Volvo és Saab topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


belaazallat
(addikt)

Szia!
Mit cserélnél le? Miért kell kombi?

V50 "egy extrázott Ford Focus". Első generációs 1,6-os motor kerülendő. Menj fel a V50 facebook csoportba, ott elmondanak mindent róla és hamarabb találhatsz megfelelő darabot is. Van aki csak a csoportban hirdeti meg.


Zolás
(addikt)
Blog

Üdv mindenkinek.
Lecserélném jelenlegi autómat egy xc70 típusúra, 2.4d, kéziváltó. Mit kell tudni róluk? Egyenlőre annyit tudok hogy ez tetszik :D. Mennyire lehet zsebbenyúlós egy ilyen autó? A keret 2.5M, esetleg kicsit fölötte. Mire figyeljek vásárlás során?


aneda
(aktív tag)

Melyik generáció?


Zolás
(addikt)
Blog

2003-2007 közötti évjárat.


tvrobi
(csendes újonc)

Szia

Ennyiért már kaphatsz jót, 163 lóerős a dícsért példány.
Ha jó kezekbe volt, km állás tulajdonképpen másodlagos.
Viszonylag drága hozzá minden, motor simán elszalad 1millió km-t nagyobb gond nélkül, rozsda nem jellemző, én automatát használok tehát fogalmam sincs van-e a kéziváltósban kettőstömegű.
Jól pakolható, d5 brutálisat megy és fogyasztása sem sok.


aneda
(aktív tag)

Lengéscsillapítók, féltengelyek, fékrásegítő, kormányszögjeladó, swirl csappantyúk, kettős tömegű lendkerék amikre figyelj vásárláskor.
Nagy részük egyenként 500e.Ft-os tétel.
Amúgy fasza kocsik, csak nem tudom lehet-e vállalhatót találni belőlük.


ffodi
(veterán)
Blog

Keress rá a hozzászólásaimra, írtam korábban ilyen évjáratú S60-nal kapcsolatban elég sok tapasztalatot. Motorikusan megegyeznek. :)


2ozzmexy
(aktív tag)

Szóval arra figyeljen hogy legyen még 2,5M a farzsebben? :DDD
Néztem hasonló korú S80 és S60 típusokat, bár árban mélyebben... a konklúzió hogy ezek bizony 18-20 éves gépek tele minden földi jóval amit egy mai akár új modell is tud, kivéve talán a telefontükrözést, ezért szinte bármi elromolhat bennük. Bizony amikor egy 5hengeresben befecskendezőket kell cserélni (ami 20 év után nem meglepő) az is simán 500ig szalad...
A T5 motorosokból sokat láttam, valamiért azokat is lecserélik és gondolom nem azért mert olyan "jó", hanem mert már benyújtott pár vaskosabb számlát váratlanul. :R más okát nem látom miért adná el bárki is ezeket... sőt, tetézni is tudom, volt amit kétszer is megnéztem 6 hónapon belül, mert valakinél 4 hónapig volt csak. Sajnos nem lett az enyém, de örültem volna neki...


FireFox1996
(őstag)
Blog

Igen, legyen benne még 1-2M, ha törődni akar vele. Ha tud gurulni a kocsi problémákkal, és leszarja a problémkat, akkor talán nem kell 1 ft se.
Komplett vezérlés csere 250 ft-tól indul, komplett fék is 250-300e ft-tól indul, magasnyomású felújítás 150-200e ft stb.


aneda
(aktív tag)

Ezek a típushibák, amiket senki nem cserél ki mert drágák. A többi csak rajtad múlik.
A motorral nem szokott gond lenni, kivéve swirl.


2ozzmexy
(aktív tag)

És @aneda:
Csak egyet tudok veletek érteni. Pár hete megnéztem egyet amiben 4c volt, egy relatív fiatal 30as srac árulta, látszott rajta hogy nincsen tele...
Mondtam neki hogy 1,3 és akkor nem hall felőlem többet, vagy ragaszkodik az 1,95-höz, de akkor itt hagyom, nem akarok kitolni vele hogyha 2 hónap múlva elköszön valamelyik vezérlő, vagy egy légtömegmérő...
Elváltunk békességben, nem adta ide 1,3-ért.... az ilyennel nem tudok mit csinálni, majd az élet remélem egy korrekt arcot sodor elé, aki nem kopasztja meg nagyon... :(


tvrobi
(csendes újonc)

