Volvo és Saab topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


7600 GS
(addikt)
Blog

A Volvo latin kifejezés a "volvere" szóból képezve, jelentése "gurulok", "gördülök". A Volvo név 1911 májusában lett bejegyezve, mint önálló cég a SKF AB-n belül, bejegyzett védjeggyel, azzal a szándékkal, hogy különleges golyóscsapágyak sorozatára használják a nevet, de ez csak rövid ideig működött ilyen formában, az SKF úgy határozott, hogy minden csapágyat "SKF" védjeggyel látnak el a későbbiekben.
Az Volvo AB nem tevékenykedett 1926. augusztus 10-ig, mikor Assar Gabrielsson, az SKF értékesítési igazgatója és Gustav Larson mérnök egy évnyi előkészület után belekezdtek tíz prototípus legyártásába, megkezdve ezzel a Volvo AB gépkocsigyártását az SKF csoporton belül. A Volvo AB-t 1935-ben jelentették be a stockholmi tőzsdén, majd az SKF megkezdte a részvények árusítását.
Az első sorozatban gyártott Volvo személygépkocsi, a Volvo ÖV 4 1927. április 14-én hagyta el az üzemet, ami a Volvo alapításának hivatalos dátuma.
Ezzel egyidejűleg a vas ősi vegyjelét, a nyíllal (balról jobb irányba felfelé) átszúrt kört választották emblémának. Ez az egyik legrégibb és legismertebb jel a nyugati kultúrákban, mely eredetileg a Mars bolygót jelképezte a Római Birodalomban. A római időkben a háború istenét, Marsot, és a férfi nemet is ezzel a szimbólummal jelezték. Minden Volvo modell hűtőrácsát a mai napig ez a krómozott jelvény díszíti, akárcsak a kormány közepén a vas jelképe.
A cég azután indult be, hogy Assar Gabrielsson felesége meghalt egy autóbalesetben. Gabrielsson megfogadta, hogy a lehető legbiztonságosabb autókat fogja elkészíteni. A Volvo csoport 1927 óta létezik, amikor az első Volvo gépkocsi legördult a göteborgi üzem futószalagjáról. Ebben az évben mindössze 297 kocsi épült meg. Az első teherautó , a LV Serie 1, 1928 januárjában mutatkozott be. 1930-ban, a Volvo 639 autót adott el, a teherautók európai exportja ez után indult; a gépkocsik Svédországon kívül nem váltak jól ismertté a második világháborúig. Az első autóbuszt, amit találóan B1-nek neveztek, 1934-ben vezették be, továbbá az 1940-es évek elejére repülőgépmotorokkal is bővítették a kínálatot. A hajómotorgyártás majdnem addig tartozott a csoporthoz, mint a tehergépkocsik. A Pentaverken 1907-ben lett megalapítva, 1935-ben lett megszerezve. 1929-ben mutatták be az U-21 csónakmotort. A gyártás 1962-ig folytatódott. 1999. január 28-án a Volvo csoport eladta személygépkocsi-gyártó részlegét, a Volvo Personalvagnart (másnéven Volvo Car Corporation) a Ford Motor Company-nak, 6,45 milliárd USD ellenében. A Volvo csoport jelenleg a haszonjárművekre összpontosít. Megszilárdult a csoport helyzete ezen a területen a Renault Trucks, és a Mack Trucks 2001-es felvásárlásával, és, így Franciaországban, és az Amerikai Egyesült Államokban is vannak ágai. Az utóbbi tíz évben gyors fejlődésen ment keresztül a cég a szolgáltatási területen, például pénzügyi megoldások segítik a gyártó üzletág eladásait.
A 2007-es évben a Volvo csoport megszerezte a Nissan Diesel tehergépkocsi-gyártó részlegét a Nissan Motors-tól, ami az ázsia terjeszkedést segíti elő.

Forrás.

