VR topik (Oculus Rift, stb.) - Egyéb hardverek fórum

üzenetek

hozzászólások


Reggie0
(félisten)

Ez csak penz kerdese, nem hulyesege:)


Jack@l
(veterán)

Ha a tippem bejön (mégis meg lehetett "tippelni"), akkor kapok cukorkát? :)

[ Szerkesztve ]


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Oroszok szivatják egymást a vasutas demoval. :DDD Egyébként ezt énis próbáltam de csak ülve, állva ez tuti elszédít még ha hozzád sem érnek akkor is, ahogy az itt is történt.. :DDD

[ Szerkesztve ]


BlackDesert
(tag)

A kontakt lencsès vr,ar megjelenítővel kapcsolatban kissè szkeptikus vagyok. Aki hordott kontaktlencsèt az tudja, hogy eldobhatós lencsèket lehet manapság kapni. A nem eldobhatós orvosi kockázatokat rejtett. A szem nem tudott szellőzni alatta, nehèz volt rugalmatlansága miatt ki, -be tenni, ha porszem került alá az karcolhatta volna a szemet ami miatt a látásunk romolhatott volna. Baktèriumok telepedhetnek rá ès biztos van mèg sok oka, hogy az eldobható lwncse mellett döntöttek. Ennek tükrèben, a technológia nagyon drága lenne. Eldobhatós lencsèkbe az áramkör stb miatt. Ha nem eldobjatós akkor újra kell tervezni a lencsèt is (szerintem). Mellesleg nagyon rossz ki, -be rakni egy lencsèt . Többet kène tudni a fejlesztèsről igazából, hogy jobb vèlemènyt alkothassunk.

[ Szerkesztve ]


Chal
(addikt)

Azért ez nem egészen így van. Bizonyos szemproblémák esetén nem lehet használni lágy lencséket, csak keményet, amik nem "eldobatósak". Nyilván ezek nem olyan jók a szemnek mint a lágy, de sokat fejlődtek, és napi 12-16 órát lehet bennük lenni. Nyilván egy VR lencsét nem fog senki ennyi ideig használni.

Ennek ellenére én sem látom a piaci rést a dologban, semmi pénzért nem tennék a szememre ilyet. Kicsit hasonló medihacknek tartom mint a pizza/amazon csomag kiszállító drónt. Az is egy baromság, de pár cég ügyesen rájött hogy nem gondolnak bele az emberek abba, hogy mennyire megoldhatatlan széles körben a dolog, viszont ha mutatnak egy demót, akkor azonnal erről beszél mindenki, illetve megosztja akivel csak tudja, tehát baromi jó reklám.


Komplikato
(veterán)

A CV2-t egy júniusi bejelentés alapján már fejlesztik. Nem hiszem, hogy újabb 3 évbe kerülne a kifejlesztése, hiszen rengeteg problémát küzdöttek már így is le és nyilván van egy listájuk merre és mit kéne fejleszteni, no meg hogyan. Más kérdés, hogy a terveket a gyártástechnológia miként követi? Az is igaz a CV2-re senki sem ígért 300-350 USD árat, tehát lehet egy prémium termék a CV3 érkezéséig.


BlackDesert
(tag)

Köszi a kiegészítést. Anno, az egyik barátnőmnek volt lencséje és Őtőle tudom ezen információkat, amik az évek fényében eltompulhattak, hiányosak lettek stb..

Ha, a lencsét leszámítjuk, mivel ezt a szemen kell elhelyezni, még szükség van valamiféle adatjelre és áramforrásra. Ezeket meg lehetne oldani vezeték nélkül is, ám kétlem, hogy a mai technikával ez elférne áramkörrel együtt egy kontaktlencsén. Bármennyire is syfy rajongó vagyok, ezt tudomásom szerint nem lehetséges még.

Még nem tudom, hogy jövő tavasszal melyik vr szemüveget fogom megvenni/nem megvenni, de az oculus felé hajazok. Szoktam játszani, de nem sokat. Inkább az interaktív 360-as tartalmak érdekelnek. (Filmek meg ilyesmik..) Szerintetek mennyire fog a hagyományos 3d megjelenítés, filmek sorsára jutni?


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Hát VR szemüveg terén szvsz felejtős a filmnézés... mármint az elterjedése. Én értelmét sem sokat látom, de szerintem elterjedni sem fog mivel ahhoz valahogy túl nagy luxusnak tűnik. 3D-s kijelző sokkal olcsóbb technológia, mint a VR szemüvegek, mégsem terjedt el széles körben. Az előállítandó tartalom is sokkal drágább szerintem VR esetén. (Nem csak a felvétel de az utómunka is drágább szerintem.) Mondjuk ezt a filmet megnézném VR-ban. :U


Jack@l
(veterán)

Pedig nem, van már vr formátumú filmre is szabvány/codec. Mondjuk sima mozifilmet én se néznék szemüvegben.