Tele földi jóval.
Valóban.
Es igen, ami elromlik az sokba kerül.
Viszont ha azt nézzük, hogy egy tizenmilliós új kocsi értékvesztésén többet bukik az ember, és még a szervízben nem is járt, akkor inkább dédelgetek egy ilyen régit, biztonságos, kényelmes, gyönyörű a mai napig.
Csak tényleg nem egy lelakottal kell kinlódni, mert nyűg lesz, nem pedig öröm.
És még a balesetveszélyes és (számomra ) teljesen értelmetlen érintőképernyő sincs ezekben.


2ozzmexy
(aktív tag)

Jó az érintőképernyő ha a helyén van kezelve és nem féldisznóért vetted a jogsit...
Nem a legnagyobb húsdarálóban kell nyomkodni... ;)
Én kiszoktam rá tenni a navigációt, aztán megy spotin a zene, hangvezérlés android autoval, stb. :R Ezen kívül mindent tud amit egy új autó az idegesítő kormány csavargató/rázó/ bimbamoló vackok nélkül.
Sajnos ezek az öreg prémiumok ilyenek, mivel nincsen rá kereslet így utángyártott alkatrész is ritka, javítani kellene amit lehet, csak ahhoz szakember kell aki ért is hozzá, az szintén esetleges. Nem véletlenül árazza a piac oda ahova, hiába a szavatosság, nem akarok én kitolni mással sem, van így is elég ellenségem, ez nem pokemon. :DDD

[ Szerkesztve ]


ahenobarbus
(tag)

üdv,

Van egy 850-s kétliteres szívó benzines kombim, tavaly vettem Budapesten, lehet itt a fórumon a volt gazdája is :)
Nem néztem pontosan, de 10k km körül tettünk meg már együtt.
Na de a lényeg ami miatt írok, jobb ötlet híján, egy ideje nem pörög fel a motor, megáll 3000-3500 fordulatnál, és megnézve a gyertyákat, fehéresek mintha nem kapna elég benzint.
Végignéztem a motorteret, nem látok semmi vákuumcsövet leesve, vagy más feltűnő dolgot.
Cseréltem benzinszűrőt, de nincs változás, üresben sem forog 3500 fölé.
Valaki belefutott már vagy hallott ilyen hibáról? Valami ötlet, vagy szedjem ki a benzinszivattyút, az is okozhatja?
Előre is köszönöm.

uff, ocs.


Rossi
(addikt)

Van egy ilyen tévhit a nem érintőképernyős autósoknál, hogy az mennyire balesetveszélyes.

Nem kell nyomkodni menet közben, ennyi a megoldás...
Max. a navigációnál egy újratervezést, de azt a telefonon is meg kell nyomni, ha képernyő helyett azzal navigálsz.

Nem tudom mitől balesetveszélyesebb, mint egy tartóba kitett okostelefon, hiszen azon sms-t, emailt, messengert stb. is tudsz olvasni, a kocsi kijelzőjén ilyet nem nagyon szokott az ember.

Filmet nézni meg pl. nem is enged, csak álló helyzetben.

Írom ezeket kb. 400.000 km balesetmentes érintőképernyős autózás után 8-10 év alatt.

Ez inkább ilyen "nekem nincs, akkor szar" hozzáállás.

[ Szerkesztve ]


BigBlackDog
(veterán)
Blog

Mondjuk a szellőzést, klímát, ülésfűtést néha kell használni menet közben is. Érintős felületen azért eléggé élvezet, mikor nem talál oda elsőre az ember. :D Plusz a világításkapcsoló panel is teljesen érintős, ott is oda kell figyelni, hogy hova nyúl az ember rosszabb időben (párátlanítás, ablakfűtés, ködzáró, ködfényszóró).

[ Szerkesztve ]


erzol
(őstag)

Nekem sincs és mégis van. és kifejezetten tetszik. .. :DDD


tvrobi
(csendes újonc)

Nekem nincs, akkor szar?

Nem erről van szó.
De kinek mi tetszik.
Nekem sose kéne, akkor így pontosítottam.

De talán 2025-től be is tiltották új kocsikba a gyártását, visszatérnek a fizikai gombokhoz, tekerőkhöz (rádióban hallottam), pont a sok baleset miatt


nesa
(veterán)

850 hez ez lehet hogy segít, kimondott 850 re hegyezve .