Volvo alkatrész források:
http://www.volvoalkatreszek.hu/
http://volvoab.hu/volvo_S60_S80_V70_XC70_XC90_lista.html

Külföldi:
http://www.swedishautoparts.com/
http://www.volvopartswebstore.com/

zsid - S80 T6 Executive, 1999

echterion - S60 T5, 2001

runner 125 - S60 D5, 2008

Az eredeti indító hozzászólás:

Sziasztok!

Mindenkit várnék ide akinek Volvója van,és szereti ezt a márkát.Ide feltölthettek autóitokról képeket,megoszthatjátok személyes tapasztalaikat egymással.Nekünk a családi autó szerepét jelenleg a 2000-res évjáratú V70-es (az újabb fajta) 2.3-as T5-ös autómataváltós látja el.

[ Módosította: radi8tor ]


7600 GS
(addikt)
Blog

Nem találtam a keresőben Volvo-s totyikot,ezért bátorkodtam egyet nyitni.


Finwe
(őstag)
Blog

Nagyon szuper :C
Nekem tetszene a topik, abszolút volvo-s vagyok és csak remélni tudom, h megmarad a téma. (sajnos nem véletlenül nem volt eddig :( )

Nekem a régebbi modellek jobban tetszenek :U

Finwe

szerk: (#4) .: Kristian:. tudom :(

[ Szerkesztve ]


.:Kristian:.
(addikt)

Nem hiszem, elődje se járt nagy sikerrel: [link]


dokar
(addikt)
Blog

Van egy olyan érzésem, hogy még otthon laksz a szüleiddel és az apucidé a Volvo. :D


7600 GS
(addikt)
Blog

Volvo élt,Volvo él,Volvo élni fog! :K


7600 GS
(addikt)
Blog

És ez miért baj? :F Ezért írtam hogy NEKÜNK.


péter007
(senior tag)
Blog

hy
örülök hogy megnyitottad a topicot de sajna ma magyarországon nem sok embernek van Volvója így a topic sem fog nagyon pörögni, de a szándék a lényeg...

nekem most a legjobban egy XC70-es (új) tetszik, amit néha szoktam látni az utcán Vp-ben.


7600 GS
(addikt)
Blog

Nem kell kiabálni!

[ Módosította: Atlantis ]


norbiphu
(senior tag)
Blog

caps lock nélkül nem megy?


adalbert1
(veterán)
Blog

Nekem is tetszenek a volvok, viszont nem tudom mikor lesz egyszer annyi pénzem, hogy birtokolhasak is egyet. :O
Régi S40-est vezettem már, abba viszont nagyon kevés volt az 1.6-os motor (ha jól emlékszem az volt benne), egy S80 2.4T-vel nem igazán tudtam a lépést tartani. :))


7600 GS
(addikt)
Blog

Igen,az új XC/V70-es nagyon jól sikerült.Ültem is benne,marha kényelmes, tágas.Elődhöz képest nagyon sokat fejlődött,pedig azis egy nagyon jó autó! :K


Finwe
(őstag)
Blog

Borzalmas a hátsó lámpája....

Finwe

(#11) adalbert1: azt nem csodálom :DDD

[ Szerkesztve ]


Zewa
(senior tag)

Neked sincs saját V70-esed. :U :)
Szerintem a volvok közüla mostani s40, s60, s80 és XC/V70 tettszik.

[ Szerkesztve ]


7600 GS
(addikt)
Blog

Csak hog látsszon a lényeg.


7600 GS
(addikt)
Blog

Jaja,nagyon faján sikerültek.Az S80-as forradalmi újításokat hozott.(BLIS,a Volvókban elsőként V8-as motor,stb.)


dokar
(addikt)
Blog

akkor ültesd ide apádat :D btw ne tenyerelj rá a caps lockra.

te vagy a családban a szaki, aki szerelgeti az autót és szeretnéd megosztani tapasztalataidat?


