AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk - Videokártyák fórum

üzenetek

hozzászólások


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Egészen egyszerűen. Valójában a játékokban a PCI Express terhelése azért alacsony, mert tudatosan erre építik fel a működést. De előfordulnak olyan helyzetek, amikor nehéz úgy optimalizálni a rendszert, hogy a terhelés minimalizálva legyen. Klasszikus példa a streaming, amikor a textúrák jelentős része a rendszermemóriában van, és onnan kerül át a VRAM-ba, amikor erre szükség van. Főleg a virtuális textúrázást használó játékok esetében (AC: Origins és Odyssey, Battlefield 4-től kezdve az összes, új Wolfenstein 1-2) vannak olyan jelenetek, ahol pusztán a jelenet felépítése miatt ez a terhelés valamivel nagyobb, mint a játék jó részében, és ha bizonyos útvonalat követsz, majd többször bejárod, akkor nagyon meg lehet hülyíteni a megatextúrázó rutint. Ilyenkor mesterségesen ki tudod hozni a PCI Express 4.0 előnyét, mert gyakorlatilag kihasználod a fellépő tipikus problémákat, ideértve a VRAM beszemetelését. De ahogy írtam, senki sem fog úgy játszani, hogy direkt kihasználja az adott motor streaming hibáit, mert ilyenek vannak, nem tökéletesek ezek a programok, de nem baj, mert szökőévente, ha egy ember belefut a százezerből. Emiatt nincs is értelme ezt tovább optimalizálni, mert valós problémát nem okoz, rendbe hozni pedig drága lenne, így jó az a játék így is. Viszont nyilván az AMD rengeteget monitorozza a játékokat, így tudják, hogy mit és hol kell csinálni, hogy x-y címben valamennyire meghülyítsék a streaminget, amit megcsinálhatnánk mi is, csak ugye miért tennénk? Erősen mesterséges körülmény lenne, amit a valóság nem igazán igazol.

[ Szerkesztve ]

üzenetek