Rossi
(addikt)

Mert a fizikai gombos világítókapcsoló / tekerő vakon megy? :)


Rossi
(addikt)

Ezt hagyjuk már, hogy neked sose kéne, ezt te magad sem gondolod komolyan.

Fülig érne a szád egy zsír új Volvóban is, érintőkijelző ide, vagy oda, aztán használnád örömmel, erre egy nagyobb összeget is rátennék.

De ezt ne vedd sértésnek kérlek. :R


belaazallat
(addikt)

Igen, izommemóriában benne van. Te se nézegeted a váltót, amikor sebességet váltasz!


tvrobi
(csendes újonc)

Ragaszkodnék a 2006-os modellemhez.
Nem szeretnék újat.


BigBlackDog
(veterán)
Blog

Igen, odanyúl az ember, kitapogatja, megnyomja/megtekeri. :K Érintőnél az odanyúlás után már elveszett az ember kátyús úton. :DDD


haxxika
(senior tag)

Ha már érintőkijelző, meg az új gépekről van szó nálunk a családban történt egy kis upgrade nemrégiben:

2023 B4 S60, jobb oldali S80 D5-öt váltotta. Utóbbiba beleraktunk kb 400 ezret, köszöni szépen, még menne.

Jómagam kiegyeznék a V60-al, de az S60 formája megvett jobban. Pilot Assist nekem nagy újdonság volt, már ahol volt nálunk vidéken felező, ott tökéletesen tartotta a sávot meg a követést is a másik autó mögött. Elől nagyon kényelmes, hátul ugyanolyan szűk mint az MK1. 7 literes átlag jön ki vele az országúton normálisabb tempóval. Hiába 197 paci, azért a dízeles nyomaték az én régi D5 S60-amban azért jobban üt és nagyobb a vigyor a számon.

[ Szerkesztve ]


Rossi
(addikt)

Bocsi, de ezt sem hiszem el. :))

De béke és sok további balesetmentes km-t! :R


Rossi
(addikt)

Ma még csak 1,5 órát vezettem, főleg Bp-n, győztem is kerülgetni a sok tetőre rakott új autót, mert nyomkodták a kijelzőt.

Ja, nem... :DD


FeRRaR1
(őstag)

"Egyre terjed az autómárkák között, hogy olyan vész esetén is fontos funkciók, mint ablaktörlő, index, vészvillogó, segélyhívó kar vagy külön fizikai gomb helyett a képernyőre költözik. A képernyő menet közbeni nézése és piszkálása normál esetben is veszélyes, ha pedig hirtelen kellene cselekedni (összesarazott szélvédőt azonnal letörölni például, ha az automata törlés nem működik), akkor hatványozottan életveszélyes, ha nincs dedikált gomb vagy kar ehhez. Ezért az autók biztonságával és töréstesztjével foglalkozó Euro NCAP bejelentette, hogy 2026-tól olyan autók, ahol fontos funkciók nem elérhetőek kar vagy gomb segítségével, nem kaphatnak többé ötcsillagos értékelést."


tvrobi
(csendes újonc)

Akkor sem kéne képernyős.
Mint ahogy villanyautó sem.
Béke!
Biztos őskövület vagyok, de én már így szoktam meg, gombok, karok, kapcsolók, és egy tankolás 5 perc és akkor jöhet a következő ezer km.

[ Szerkesztve ]


2ozzmexy
(aktív tag)

Mindkettő létjogosultsága meg van, de ha papucsállatka kezébe adod, akkor egy szög is halálos lehet... :DDD


tvrobi
(csendes újonc)

:)


puhoska76
(tag)

Motorban nem tudok mit mondani nekem 1.8 benzin. Elektromosan nem nagyon délceg kormányzár kétszer megszívatott ott is aludt a szekér.Vezetés terén és kényelemben nekem nagyon bejött (hondárol váltottam) Hátsó ajtózár télen szarakodott de elektrocleaner és már jó is lett. Egy őzike bekostolta az elejét hát nem volt egyszerű rendbehozni (lámpák, lökhárító ,jobb sárvédő pár kisseb alaktrész 5 kiló) Összegezve törödős de szerethető .

üzenetek