Boxer001
(veterán)

Te most minek kötekedsz :F
Irígykedsz, vagy mi a bajod?


t1
(addikt)
Blog

tényleg mivan veled dokar? :D
mit cseszteted, én is írnék ha ilyen kocsink lenne sőt írni is fogok ha meglesz a jogsim :DD persze nekünk csak egy Ford jutott


Finwe
(őstag)
Blog

Sajnos az nem teljesen a volvo motorja. Sok dolog változott amióta a Ford megvette.
Az új C70-es, egyszerűen röhej, hogy ugyan az az alváza mint az S40-esnek és a Ford focus-nak.

szerk: ez viszont jó kép :D

Finwe

[ Szerkesztve ]


Atlantis
(veterán)

Azért lássuk be, a Volvo nem egy tucatmárka, szóval attól, hogy a VW, Opel, stb...-nek van topicja, még nem biztos, hogy ennek is kell.

Ettől függetlenül részemről mehet a topic, meglátjuk, mi lesz belőle.

[ Szerkesztve ]


dokar
(addikt)
Blog

dehogy kötekedem, csak kíváncsi voltam az indíttatásra.
na de inkább hagyom őket békében fórumozni, remélem szakmai jellegű lesz a topik. ;)


tkazmer
(addikt)
Blog

nem azért, de egy 2000-es volvót még nem nagyon kell szerelgetni, emiatt ha akarna se lehetne tapasztalata....

egyenlőre csak rajongóként (bár lehetne a topicnyitóhoz hasonló módon is) bejelentkezek én is. Elsősorban az s60, s80, xc90 a kedvenceim, bár ez utóbbi kicsit kényelmetlen (számomra kemények és szűkek az ülések benne).

Egyébként ha már itt tartunk: van valakinek infója arról, hogy a jelenlegi 185LE/400NM D5-öst mikor újítják erősebbre, illetve várható e egy komolyabb (3 literes) dízel? Csak mert ugye szép és jó ez a 185le mondjuk egy s60-ba(úgy hátbavág a 400nm ahogy kell), de egy xc90-be már kicsit kevéske..


Bibby
(addikt)

Ez a reklám szenzációs. Annyira "debil" hogy teljesen magával ragad. :)


Finwe
(őstag)
Blog

Az a D5-ös már az "újított" változat. Az elődje, a 163le-s volt. Gyakorlatilag egy chip tuningot csináltak rajta gyárilag. (Persze biztos mást is cseréltek, h jól elkavarják a cikkszámokat...)
XC90-be lehet V8-as motort választani.... ;] - még nem hallottam róla tapasztalatot.

Finwe


tkazmer
(addikt)
Blog

tudom, hogy az már egy újított változat (a régi s80-ba nem is tettek), de már így is elég régi...
a v8 egy dolog, de hát az meg 20 litert eszik papír szerint városban:)

mod: [link] itt van egy leírás a d5-ről, és azért nem csak egy egyszerű chiptunningnak néz ki a fejlesztés...

[ Szerkesztve ]


7600 GS
(addikt)
Blog

Köszönöm bizalmad! :R


7600 GS
(addikt)
Blog

Nyáron a Volvókba ha nem is 3 literes,de egy 2 literes Powershift dízelt dobnak majd be,de sajna csak az S40/V50-be,XC90-be meg nem tudok erősebb dízelről.De ha valaki a T5 és T6 között vacilál,vegye a T5-öt,mert szinte ugyanolyan rugalmas,és kevesebbet eszik,mint a T6.A T6 csak annyiban különbözik,hogy Twinturbo-s.


7600 GS
(addikt)
Blog

De a Volvónál a kerekek tényleg sokáig gördülnek. :K


7600 GS
(addikt)
Blog

Bizony bizony,nem egy chiptuning,hanem egy teljesen új motor.A chiptuningot gyorsan felejtsük el!


7600 GS
(addikt)
Blog

Igen,a Yamaha gyártja a motort.Ja igen,ez a Beach változata az XC-nek.300 lóerős motorral. :)


7600 GS
(addikt)
Blog

Ahoz képest pörög a topik.


Zewa
(senior tag)

Hát.. Eddig 32hszból 14 volt a tied. :U De nem offoljunk!
Lássunk egy-két szépséget:


[ Szerkesztve ]


7600 GS
(addikt)
Blog

Igen,a Heico a Volvo tuningra szakosodott.Nagyon faya autókat csinálnak.Legutóbb egy új Heico S80-ast láttam,E85-ös bioethanol,300 lóerős turbómotor.Ez a V70-es is nagyon tetszik.Kösz a képeket! :R :K


tkazmer
(addikt)
Blog

t6 még kapható? nem nagyon látok olyat a konfigurátorban mostanában, a nagyobb autókba a 3.2es benzinest teszik hasonló teljesítménnyel, a kisebbekben meg a t5 van csak...

(#20) Finwe
lehet, hogy az alváza ugyanaz, ehhez képest világelső biztonsági megoldásokat mutat be (pl ajtóból felfújódo függönylégzsák + sok egyéb volvós biztonsági rendszer), és az sem lehetetlen, hogy a volvo minőségű alvázat teszik a többibe..

[ Szerkesztve ]


Bibby
(addikt)

Nem kell ehez tuning, még meg sem lett említve a topikban a gyárilag "sportautónak" szánt S60 R. Pedig ez aztán pöpec masina lehet...


tkazmer
(addikt)
Blog

igen, az biztos...totalcaron van róla egy elég jó tesztvideó, vadulnak is vele rendesen...
a linkeltbe mondjuk konkrétan nem szívesen ülnék bele, szerintem borzalmas ez a piros - fekete bőr összeállítás, de mondjuk egy sötétkék metál - bézs bőr nagyon tetszene...


7600 GS
(addikt)
Blog

Csak XC90-be kapható a T6,minden más Volvóba a 3.2-est rakják.


tkazmer
(addikt)
Blog

épp most konfiguráltam egy xc90-t, d5, 3.2, és v8 a motorválaszték..


Finwe
(őstag)
Blog

Inkább ezt a totalcar-os videót terjesszük az S60 R-ről :D :U

(#35) tkazmer: Szerencsére az Volvo de itt azzal van a bajom, hogy most már künnyű gyárthatóságra vannak kényszerítve (tulképp ez annyira nem rossz a költségek miatt) és félek olyan lesz mint az amerikai piac, 4 autót árulnak ugyan azokból az alkatrészekből (más márkák alatt), semmi különbség nem lesz köztük csak a külsejük. Ez ezzel el is kezdődött. Sőt érezhető, hogy a Ford át akarja venni a Volvo szerepét eu-ban. A saját autókik egyre kisebbek (főleg belül) míg amazok egyre nagyobbak. Én így látom

Finwe

(#38) 7600 GS :
Azok a most választható motorok. Lehetett S80-ba is kapni T6-ot.
Sőt! Most lehet bele kapni!

[ Szerkesztve ]


tkazmer
(addikt)
Blog

A ford mondeo (az új) nagyságrendekkel nagyobbnak érződik belülről, mint a korábbiak, ellenben az elvileg hasonló méretű volvo s60-ba be sem férek hátra...
A volvo autói meg természetes, hogy egyre nagyobbak, hiszen a versenytársak autói is folyamatosan nőnek (mikor megjelent az s80, többen azt hitték, hogy ez a 7es bmw /s merci ellenfele, holott inkább az 5-ösé/e mercié, csak akkor jóval nagyobb volt, ha jól tudom azoknál..)

mod: valóban, s80-ba még tesznek t6-ot :B

[ Szerkesztve ]


Atlantis
(veterán)

Te, erről nagyon gyorsan szokjál le. Nézd meg, 5 HSz-t követtél el 7 percen belül. Tessék használni azt a nyüves MOD gombot, azért van!

