üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

Ha a gép tok-vonó elvégzi a pilóta munkáját, akkor minek kell a pilóta?


#56573440
(nagyúr)
Blog

Én ezzel nem is vitatkoztam, nem "és" kapcsolatot állítottam a két dolog között hanem vagy-ot... Ahogy a startstop-ot, ki-be kapcsolhatod pl, úgy ezt is. VAGY te vezetsz, VAGY bekapcsolod és elvisz ahova akarod anélkül hogy tevőlegesen részt kéne vegyél bármilyen szinten bármiben, ovlashatsz vagy aludhatsz vagy akármi. És ha te vezetsz mert áttetted offba az önvezetést mert olyanod van akkor te felelsz azért amit csinálsz, vagy induláskor belököd hogy vigyéide, de akkor attól a centitől az utolsó mm-ig a VW vállal teljes felelősséget mindenért amit a terméke a közúton művel.

Egyébként nálam önvezetés szkeptikusabb nem nagyon van ezer meg egy okból, és a 2030-as dátum nekem pont annyira vicces mint muski kijelentése sok évvel ezelőttről hogy mimámosttudjuk és akinemteslátveszmindhülye.


ricsi99
(addikt)
Blog

Gomdolom akkor full manuális kocsit vezetsz...
Mint nekem a 600-as cbr
Se abs/rásegítés/se kipörgés gátló se kormányrásegítés...se tempomat ,se tolatóradar....
Úgy az igazi :D
Ha meg mégis van valamelyik extra a kocsidban akkor ne tessék leszólni másokat ,ha más meg mást használ...
Minden ilyen kötyü helyetted dolgozik... van aki meg azt szereti ha tekerheti is a kormányt a kötyü :D


FattyDove
(őstag)

Igen, tokkal vonóval elvégzi évtizedek óta (pont ezért van rengeteg alkoholista pilóta, mert tizenpár órás utakon semmi dolguk nincs), de szükséges, hogy jelenleg még ott legyen a manuális irányítás lehetősége is biztonsági okokból. A 2012-es Flight pl erről szól.

Nem mintha mondjuk a 2009-es Hudson folyón való repülős landolást bármilyen robotpilóta képes lenne megcsinálni (mondjuk pilóta se igazán).


Somatom
(veterán)
Blog

Nyilván azért csinálják, mert a gép biztonságosabban vezet, mint az ember. Akkor nem lehet opció az, hogy Te vezess.

Ricsi99:
Attól, hogy ezek vannak, még kell a humán vezető. Ha jól tudom, akkor a CBR600 nem autó. Nekem egy 2003 -as Harley -m van. Abban sincs semmilyen vezetéstámogató hókuszpókusz.
De, érdekes a példád, mert pl. az ABS felülbírálja a sofőrt.

[ Szerkesztve ]


#56573440
(nagyúr)
Blog

A sofőrök többségénél jobbat fékez az abs, mégis kikapcsolható...


Somatom
(veterán)
Blog

Hááát... A kamionban és a saját autómban sincs kikapcsoló gombja.


#56573440
(nagyúr)
Blog

Nekem meg mindkét kocsiban is van. Az egyik 2006-os hátsókerekes, abban azért, a másik jóval fiatalabb de abban vannak olyan gombok hogy 4wd lock és akad hasmagassága is nyomokban, úgyhogy azért. A motoromban be is bszna ha nem lenne...

Mert volt egy átmeneti időszak, a táblafelismerős limiteres szivatás is kikapcsol ha letaposod. Még.

Kell az átmenet ide is, mert a user nem bízik benne, az infrastruktúra nagyon nem áll készen erre keleteurópában -meg máshol se-, technikailag az autók se de ez megint más téma. Az első pár generáció abs-ből se az volt ami most, motoron fogokozottan érződik egyébként, egy régi 500x meg az én túratornyom között zongoriázni lehet a különbséget amikor belenyúlnak... Az "önvezetéssel" is ez van jelenleg. Van valami ami kb esetenként tud ezt azt néha ha közben azért észnél vagy. Ha fejlődik majd szép lassan alap lesz és kiszorítja a manuális megoldásokat. Fokozatosan...

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

Ez érdekes mert egyébként az ABS-t tilos kapcsolhatóvá tenni, legalábbis az EU-ban

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/hu/TXT/?uri=CELEX:42015X1222(01)

4.4.
A blokkolásgátló fékrendszer kikapcsolására vagy vezérlési módjának megváltoztatására szolgáló kézi berendezést (5) beszerelni nem lehet.


#72042496
(félisten)

Mert nem végzi el tokkal-vonóval. A felszállást egyáltalán nem (csak kísérletek voltak rá), és nagyon sokféle landolást sem, eleve a repülőteret is fel kell szerelni ehhez. Plusz a robotpilóta nem úgy működik, hogy megnyomnak egy gombot és a többit csinálja magától.


#56573440
(nagyúr)
Blog

Érdekes. A dátum 2015-öt ír. Előtte mi volt? Nem volt abs? Csak eu piacos autót lehetett beiratni itthon is? Motorokon is kötelező az abs már mióta, aztán meg a bal oldalon dedikált, gyári bombot talál az ember arra hogy majd ő megoldja ha akarja...
Volt átmeneti időszak arra hogy kikapcsolható legyen, egyes esetekben mint a példa mutatja a két és fél éves motorom egyik gyorsan elérhető funkciója is még, de ugyanez igaz menetstabfunkciókra is, kipörgésgátló és társai. Előbb utóbb mint a példa mutatja majd eljut oda a technika, a szabályozás és az emberek is, hogy nem kell opcióként betenni hanem kötelező és bekapcsolva marad. De nem egyik napról a másikra huszárvágással. A kezdeti startstopos vackok is könnyen elérhető gombokon voltak kikapcsolhatóak, ki is kellett nekem mert agyvérzést kaptam tőlük. Most meg helyenként már almenük mélyén van, és komkrétan mint egy pilóta kell minden indulás előtt mindent is beállítani kikapcsolgatni ha... A gyártók is tudják hogy a user lesz a szűk keresztmetszet, ha minden indulás előtt bszkodni kell vele előbb utóbb csak megunja a többség aztán hagyja hogy történjenek a dolgok...

[ Szerkesztve ]


Fritz Teufel
(addikt)

A le-és felszállás is megy már, nem probléma. Az elektronika nem atombiztos, ha ott történne valami, akkor fájdalmas lenne a következmény. Az egy dolog, hogy duplikálva van. Láttunk már karon varjút. Egyszerű dolgokról beszélünk.
A probléma akkor jön, amikor az időjárási viszonyok a napfényes, szélcsendes időről változnak bármilyen irányba. A non plus ultra pedig, ha mindez váratlanul, hirtelen. Mondjuk egy hirtelen széllökés, turbulencia stb. Arra nincs válasza a tudománynak.
Ugyan ez az autóknál: eltűnnek a felfestések mondjuk, egy korábbi út javítás jelzése ott marad, Józsi elfelejti bevenni vagy kitenni a táblát, hirtelen por-sár csúszós felület stb. Ezt nem lehet jelenleg automatizálni.
És ez még mindig semmi!
Tegyük fel, hogy mégis meg lehetne csinálni. Nincs az autóban semmi amivel be tudnék avatkozni csak a hangom, hogy aszongya: "Kocsis, hajcs!" Igen ám, de emberből vagyok és 5 perccel később indulok a szokásoshoz képest, nagy lesz a forgalom és ha nem érek be kongatásra, akkor lehúznak egy órát vagy mittomén. Ilyenkor egy kicsit laposabb szokott lenni a gázpedál szöge és jobban csavarodik a kormány ugye... Na, de itt nem lehet utasítani a járművet, hogy "előőzzéé mááááá". Másik: nem vagyon én hülye, a Tescóba járok vásárolni! Minek vennék olyan személygépkocsit, amiben tulajdonosként is csak utas vagyok?? Akkor abból a pénzből veszek automata tömegközlekedési jegyet ha van járat arrafelé, vagy nem oda járok dolgozni (nem számoljunk azzal, hogy ez is mit okozna).
A személygépkocsi gyártáson belül nincs nagy rajongótábora ennek az önvezetés témának. Pont amiatt, hogy brutálisan drágább lenne egy gépjármű valamint az is meggondolná a vásárlást, akinek telik rá. Kiganyéznák maguk alól a vásárló közönséget.
Biztos, hogy nem akarnék ilyen eszközt birtokolni tulajdonosként, de még csak használati bérletben sem. Ha nem lehet vele hajtatni ha szükséges, akkor megette a fene. És nyilván nem lehetne kivéve a rendvédelmi és katasztrófa valamint mentő egységeket


Somatom
(veterán)
Blog

Sejtettem, hogy nem csak kedvességből fizetnek pilótákat és építenek nekik külön fülkét ahelyett, hogy oda is árut/utast raknának.


<Adamsky>
(nagyúr)

" ... az abs, mégis kikapcsolható..."
Véletlenül nem az ESP-vel kevered?


Somatom
(veterán)
Blog

A motor az más. Ott szükség lehet a kerék szándékos megcsúsztatására.


#72042496
(félisten)

Melyik (utasszállító) repülőben végez felszállást is a robotpilóta? Tudtommal ilyen nincs. Akármelyik repülőtéren leszállni sem fog, főleg nem autonóm módon. Lehet, taláni olyat is, de hogy a tokkal-vonóval évtizedek óta egy bullshit, az biztos.

[ Szerkesztve ]


Fritz Teufel
(addikt)

Pilóta ismerősöket kérdeztem, ha hülyeséget mondtak, akkor azt. Gondolom, jobban tudják.
Természetesen nem használják, mert mint írtam, annyi a változó, hogy nincs ember aki meg merné kockáztatni a használatát.
És csak érdekességképpen: az űrsiklók is autonóm módon szálltak le és fel a 70-es évek vége óta. A legegyszerűbb mozgás: le- és felszállás pár manőverrel és kompenzációval, mivel mindig csak jó időben és kevés környezeti változóval engedték működni.

A legegyszerűbb dolog, az akadály felismerése sem atom biztos:
Test video claims Tesla on autopilot repeatedly hits a child mannequin in a stroller


FattyDove
(őstag)

787 például. Amúgy pedig:

Autopilot technology already does most of the work once a plane is aloft, and has no trouble landing an airliner even in rough weather and limited visibility.

illetve:

"Legally we’re not allowed to go to sleep,” says Douglas M. Moss, an aviation consultant with AeroPacific Consulting who flies the Boeing 757 and 767. “But there are long times of what some people might consider boredom.”

Plusz írják a cikkben, hogy az Air France Flight 447 valószínű pont azért zuhant le, mert beszart az automata vezetés a pilótának meg gőze sem volt arról, hogy hogyan irányítsa onnantól a gépet.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Ez hasonló duma, mint VW Schaferé.


FattyDove
(őstag)

Nem igazán érdekel, hogy mit hiszel. A valóság nem téged támogat.


Somatom
(veterán)
Blog

A valóság az, hogy nincs önvezetés, csak erről szóló fikciók.


FattyDove
(őstag)

Ha befogod a füled és hangosan üvöltözöd ezt, akkor biztosan igazad lesz.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Nem értem, hogy nevezheted valóságnak, amit a VW embere is csak 2030 -ra josol.

üzenetek