[ Szerkesztve ]


Reggie0
(félisten)

Ja, viszont ha mar eleve van vr szemuveged, akkor miert ne nezzel azon is filmet.


BlackDesert
(tag)

Úgy tudom már Spielberg is dolgozik egy 360-as interaktív filmen. De egy új zélandi kis stúdió a smaug pusztaságából megcsinálta a sárkányos részt ami a királyok termében van. Azt hobbit szemével nézhetjük, élhetjük át. Lesznek még 360-as úti és természetfilmek. Engem főként ezek érdekelnek első sorban. De még számos lehetőség van benne és nem csak a játék. Viszont valóban réteg és luxus termék lesz a vr,ar szemüveg.


BlackDesert
(tag)

Bocs a dupláért, de már nem szerkeszthető.

Oculuson kezdetektől fogva van ilyen. [youtube link]
Nem csak hagyományos 3d film lesz.


BlackDesert
(tag)

Tudom :)

Összeszedtem gyorsan pár linket a VR film jövőjéről. Később majd bemutatok pár másik területet is amire használni lehet majd..

[VR film csatorna]
[VR videóklipp]
[VR Smaug pusztasága]
[A Star Wars trükkfelvétel készítői VR filmen dolgoznak]
[10 perces Holliwoody mese]
[Hogyan készül egy VR film]
[Betekintés a VR filmek jövőjébe]
[Spielberg

[ Szerkesztve ]


Komplikato
(veterán)

Van egy rakás virtuális mozi program, olyan is ahova meghívhatod a haverokat és pl. online streamelhetsz nekik filmet vagy bedobtok valamit pl. YouTubre-ról. :D
Most mindenki ráállt erre a VR filmre, már a Ghost in the shell-ből is lesz egy 10 perce klip, miközben az egyik VR fejlesztő manus végigsírta a sajtót, szerintem jogosan, hogy a 360 fokos képek és videók NEM VR. Mert tényleg nem azok. A VR lényege az interakció. Persze ettől még megnéznék egy sky dive videót ilyen filmen.

[ Szerkesztve ]


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Na én is ezen a véleményen vagyok: a filmnézés VR szemüvegben nem VR. Mi értelme van de most komolyan? Persze én is kipróbálnám, egy-két túlélőshow-t vagy természetfilmet izgalmas lehet megnézni, de az a lényege a VR-nak, hogy interakcióba léphetsz a környezeteddel, a filmek esetén hogy lenne ez megoldva? Plusz mi van akkor ha rossz felé bámészkodsz és pont lemaradsz jelenetekről, akcióról stb... Én rágörcsölnék arra, hogy "merre kell nézni, hogy ne maradjak le róla?" és emiatt szerintem nem élvezném, de mindenképp kipróbálnám én is. Csak azt mondom hogy egy bármilyen szimulátornak vag yjátéknak több értelmét látom, mint egy filmnek, mivel a játékban beleélheted magad a szerepbe és te irányítasz.

Egyébként lehet, hogy itt kicsit borulnak már majd a fogalmak és némelyik játék olyan lesz, mint egy interakcióval rendelkező film. :D Mondjuk ha megnézzük a crysisokat vagy az újabb codoknak, a moha-nak a kampánymódját az sztem simán elmenne egy amolyan játék-film közötti kategóriának de lehet, hogy külön erre fognak gyártani tartalmat és megjelenik a játékok és filmek közötti új műfaj. Fene tudja. :))


Jack@l
(veterán)

Hát akkor minek nevezi, hogy körbe tudod forgatni(valahol mozgatni is) a fejed és változik a nézőpont? Nevezhetjük akár krumplinak is felőlem. Hülye volt az a csóka. Ha tudod befolyásolni hadonászással a filmet, akkor az már nem film, hanem játék.

[ Szerkesztve ]


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Persze, az a fejlesztő aki VR-ra fejleszt és véleményt alkot VR témában hülye, csak te vagy helikopter... :U

[ Szerkesztve ]


Jack@l
(veterán)

De akkor az AR se AR, ha csak információt mutat a képen? Most komolyan, ne gyerekeskedjünk már...
Igen, butaságot beszélt, VR-es film az film. Filmben meg nincs interakció. Tudom hogy ő azt szeretné, hogy majd valamikor legyen. (mert épp egy olyanon dolgozik, abból akar meggazdagodni)

[ Szerkesztve ]


Komplikato
(veterán)

Nem is tudom nekem ez olyan mint ha kevernénk az amikor TE játszol vagy azt amikor csak videón nézheted ahogy más bénázik. Valahogy nem ugyan az.

Az AR példáról meg annyit a hogyanban rejlik a válasz. Ha a valós térelemekhez kötve jelenik meg információ, akkor valóban AR, ha kitakarja azt akkor meg egy elcseszett personal monitor.

üzenetek