VR topik (Oculus Rift, stb.) - Egyéb hardverek fórum

üzenetek

hozzászólások


Raysen623
(addikt)

Igen persze, a Physx-el és fényévekkel előrébb járnak már, csak éppen szinte semmi komolynak mondható új feature nem jön át. Olyan szép demokat csinálnak pedig és olyan jó lenne látni is őket a játékokban, de a szokásos megoldásokon túl nem látunk semmit. Itt van ez a liquid VR, működik az SLI-s VR, publikus BETA van, hurráááá. Szeretnélek emlékeztetni, hogy ezt is szerintem kényszerből csinálják, mert a piac belekényszeríti őket a VR témában. Ugyanis meglepően jó megoldásokat kínál a konkurencia is. Ha szerinted maguktól is kijöttek volna ezzel záros időn belül, akkor szerintem tévedsz. Csupán erre irányult a "fikázás", mert köztudott tény hogy az NV magától előremutató dolgokat nem fejleszt. Jól felmére a jelen szükségleteket és abból él (az is fejlesztés csak nem hosszútávú). De legközelebb akkor majd megkímélem az érzékeny fülecskédet és objektív lelki világodat ettől. Most pedig túlléphetünk ezen végre?

[ Szerkesztve ]


Jack@l
(veterán)

#38, egy évvel ezelőtti cikk, benne 13 vr-es techdemóval.
Biztosan kényszeríti őket sokminden, de ekkor még a kanyarban se volt a liquidvr :)
Dugd már ki a homokból a fejed, nehogy azt hidd hogy véletlen lettek piacvezetők. Sokkal több mindenbe belekezdtek már évekkel ezelőtt, nem csak a physx-ig terjed a nagy nv tudomány...
Az hogy te semmit nem tudsz róla, mert a ph-n nincs róla cikk, meg amúgyis mindenki utálja itt őket, attól még baromi jó dolgokkal foglalkoznak a háttérben, csendben, profin.

[ Szerkesztve ]


Raysen623
(addikt)

Igazad van, a többi VR fejlesztő is csak az NV után kezdett el fejleszteni... :R Részemről ez a vita lezárva.


Chal
(addikt)

Nem akartok máshol offolni?

[ Szerkesztve ]


Komplikato
(veterán)

Most csodálkoztam rá, hogy az Oculus már Júniusban bejelentette, hogy fejlesztés alatt van a CV2. Hmmm.


Reggie0
(félisten)

Ha tudod, hogy nem vagy naprakesz a temabol, akkor minek allitasz tenynek velt dolgokat ilyen magabiztossan? Talan ezen kene csiszolnod egy kicsit.


Raysen623
(addikt)

Oda volt írva hogy tény? De most komolyan. Saját véleményt ugye már nem is lehet leírni? Mintha itt mindenki a szeplőtelen igazságot írná, holott nagyrészt szubjektív vagy fikció, de erről is szólna ez a fórum. Mi pedig csak beszélgetnénk...ha valaki netán olyat ír ami nem állja meg a helyét vagy már elavult, akkor nyugodtan ki lehet javítani szemrehányás nélkül. De legyen már vége az offolásnak. A többiektől én kérek elnézést a kollégák helyett is.


Komplikato
(veterán)

Na ebben a hírben az az érdekes, hogy ki mondta:
"Crude contact lens displays" may be possible in next five years, says Carmack :Y


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Áhh ez már nagyon sci-fi. :DDD De azért kipróbálnám... :))


Brut
(tag)

Azt lehet tudni, hogy Oculushoz melyik gyártót érdemes választani? Nvidia vagy AMD?


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Ez egyelőre kérdéses illetve mindkét oldalon folynak a fejlesztések. Egyelőre az AMD vezet az asyncron compute-al és a liquid VR-ral.

Átelemtve egy másik topikból:

Yllgrim:
Oculus PC SDK 0.7.0.0 Beta

The most significant change is the addition of the Direct Driver Mode and the removal of Extended Mode.

Direct Driver Mode uses features of NVIDIA Gameworks VR or AMD LiquidVR to render directly to the HMD. If the installed GPU does not support NVIDIA Gameworks VR or AMD LiquidVR, it uses Oculus Direct Mode.

Ezel lehetőséget ad az SDK, hogy amennyiben a megfelelő vezérlővel rendelkezünk és telepítve van a megfelelő driver, akkor a képet egyenesen a Riftre rendereli.


Raysen623
(addikt)

Egyenlőre teljesen mindegy. Még jövőre sem fog nagyon elterjedni a VR az induló árak miatt, majd utána ha az összes gyártó kilép a termékkel a piacra és árverseny lesz. Tényleg: a többi gyártó is nagyjából azonos időben indít az eladással?
VGA terén kb 2 év mire talán megéri nekünk földi halandóknak ilyet venni.

[ Szerkesztve ]


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Én így fogom tolni csak legyen hozzá jó gpu :DDD


Brut
(tag)

Pedig már pont azt nézegettem, hogy vegyek e 390X-et a VR miatti fejlesztést elkerülendő, de akkor maradok egy olcsóbb megoldásnál aztán majd 2 év múlva fejlesztek:)


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Én VGA vásárlással mindenképp megvárom a Pascalt. Azért annyira nem vagyok elengedve anyagilag, hogy most veszek egyet aztán ha jön a HBM2 akkor megint cseréljek... :U Jó lesz az úgy szerintem, hogy kijön a Rift, megvétel, megnézni mit tud a jelenlegi kártyával (esetemben a GTX 770 is elviszi az OR-t ahogy olvastam), aztán majd váltok ahogy tudok/szükségét érzem.


Jack@l
(veterán)

Rendesen használható oculushoz kell a 4k felbontás. Megnéztem mit művel ott a kis kártyám, 10-15 fps a mostani AAA-s játékokban. (UT4 vitt 40-et)
Pascal jobb esetben vinni fog ehhez képest 45-50 fps-t, még az is karcsú lesz. (jövőre meg biztos vagyok benne hogy durvább grafika is megjelenik dx12-vel)
Szóval még odébb van a vr kánaán.


Reggie0
(félisten)

Oculus eseten erdemes lehet ket kartyaval menni, mert szemenkent parhuzamosan lehet szamolni a kepet. Az meg mar elegendo lehet.


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Egyfelől miért kell a rendesen használható Oculushoz a 4K? Ezt nem igazán értem mert akárhogy is számolgatok a CV1 felbontásával, ahogy én számolok a pixelek száma a 4K-nak csak a harmada.

A másik meg Pascalról nem tudom hogy gondolsz ilyen jóslatokat, egyáltalán nem lehet tudni azt sem, hogy a HBM2, a lebegőpontos precizió és a fine grain mit fog eredményezni az Oculus terén.

Harmadikként annyit tennék még hozzá, hogy ne csak a legújabb játékokat nézd: vannak több éves játékok még régebbi játékmotorral, amik hatalmas élményt nyújtanak. Például egyik ilyen a CS:GO. Én a Half-life 2-t is szívesen végigtolnám oculussal pedig az is már iszonyat régi játék.

Új játékok pedig ha jönnek VR-ra nem hasonlítható szerintem az átlagos felbontásokhoz, mert teljesen optimalizálásfüggő lesz a dolog és azt sem szabad elfelejteni, hogy az effektek egy részét érdemes ki vagy épp bekapcsolni.

Egyébként neked milyen kártyád van?

[ Szerkesztve ]


Jack@l
(veterán)

Az első kiadás is pixeles lesz, nem annyira zavaróan mint a dk2, de az lesz ha kicsit távolabbi objektumokra néz az ember, ráadásul össze van húzva benne a látótér is.
A pascal teljesítményére azért lehet tippelni, hogy nem 3 980ti-t akar ajándékba adni az nv a jónépnek, csak úgy. :) (a többi apró ficsőr az parasztvakítás)

970-em van.

@Reggie: annyira nem vagyok hülye hogy két top pascalra költsek :) Még a nagy vr korszakból is várok sztem egy évet, hogy kiderüljön kinek a szemorvos, kinek az agybaj.

[ Szerkesztve ]


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Nem érted: egy új architektúra teljesítményét akarod megsaccolni egy új platformon. Ehhez nem lehet viszonyítani a mostani helyzetet vagy egy másik gyártót akinek a megoldásai teljesen mások.

"Még a nagy vr korszakból is várok sztem egy évet, hogy kiderüljön kinek a szemorvos, kinek az agybaj."
Évek óta kint vannak a piacon a VR eszközök. A felhasználói tapasztalatok egészségügyi szempontból is már több évesek. Egyébként meg senki nem kötelez arra, hogy megjelenéskor vedd meg egyből, ez mindenkinek szíve joga. :U

"Szóval még odébb van a vr kánaán."
Ezt mindenki nagyon jól tudja, kb 2-3 év múlva lesz itt a "vr kánaán" a CV2 megjelenésével (feltéve, ha a HW gyártók is felnőnek a VR-hoz).

[ Szerkesztve ]

üzenetek