gyengén kormányzott szervezet, mely számos telepes fajtából tevődik össze, mint a banditák, zsoldosok és kalózok. Amikor a szükség úgy kívánja, akkor állampolgári katonákként egyesülnek, így a tisztességes embereknek és bűnözőknek egymás mellett kell harcolnia. A Militia kisebb brigádokra van elosztva, minden brigád felelőssége, hogy a nekik megszabott területen helyt álljanak, mely akár kiterjedhet több bolygórendszerre is.

Az M-COR csak egy kis része az egyik nagyobb brigádnak, mely a Freeport rendszerhez tartozik. A Militia elegendő erőforrással rendelkezik, hogy útját tudja állni az IMC megszállásának, úgy véli, hogy a telepesek, akiknek az érdekei miatt harcolnak, azonnali reakcióval kell fellépjenek az IMC cselekvései ellen, persze vannak olyanok a Frontieren, akik másképp vélekednek erről.

Hammond Robotics:

A Hammond Robotics egyike a sok bolygóközi vállalatnak a Titanfall univerzumában. A cég hatalmas szerepet tölt be a légi és védelmi rendszerek gyártásában, mellesleg az IMC szövetségese. Múltjuk visszanyúlik egészen a 20. századig, ami a robotok technológiáját illeti, jelenleg pedig az IMC céljait szolgálva nagy mennyiségű háborús termékeket gyárt, köztük Titánokat és Marvinokat.

Marauder Corps:

A Marauder Corps, röviden M-COR egyike a Titanfallban szereplő frakcióknak.
Az M-COR a Frontier Militia egyik brigádja, melyet a gyarmati lakosok hoztak létre abból a célból, hogy megvédjék magukat az IMC megszállásától. Egységeik ócskás, zöldes, kopottas egyenruhát és pajzsot viselnek magukon.

Évekig virágzott társadalmuk a Föld részvétele nélkül, de a bőséges erőforrásaik felhívták az IMC figyelmét, mely a flottáit abból a célból küldte ide, hogy leigázzák a kolónia lakóit és kitermeljék a szükséges erőforrásokat. Az M-COR ellenállása hamar polgárháborúvá fajult...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények