Téved. Előfordul velük elég sokszor mostanában. A telefonnál jobb erre ugyanis nem kell.
[ Szerkesztve ]
Téved. Előfordul velük elég sokszor mostanában. A telefonnál jobb erre ugyanis nem kell.
[ Szerkesztve ]
Nem Schaffer, hanem Schäfer.
(Ügyvezető igazgató, de júliustól még a személyautó üzletág vezérigazgatója, nem az egész VW-é. )
#1 mjani1172 : Igen, a telefon baromi jó erre. Elég széles spektrumban gyűjt rólad mindent.
De ha adatMENNYISÉGET nézek, akkor az autó valószínűleg többet fog gyűjteni. Millió szenzor, forgalmi adatok, kameraképek, stb. Ez volumenben nagyságrendekkel több, mint amit a telefon gyűjt be.
De, min préseli át? Mert a németeknél még a mienkénél is gyatrább a lefedettség.
Ezért is nagy probléma az autógyártóknak ez a rengeteg adatmennyiség. Ők autógyártó cég, és gyakorlatilag IT cégként is kell már működniük.
De feltételezem, hogy ennek a nagy begyűjtött adatmennyiségnek nem az egésze megy be a VW szerverekre. Egy részét az autók közvetlenül feldolgozzák, és max. metadatokat tárol belőle.
És a VW-nek már csökkentett mennyiségű metaadatot továbbít csak.
Ahogy a telefonod se zabálja állandóan az 5G adatforgalmat a google szerverei felé, hanem csak feldolgozott adatot forgalmaz. Pedig nagyságrendekkel többet gyűjt be.
Az kevés lesz az önvezető autók összehangolásához. Meg aztán sztem az autógyártók túl optimistán tippelik a dátumokat. Az emberek hozzáállásával sem számolnak. Pl. anyuka vásárolni megy a két gyerekkel. Az áruház parkolójában megkoccolja/megkoccolják az autót. Odalesz egy kamera, vagy más bizbasz, letilt az önvezető, ő meg ott áll a bevásárlókocsival, meg két gyerekkel.
Nagy az árverseny, ezért az újabb autók egyre gyatrább minőségűek. Mitől lesz ez másképp az önvezetőknél? Több bizbasz, több hibaforrás. Lehet, hogy kocc sem kell ahhoz, hogy az önvezető rendszer egyik pillanatról a másikra bedobja a törölközőt.
Senki sem mondta, hogy a közeljövőben úgy lesz önvezetés, hogy legalább az egyik utasnak ne kellene értenie (értsd: jogsival rendelkeznie) az autó vezetéséhez. Meg ugye az is messze van még, hogy ne a vezetőre, vagyis aki a kormánynál ül, háruljon minden felelősség bármilyen gond esetén. Ha jól emlékszem, egyedül a Volvo mondta csak azt, hogy ha ők önvezetőnek merik majd titulálni valamelyik autójukat, akkor ott a felelősséget is vállalni fogják.
Kormány? Minek? Csak a helyet foglalja. Ha kell kormány, akkor az nem önvezető.
Vészfék? Minek. Ha kell vészfék, akkor nincs is fék.
[ Szerkesztve ]
Önvezetést maximum a tömegközlekedési eszközökre tudok elképzelni. Ki van zárva, hogy kiadjam a kezemből a volánt. A gépjármű nem rakéta és nem olyan széles az út. Előbb, oldják meg a repülésben... persze, nem merik bevállalni, pedig az jóval egyszerűbb műszaki probléma. A robotpilóta tartja a magasságot, talán meg a célhoz közeledve akár a magasságot is csökkenti. Elméletben még le is tudna szállni. Csak, hát nincs ember aki felelősséget vállalna rá. Akkor majd a gépjárműveken nemsokára megoldják.
2030 mi? Nem tudom mit szív, de eloszthatnánk
[ Szerkesztve ]
Ezzel az erővel meg anyuka el is indulhat úgy a verdával ,hogy a jobb oldali tükör IS hiányzik
Ahogy én látom nem az autók fejlődnek hanem a "humán vezérélés" kezd kritikán alul működni... egyre több a hibaforrás... a humán vezérlés kizárólag kimerül az "elöttem haladó seggére ragadok" menüpontban.... kévétel ha épp a "telefont nyomkodom" menüpont aktív
Vészfék? Én még a legmodernebb személyautókban sem láttam vészféket.
Ki beszél itt a személyautókról (bár ott is előfordul)? Egyébként tudnod kellene, hogy rakás kamionban van.
[ Szerkesztve ]
BA vagy BAS-ként szokott szerepelni az adatlapokon, de itthon sokszor láttam a a vészfék asszisztens kifejezést. Nem olyan nagy extra.
Valóban. Vásároltak fel cégeket és most már gyártanak nyerges vontatókat is.
Mondjuk ezek is tömeggyilkosok lehetnek automata üzemmódban a min. 24 tonnával.
Sztem a VW személyautókról beszélt. A vészfék az, ami a metróban, vonatokon, stb. van és az utasok kezelik. A vészfékasszisztens az automatikus (hibázik is gazdagon).
[ Szerkesztve ]
Nem lehet vitába szállni veled
Illetve de: nem automatikus, csak rásegít a fékre. Nem helyetted fékez. Az más.
[ Szerkesztve ]