Még egyszer meglátok ilyet, az első írását meghagyom, a többit törölni fogom szó nélkül.


lajafix
(addikt)

szerintem nagyobb dízel a volvoba nem nagyon várható belső fejlesztésként, nem hiszem hogy olyan mennyiségű szériát nyomhatnának hogy racionális árú legyen. Marad a V8as benzinmotor példája: venni egyet mástól_
- azok a cégek nem hiszem, hogy adnának, amelyiknek van saját modellje ilyen méretű Volvo versenytársaként.Szóval a hármas német riumvirátus kilőve. A GM sem valószínű, hogy Saab érdekeltként adna.
- A fordon keresztül lehetne a 2.7 literes v6os, Jaguárokban, citroenekben, Peugotkban használt dízel, de ennek a plussz 2 decije nem hiszem, hogy megérné.
- valami Ford dízel a Amerikából ha van egyáltalán. Ez meg szerintem egyenesen traktor lenne.
- talán fabrikálnak rá 2 turbót és azzal erősödhet még a D5.(ha ez már olyan akkor sry)
Szóval akinek kell a sok erő az vegyen benyás volvót.

Ma volt szerencsém megszemlélni egy új 3.2es XC70est aranymetál színben.(világos kárpittal és fekete! bőrüléssel) Nos igen, gyönyörű... akkora tárcsafékje van elöl, hogy lehet csak a tárcsa egy 100as /db. :) Arányos gép, csak akkor tűnt fel hogy mekkora, amikor az előtte parkoló 2es mondeo szedánt alig vettem észre, oly kicsinek tűnt.


tkazmer
(addikt)
Blog

ford dízel amerikából...nos hát ilyen kétlem, hogy létezne, amerikában nem is forgalmaz dízelt egyik európai márka sem tudtommal, olyan rossz minőségű arrafelé a gázolaj..
a második turbó valóban nem lenne egy rossz dolog, remélem dolgoznak rajta.

az xc70-es valóban nem rossz, bár belül még nem volt szerencsém megtapasztalni, hogy milyen. a v40 óta az első kombi volvo, amit tetszik, sedan párti vagyok.
a tárcsafék szerintem több is van/db, mint egy százas, a volvonál 100-asért motorháztetőt vesztegetnek, nem tárcsaféket:)

[ Szerkesztve ]


lajafix
(addikt)

mi a sima tárcsa? mondeora 12e/db.


tkazmer
(addikt)
Blog

nem tudom sajnos, csak olyan 3-4 éve anyám összetörte apám volvóját, és 100 körül volt a motorháztető (márkaszervíz nyilván, a többi nem tudom mennyiért és mit csinált volna, ők cseréltek). Tárcsaféket szerencsére azért nem kellett cserélni.
Mondeóra mennyi a motorháztető? Ha azt ismerjük, akkor csak ki lehet találni a volvós fék árát..
Ja, mégegy dolog, szerintem a 3.2es benzineshez (előre legalábbis) hűtött tárcsaféket adnak nem? Mert 2 éve még a d5-mellé is azt adtak...


péter007
(senior tag)
Blog

látom egész szépen beindolt a topic
Azt tudjátok hogy ha Svédországba összetöröd a volvódat, de valamilyen szinten elemzhető akkor eljön érte a volvó és elviszi a bizt. techn. laborjába megvizsgálni? (natgeo-n láttam, persze van benne egy kis reklám is, de monjon valaki még egy gyártót aki ezt megcsinálja)


7600 GS
(addikt)
Blog

Jaja,én is láttam a natgeon.Ez a jó a Volvóban.Nincs még egy ilyen gyártó,aki ezt csinálná.Mellesleg a 3 pontos bizt.övet is a Volvo találta fel,és 59-ben már széria volt minden Volvóban.A Volvo megbízható,biztonságos,kényelmes.Ja,mellesleg ők találták fel a kombit is :K .


lajafix
(addikt)

a kereket még az ősember találta fel! :))


7600 GS
(addikt)
Blog

Már az is a Volvónak dolgozott! :DDD

üzenetek